Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
Peterentruus
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2013, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door Peterentruus »

Coyote schreef:
23 jul 2022, 10:47
Wat je ook kunt doen: vlak voor je de grens over gaat een zelftest doen. Is die negatief dan weet je bijna zeker dat een verplichte test ook negatief zal uitvallen. Is je zelftest positief dan kun je in ieder geval zelf maatregelen nemen.

Roland
Zullen we zeker doen. Gisteren een kennis van ons positief op een zelf test en negatief bij GGD. Ook omgekeerd komt voor dus fingers crossed.
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door Vinay »

Coyote schreef:
29 jul 2022, 17:20
Wat zou je aan ervaring willen weten? Als ze random laten testen heb je 50% kans dat je zo'n test moet ondergaan, wel of niet. :wink:
Ging er mij meer om of bij betreffende grensovergang ook per auto een testsetje naar binnen werd gegooid of dat het nog meer random is dan dat.
Ik ben nergens bang voor en zal zometeen een sneltestje afnemen. Ben over een paar uur bij de grens, dus we gaan het meemaken.
Gebruikersavatar
Marco en Cindy
Amerikafan
Berichten: 206
Lid geworden op: 23 jul 2014, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door Marco en Cindy »

Voor de mensen die met de Ferry oversteken van de VS naar Canada en op voorwaarde dat je volledig gevaccineerd bent dan ben je vrijgesteld van random testing.

Who is exempt from arrival testing
Already recovered: Travellers who provide a positive COVID-19 molecular test result, conducted at least 10 calendar days and no more than 180 calendar days before entering Canada. Counting starts the day after the test is taken.
for example, if your positive COVID-19 molecular test was taken on January 1, then January 11 would be the first day you could use it
January 11 would be the earliest scheduled departure date of your flight to Canada, or the first day you could use it to enter Canada by land or water
if your positive proof is accepted you won’t have to take an arrival test
Travellers arriving by boat or ferry
Children under the age of 5
Crew and essential service providers already exempt from arrival testing continue to be exempt

https://travel.gc.ca/travel-covid/trave ... #at-border
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
HildeV
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door HildeV »

Hibiscus1 schreef:
24 jul 2022, 06:08
Ik had een herstel bewijs, booster gehad, maakt niet uit, random testen is random testen…

En wat het verder reizen betreft, ik snap dat je niet verder moet gaan als je positief bent, maar dit sloeg echt nergens op. We gingen om 1800 de grens over, 2 uur later in Vancouver in het hotel met WiFi, afspraak online gemaakt en dat kon pas voor de volgende ochtend 8 uur. Test gedaan en om 10 ingeleverd bij de drugstore. Vervolgens dus ruim 2 dagen later pas de uitslag. Ondertussen had ik half Vancouver al doorgekruist, op de Ferry naar Vancouver island gezeten, en naar Ucluelet gereisd en in het hotel ingechecked, in restaurants gegeten en gewinkeld. Dus als ik positief was geweest…

Random testen is onzin, test of iedereen of niemand. Of laat mensen tot de uitslag in isolatie als je zo bang bent. Dit is een wassen neus.
Daar ben ik het volledig mee eens. Ik was in maart ook bij de "gelukkigen" die werd uitgekozen voor een random test. Toen werd er gewoon nog bij onze tussenstop in Calgary op de luchthaven getest. Erna zijn we verder gevlogen naar Edmonton en ik heb daar ook een paar dagen rondgelopen voor het resultaat binnen was. De manier waarop ik toen getest ben (stokje niet eens diep in de neus) gaf mij toch ook het vermoeden dat het vooral voor de schijn is dat ze die tests doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer