Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door hemmie »

Ik weet niet orecies wanneer het spring break is in Arkansas en New Mexico, maar Texas heeft vanaf 11 maart spring break, en dat zijn veel mensen die veel reizen. In Texas is het dan heel druk, en daar zou ik zeker vooraf boeken. Paar jaar geleden heb ik een campsite voor die periode in Caprock Canyon geboekt, en die camping was wel echt volgeboekt dacht ik (uiteindelijk daar niet gekampeerd vanwege extreem koud weer en sneeuw niet ver daar vandaan, dus de camping was uiteindelijk vrij leeg toen we er langs reden).
Die andere staten zijn een stuk minder druk, omdat ze daar zelf nog geen vakantie hebben (al stikt het er van de Texanen die week😂). Maar ik weet eigenlijk niet hoe vol de campings zijn in die periode, zal wel meevallen, want kan ook daar nog flink koud zijn als je pech hebt, zeker in New Mexico.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Dankjewel! Ik zal eens googlen wanneer de spring break in de andere staten is. Texas ga ik dan t.z.t. boeken alhoewel we daar vooralsnog maar 1 nachtje zijn. Eerst maar eens de route helemaal op orde krijgen :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door jojostravelusa »

Caprock Canyon is inderdaad een aanrader en Palo Duro Canyon ook. Wij zijn er met een wegbrengcamper in april 2018 geweest. Het is wel een enorm eind over de plains. Wij hebben toen 4 dagen achter elkaar serieuze storm gehad en dat reed niet lekker, maar in de canyons hadden we er geen last van. Wij hadden de state park campings toen wel geboekt. Cedar Hill SP bij Dallas is ook een aanrader. Wij hadden toen een prachtige plek aan het water: site 270.
Hier de link naar de links en foto's van onze overnachtigen toen.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... ingen.html
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Dankjewel! Ik had jullie verslagen al eens eerder bekeken maar als je verder bent met plannen dan kijk je er toch weer met andere ogen naar :thumbup:
Palo Duro slaan wij denk ik over omdat we dit al in 2014 bezocht hebben. Was inderdaad erg mooi.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Ik heb inmiddels een reservering gemaakt bij Paria Outfitters voor 21 maart om naar de South Coyote Buttes te gaan :thumbup:
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Felicitas »

Voortvarend! Heb je ze gebeld of gemaild? Las ergens dat ze moeilijk bereikbaar zijn.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Gemaild. Ik kreeg vrij snel een reactie.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Onze vlucht naar Chicago werd van een rechtstreekse omgezet naar een overstap. We hadden de keuze om dit te accepteren of een dag eerder te vliegen en dan gewoon rechtstreeks. Het wordt dus een extra dagje Chicago. We zijn hier al meerdere keren geweest maar we zullen ons daar vast niet vervelen :lol:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Ik ben alweer wat verder met puzzelen. Monument Valley sneuvelt waarschijnlijk en daarvoor in de plaats wil ik Sedona toevoegen. Daar zijn we in het verleden al eens geweest maar toen hadden we een SUV ter beschikking en eigenlijk alleen maar dirtroads gedaan. Iemand nog wat tips in die omgeving die makkelijk met een camper te bereiken zijn?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Galapogos »

Afgelopen jaar hadden wij naar Sedona Overlook willen lopen via deze trail:
https://www.alltrails.com/trail/us/ariz ... peak-trail

Dat leek ons een erg mooie trail. Ik heb toen best een tijdje gezocht naar mooie (dag)wandelingen -anders dan de wandelingen die we in 2018 al deden, zoals Devils Bridge-, en we kwamen hier op uit.

Helaas was ik die dag niet fit en hebben we alleen het begin gelopen. Er zijn verschillende trailheads mogelijk die je gewoon via een verharde weg kunt bereiken. Bij de trailhead waar wij gestart zijn had je ook een camper kunnen parkeren. Ik kan me wel herinneren dat het erg druk kan zijn met parkeren, en dat vroeg vertrekken geen overbodige luxe is.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door paulr »

Parkeren met een camper is nogal een dingetje in Sedona he :) Wij stonden afgelopen jaar op camping op Cave Springs, dat was een prima camping. We hebben de Devils Bridge wandeling gedaan vanaf een nieuwe parking: Mescal Trailhead. Laat je niet stoppen door de borden dat deze ''vol'' is, die staan er bijna altijd. Er zijn hier een paar plekken voor ''oversized vehicles''. Toen wij er waren (juni 22) was er ruim voldoende plek. Andere tip: rij eind van de middag omhoog naar een hele grote parkeerplaats bij het vliegveld. Mooie zonsondergang. Wij hebben zelfs de camper in een afgelegen hoek gezet, daar nog gegeten en toen in de loop van de avond weer naar de camping gereden. Parkeren in het centrum deden we op een parkeerplaats aan de Forest Road bij het Fire Communication Center: hier zijn ook een paar plekken voor RV's (ga niet op een bus plek staan !).
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Dankjewel voor de reacties!

@Galapogos Die trail ziet er mooi uit! We hebben hier echter waarschijnlijk geen tijd voor. We zullen hier maar 1 overnachting hebben dus ik had bedacht om eventueel 2 wat kortere trails te doen op de dag van aankomst en vertrek. Of wat uitzichtpunten te bekijken. Devils Bridge hebben we overigens al eens gedaan in 2011 (waar blijft de tijd :roll: )

@paulr Ik had gisteren al gezocht op campground en kwam alleen maar commerciële hele dure tegen (soms wel $ 100 :shock: )
Nu begrijp ik waarom ik deze niet tegenkwam, die is pas vanaf 1 april open :evil:
Bedankt voor de tips voor het parkeren en de mooie zonsondergang, daar kan ik zeker wat mee!
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Galapogos »

Kamperen zou kunnen in Dead Horse Ranch State Park in Cottonwood. Die is het hele jaar open.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Elendan »

Als je geen bezwaren hebt tegen boondocken, dan kun je 15 minuten buiten Sedona ook gratis staan. Er zijn verschillende plekken, wij stonden aan de Forrest Service Road 525. De NF-525 is de route naar de Palakti en Honanki ruins.

Parkeren in het centrum met RV kan bij Lot 1 aan Jordan St. Er staan bordjes naar Lot 1 in het centrum, heet volgens mij ook Uptown Parking.
Kruising Jordan St en Schnebly Rd. Achter het gebouw heb je ongeveer 4 RV plekken. En je staat in een paar tellen in de winkelstraat.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door jojostravelusa »

In 2006 alweer stonden we op de Cave Springs National Forest Camping in Oak Creek Canyon. Geen hookups, maar prima camping. De dag erna hebben we in Sedona met Pink Jeep Tours de Broken Arrow Tour gedaan en die was heel mooi en spectaculair.
https://www.fs.usda.gov/recarea/coconin ... ecid=74376 Er staat bij dat de campings vroeg vol zijn, dus reserveren is aan te raden. Ook staat er dat Slide Rock SP vlakbij is. Daar zijn we niet geweest, dus daar kan ik niets over zeggen.
https://www.pinkadventuretours.com/sedo ... ken-arrow/
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Corv »

@michelly

Hier https://www.rvparky.com/search?l=Sedona ... 111.760990
eventueel wat suggesties.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Hartelijk dank weer voor de tips. Ik ga er mee aan de slag :thumbup:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4814
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Ik ben weer wat verder aan het puzzelen. Ik had een vraagje betreffende route 66. Ik ben aan het kijken voor het stuk Albuquerque naar Petrified Forest. Daar volgt route 66 grote delen de interstate 40. Nou hebben wij best wel een hekel aan het rijden over snelwegen met de camper dus gaat onze voorkeur uit naar in ieder geval stukjes van route 66. Staat dit iedere keer goed aangegeven waar die stukjes weer beginnen?
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 649
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Elendan »

Dat deel van de route 66 hebben we afgelopen mei ook willen rijden, maar wij vonden niet dat het goed aangegeven stond. Daardoor belandden we toch steeds weer op de interstate. We hadden wel een kaart maar deze was niet speciaal voor route 66 dus misschien helpt het als je een meer gedetailleerde routekaart hebt. Het kan ook dat op dat stuk de route 66 gedeeltelijk verdwenen is en dat we daardoor steeds weer de interstate op gingen. We vonden het in ieder geval geen fijne interstate om te rijden, veel wind. We hebben op dat stuk wel wat uitstapjes gemaakt om zo de eentonigheid te verbreken. We hadden een extra overnachting op dit stuk.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door jojostravelusa »

Je kunt ook via de 53, via El Morro gaan. Dat vonden wij een mooie stop. We stonden daar op Ancient Way Cafe & RV park. Beetje rommelig, maar daar houden wij wel van. Op zich niks mis mee. Het ligt 3x struikelen van El Morro, dus daar kun je dan aan het eind van de middag nog even heen. Tenminste, dat deden wij toen. Zie verslag 2018.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer