Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Ik voeg me ook in het rijtje van vakantiegangers die een camper weg gaan brengen. Wij gaan in maart van Chicago naar Las Vegas. Vanwege onze nieuwe Afrikaverslaving (3x geweest afgelopen jaar, kan het iedereen aanraden :lol: ) zijn de vakantiedagen nogal geslonken dus hebben we slechts 14 dagen de camper ter beschikking. Nou ben ik op zoek naar reisverslagen die ook in een korte periode deze reis gemaakt hebben. Ik moet me nog helemaal inlezen maar mijn eerste gedachte is om een paar dagen in Moab te besteden. Het is tenslotte alweer ruim 10 jaar geleden dat we daar geweest zijn. Maar dat is absoluut niet in beton gegoten. Ik sta open voor alle tips, reisverslagen en campings.
Wat wij met name willen is lekker cruisen over mooie highways en byways en zoveel mogelijk de interstates mijden. We hoeven niet alle hoogtepunten te zien dus is het ook niet per sé nodig om in volle vaart naar het westen te gaan. Dit wordt onze 14e reis en er zullen er vast nog wel meer volgen :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk dat jullie dat weer doen! Ik zag je bericht in het Wie, wanneer en hoe naar Amerika 2023-topic en ik vroeg me al af of ik je routetopic had gemist. :wink:
Ik kan je niet helpen maar Moab is altijd een goede keus!

Marianne
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Tipsy_1 »

zou je niet beter zuidelijker gaan ivm sneeuw/koude?
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Felicitas »

Ik had al meegenoten van jullie Afrikaverslaving. Altijd leuk om jullie reisverslagen te lezen. Schitterende foto’s ook. Ben benieuwd naar jullie route in maart. Als je toevallig via Nebraska gaat zijn de Sandhills mooi om doorheen te rijden. Wij reden daar in de zomer van 2011 en waren blij verrast. Eindeloze zandduinen (kleine heuvels) bedekt met gras. Een uitgestrekte groene golvende zee. In maart schijnen daar in de buurt de Sandhill Cranes (kraanvogels) massaal neer te strijken: https://visitnebraska.com/sandhill-crane-migration
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Het idee is inderdaad om wat zuidelijker te gaan. Het makkelijkst is het denk ik om een stuk route 66 te volgen tot Albuquerque of zo en dan via een detour naar Moab. Weet nog helemaal niet of dit reëel is. Ben nog niet toe aan een van-dag-tot-dag-planning. Om de één of andere reden trekt route 66 ons echter wat minder. Misschien dat we dit als leidraad kunnen gebruiken en daar dan af en toe van afwijken voor een mooie stop. Al rondsnuffelend op dit forum zag ik Upper Cataract Falls, Shawnee National Forest, Ozark Mountains. Iemand hier al eens geweest?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Tipsy_1 »

Het stuk van Route 66 tot New Mexico vind ik zelf echt wel een aanrader. wij deden het zelf wel in mei dus ik ben een beetje "twijfelacthtig" ivm het weer.
Wij vonden het een super ervaring maar wij deden het wel tijdens Covid (mei 2020) dus zonder andere toeristen en werden overal met open armen onthaald wat enorm fijn was. Misschien dus geen geheel objective ervaring.

De plaatsnamen die jij noemt doen mij niet direct een belletje rinkelen.
Wat wij ook leuk vonden in dat gedeelte van de US:
- Petit Jean SP (erg mooi!!! bvb Petit Jean's grave viewpoint, rock house cave, turtle rocks, bear dave,...) (Is denk ik in de Ozrack mountains die jij vermeld? geen idee hoe het weer daar is in maart?). Scenic byway 7 is niet heel erg bijzonder vond ik zelf
- Heel route 66 met zijn pittoreske stops in Illinois, Kansas, ... (overal eigenlijk) Favorieten waren de turkey tracks, blue whale, johns cabins
- !!!! glass mountain State park in Oklahoma!!!

Je zou langs het Texas gedeelte Caprock Canyon en Palo Duro kunnen meepakken, hoewel jullie dat misschien al wel gedaan hebben.
Heb je Oklahoma city met zijn bom-memorial al bezocht?

Ik denk persoonlijk dat Moab je te veel tijd gaat kosten als je maar twee weken hebt, en of je niet liever iets in bvb New Mexico wilt toevoegen (meer off the beaten path en beter weer).
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Dankjewel voor de tips! Ik ga er eens naar kijken. Je hebt misschien wel gelijk om Moab maar te bewaren voor een andere keer. Ik puzzel rustig verder en kom binnenkort met een opzetje.

Ondanks dat dit onze 4e wegbrenger wordt is het toch iedere keer weer een puzzel, mede doordat het vroeg in het seizoen is en een hoop campings nog dicht zijn. Maar dat maakt de uitdaging des te groter om er iets moois van te maken :lol:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Galapogos »

Waar moet je nog heen als je overal al geweest bent hè? :lol:

Ik heb helemaal geen tips voor je, maar ik kijk nu al uit naar je verslag!
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Galapogos schreef:
08 dec 2022, 01:02
Waar moet je nog heen als je overal al geweest bent hè? :lol:
We hebben inmiddels ontdekt dat de wereld groter is dan alleen Amerika maar het kriebelt toch nog wel om daar weer eens rond te trekken :lol:
Het is de manier van reizen die ons zo aanspreekt :wink:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Galapogos »

Jullie zijn nog nooit in Australië of Nieuw-Zeeland geweest geloof ik? Als jullie daar nou eens heen gaan en een mooi verslag maken, dan kunnen wij daarna schaamteloos jullie reis kopiëren. :lol:

Dat lijken me wel fijne bestemmingen voor de ‘Amerikaanse’ manier van reizen. Alleen zo ver weg, en ze rijden er aan de verkeerde kant van de weg…
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Ze rijden aan dezelfde kant als in Zuid-Afrika dus dat is het probleem niet :lol:
Staat ook zeker nog op ons verlanglijstje maar die afstand...
Dan willen we toch minimaal zes weken gaan.
Misschien als we over een jaar of tien met pensioen zijn :lol:
Misschien ook eerder, niks zo veranderlijk als een mens :mrgreen:
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Hier is m'n eerste opzetje:

8 mrt Amsterdam - Chicago
9 mrt Chicago - Elkhart - Lafayette
10 mrt Lafayette - Shawnee NF
11 mrt Shawnee NF - Reelfoot Lake SP
12 Reelfoot Lake SP - Petit Jean SP
13 Petit Jean SP - Talimena Scenic Drive
14 Talimena - Wichitia Mountains
15 Wichita Mountains - Caprock Canyons SP
16 Caprock Canyons SP - Albuquerque
17 Albuquerque - Petrified Forest NP
18 Petrified Forest NP - Monument Valley
19 Monument Valley - Page/Kanab
20 Page/Kanab
21 Page/Kanab
22 Page/Kanab - Valley of Fire SP
23 Valley of Fire SP - Las Vegas (camper inleveren)
24 Las Vegas - Amsterdam

Moab is al gesneuveld op de tekentafel. Dat werd toch te veel helaas. We hebben nu wat ruimte in de buurt van Page/Kanab. Ik zit er aan te denken om hier een tour met gids te doen. Iemand hier goede tips voor? Een halve of hele dag kunnen we hier wel voor in plannen. Ik weet alleen niet of dit in maart ook al beschikbaar is. Iemand ervaring? Het zou ook zomaar kunnen dat deze dagen weer anders ingepland gaan worden want er zijn toch wel wat langere dagen bij maar dit is in ieder geval een beginnetje :wink:

Verder kan ik moeilijk inschatten hoe druk het overal zal zijn met name vanwege springbreak. Ik vraag me af of ik campgrounds moet reserveren. Ik doe dat liever niet vanwege inschattingsfouten betreft afstanden en het weer. Maar ik ben normaal gesproken wel van het vasthouden aan een vooraf bepaalde route dus als het handiger is om sommige campings vast te leggen dan doe ik dat. @hemmie kun jij hier iets over zeggen? Met name wat betreft name Petit Jean SP.
Bijlagen
versie 1.jpg
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Galapogos »

Page/Kanab? Dan moet ik meteen aan The Wave denken. Zijn jullie daar in maart, of begin april? Indien begin april dan zou je nog mee kunnen doen met de lottery: https://www.recreation.gov/permits/274309
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Wij zijn daar in maart. In het verleden wel eens meegedaan met de lottery maar nooit gewonnen. We zijn met de camper dus ik neem aan dat het dan toch geen optie is om naar de trailhead te rijden?
Daarom zat ik te denken om een tour met een gids te doen in Kanab. Heb me er alleen nog niet in verdiept.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Galapogos »

Volgens mij moet je ook bij een guided tour naar The Wave zelf voor een permit zorgen. En voor maart ben je dan te laat voor de advanced lottery. Er is nog wel een lottery twee dagen van tevoren.

Maar goed, er zijn in die regio natuurlijk veel meer dingen te doen, buiten The Wave. Behalve een guided tour ergens heen zou je eventueel ook voor een dag een 4x4 kunnen huren. Wij hebben dat een paar jaar geleden ook gedaan, maar dan bij Capitol Reef NP.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Ik zie dat er nog permits beschikbaar zijn voor South Coyote Buttes. Ik heb me echter nog nooit beziggehouden met tours in dit gebied. Een eerste rondje googlen komt uit op $ 192 pp bij Paria Outfitters :shock: Moet ik toch nog even over nadenken :lol:
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Felicitas »

Haha ik was net aan het typen dat er nog permits waren op jullie data. Wij hebben permits voor 24 maart voor Coyote Buttes South. De guide moeten we ook nog regelen. Waarschijnlijk proberen we Paria Outfitters.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Hadden we bijna samen kunnen gaan :lol:
Voor ons zou het dan eventueel de 20e of 21e zijn.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door Felicitas »

Ja dat had ik wel leuk gevonden. We gaan ook nog naar Petrified Forest, maar ook net op andere dagen (15/16 maart).
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Michelly: wegbrengcamper van Chicago naar Las Vegas in maart

Bericht door michelly »

Da's ook toevallig. Wie weet lopen we wat voor op onze route. We kunnen elkaar t.z.t. misschien wel contacten als dat het geval is :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer