Reis Nickoss: roadtrip 2024 - 90 dagen.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Nickoss
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2017, 21:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Nickoss: roadtrip 2024 - 90 dagen.

Bericht door Nickoss »

Goedendag allen op dit waardevolle forum,

Even een stukje introductie. Ik ben zelf twee keer in Amerika geweest, 2008 NY en 2018 westkust*. Mijn partner is er nog nooit geweest. Nu hebben we het idee om in 2024 een periode naar Amerika (en Canada) te reizen, in totaal 6 maanden. Welke periode is mede afhankelijk van de studie van mijn partner. Alles ligt nog open, zelfs de westkust, omdat ik dit rondje in 3,5 week heb gedaan en veel te veel in de auto heb gezeten ipv genoten van alles. Het voelt logisch om te starten en/of eindigen in Seattle want hier wonen vrienden.

Mijn concrete vraag is: Op welke manier zou jij deze reis inrichten en plannen?
Ik wil namelijk voorkomen dat ik hetzelfde ervaar als in 2018 maar wil ook graag actief zijn en veel ervaringen opdoen. Ik leef niet in de utopie dat we heel Amerika gaan zien in 3 maanden.

Belangrijke toevoeging wellicht: Wij zijn allebei natuurmensen en wandelen/hiken graag, dus grote steden hebben niet de voorkeur.
Edit: Of het een camper of auto wordt is nog open. In 2018 was het een auto en er is nu lichte voorkeur om een camper te proberen.

* LA, Highway 1, SF, Reno, Mammoth Lakes, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Grand Canyon, Antylope canyon, Horshoe bend, LA.
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Roadtrip 2024 - 90 dagen

Bericht door Kath90 »

90 dagen is erg lang, je kan goed doen wat je nu al gedaan hebt in 2018 en ook veel nieuws zien.

Mijn eerste gedachten zou zijn om via vanaf Seattle via de kust naar beneden te gaan, dan landinwaarts en weer naar boven met een klein stukje Canada.

Grote lijnen zou dan kunnen zijn bijv (schatting, nachten zijn inclusief eindpunt)

- van Seattle naar SF(via MT Rainier, kust, Redwood, Lassen) 12 nachten
- naar LA 7 nachten
- naar Las Vegas (via Seki,Yosemite en DV) 12 nachten
- naar Denver (Via GC, Page, MV, Moab) 13 nachten
- naar Salt Lake City (via RMNP, Dinosaur,Zion, Bryce) 10 nachten
-naar Yellowstone (via Grand tetons) 7 nachten
-naar Vancouver(via Glacier, Banff, Jasper) 15
nachten
- naar Seattle 3 nachten

Dan heb je nog zo'n 10 nachten over om op plekken langer te blijven of extra toe te voegen, in dit voorbeeld verblijf je op elke plek 2-4 nachten.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Roadtrip 2024 - 90 dagen

Bericht door Berry »

Wij zijn afgelopen vrijdag terug gekomen van een reis van 86 dagen!
De grootste tip die ik je allereerst kan geven is om het absoluut te gaan doen! Voor mij was het echt de reis van m'n leven.

Onderschat het echter ook weer niet want er zit tientallen uren (honderden? :roll: ) aan voorbereiding in. Met de huidige inflatie en wisselkoers is het ook een erg duur grapje. Wij zijn uiteindelijk met een huurauto en een tent achterin gaan rondreizen afgewisseld met hotels. Een camper voor 3 maanden kostte >20k :shock:

Onze droom was het om een Coast to Coast roadtrip te doen. San Francisco is dan een logisch startpunt gezien de goede vliegverbindingen en prijzen. We zijn teruggevlogen op Washington DC. Omdat wij enkel in deze periode konden (half mei tot begin augustus) hadden we wel rekening te houden met het weer uiteraard. In mei zijn de NPs in California echt fantastisch, over het algemeen is het weer goed en de parken nog niet te druk. Wij kwamen half juni aan in Grand Teton en Yellowstone, wat fris kan zijn, maar wederom nog niet volledig gekkenhuis qua toeristen.
In juli wil je niet in het zuiden van Amerika zijn lijkt mij ivm de hitte en hoge luchtvochtigheid, dus wij zijn via het Noorden gegaan; Montana, Dakota's en de staten rondom de Great Lakes. Deze laatste vielen wat tegen, terwijl wij West Virginia en Virginia hierna echt geweldig vonden.

Coast to Coast voelt misschien lang en veel rijden, maar dat viel echt mee. Wij hebben 16.000 km gereden in de 80 dagen dat we de huurauto hadden, gemiddeld 200km per dag dus. Als je in de midwest 1 keer 5 uur rijdt pak je zo al 600km, dus dat valt erg mee. Voor ons heeft het dus nooit gevoeld dat we hele dagen in de auto zaten o.i.d..
Het leuke van Coast to Coast is dat je in gebieden komt waar amper toeristen zijn en je het 'echte' Amerikaanse leven kan ervaren.
Natuurlijk is de natuur in het bekende Zuidwest rondje indrukwekkender. Echter onze ervaring is dat je altijd nog de bekende routes kan rijden in een volgende reis, maar hoe vaak krijg je de kans om staten als de Dakota's, Idaho, Minnesota en West Virginia uitgebreid te zien? Precies... nu en niet zo snel weer een volgende keer!
Nickoss
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2017, 21:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Roadtrip 2024 - 90 dagen

Bericht door Nickoss »

@Kath90
90 dagen is zeker lang. We hebben het idee voor 90 dagen Amerika en 90 dagen Canada, dus +/- 6 maanden totaal.

De opzet die je schetst is top! Zou doorrijden naar San Diego de moeite waard zijn? Vanaf daar richting Las Vegas?
Als ik Canada niet meereken hebben we volgens jou dan nog meer opties? Wellicht richting Chicago?
Het liefst zou ik deel Amerika, deel Canada, deel Amerika doen. Maar ik weet niet hoe streng de autoriteiten zijn en of die 90 dagen opnieuw gaan tellen na bezoek aan Canada?

@Berry
Ik kan beamen dat ik het absoluut (weer) wil doen. Die 3 weken in 2018 proeven al jaren naar meer! haha

De uren ter voorbereiding maak ik graag. Dat is voor mij de voorpret en vind ik alleen maar leuk. Wij zijn erg zoekend naar hoe we ons willen verplaatsen en waar we willen investeren. Allerlei opties zijn al voorbij gekomen. Camper huren of kopen. Auto huren of kopen. Alleen maar hotels/motels. Tent en hotel combi.
Hoe was het voor jullie tent afgewisseld met hotels? Wat zijn de voordelen en nadelen? Kun je er iets over vertellen? Ik ben ook wel erg benieuwd naar budgetten? Als je daar iets over wilt delen.

Je uitleg over Coast to Coast spreekt mij aan. Ik heb ook de aflevering van Tom Waes gekeken die naar de noordelijke staten van Amerika ging. Naast dat wij allebei natuur liefhebbers zijn, krijgen we ook veel energie van cultuur en daarmee mensen ontmoeten. De coast to coast is wel echt een klassieker en staat daarmee ook wel op mijn (lange) bucketlist.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Roadtrip 2024 - 90 dagen

Bericht door roelb »

Omdat je in totaal eigenlijk een half jaar gaat zou je kunnen overwegen om toch een B1/2 visum aan te vragen. Anders mag je inderdaad 90 dagen na je eerste aankomst in de US het land niet meer in, behalve als je echt buiten Noord en centraal Amerika (incl caribisch gebied) bent geweest. Canada telt dus niet mee. Met een B1/2 visum heb je 180 dagen.

Dat geeft je meer flexibiliteit qua route. Je zou dan bijvoorbeeld een rondje kunnen doen vanaf een enkele amerikaanse luchthaven waarin je de US en Canada combineert. Dat kan enorm schelen voor wat betreft autokosten en tickets (je kunt zoeken naar het meest voordelige startpunt). Seattle is meestal niet goedkoop qua autohuur. De meest voordelige autohuur zit vaak in het zuiden en oosten van het land. Wellicht is DC een mooi startpunt. Goedkoop aan te vliegen en ook de autohuur meestal voordeliger dan elders.

Edit: Houd er wel rekening mee dat je bij je visumaanvraag (gesprek) wel goed voorbereid bent. Een (voorlopige) route doet wonderen. Ook zal de ambassademedewerker willen vaststellen dat je genoeg middelen hebt voor zo'n trip. Verwacht dus vragen over je werk, lange periode vrij van werk en financiele middelen. Zorg ook dat je dat laatste ook kunt aantonen. Vuistregel zal iets van $250 per dag zijn, dus 180 * $250 = $45k vrij te besteden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Roadtrip 2024 - 90 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Nickoss schreef:
11 aug 2022, 11:41
Het liefst zou ik deel Amerika, deel Canada, deel Amerika doen. Maar ik weet niet hoe streng de autoriteiten zijn en of die 90 dagen opnieuw gaan tellen na bezoek aan Canada?
Dat gaat niet lukken, tijdens je verblijf in Canada loopt de teller gewoon door.

Ik denk dat het heel belangrijk is wanneer je gaat. Dat bepaalt naar mijn idee voor een heel belangrijk deel hoe je je reis indeelt.

Een auto of camper kopen is niet eenvoudig, gebruik de zoekfunctie maar eens om wat topics daarover te vinden. Misschien kun je je eigen auto verschepen? Daar is ook al eens over geschreven op het forum.

Als je huurt kun je natuurlijk voor verschillende vervoersmogelijkheden kiezen; een deel met een camper en een deel met de auto. Als je de VS en Canada beide zoekt moet je ook kijken hoe je dat met de huur doet. Inleveren in Seattle en dan in Vancouver opnieuw iets huren. Dan kun je Seattle beter halverwege doen in plaats van aan het begin of eind.

Het goedkoopste zal zijn auto met een combinatie van hotels en tentkamperen.

Wij hebben veel rondgereisd in het westen; voor ideeën zou je eens onze verslagen kunnen bekijken.

Bekijk ook eens wat andere topics zoals dat van Berry: viewtopic.php?f=8&t=76971
En dat van Tosca: viewtopic.php?f=8&t=76675
Ook een mooie reis met Seattle erbij: viewtopic.php?f=8&t=74397

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Roadtrip 2024 - 90 dagen

Bericht door IngridUSA »

En kijk intussen alvast eens naar de wachttijden voor een visum-aanvraag. Schijnbaar is bv. Brussel of Frankfurt nog wel te doen, maar in Amsterdam loopt de wachttijd echt enorm hard op van wat ik zo (niet alleen hier) hoor en lees. Zie ook:
viewforum.php?f=13
Het zou zonde zijn als het daarop stuk zou lopen.
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Roadtrip 2024 - 90 dagen

Bericht door Berry »

Nickoss schreef:
11 aug 2022, 11:41
@Berry
Ik kan beamen dat ik het absoluut (weer) wil doen. Die 3 weken in 2018 proeven al jaren naar meer! haha

De uren ter voorbereiding maak ik graag. Dat is voor mij de voorpret en vind ik alleen maar leuk. Wij zijn erg zoekend naar hoe we ons willen verplaatsen en waar we willen investeren. Allerlei opties zijn al voorbij gekomen. Camper huren of kopen. Auto huren of kopen. Alleen maar hotels/motels. Tent en hotel combi.
Hoe was het voor jullie tent afgewisseld met hotels? Wat zijn de voordelen en nadelen? Kun je er iets over vertellen? Ik ben ook wel erg benieuwd naar budgetten? Als je daar iets over wilt delen.
De combi tussen tent en hotels beviel ons erg goed. Als je in de parken kampeert heb je en de mooiste plekjes en zit je er voor 20-30 dollar per nacht, terwijl een hotel in de parken zelf tot het tienvoudige kan kosten. Kamperen is soms echter ook creperen, waardoor een hotel na paar nachten kamperen wel fijn was. Lastige met zo lang kamperen door het hele land heen is wel dat je rekening moet houden met veel verschillende weertypes. Wij hebben zowel gekampeerd bij -3 vorst in de nacht als +40 graden overdag (en 25+ graden snachts!). Qua gear is het moeilijk om hier rekening mee te houden want je gaat geen 2 slaapzakken kopen en meesjouwen om maar wat te noemen.

Qua budget heb ik alle uitgaven nog niet volledig nagekeken, maar wij zijn denk ik rond de 18.500 a 19.000 kwijt. Wel inclusief alles, dus ook kopen van kampeeruitrusting in de states (tent en matjes hadden we wel meegenomen van huis).
Let wel, dan hebben we niet heel gek gedaan. We hebben ongeveer de helft gekampeerd en de andere helft in hotels, lodges airbnb etc.. We kookten ook veel zelf en hebben denk ik gemiddeld 3 keer per week buiten de deur gegeten (of lunch, of diner, nooit beide). Uiteraard minder binnen de parken en meer daarbuiten.
Wel hadden wij dan pech met de wisselkoers en relatief hoge prijzen, als je budget dat niet toestaat heb je wel een probleem.
Nickoss
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2017, 21:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Roadtrip 2024 - 90 dagen

Bericht door Nickoss »

@roelb Bedankt voor je uitleg. Ik heb ook gelezen dat wanneer je een visumaanvraag doet en deze wordt afgewezen dat je dan geen recht meer hebt op een Esta?

Ik weet nog van 2018 inderdaad dat Seattle niet de goedkoopste startoptie was. Ik ga kijken naar DC als startpunt.

Als we voor een visum gaan, dan zouden we dat zeker goed voorbereiden maar bedankt voor de tips. Ik schrijf ze op!

@Martin &amp; Marianne Helaas, ik had gehoopt dat de teller zou stoppen als je in Canada was, haha.
Wat maakt dat jij het belangrijk vindt wanneer wij gaan? Ik kan een aanname doen, maar hoor het graag van jou.

Ik had mij gisteren even ingelezen in het kopen van een auto of camper, maar dat is inderdaad voor nu van de baan. Dat klinkt nogal als een strop. Eigen auto meenemen is voor mijzelf geen optie.
De combinatie van auto en camper had ik nog niet zo concreet over nagedacht, ga mij er is in verdiepen.

Bedankt voor de linkjes, daar ga ik kijken!

@IngridUSA Mochten wij serieus overwegen een visum-aanvraag in te dienen, dan heb ik er vertrouwen in dat het goedkomt. Desnoods plannen we een Brussel of Frankfurt vakantie om dit te organiseren.

@Berry Bedankt voor je uitgebreide toelichting. Snelle berekening leer dat je ongeveer 220 euro (of dollar?) per dag kwijt bent. Dat is hoger dan ik had verwacht/gedacht. Goed om dat voor onszelf is door te rekenen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7760
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Roadtrip 2024 - 90 dagen

Bericht door mtl »

Een afgewezen visumaanvraag betekent inderdaad dat je niet meer in aanmerking komt voor een esta.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Roadtrip 2024 - 90 dagen

Bericht door IngridUSA »

Nickoss schreef:
12 aug 2022, 09:09
Mochten wij serieus overwegen een visum-aanvraag in te dienen, dan heb ik er vertrouwen in dat het goedkomt. Desnoods plannen we een Brussel of Frankfurt vakantie om dit te organiseren.
Vertrouwen is een prachtig iets, maar wellicht is een visumaanvraag (en dan eigenlijk vooral de goedkeuring) een handige eerste stap voor een reis als deze. Veel succes!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Roadtrip 2024 - 90 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Nickoss schreef:
12 aug 2022, 09:09
@Martin &amp; Marianne
Wat maakt dat jij het belangrijk vindt wanneer wij gaan? Ik kan een aanname doen, maar hoor het graag van jou.
Het is mij nog niet duidelijke welke delen van de VS je wilt bezoeken, maar buiten de zomermaanden moet je rekening houden met gesloten wegen (zoals de Tioga Pass in Yosemite, de meeste wegen in Yellowstone etc) en niet begaanbare wandelpaden (in de parken rondom Seattle kan het tot in juni duren voordat de sneeuw overal verdwenen is). Andere gebieden zijn juist in de zomer te heet om iets te doen (Death Valley, Valley of fire etc). Dus kijk welke delen van het land je wilt bezoeken en kijk dan welk jaargetijden daarvoor het meest geschikt is.

DC is iets anders dan Seattle, je wilt dus ook het oosten bezoeken? Wij vonden het noordoosten tijdens de fall foliage schitterend, daarbuiten lijkt het me qua natuur wat saaier; ook iets om rekening mee te houden

Marianne
Nickoss
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2017, 21:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Roadtrip 2024 - 90 dagen

Bericht door Nickoss »

@mtl en @IngridUSA We hebben nu het idee opgevat om ons te focussen op 3 maanden Amerika en later terug te komen voor Canada. Om niet in de molen van een visumaanvraag te geraken.

@Martin &amp; Marianne Gisteren hebben we op basis van jullie reacties rondom routes, tijden en Esta/Visum gekeken naar een route. Het idee is nu om half augustus/begin september aan te komen Amerika. Welke startlocatie het wordt, zal mede afhankelijk zijn van de mogelijkheden rondom huren camper.

Het rondje waar we nu aan denken:
Seattle
Denver
Las Vegas
Los Angeles
San Fransisco
Seattle

Waarin we het liefst eerst de noordelijkste staten aandoen om richting november in de zuidelijkere parken/steden te zitten.

Feedback?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Roadtrip 2024 - 90 dagen

Bericht door Martin & Marianne »

Nickoss schreef:
14 aug 2022, 11:28
Waarin we het liefst eerst de noordelijkste staten aandoen om richting november in de zuidelijkere parken/steden te zitten.
Waarom terug naar Seattle dan?

Marianne
Nickoss
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2017, 21:34
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Nickoss: roadtrip 2024 - 90 dagen.

Bericht door Nickoss »

@Martin &amp; Marianne Goeie vraag, niet per se met een reden. Het mag ook een ander begin/eindpunt zijn maar in ons idee is een rondje het makkelijkste omdat je dan alle parken/gebieden aan doet waar we wel interesse in hebben plus dat je geen oneway kosten hebt.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Nickoss: roadtrip 2024 - 90 dagen.

Bericht door paulr »

@Nickoss , als je niet vastzit aan start- en eindpunt zijn er 2 zaken van belang:
- rechtstreeks of goedkoop vliegen: wil je rechtstreeks AMS-USA, dan lijken SFO, LAX, LAS, SEA (delta) goede opties. Wil je voordelig, denk dan eens aan DEN, PHX of mogelijk toch starten in Canada zoals YVR en YYC (kan dan ook rechtstreeks). Er kunnen forse verschillen zitten in de tarieven en omdat het toch niet uitmaakt waar je begint is dat mooi meegenomen. Wij starten altijd graag in LAS of DEN ivm de fijne luchthaven en vaak korte rij bij douane (een wat kleinere stad zodat auto/camper ophalen makkelijk is en voordelige 1e nacht(en) hotel, wij mijden altijd SFO en LAX om die reden).
- autohuur: ook hier zitten soms forse verschillen in de prijs. Ik neem aan dat je voor een iets grotere SUV gaat kiezen, je ''woont'' er immers 3 maanden in en dan is een hoge zit en comfortabele auto wel fijn. In sommige staten in de tax lager dan in andere, dus dat kan een aardig verschil opleveren. Bovendien heb je tussen sommige staten géén drop off kosten, dus dan zou een one way weer interessant woren.
Ik zou eens starten met een flinke excel file waarin zowel vluchten áls de autohuur mogelijkheden per aanvlieghaven naast elkaar worden gezet. Het resultaat zal je straks versteld doen staan. Boek nooit vluchten alvast zonder te weten wat auto kost op basis van een aanbieding, dan kan je niet meer terug. Auto kun je wel vaak alvast (lang) vantevoren boeken, want die zijn doorgaans gratis te annuleren, te wijzigen.
- auto of camper: auto huur doorgaans wat goedkoper in de USA en Campers in Canada. One way tussen de landen niet mogelijk, dus dan moet je ''terug'' naar land van starten (Vancouver dan wel mooi start en eindpunt bijvoorbeeld als je voor een camper kiest...hebben we ook mooie truck campers :D )

succes !
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Nickoss: roadtrip 2024 - 90 dagen.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben wel eens een auto opgehaald in Seattle en teruggebracht in SF, zonder drop off kosten. Maar goed, dat kan nu wel anders zijn. Belangrijkste is dat je naar de totaalprijs kijkt. Geen drop off kosten maar wel een hoge prijs per dag is minder gunstig dan wel drop off kosten maar een lagere dagprijs, zeker met het aantal dagen dat jullie reizen.
Eer zit volgens mij een maximum aan het aantal dagen dat je een auto mag huren; dus je moet sowieso eens kijken waar je de auto zou kunnen afleveren en weer een nieuwe kunt huren. Misschien ontkom je dan ook niet aan drop off kosten.

Ik heb geprobeerd een route uit te werken, maar het wordt best lastig als jullie pas eind augustus/begin september vertrekken. In oktober wordt een bezoek aan bijvoorbeeld Yellowstone of Rocky Mountain NP al lastig. Yosemite laat in de herfst betekent dat de Tioga Pass al gesloten kan zijn.
Ik zat grofweg te kijken naar het volgende:
Seattle
Olympic NP
Mt Rainier
Spokane
Glacier NP
Yellowstone
Grand Teton
Cody
South Dakota
RMNP
Colorado NM
Moab
Monument Valley
Capitol Reef
Bryce
Zion
Page
Grand Canyon
Las Vegas
Death Valley
Lee Vining
Yosemite
Sequoia
Joshua Tree
San Diego
Los Angeles
Pismo Beach
Monterey
San Francisco
kust/Redwoods
Crater Lake
Bend
Seattle

Of eerst Seattle, Glacier, Yellowstone, Grand Teton, en dan via Idaho en Oregon en dan richting SF, Yosemite en verder naar het oosten. Voor Colorado is september mooi, als de espen geel kleuren (zie ons 2019-verslag, wij waren wel te vroeg, of eigenlijk was de natuur te laat).

Maar misschien is het niet gek om een soort 8 te maken; vliegen op Las Vegas en dan eerst een rondje richting Seattle doen, en dan de zuidelijker/oostelijker parken.
Leuke puzzel wel!

De AAA heeft een mooie kaart van de westelijke staten; erg handig voor het uitstippelen van een route. Misschien is die online te verkrijgen?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer