Reis L1nda

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis L1nda

Bericht door Felicitas »

Een van dé attracties bij Jasper is het schitterend gelegen Maligne Lake. Jasper ligt daar het dichtste bij, maar toch nog drie kwartier rijden. Als je veel verder van Jasper vandaan zit wordt de rit naar Maligne Lake ook langer, dus dat is een keuze.

De Going-to-the-Sun Road is wel een highlight in Glacier NP, dus niet overslaan. Een permit daarvoor zal toch niet moeilijk zijn lijkt me? Maar zelf heb ik daar geen ervaring mee, dus makkelijk praten.

Vanuit Field zou ik naar de westzijde van Glacier NP rijden, daar een nacht logeren (zo dicht mogelijk bij de ingang van het park) en de volgende morgen heel vroeg naar de oostzijde via de Going-to-the-Sun Road rijden. Dan is er nog ruimte op de Logan Pass Parking. Daar start de korte wandeling naar Hidden Lake Overlook. Een populaire trail, maar zeer de moeite waard.

Een mogelijke verdeling van de nachten in Yellowstone zou als volgt kunnen. Als je via de North-Entrance Yellowstone binnenkomt één nacht Mammoth. De volgende dag via Mammoth Hotsprings en Lamar Valley (niet overslaan) naar Canyon Village en daar één nacht logeren. De dag daarna het gebied rond Grand Canyon of the Yellowstone (Artist Point) en Hayden Valley verkennen en via West Thumb naar Old Faithful. Daar twee nachten verblijven. Dan heb je een volle dag voor de geisers aan de westzijde van het park. Eventueel zou de laatste nacht ook in West Yellowstone kunnen zijn. Dan ben je al een beetje op weg richting Seattle.

Succes met alle planning! Veel uitzoekerij!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis L1nda

Bericht door hemmie »

Het is nog afwachten of er weer reserveringen voor de GTTSR nodig zijn denk ik. Maar afgelopen zomer was het niet lastig, mits je op de juiste dag en tijd direct even inlogde. Wij hadden 2 reserveringen voor juli, die kwamen dan 's ochtends vrij en waren oas later op de dag, of zelfs de dag erna, uitverkocht.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis L1nda

Bericht door AnnInBC »

Als het kan zou ik zeker in Jasper verblijven. Kijk eens bij https://stayinjasper.com/search-accommodations/ en voor Field heb je ook vele van deze guesthouses (met prive ingang en meestal je eigen keuken/slaapkamers/woonkamer): https://www.field.ca/accommodations/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis L1nda

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp dat je je route wel zo houdt en niet kiest voor alleen Canada of alleen de VS?
Voor de accommodatie in Yellowstone heeft Mr Patrick al een mooie beschrijving gegeven. Starten in Mammoth is niet gek. Maar ik zou daar maar 1 nacht doen. Wij vonden Roosevelt ook een aanrader maar dat is wellicht wat minder handig met maar 3 nachten. Voor de tweede nacht ligt Canyon goed. Lake kan ook, dat is goedkoper. Wij vonden Canyon altijd prettig, heel centraal en ook het eten beviel goed, maar de laatste keer dat wij er waren was de accommodatie een stuk duurder en de keuze aan restaurants viel ons tegen.
Voor Old Faithful is de Inn echt prachtig. Wij hebben daar al twee keer een kamer gehad met uitzicht op de geisers. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2017-verslag .

Op www.nps.gov/yell kun je onder maps een kaart van het park vinden. Dan zie je de ligging van de bezienswaardigheden en de lodges.
Je kunt niet echt verkeerd kiezen. Kijk wat je aanspreekt en waar je zeker tijd voor uit wilt trekken. Heen en weer rijden die je altijd wel.

Marianne
L1nda
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 nov 2022, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis L1nda

Bericht door L1nda »

Bedankt weer allemaal voor jullie reacties, ik ben druk bezig met het contract leggen met diverse accommodaties. Door jullie reacties weet ik steeds beter wat de beste plekken zijn om te zitten.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis L1nda

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn een keer, in de winter, in de Overlander Lodge in Hinton, ten oosten van Jasper geweest. Is ons toen goed bevallen, maar dat is wel heel lang geleden hoor.
https://www.overlandermountainlodge.com/
L1nda
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 nov 2022, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis L1nda

Bericht door L1nda »

@ Charlotte, heb je verslag van 2019 gelezen en snap je punt dat het zonde is om ergens te overnachten waar je verder niks wil doe.

@ Ann, ik heb via de site van field.ca een guesthouse geboekt en ik heb de atv tour bekeken. Zag er leuk uit dus dat wordt nog beslissen wat we gaan doen zippline of de atv tour. Wil denk ik ook de gondel pakken in Whistler. Ik zat ook te kijken naar hotel Barclay in Vancouver. Heb ook gekeken naar the burrard, maar dat hotel is weer duurder.

@ Mr Patrick, ik heb je planning van Yellowstone overgenomen. We slapen nu 1 nacht in mammoth, dan 1 nacht in canyon village en dan 2 nachten in Old Faithful Inn. Ook heb ik een chalet gevonden wat op 7 min bij Jasper vandaan zit.

@ Marianne, ik heb de kaarten van alle parken gevonden met je link, ontzettend handig. Heb inmiddels ook al diverse verslagen van jou gelezen.

Voor Glacier is bijna alles vol, ik heb mini golden inns motel gevonden, dit ligt vlak voor Coram aan de westkant van Glacier. Aan de oostkant is het lastig, zit toch te denken aan de tip van Marianne om een cabin bij KOA te boeken. Dit betekent wel dat we beddengoed mee moeten nemen voor deze twee nachten. En anders had ik Glacier Grizzly Resort RV & Tipi gevonden maar daar kan ik verder nergens echt recensies van vinden. Ook is er nog plek bij Hooks hideaway motel, Kent iemand dit? Ligt bij Babb.
De opties die er nu nog liggen zijn of rondom Babb of meer naar beneden in de buurt van two medicine lake. Wat is dan de beste optie van deze twee?

Ik las ook nog in een reisverslag dat iemand vanuit Seattle naar Bellingham was gereden, zou dit handig zijn. Dan zouden we ipv in Seattle daar overnachten en dan door naar Vancouver.

En heeft iemand nog een tip voor een motel/hotel/cabin/guesthouse bij Wells Grey en Whistler?
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis L1nda

Bericht door Felicitas »

L1nda schreef:
02 dec 2022, 22:59
De opties die er nu nog liggen zijn of rondom Babb of meer naar beneden in de buurt van two medicine lake. Wat is dan de beste optie van deze twee?
Dan zou ik voor Babb gaan. Dat ligt redelijk voor een bezoek aan Many Glacier. Het mooiste gebied in het park, waar een aantal prachtige wandelingen beginnen. Zie ook https://www.nps.gov/glac/planyourvisit/ ... lacier.htm
Wel vroeg genoeg daar zijn i.v.m. parkeerruimte.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis L1nda

Bericht door AnnInBC »

Oh ja, zeker de gondel doen in Whistler en zeker als het mooi weer is want deze is zeker de moeite waard voor het geld.

Je zou inderdaad eventueel in Bellingham kunnen overnachten, is wel een leuk plaatsje aan het water met een leuke mall en ook leuke winkels. Wij gaan er regelmatig winkelen vanuit Vancouver, het is ongeveer een uurtje rijden van Bellingham naar Vancouver (zonder wachttijden aan de grens wel).

Voor Wells Gray kan ik Riverside Guesthouse aanraden. Je hebt een heel appartement/huis voor jezelf: https://www.riveradventures.ca/guest-house.htm

Voor Whistler kan je eens kijken bij de volgende websites, is voor hotel kamers en appartementen:
The Alpenglow Lodge by MVA: https://mvawhistler.com/
Cascade Lodge by Vacasa: https://www.vacasa.com/vacation-rentals ... ade-Lodge/
Evolution Whistler: https://www.evolutionwhistler.ca/
L1nda
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 nov 2022, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis L1nda

Bericht door L1nda »

@ felicitas bedankt voor je antwoord, ik ga kijken in de buurt van Babb

@ Ann, bedankt voor je antwoord. River guesthouse was vol, heb zelf wel cedar haven cabin en tents gezien. Dit ligt daar vlakbij dan weet ik in ieder geval dat de locatie goed is. En ik ben aan het kijken bij de Alpen glow lodge. Kan daar rechtstreeks boeken of via booking met dezelfde annuleringsmogelijkheden en dezelfde prijs. Is het beter om rechtstreeks te boeken of juist met booking?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1173
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis L1nda

Bericht door paulr »

direct boeken !!!
Daar houdt de acco wat meer aan over en soms zetten ze liever een ''directe boeking'' in een wat mooiere kamer of een upgrade dan via booking...
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis L1nda

Bericht door AnnInBC »

Als je de keuze hebt en de prijs is hetzelfde als bij booking met dezelfde annuleringsmogelijkheden dan zou ik zeker rechtstreeks boeken! Bij Clearwater zit je op de meeste plaatsen wel goed met accommodaties.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis L1nda

Bericht door HildeV »

AnnInBC schreef:
30 nov 2022, 18:53
Als het kan zou ik zeker in Jasper verblijven. Kijk eens bij https://stayinjasper.com/search-accommodations/ en voor Field heb je ook vele van deze guesthouses (met prive ingang en meestal je eigen keuken/slaapkamers/woonkamer): https://www.field.ca/accommodations/
Wij hebben -tijdens onze snowboadtrip afgelopen winter- in de Whistler Inn in Jasper verbleven en dat is heel goed meegevallen. Rooftop hottub met zicht op de bergen was een stevige plus. Net als de pub in het hotel. Ook qua prijs viel het best mee (wij hadden wel het weekpakket met skipas inbegrepen). In Well Grays heb ik trouwens in 2015 verbleven in de Wells Gray Guest Ranch. Wij hadden een heel basic cabin met stapelbedden en voor de rest niet veel (buiten de huiskat als wekker) maar er zijn ook cabins met iets meer luxe en je kan er ook paardrijden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer