Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door AnnInBC »

Super! Goed idee om onmiddellijk in het plaatselijke ritme te komen en Lynn Valley heeft leuke wandelingen die niet lang of moeilijk zijn. Als je de brug over gaat en dan linksaf slaat ga je langs de creek/rivier op en een 15 minuten later kom je bij de 30 Foot Pool terecht, stilstaand water waar men op hete zomer dagen wel eens durft te zwemmen.

Haha, ja ik dacht beter even checken of je een boot tour ging doen of niet in Telegraph Cove anders zou het wel eens een teleurstelling kunnen zijn. Dan heb je daar inderdaad de grootste kansen! Ik lees ook dat met een kayak daar in Telegraph Cove ook de moeite moet zijn. Met een zodiac is inderdaad waarschijnlijk het meest spectaculair en gaat ook wel redelijk snel...dus je bent sneller op je bestemming. Je zit dichterbij het water, met een redelijk kleine groep en geeft ook weer een meer spectaculair gevoel als je walvissen/orka's ziet. Een gewoon schip heeft meer komfort natuurlijk, er kunnen meer mensen op en je kan waarschijnlijk ook binnen zitten (moest het regenen) met ook toiletten ter beschikking en meer vrij om rond te lopen, dus beetje kijken wat jullie allemaal het meeste aanspreekt en ook zien hoelang zo een trip duurt. Het zal waarschijnlijk geen verschil uitmaken als je walvissen/orka's ziet of je op een zodiac zit of een schip. Het water is daar ook niet wild/ruw want je zit in een inham tussen Vancouver Island en het vaste land, dus niet zo ruw alsop open zee.
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door miro »

@Mr. Patrick Dat wordt een heel mooie reis!
Wij zijn deze zomer ook naar Vancouver Island geweest en speciaal naar Telegraph cove gereden om de orka's te zien. Ik had gelezen dat dit een van de beste plekken was om ze te spotten. En dat is dik gelukt. Na 5 minuten varen uit de haven zagen we ze al.
Neem absoluut een schip ipv de zodiac. Je hebt veel meer bewegingsvrijheid. Je kan alle kanten op lopen afhankelijk van waar de orka's, walvissen en ander wildlife te zien is. We hebben tientallen whale watchings tours gedaan en gaan nooit meer met de zodiac (omdat je dan alleen kan zitten)
We zaten in Cedar Park resort (ook voor RV's) in Port McNeill
Afbeelding


Voor Banff raad ik de HoponHopoffBanff tour aan. Zo kom je zonder moeite bij Lake Louise en Moraine Lake. Je kan de dag zo plannen als je zelf wilt.
Bijlagen
afbeelding.png
afbeelding.png (293.57 KiB) 1895 keer bekeken
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door Mr. Patrick »

Zo, de vluchten zijn geboekt (rechtstreeks vanaf Frankfurt) en we hebben de hotels geboekt. We hopen dat als we opletten we nog wat voordeeltjes kunnen halen. We schrokken enorm van de prijzen. Uiteindelijk betalen we o.b.v. van wat we nu hebben vastgelegd € 260 per nacht voor 2 personen. In minder dan de helft van de gevallen zit er ontbijt bij, maar we hebben wel vaker een kitchenette ter beschikking. Dat is wel schrikken!
Ook als we nu kijken voor de hotels van eerdere USA-reizen dan zijn de prijzen schrikbarend hoog ten opzichte van een paar jaar geleden. De hotels kosten nu het bijna dubbele dan in 2017 bij onze reis door het Zuid-Westen.

Ik ga nu de planning/roadbook in meer detail uitwerken en zal me dan gaan melden met detailvragen.

De eerste heb ik toch al: weet iemand of de veerboten tussen Vancouver Island en de stad snel uitverkopen op bepaalde tijden? Of boeken we die beter ook maar zo snel mogelijk? Ik wil liever meer duidelijkheid over hoe onze dagen er dan uit zien voordat ik een tijd vastleg namelijk.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door AnnInBC »

De veerboten naar Vancouver Island kun je nu waarschijnlijk nog niet vast te leggen want dat is meestal pas een paar maanden van te voren dat je dat kan doen. Op door de weekse dagen is het meestal goed te doen zonder boekingen of reserveringen, zorg dat je een uur voor je gewenste vertrekt aan de ferry terminal bent en je kan dan meestal met de volgende veerboot mee. Als je geen haast hebt kan je gewoon bij de ferry terminal wachten tot de volgende ferry afvaart, dat kan soms wel wat tijd in beslag nemen. Dus beetje kijken of jullie daar tijd aan willen verliezen of niet. Wil je op bepaalde dagen en een bepaald tijdstip vertrekken dan zou ik de veerboet boeken (op voorhand betalen) en ook reserveren zodat je gegarandeerd mee kan met de veerboot die jij kiest. Je moet ook zowieso een uur voor vertrek aanwezig zijn, ook al heb je het op voorhand geboekt en gereserveerd.

In de weekenden en op feestdagen zou ik hier zeker reserveren als je op een bepaald tijdstip wil over varen. Feestdagen in de zomer zijn 1 juli (Canada Day) en omdat 1 juli volgend jaar op een zaterdag valt, krijgt iedereen 3 juli een dagje vrij. Dus de veerboten kunnen dan druk zijn vanaf vrijdag tot en met dinsdag inverband me dit lange weekend. Verder heb je ook nog maandag 7 augustus (BC Day) wat een feestdag is, rond die dagen kan het ook druk zijn...dus van vrijdag tot en met dinsdag meestal. Als je op die dagen wil over varen dan zou ik reserveren.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door jojostravelusa »

Iris_1982 schreef:
23 sep 2022, 11:29
Columbia Icefields
Ik weet jullie conditie niet maar als je daar bent neem alsjeblieft niet die vreselijke ijsbus. Die dingen staan met hun dieselmotoren op de gletjser te stinken en het enige wat je doet is uitstappen. Wij hebben via icewalks.com met een gids een wandeling over de gletsjer gemaakt en dat was zoveel mooier! Het kost ongeveer hetzelfde maar je krijgt de gletsjer echt mee en kunt in prachtige spelonken en ijsformaties kijken. De wandeling is in een heel laag tempo en over vrijwel vlak terrein dus totaal niet intensief. Ik zou mn geld daar aan uitgeven! Je vertrekt gewoon vanaf dezelfde parkeerplaats als waar het Columbia Icefields Center is, waar de buskaartjes verkocht worden.
ik ben het deels met je eens. Het is inderdaad een hele drukke toestand en daar moeten wij ook niet aan denken. Maar wij waren er tegen het eind van het seizoen en het eind van de dag en toen was het heerlijk rustig en konden we met maar een handjevol mensen rustig over de gletsjer wandelen. We waren boven met 1 bus met 16 passagiers, terwijl er in het hoogseizoen wel 9 bussen tegelijk met bijna 60 personen per bus staan. Is nogal een verschil in belevenis dus.

https://jojos-rondje-west-canada-2019.b ... /p/13.html
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door Mr. Patrick »

Lang geleden dat ik hier nog eens wat gepost heb. Ik houd jullie graag op de hoogte van de voortgang. Inmiddels is de definitieve reisplanning rond en zijn de vliegtickets, alle hotels/cabins en de auto geboekt. Ik ga me nu wat verder bezig houden met de detailplanning.
Die detailplanning is van belang om een goed tijdstip te bepalen voor de Lake Louise/Moraine Lake bus en het uitzoeken van de wandelingen. Als ik specifieke vragen heb meld ik me, ongevraagd tips geven mag ook :)

De hoofdplanning ziet er als volgt uit:
1. Heenreis - North Vancouver [landen om 11.00u, als zin en tijd dan Lynn Canyon en boodschappen]
2. North Vancouver - Telegraph Cove (6:30u) [Op tijd aankomen, dan nog Whale Interpretive Center. ]
3. Telegraph Cove - Campbell River (2:20u) [Whale/orca watching tour, Elk Falls?]
4. Campbell River - Ucluelet (3:30u) [Elk Falls, Little Qualicu Falls, Pacific Rim NP]
5. [Pacific Rim NP & Long Beach, Wild Pacific Trail (extra mooi bij harde wind)]
6. Ucluelet - Victoria (4:30u) [Pacific Rim NP uitloop, evt. Coombs, Chemainus , Mt Douglas Park]
7. [Inner Harbour, Old Town, Chinatown, Craiugdarroch Castle, Ogden Point Breakwater (mt Douglas Park)]
8. Victoria - Vancouver (3:00u) [Dingen in Vancouver]
9. [Stanley Park (fiets) | Gastown | Chinatown | Granville Island | Lookout Tower | Lynn Park/Capilano]
10. Vancouver - Hope (2:00u) [Bridal Veil Falls, Coquihalla Canyon, plaatsje Hope]
11. Hope - Salmon Arm (5:00u) [Hells Gate, Lytton, Marble Canyon, Hat Creek Ranch]
12. Salmon Arm - Revelstoke (3:10u) [Revelstoke NP Meadows in the Sky (wandelen)]
13. Revelstoke - Radium Hot Springs (2:35u) [Revelstoke Giant Cedars Trail, Glacier NP]
14. Radium Hot Springs - Banff (2:00u) [Kootenay NP]
15. Banff - Lake Louise (0:45u) [Banff NP - Johnston Canyon Waterfalls Boom Lake Hike - Banff Park Museum]
16. [Banff NP - Lake Louise & Moraine: wandeling Plain of 6 Glaciers/Beehive]
17. [Yoho NP]
18. Lake Louise - Jasper (2:45u) [Icefields Parkway - Bow Summit/Peyto Lake + Athabasca Glacier Walk]
19. [Icefields Parkway - Sunwapta + Athasbasca Falls + Whistlers Mountain, Parker Ridge Trail]
20. [Jasper NP - Maligne Lake + Spirit Island Medicine Lake]
21. [Jasper NP Maligne Canyon/Edith Cavell]
22. Jasper - Banff (1:00u) [Banff NP - Town Banff, (Sulphur Mtn Springs & Gondola), Vermillion Lakes, Boom Lake Hike]
23. [zie gisteren]
24. Banff - Terugreis
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door Mr. Patrick »

Nu ik met de detailplanning bezig ben heb ik wat vragen. Ik ben overigens niet per se vooraan begonnen, ik ben nu met dag 11-12-13 bezig.
11. Hope - Salmon Arm (5:00u) [Hells Gate, Lytton, Marble Canyon, Hat Creek Ranch]
12. Salmon Arm - Revelstoke (3:10u) [Revelstoke NP Meadows in the Sky (wandelen)]
13. Revelstoke - Radium Hot Springs (2:35u) [Revelstoke Giant Cedars Trail, Glacier NP]

De vragen over dag 11:
Hoeveel tijd moet ik rekenen voor een bezoek aan Hell's Gate?
- Lytton moet indrukwekkend zijn om door heen te rijden na de brand, verder geen tijd voor in te plannen.
Marble Canyon én Historic Hat Creek Ranch is wat te veel voor op 1 dag. Waar zou jouw voorkeur naar uitgaan en waarom?

De vragen over dag 12:
Ik zou graag de wandeling willen doen naar Eva Lake. Heeft iemand ervaring in begin juli? Aangezien ze waarschuwen voor beperkte toegankelijkheid vanwege sneeuw tot begin juli.

De vragen over dag 13:
Wie heeft ervaring met langere hikes in Glacier? Volgens mij is het allemaal erg zwaar vanwege steile hellingen. Wat is aan te raden? Ik zou denk ik graag Graeat Glacier Trail doen, maar is volgens mij al best pittig.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door Mr. Patrick »

:sadcry: Geen reacties.

Sommige vragen zijn misschien te gedetailleerd voor hier... Ik heb Marble Canyon al geschrapt. Ik overweeg zelfs Hell's Gate te schrappen vanwege wisselende reviews. Ook de lange hike in Glacier laat ik veiligheidshalve achterwege.

Ik ben nu aan het werk met de Icefields Parkway: Wat zijn volgens jullie de mooiste stops?
Ik heb nu de volgende met prioritering 1 en 2:
Herbert Lake (2), Crowfoot Glacier View (2), Bow Lake (1), Bow Summit & Peyto Lake (1), Weeping Wall (1), Sunwapta Falls (1) Athabasca Falls (1).
De twee laatste Falls zouden we ook nog op een volgende dag kunnen doen vanuit Jasper.

En is een trip op de Columbia Icefields (hetzij met de bus of te voet zoals @Iris_1982 eerdere meldde) de moeite waard? Of kan ik in die tijd beter de Parker Ridge Trail lopen (https://www.tripadvisor.nl/Attraction_R ... berta.html?
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
L1nda
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 nov 2022, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door L1nda »

Ik ga deze zomer voor het eerst de icefields parkway afrijden. Ben er dus niet zelf geweest maar heb inmiddels heel wat reisblogs gelezen. Hier las ik dat in ieder geval peyto lake een must do stop is, maar deze had je al staan. Maar ik las ook dat The Big Bend een leuke stop is vanwege het mooie uitzicht op de vallei. En dat Cirrus Mountain Viewpunt, een geweldig uitzicht geeft op de weg.
Maar dit is dus echt alleen wat ik gelezen heb op internet.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door paulr »

sorry Mr Patrick, maar toevallig het stukje waarover je vragen hebt gesteld (nog) niet gedaan... waarschijnlijk straks in juni/juli. :D
Icefields Parkway: alle genoemde plekken gewoon even stoppen ! Het kost weinig tijd en je maakt dan zelf een keuze hoe lang je er blijft. Je hebt immers tijd zat in die regio...
Wij zijn niet de Columbia Icefields zelf op geweest. De drukte weerhield ons ervan en om nou met die gekke bussen naar boven te gaan... tja, daar zijn we niet zo van. War we wél gedaan hebben is overnacht op Wilcox Campground en aan de ''overkant'' de Wilcox Trail gedaan. Stukken door bos, vervolgens open weiden en een fantastisch uitzicht op de gletscher van de andere kant van het dal dus...
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door markro »

De stops die jij opgeeft langs de Icefields Parkway zijn alle de moeite waard om halt te houden.
De wandeling naar de Athabasca gletsjer vond ik indrukwekkend. Met de grote autobus zijn wij de gletsjer niet opgegaan.
De Parker Ridge Trail heb ik niet gelopen. Moet ook mooi zijn.
Misschien doe je nog ideeën op uit dag 6 van ons verslag, ook al is het van even geleden:
http://www.dutchmarco.com/reisverslag/c ... _index.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door AnnInBC »

Ik denk dat ik je bericht van een paar weken geleden gemist heb...gelezen en dan niet meer terug gegaan om te antwoorden... :oops: Maar hier dan toch nog mijn gedacht. :D

Moest je Hell's Gate toch willen doen, dan ben je daar gerust een uur tot 2 uren zoet. We hebben het jaren geleden ooit gedaan is en wel interessant om te zien, maar of het echt een must is weet ik niet. Er zijn genoeg mooie dingen die je tegen komt onderweg en je als je er langs komt kan je er ook gewoon even stoppen en rond wandelen, je kan namelijk een deel van de wilde rivier zien zonder dat je de kabel baan neemt. En er is (was) in de buurt van Hell's Gate ook een parking vanwaar je gratis naar beneden kon wandelen via een 1km trail en dan uitkomt bij een suspension bridge over de rivier heen, maar weet niet of dat nog gratis is?

Wij waren ooit bij Mount Revelstoke aan de top midden juli en stonden daar nog in de sneeuw, dus beetje kijken tegen dat je hier bent hoe de sneeuw situatie is van de trails en specifiek voor Eva Lake. Meestal vind je "trail reports" op de website van Mount Revelstoke National Park. De trail in Glacier National Park heb ik zelf nooit gedaan, maar lees wel dat het een mooie is. Nu ga ik je zeker weer doen twijfelen. Kijk eens op all trails, mooie foto's staan daar en de trail is zo een 8km met iets meer dan 400 meter hoogteverschil waar je zo een 3 uren voor nodig hebt om te wandelen.

Je vragen van je laatste bericht inverband met de bezienswaardigheden langs de Icefields Parkway. Als ik me niet vergis rij je van Banff naar Jasper, als dat zo is dan zou ik gewoon even kijken of Herbert Lake er rustig bij ligt en dan beslissen om te stoppen of niet. Ik hou van fotografie en dat was een perfect meertje voor foto's met reflecties. Je kan het meer namelijk van de Icefields Parkway zien, dus ziet het er kalm uit dan zou ik zeker stoppen! Vanaf de parking loop je door het bos (korte wandeling) tot aan de oevers van het meer, je kan daar ook een stuk langs de oever opwandelen. De rest is zeker ook allemaal de moeite om te bij te stoppen...dus moeilijk om te kiezen. Als je vroeg genoeg vertrekt kan je mogelijk wel overal stoppen en je kan eventueel Herbert Lake en Bow Lake al vanuit Banff doen, net zoals je de Athabasca Falls en Mt Edith Cavell vanuit Jasper kan doen. Vergeet ook niet de mooie Mistaya Canyon, daar is een trail van zo een 2km om te wandelen.

Ik zelf zou geen geld uitgeven voor de bus te nemen om de Athabasca Glacier dichterbij te zien, je kan deze vanaf de weg zien. Dat is natuurlijk wel persoonlijk, ik vind het zicht meer dan genoeg en voor mij moet ik niet perse dichtbij een gletsjer staan. Parker Ridge Trail zal veel mooier zijn dan met hordes toeristen de bus in te moeten om de gletsjer op de gaan of om er naartoe te wandelen! Ik zou Mount Edith Cavell ook doen als het kan, zo mooi daar en daar zie je ook gletsjer van redelijk dichtbij.


Dit is een foto die ik enkele jaartjes geleden nam bij Herbert Lake:
AfbeeldingHerbert Lake in Banff National Park, Alberta, Canada by Ann Badjura Photography, on Flickr
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door Mr. Patrick »

Dank jullie wel allemaal voor reacties. Blijkbaar kun je prima leven als je niet met de bus (of anders te voet) de gletscher op geweest bent. De veelvuldige reclame zodra je op internet naar de Icefields Parkway kijkt doet je soms anders vermoeden.
Zonder die stop is er ongetwijfeld genoeg tijd om alle andere stops te maken en eventueel de laatsten nog op de volgende dag vanuit Jasper te bezoeken. Ik voeg ook de andere stops zoals Mistaya Canyon, Big Bend en Cirrus Mountain Viewpoint aan onze reis toe.
De Parker Ridge Trail gaat er nu ook zeker in, ik twijfel over de Wilcox Trail (die iets moeilijker is volgens AllTrails). Denk dat dat te veel is van het goede.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door Mr. Patrick »

In het kader van: is dit weer zo'n Tourist Trap of niet: de boot op Maligne Lake naar Spirit Island?

En welke Skytram is het mooist? Jasper of Banff? Ze zijn reteduur dus wil ze ook niet allemaal doen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door AnnInBC »

Het is een grote commerciele bedoening bij de gletsjer om er op te geraken en persoonlijk moet dat voor mij allemaal niet. Ik zou zeker even stoppen bij het Icefields Parkway Visitor Centre, van daar heb je ook hele mooie zichten op de gletsjer en omgeving. Er is daar binnen een tentoonstelling en misschien een goede plek om te lunchen of voor een picknick.

Ga je naar het gebied van Mt Edith Cavell? Daar zie je ook gletsjers van dichtbij en dat gebied vind ik zoveel mooier en zelfs meer indrukwekkend. Als je nog van mooie foto's houdt, stop dan een paar kilometers voor je op de parking komt van Mount Edith Cavell bij de parking van Tonquin Valley en loop daar het korte trail naar beneden tot aan een bruggetje. Daar heb je een mooi zicht op Cavell Lake en Mount Edith Cavell, hier een kaartje van google wat ik in mekaar gestoken heb met dit trail: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Moeilijk kiezen welke gondels het beste zijn. In Banff zijn er verschillende gondola's en ik zou eerlijk gezegd de meest bekendste niet nemen (Sulphur Mountain). Er is daar de Lake Louise gondola, je hebt dan prachtige zichten op Lake Louise van verder weg en hoog op, deze is zeker mooi. Verder is er ook een minder bekende gondola "Sunshine Meadows Sightseeing Gondola" en daar kan je ook nog lekker wandelen en heb je prachtige zichten. Hier is een linkje met de keuzes van gondola's in Banff: https://www.banfflakelouise.com/sightseeing/gondolas

De Jasper SkyTram is de langste kabelbaan in Canada naar het schijnt en de zichten van daarboven zijn wat ruiger dan die van Banff. Je kan daarboven ook verschillende wandelingen doen. Dus, je hoort het al...keuzes genoeg! Maar ik denk dat ze allemaal wel mooi zijn, eender welke je kiest!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door paulr »

Hebben alleen die in Jasper gedaan. Boven kun je zowel binnen de hekken als erbuiten wandelen. Erbuiten is wel spannend, je gaat door een forse deur en bent dan in Grizzly gebied. We vonden het eerder spannend dan mooi om daar te wandelen… op de terugweg naar beneden uiteindelijk een grizzlybeer gezien, veilig vanuit ons bakje :-)
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door Mr. Patrick »

Help! Er zijn er dus meer dan alleen die twee veel geadverteerde in de plaatsen Jasper en Banff zelf. Nu ik die heb bekeken wil ik en die in Jasper doen (daar hebben we ook volop de tijd) en die in Ski Lake Louise (vanwege de grote kans op beren) en die rond Sunshine Meadows omdat de foto's er zo idyllisch uit zien.

Bedankt ook voor de extra tip bij Edith Cavell, wilde daar al naar toe. Dat extra stopje bij Cavell Lake is dan mooi meegenomen!

De voorpret wordt alleen maar groter. Morgen over 4 maanden vliegen we :clap: :clap:
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door paulr »

Sorryyyyyy, zie dat ik Jasper heb getypt, maar moet Lake Louise zijn! De grizzlybeer hebben we dus in LL gezien…. Hoop niet dat dit weer je plannen in de war schopt, haha….
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door Mr. Patrick »

Een klein beetje maar @paulr. Nu heb ik Jasper Airtraim wel geschrapt uit de planning en daarvoor wat tijd vrijgemaakt op de rit van Jasper naar Banff, zodat we dan zeker in Lake Louise met de kabelbaan kunnen.

Achteraf merk ik dat we een nacht te ruim in Jasper hebben en een nachtje extra in Banff meer zouden kunnen gebruiken. Maar ik ben zo blij dat we een leuk huisje in Jasper Alpine Village voor 4 nachten hebben kunnen krijgen, dat ik daar niet meer in wil gaan veranderen.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1197
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mr. Patrick: rondreis 2023 West-Canada.

Bericht door paulr »

wel lekker hoor, een nacht teveel in Jasper ! Leuke uitvalsbasis...
Tip voor als je tijd ''over'' hebt: huur een MTB (of een e-MTB), prachtig fietsen in die regio !
nogmaals sorry... :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer