Joffre & Garibaldi Lakes en Golden Ears

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Joffre & Garibaldi Lakes en Golden Ears

Bericht door A&A »

Ga je deze zomer naar British Columbia? Let dan op als je ten noorden van Vancouver komt. Toevallig kwam ik dit bericht tegen:

Zomerdag-gebruikspassen zijn nu beschikbaar.
Gratis daggebruikpasjes zijn nu beschikbaar. Pasjes moeten geboekt worden voor je reis en zijn beschikbaar om 7:00 uur PDT vanaf twee volle dagen voor je geplande bezoek. Vanaf 17 juni zal een gratis daggebruikspas nodig zijn en gecontroleerd worden door Park Ambassadors bij Golden Ears, Joffre Lakes en selectie trailheads bij Garibaldi. Pasjes blijven beschikbaar totdat de capaciteit is voldaan. Er kunnen extra pasjes beschikbaar komen als bestaande pashouders hun pasjes annuleren. Internetconnectiviteit in het park is mogelijk beperkt of niet beschikbaar, dus zorg ervoor dat je de pas uitprint of download voor je het park bereikt. Garibaldi en Joffre Meren zijn alpine parken. Bezoekers moeten voorbereid zijn op abnormale lenteomstandigheden zoals diepe sneeuw, hoge waterstanden en lawines. Sneeuwschoenen, (of tractiehulpmiddelen) en goed schoeisel zijn echt een aanrader. Verwacht langere tijden om bestemmingen te bereiken en onthoud altijd BC AdventureSmart 's 3T's: reisplanning, training en het nemen van het essentials. Het daggebruikpasprogramma wordt uitgevoerd in samenwerking met de Discover Parks Ambassadors die de hele zomer bezoekersuitreiking en onderwijs geven in een aantal parken en ook daggebruikspassen controleren in deze drie parken. Boek je pas door het daggebruikpasportaal te bezoeken: https://reserve.bcparks.ca/dayuse/

De link werk bij mij niet maar op: https://bcparks.ca/reserve/day-use/ staat meer informatie. Je moet dus voor deze gebieden een dayuse pass hebben. Ik kan de hoofdpagina openen maar als ik doorklik op de button voor een gratis dagpas dan krijg ik alleen maar een leeg scherm en geen mogelijkheid om wat dan ook te kiezen. Ann heeft het vanuit Canada getest en daar werkt het prima. Mogelijk dat je dus via VPN geblokkeerd wordt en het prima werkt als je in Canada bent en de pas aanvraagt. Zonder pas mag je er niet in (prima dat ze de drukte reguleren) dus zorg dat je 2 dagen vooraf een pas aanvraagt.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Joffre & Garibaldi Lakes en Golden Ears

Bericht door Robbie&Irene »

Dit systeem was vorig jaar ook al in gebruik. Wij zijn toen naar de 3 Joffre Lakes geweest. Via een app op mijn telefoon 2 dagen van tevoren de gratis passen aangevraagd en werkte prima. Bij ingang even de passen op de telefoon laten zien.
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Joffre & Garibaldi Lakes en Golden Ears

Bericht door A&A »

Welke App @Robbie&Irene ?
En werkte dit in NL ook al?
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Joffre & Garibaldi Lakes en Golden Ears

Bericht door Robbie&Irene »

de app kan ik helaas niet meer vinden. Inderdaad via deze site: https://bcparks.ca/ moet het ook kunnen, maar kennelijk moet je je ook in Canada bevinden om de daadwerkelijk de dagpassen aan te vragen, want vanuit Europa krijg ik nu ook blank scherm.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer