Reis 67Bart: Detroit-Las Vegas.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
67Bart
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2022, 22:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis 67Bart: Detroit-Las Vegas.

Bericht door 67Bart »

Hallo allemaal,

ben al een tijdje zonder account aan het lezen op dit forum. Tijd om ook maar eens een account aan te maken.
Dit wordt mijn 4e keer naar de US.

Vlieg over een paar weken samen met mijn dochter van 19 naar Detroit en heb dan 3 weken om naar Las Vegas te rijden.

Via Priceline een auto gehuurd voor $2160, wat volgens mij op dit moment best goedkoop is.

Ik heb niet een echte planning, wel een aantal plaatsen die ik aan wil doen.
Misschien niet helemaal een logische rit, dus als jullie tips hebben ... laat maar weten. :thumbup:

Detroit
Shipsewana
Indianapolis
Nashville
Memphis
Dallas
Albuquerque
Santa Fe
Colorado Springs
Ouray-Silverton: Million Dollar Highway
Telluride
Las Vegas

Dit is in grote lijnen de route. Ben nog op zoek naar leuke plaatsen in Arkansas, en tussen Colorado en Las Vegas.

Alvast bedankt!

Bart
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Detroit-Las Vegas

Bericht door Tipsy_1 »

Leuke route!
Veel van onze favorieten!
Detroit is erg bijzonder als je voor open staat. Aanraders zijn het Ford Piquette Avenue plant museum (dat is niet het grote Ford museum maar iets kleinschalig super leuk), de vele lost places zoals bvb rond Detroit Grand River Avenue, ..., ronddwalen in het centrum.
Indianapolis heeft ons verrast. met een dag en 1 overnachting kom je wel toe. Vooral tegen sunset erg sfeervol. Wij sliepen in de Crown Plaza in een hotel kamer in een voormalige treinwagen met zeer sfeervolle setting - zeeer de moeite waard en een attractie op zich.
"vlakbij" Indiana heb je ook nog Turkey Run State Park, zo mooi! je kan er door watervalletjes en kloofjes wandelen (gypsy Gulch, Box Canyon, Rocky Hollow, Punch Bowl). Je passeert allicht ook nog de stad Louisville waar in de rivier de fossielen vlaktes heel bijzonder zijn (Falls of Ohio Park).
Je zou route 66 ook nog kunnen gebruiken als leidraad in je reis. wij vonden de Missouri, Illinois, Kansas en Oklahoma stukken de moeite.
In Arkansas: Petit Jean SP.

Dat helpt misschien al wat voor inspiratie voor het eerste gedeelte van de reis.
Albuquerque en zuidwest gedeelte zullen velen je tips over kunnen geven dus ik laat het voorlopig hier even bij.
Misschien wel eens uitzetten in een day-by-day plan, want wat je opnoemt is wel een flinke trip denk ik zo 8)
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 23 jun 2022, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
67Bart
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jun 2022, 22:19
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis 67Bart: Detroit-Las Vegas.

Bericht door 67Bart »

Bedankt Tipsy_1 voor je tips, daar kan ik zeker wat mee.
Day-by-day plan gaat zich zeker nog vormen. Elke keer zie ik weer wat leuks voorbij komen en ik heb maar 3 weken :P
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis 67Bart: Detroit-Las Vegas.

Bericht door Tipsy_1 »

ja ik denk dat je wat te veel plannen hebt voor 3 weken.
Langs de andere kant het gaat echt een leuke anders-dan-anders route worden met een paar minder bekende (voor europese toersiten) plekken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer