Last-minute West-Canada okt. 2022.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gast

Last-minute West-Canada okt. 2022.

Bericht door Gast »

Dag, wij zouden graag wat ervaringen wensen om een LM West-Canada te reizen en vervolgens met camper van A naar B.
Vliegen op Vancouver terug vanaf Calgary.....of andersom?

Is het dan nog mogelijk om veel mooie dingen te zien? Speciaal de natuur/cultuur.

Rockys en Vancouver Island?
We houden het weer goed in de gaten en zo te zien blijft het er de komende weken een fijne temp.
Iemand ervaring met reizen in oktober?
We zien graag jullie ervaringen tegemoet. :)
Dank alvast.
Silvia
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Last minute west canada okt.2022

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk eens bij de reisverslagen in het 'Andere regio's/Canada' subforum. Daar zou deze vraag ook beter passen. Ik zie twee verslagen van een reis (deels) in oktober.

Is het mogelijk om nu nog een camper te huren? En hoe lang zouden jullie willen gaan?

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Last minute west canada okt.2022

Bericht door Coyote »

Marianne is met net voor. :wink: Dit topic past inderdaad beter thuis in het forum: Andere regio's/interregionaal/Canada

Om terug te komen op jullie vraag: vorig jaar heb ik begin oktober een reis van ruim 2 weken naar Canada gemaakt, zie ook dit topic dat ik er destijds voor opende.

Ik vond het een prachtige periode om te reizen. Qua drukte viel het mee. Dit was echter wel vlak nadat Canada haar grenzen weer geopend had ivm Corona dus dat kan een rol gespeeld hebben. Op dat moment was Canada er nog heel erg mee bezig en was binnen overal een mondkapje verplicht. Zou me niets verbazen dat het dit jaar overal alweer veel drukker is.

Qua weer heb ik van alles meegemaakt. Volop zonnig en warm weer maar ook regen en een dik pak sneeuw! Op 10 oktober vorig jaar viel er een dik pak sneeuw toen ik bij Jasper naar Medicine Lake en Maligne Lake reed. Prachtig om mee te maken met veel wild life onderweg.

Of je met een camper zou willen reizen in deze periode betwijfel ik. Het kan dan 's nachts al flink koud zijn. Ik verbleef 4 nachten bij Lake Louise en 2 nachten in Jasper en 's nachts vroor het flink.

Ik vloog heen en terug op Vancouver. Had ook wel via Calgary terug of heen gewild maar dan had dat toen met een overstap gemoeten en dat wilde ik niet.

Succes met de planning in ieder geval. :thumbup:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Last minute west canada okt.2022

Bericht door Gast »

Dank voor de reacties, heb geprobeerd het inderdaad onder een andere categorie te verplaatsen...is mij helaas niet gelukt.

Ja wij kunnen een relocationcamper huren, vliegen op Vancouver, hotelovernachting, camper ophalen en dan weer inleveren in Calgary.....rond 26sept....tot 18/19

Groetjes
Silvia
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Last minute west canada okt.2022

Bericht door Martin & Marianne »

Het zal inderdaad koud worden, vooral 's nachts. Je zit waarschijnlijk veel binnen, maar ik zou er voor gaan!
Heb je al gekeken of de campings nog open zijn? Dat geeft ook wel een aardige indicatie of een bezoek nog aantrekkelijk is.
Gast schreef:
18 sep 2022, 13:20
heb geprobeerd het inderdaad onder een andere categorie te verplaatsen...is mij helaas niet gelukt.
Dat kun je niet zelf. Je kunt het wel melden aan een moderator (via de ! bovenin je bericht) maar dat is al gebeurd.

Marianne
Gast

Re: Last minute west canada okt.2022

Bericht door Gast »

Dank marianne, omdat het zo kort dag is....nog geen campings gekeken, Tioga tours heeft beloofd mij te helpen met de route etcetc.
Ook misschien toch andersom ivm weer dus van Calgary naar vancouver....
Morgen hoor ik meer.

Hebben nu 3x camperreis gemaakt in Amerika....weet niet of het te vergelijken is....
Bv zijn daar ook walmarts, wifi in camper? Pas voor parken?

Maar vandaag even lekker bezig om alles uit zoeken.

Tips etc zijn dan ook van harte welkom...:):)

Dankjulliewel!

Silvia
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Last minute west canada okt.2022

Bericht door Martin & Marianne »

Veel lezen dus.
Misschien heb je iets aan het verslag van forumlid @jojostravelusa. Er zijn natuurlijk veel meer verslagen te vinden.

Marianne
Gast

Re: Last minute west canada okt.2022

Bericht door Gast »

Alles doorgenomen:) en veel opgeschreven om straks te ordenen.
Nu kijken naar wat open is en daar schrik ik van ( misschien onnodig? Ik weet het niet )
Jasper NP is gesloten wegens wildvuur?
Verder zie ik dat zo'n beetje alles bv yoho/ kootenay/ revelstoke etc. rond 9 okt. Sluit? Terwijl op een andere site staat dat bv yoho np gehele jaar geopend is....wat doe ik verkeerd, waar haal ik de juiste informatie vandaan?
Iemand die mij advies kan geven?
Hoor heel graag, dank alvast
Silvia
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Last minute west canada okt.2022

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet waar jij leest dat Yoho sluit in oktober. Het park is het hele jaar open. Voorzieningen kunnen al wel sluiten.
De basis voor de nationale parken lijkt mij deze site: https://www.pc.gc.ca/en/pn-np

Marianne
Gast

Re: Last minute west canada okt.2022

Bericht door Gast »

Dag marianne, ja daar heb ik op gekeken en die geeft aan dat de campings gesloten zijn vanaf begin okt. Ook moet men vanaf 1 okt....of winterbanden....sneeuwkettingen etc.....hebben.
Ik weet niet wat een recolation camper heeft..denk verstandig toch maar eerst morgen reisbureau contacten:)
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Last minute west canada okt.2022

Bericht door AnnInBC »

Als het kan zou ik Calgary naar Vancouver doen omwille van het weer. Aan de westkust (midden van British Columbia tot aan de kust) heb je dan min of meer weer zoals in NL/Belgie in diezelfde tijd van het jaar. Het kan nog mooi en warm zijn, nachten al wat frisser en het kan ook nat en frisjes zijn. Sneeuw aan de kust is nu nog veel te vroeg, maar in de Canadese Rockies daarentegen kan het al goed vriezen en sneeuwen. Deze week hebben wij in Vancouver bijvoorbeeld nog een lekkere 23-25 graden en zonnig. Tegen het weekend wat frisser (18-20 graden), maar nog steeds mooi weer (enkel vrijdag mogelijk wat buien).

Jasper National Park is weer open en alle campings zijn ook weer open. Er was geen gevaar door de bosbranden, het was enkel hun stroom toevoer die in het gebied van de bosbrand was en daar hadden ze problemen mee. Er was voor een tijd weinig/geen stroom toevoer in Japser, maar dat is inmiddels weer opgelost en toeristen zijn weer welkom.

Kennissen van mij waren vorig jaar hier (West Canada) van 23 september tot 18/19 oktober en zij hadden een "winterized" camper. Dus de campers die in die tijd van het jaar worden verhuurd zijn klaar voor de winters met winterbanden. Parkpas kan je gewoon kopen bij het eerste nationaal park dat je binnen rijdt. Er is wifi op vele plaatsen, vooral bij de visitor/info centrums, koffie shops, restaurants en dergelijke. Onderweg is dat soms wat minder zoals het stuk tussen Banff en Jasper daar is helemaal geen mobiele ontvangst alsook op sommige stukken tussen Banff en Vancouver zoals bijvoorbeeld ten noorden Whistler, moest je die richting ook uitgaan.

Sommige wegen naar bezienswaardigheden sluiten rond half oktober, dat is de weg naar de Takakkaw Falls in Yoho NP en de weg naar Moraine Lake iN Banff NP. Verder zijn er geen grote snelwegen door Jasper, Yoho, Banff, Kootenay National Park gesloten. De enige sluiten (tijdelijk) waar je met 30m minuten soms moet wachten of nachtelijke sluitingen hebt is in de buurt van Golden omdat ze daar aan de snelweg aan het werken zijn. Voor meer informatie daarover kan je hier kijken: https://www.kickinghorsecanyon.ca/const ... anagement/

Voor leuke tips en wat te zien onderweg kan je eens kijken op mijn voorbeeld rondje door West Canada: http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... eerst.html

Veel succes en dat komt vast goed. Persoonlijk vind ik het best een mooie tijd om te reizen.
Gast

Re: Last minute west canada okt.2022

Bericht door Gast »

Allemaal ontzettend bedankt voor onwijs mooie informatie.
Reisbureau gaf aan misschien toch beter volgend jaar en wat vroeger...we laten het even bezinken...maar mochten we dit jaar niet gaan dan hebben we voor volgend jaar een super beginplanning:)
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Last minute west canada okt.2022

Bericht door Iris_1982 »

Mss mosterd na de maaltijd maar wij zijn echt net terug uit canada en ik vond met name de laatste dagen in Banff het echt heel koud worden 's nachts.
Dan was het zelfs in onze camper 's morgens nog maar 6 graden
Gelukkig krijg je wel een dikke sprei erbij dus we hadden het warm :)
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer