Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door kastelke »

Bijlagen
image.png
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli)

Bericht door jojostravelusa »

Het random testen is niet weggeweest, maar nu worden de testen niet meer op het vliegveld gedaan, maar daarbuiten.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli)

Bericht door kastelke »

Sinds 11 juni werd er niet meer getest als je op Toronto vloog. Men zei toen dat het slechts een tijdelijke stop was (omwille van de chaos op de vliegvelden), en nu gaat men dus terug testen. Met het verschil dat het niet meer op de luchthaven zelf is.
"The measure was paused by the federal government on June 11 and resumed Tuesday in Toronto, as well as at airports in Vancouver, Calgary, and Montreal."
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli)

Bericht door jojostravelusa »

Wij vlogen 2 juni, maar konden gelukkig zo door.
Hibiscus1
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2021, 12:12

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli)

Bericht door Hibiscus1 »

Ik was een unlucky reiziger. We gingen de grens over bij Douglas naar Vancouver en van ons vieren moest ik een test doen. Het kan zijn omdat ik als enige een Canadees paspoort heb, dat weet ik niet (de anderen een Nederlands paspoort, ik heb dat ook maar dus ook een Canadees paspoort en moet Canada in op dat paspoort)

Ik vond het stressvol, ik kreeg een PCR zelftest kit, moest een afspraak maken voor een digitale test. De volgende ochtend kon dat, eerst allerlei formulieren invullen, digitaal en op papier. Daarna 20 minuten via Teams mezelf filmen met testen (alles Bij elkaar nog best een heel gedoe)bij een drug shoppers pharmacy. Ik heb nu na ruim 50 uur wachten de uitslag, negatief. Als ik positief was geweest had ik 10 dagen in isolatie gemoeten.

Nee, dit was niet leuk. Ik zag bij elke auto voor ons zo’n pakketje naar binnen gegaan. We wisten alleen niet wat het was, tot we zelf aan de beurt waren. Random betekende dus in elke auto 1 iemand. Of dat alleen Canadezen waren weet ik niet.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door AnnInBC »

Hibiscus1 schreef:
22 jul 2022, 04:53
Ik was een unlucky reiziger. We gingen de grens over bij Douglas naar Vancouver en van ons vieren moest ik een test doen. Het kan zijn omdat ik als enige een Canadees paspoort heb, dat weet ik niet (de anderen een Nederlands paspoort, ik heb dat ook maar dus ook een Canadees paspoort en moet Canada in op dat paspoort)

Ik vond het stressvol, ik kreeg een PCR zelftest kit, moest een afspraak maken voor een digitale test. De volgende ochtend kon dat, eerst allerlei formulieren invullen, digitaal en op papier. Daarna 20 minuten via Teams mezelf filmen met testen (alles Bij elkaar nog best een heel gedoe)bij een drug shoppers pharmacy. Ik heb nu na ruim 50 uur wachten de uitslag, negatief. Als ik positief was geweest had ik 10 dagen in isolatie gemoeten.

Nee, dit was niet leuk. Ik zag bij elke auto voor ons zo’n pakketje naar binnen gegaan. We wisten alleen niet wat het was, tot we zelf aan de beurt waren. Random betekende dus in elke auto 1 iemand. Of dat alleen Canadezen waren weet ik niet.


Dat is niet zo leuk en wat een gedoe ook nog! Wij zijn ondertussen al enkele keren heen en weer geweest en voorlopig nog geen test moeten doen (wij wonen bij Vancouver). Wij gaan meestal wel terug via Aldergrove (bij Langley, een 45 minuten van Vancouver stad zelf), een kleinere grensovergang en tot nu toe telkens goed meegevallen. Maar wie weet worden we er ook wel een keer uitgepikt.
Gebruikersavatar
Peterentruus
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2013, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door Peterentruus »

We gaan in september via Vancouver.
Ik moet zeggen, de zin is al, helemaal over. Een test vooraf in NL had ik nog acceptabel gevonden, maar stel je moet 10 dagen in quarantaine :oops:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door Coyote »

Wat je ook kunt doen: vlak voor je de grens over gaat een zelftest doen. Is die negatief dan weet je bijna zeker dat een verplichte test ook negatief zal uitvallen. Is je zelftest positief dan kun je in ieder geval zelf maatregelen nemen.

Toen ik vorige jaar eind september naar Vancouver vloog moest ik naast de verplichte test om Canada in te mogen, ook een test doen op het vliegveld van Vancouver. Ik werd er toen ook (random) tussenuit gepikt. Uitslag binnen 24 uur maar ik geef toe dat dat even spannend was.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door niels »

Ann ik zie in je reactie dat je zelf geregeld via grensovergang Aldergrove gaat. We komen met onze camper vanaf Mount Rainier en slapen dan op Peach Arch RV park. Ik zie dat als we via Aldergrove rijden dat een klein stukje om is. In tijd wat meer dan in km’s.

Zou je dit aanraden? Kleinere overgang, minder drukte wellicht? Nog andere voordelen?
Als je eruit gepikt wordt en je blijkt Corona te hebben, hoe werkt het dan met de Quarataine?

Alvast bedankt Niels
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door kastelke »

Peterentruus schreef:
23 jul 2022, 10:15
Ik moet zeggen, de zin is al, helemaal over. Een test vooraf in NL had ik nog acceptabel gevonden, maar stel je moet 10 dagen in quarantaine :oops:
Als partner van een terminaal zieke kankerpatient en met een beste vriendin die immunocompromised is, kan ik alleen maar hopen dat de gekken die niet in isolatie willen als ze positief testen, ver weg van mij houden.
Al hoop ik dat je het niet zo bedoelde, dat je met covid, toch graag lekker rond wil gaan reizen met de kans je ziekte verder te verspreiden?

Ik begrijp dat het geen pretje is dat je je vakantie moet opofferen aan het geisoleerd op een hotelkamer of in je camper zitten. Maar dat is het risico van reizen in een tijd dat een virus nog erg aanwezig is (ook al willen sommigen doen alsof covid over is).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door AnnInBC »

niels schreef:
23 jul 2022, 13:01
Ann ik zie in je reactie dat je zelf geregeld via grensovergang Aldergrove gaat. We komen met onze camper vanaf Mount Rainier en slapen dan op Peach Arch RV park. Ik zie dat als we via Aldergrove rijden dat een klein stukje om is. In tijd wat meer dan in km’s.

Zou je dit aanraden? Kleinere overgang, minder drukte wellicht? Nog andere voordelen?
Als je eruit gepikt wordt en je blijkt Corona te hebben, hoe werkt het dan met de Quarataine?

Alvast bedankt Niels
Hallo Niels,

Meestal is het daar inderdaad minder druk, maar onze ervaring is ook dat ze daar over het algemeen ook wat minder streng zijn dan bij de Peace Arch border crossing. Van bij ons thuis uit is het eigenlijk ook sneller/korter om via de Peace Arch te gaan, maar omdat het minder druk is en omdat ze minder streng zijn gaan wij graag genoeg een stukje om en via Aldergrove. Maarja het is geen garantie natuurlijk...hangt ook een beetje af van de persoon in dat hokje natuurlijk. :wink:
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door miro »

Als je een herstel bewijs hebt van max 180 dagen oud kan je dit laten zien en hoef je niet te testen. https://travel.gc.ca/travel-covid/trave ... ing-canada
'You are exempt from arrival testing if you:
Provide a positive COVID-19 molecular test result, conducted at least 10 calendar days and no more than 180 calendar days before entering Canada. A positive antigen test is not accepted.'
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door niels »

Dank je Ann, ga denk ik kijken dan toch stukje om te rijden en zo de drukte te vermijden

Gr Niels
Hibiscus1
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2021, 12:12

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door Hibiscus1 »

Ik had een herstel bewijs, booster gehad, maakt niet uit, random testen is random testen…

En wat het verder reizen betreft, ik snap dat je niet verder moet gaan als je positief bent, maar dit sloeg echt nergens op. We gingen om 1800 de grens over, 2 uur later in Vancouver in het hotel met WiFi, afspraak online gemaakt en dat kon pas voor de volgende ochtend 8 uur. Test gedaan en om 10 ingeleverd bij de drugstore. Vervolgens dus ruim 2 dagen later pas de uitslag. Ondertussen had ik half Vancouver al doorgekruist, op de Ferry naar Vancouver island gezeten, en naar Ucluelet gereisd en in het hotel ingechecked, in restaurants gegeten en gewinkeld. Dus als ik positief was geweest…

Ik had zelf tests bij me en heb mezelf twee keer getest dus ik wist wel dat ik 99.9 %negatief was maar ik vond het toch echt spannend. Want hoe ga je op Vancouver island waar ieder hotel volgeboekt is in isolatie?

Random testen is onzin, test of iedereen of niemand. Of laat mensen tot de uitslag in isolatie als je zo bang bent. Dit is een wassen neus.
Gebruikersavatar
miro
Amerikafan
Berichten: 287
Lid geworden op: 16 jul 2010, 03:42
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door miro »

Hibiscus1 schreef:
24 jul 2022, 06:08
Ik had een herstel bewijs, booster gehad, maakt niet uit, random testen is random testen…
Vreemd dat je toch getest werd ondanks je herstelbewijs, want er staat toch echt op de site dat dit de uitzondering is bij random testen. Misschien kennen ze hun eigen, weer aangepaste regels, niet meer. :-)
Random testen is onzin, test of iedereen of niemand. Of laat mensen tot de uitslag in isolatie als je zo bang bent. Dit is een wassen neus.
Helemaal mee eens.
USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, Azoren, meerdere cruises, veel van Europa
Hibiscus1
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 okt 2021, 12:12

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door Hibiscus1 »

Ik snap het ook niet. Maar we zagen echt bij alle auto’s een pakketje naar binnen gaan dus het leek erop dat ze bij elke auto 1 ‘slachtoffer’ maakten… misschien alleen de Canadezen hoor en had ik de pech met mijn Canadese paspoort. Ik hoop dat het voor de Europese toeristen niet hoeft want het is gewoon niet fijn.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door Inges »

Ik heb corona gehad toen ik in de US was eind mei. Gelukkig was ik bij vrienden op dat moment en kon ik 5 dagen in isolatie (ik had amper tot geen klachten). Na 6 dagen testte ik weer negatief en zijn wij verder gaan reizen. Wel met een eigen kussen (gekocht) in de hotels, eten op de kamer, net als ontbijt (dat haalde mijn man van beneden) en we hebben die dagen alleen in de natuur gewandeld en geen drukke plaatsen bezocht. Als ik ergens kwam waar andere mensen waren zette ik standaard een mondkapje op. Ondanks mijn negatieve test. Maar ja, voorzichtig waren wij voor die tijd ook al en ik heb het ook ergens opgelopen. Ik denk dat het vooral zaak is dat je geen andere mensen aansteekt. Ik heb daar in de dagen na mijn besmetting heel hard mijn best voor gedaan.

Ik ben niet zo bang voor zo'n random test. Maar ben het wel eens met de vorige reactie dat ze dat dan zouden moeten doen op de luchthaven en je meteen de uitslag moeten geven. Na 4 dagen zou ik inderdaad ook door zijn gegaan met reizen. Maar goed, bij klachten moet je zo wie zo zelf gaan testen. Neem thuistesten mee! In de USA en Canada zijn ze slecht te krijgen en zijn ze duur. Wij hadden er veel mee en hebben ze dus ook gebruikt. Ik was achteraf blij dat ik ze mee had genomen.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door Vinay »

Heeft iemand al soortgelijke ervaringen gehad bij de Niagara grensovergang?
Wij rijden 3 augustus richting Niagara om een aantal nachten aan de 'overkant' in Canada in een hotel te verblijven.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door Coyote »

Wat zou je aan ervaring willen weten? Als ze random laten testen heb je 50% kans dat je zo'n test moet ondergaan, wel of niet. :wink:

Als je de grens met Amerika en Canada de komende tijd over gaat zou ik in ieder geval eerst zelf een test doen, ik schreef het al eerder:
Coyote schreef:
23 jul 2022, 10:47
Wat je ook kunt doen: vlak voor je de grens over gaat een zelftest doen. Is die negatief dan weet je bijna zeker dat een verplichte test ook negatief zal uitvallen. Is je zelftest positief dan kun je in ieder geval zelf maatregelen nemen.
Ik zou er liever zelf achter komen dan middels een verplichte test met dan ook verplichte quarantaine.

Dus gewoon vanuit Nederland wat zelftesten meenemen. Die zijn hier volop verkrijgbaar en goedkoop. In Amerika waren/zijn ze minder eenvoudig te vinden of stukken duurder.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Random covid testing start weer in Canada (19 juli 2022).

Bericht door AnnInBC »

Rapid tests zijn in Canada ook te krijgen en gratis bij elke apotheek, gewoon vragen aan de bali en je krijgt ze mee. https://www2.gov.bc.ca/gov/content/covi ... fo/testing
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer