Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door niels »

Ok dat is goed om te weten, dank voor de reactie. Gr Niels
groennom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door groennom »

Vandaag de grens overgestoken vanuit Amerika naar Canada bij de I5 (moet even de naam schuldig blijven, maar was gewoon de snelweg afrijden).. Was druk maar uiteindelijk binnen 30 minuten van moment aansluiten in de rij tot erdoor. Ging heel soepel. ArriveCan app ingevuld de dag vantevoren en alleen paspoorten gegeven, werd nog even gevraagd naar waar we heen gingen en hoe lang en toen door. Geen enkele vraag ook over producten die je meeneemt (al hebben we daar wel rekening mee gehouden). Al met al heel soepel en snel verlopen.
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door niels »

Goedemiddag, nog een vraag betreffende de grensovergang VS naar Canada. Aangezien we per camper de grens overgaan hebben we geen eTA nodig als goed is. Er is geen ander document nodig wat we ter plekke moeten invullen en waarvoor we moeten betalen? En als dat wel zo is, is dan Cash nodig? Dit omdat we anders al van te voren moeten zorgen voor wat CAD.

Alvast bedankt Gr Niels
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door jojostravelusa »

Ik zou voor de zekerheid zorgen dat je cash bij je hebt. Wij hebben in 2017 ervaren dat dat heel handig en soms noodzakelijk is. Wij gingen toen vanuit Yukon naar Alaska over de Top of the World highway. Daar is een kleine grensovergang waar 3x niks is. Wij moesten toen $ 7,- per persoon betalen, maar hadden geen Amerikaanse dollars. Wel een creditcard en wel Canadese dollars, maar dat wilden ze allemaal niet. Uiteindelijk mochten we toch door nadat er een oudere, ervaren douanier bijgekomen was. Wij hebben sterk het vermoeden dat dat kwam doordat we wel een ESTA hadden, terwijl die eigenlijk niet nodig was omdat we over land het land binnen kwamen. Maar we vreesden wel dat we terug zouden moeten naar Dawson City om te zien of we daar aan Amerikaanse dollars hadden kunnen komen. Dat had ons uren en heel veel kilometers gekost.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door AnnInBC »

niels schreef:
12 jul 2022, 12:19
Goedemiddag, nog een vraag betreffende de grensovergang VS naar Canada. Aangezien we per camper de grens overgaan hebben we geen eTA nodig als goed is. Er is geen ander document nodig wat we ter plekke moeten invullen en waarvoor we moeten betalen? En als dat wel zo is, is dan Cash nodig? Dit omdat we anders al van te voren moeten zorgen voor wat CAD.

Alvast bedankt Gr Niels
Om van de USA naar Canada te gaan is er geen document nodig en moet je ook nergens voor betalen. Een beetje cash bij de hand is altijd gemakkelijk, maar voor de grensovergang van de USA naar Canada niet nodig.

Wel nodig als je van Canada naar de USA gaat, je moet dan een papiertje invullen bij de grens (I94) en dat kost geloof ik nog steeds $7 USD. Maar ik ben niet zeker of je dat papiertje nog moet invullen en betalen als je al een ESTA in je bezit hebt? Ik veronderstel dat je een ESTA hebt voor las je naar de USA vliegt? Ik denk dat je ESTA dan ook voldoende is als je terug naar de USA gaat met camper vanuit Canada.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door AnnInBC »

jojostravelusa schreef:
12 jul 2022, 14:10
Ik zou voor de zekerheid zorgen dat je cash bij je hebt. Wij hebben in 2017 ervaren dat dat heel handig en soms noodzakelijk is. Wij gingen toen vanuit Yukon naar Alaska over de Top of the World highway. Daar is een kleine grensovergang waar 3x niks is. Wij moesten toen $ 7,- per persoon betalen, maar hadden geen Amerikaanse dollars. Wel een creditcard en wel Canadese dollars, maar dat wilden ze allemaal niet. Uiteindelijk mochten we toch door nadat er een oudere, ervaren douanier bijgekomen was. Wij hebben sterk het vermoeden dat dat kwam doordat we wel een ESTA hadden, terwijl die eigenlijk niet nodig was omdat we over land het land binnen kwamen. Maar we vreesden wel dat we terug zouden moeten naar Dawson City om te zien of we daar aan Amerikaanse dollars hadden kunnen komen. Dat had ons uren en heel veel kilometers gekost.

Ik hoorde net nog van iemand die de grens over ging van Canada naar de USA zonder ESTA (ze vlogen op Vancouver en vertrekken ook weer vanuit Vancouver in Canada) dat de douanier nogal grommelde omdat ze geen ESTA hadden. Technisch/officieel inderdaad niet nodig als je gewoon met de auto/camper de grens overgaat, maar het hangt er wel vanaf wie er in dat hokje zit bij de douane. De ene zal er niets om geven en de andere zal er om grommelen. Als je al een ESTA hebt gaat het meestal wel vlotter en is het ook gemakkelijker voor het douane personeel.
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door niels »

Ok, Esta hebben we omdat we in Amerika beginnen. Ging mij voornamelijk over de grens van Amerika naar Canada.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door roelb »

jojostravelusa schreef:
12 jul 2022, 14:10
Yukon naar Alaska over de Top of the World highway. Daar is een kleine grensovergang waar 3x niks is. Wij moesten toen $ 7,- per persoon betalen, maar hadden geen Amerikaanse dollars.
Dit is heel bijzonder. Ik ben heel benieuwd waarvoor ze je wilde laten betalen, want er is geen fee - en ook nooit geweest - om over land de US binnen te gaan, of je nu wel of geen ESTA hebt. Je reist (neem ik aan als Europeaan) onder het VWP, dus er wordt een (sinds 2010 elektronische) I-94W verstrekt, behalve als je in de afgelopen 90 dagen al eerder in de US bent geweest, dan loopt dat verblijf gewoon door.

De enige "fee" die bestaat is het vooraf online aanvragen van een I94, maar dat is voor mensen die onder het VWP reizen helemaal niet van toepassing.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door jojostravelusa »

We moesten de $ 7,- toen voor de I-94 betalen. Dat hadden we, zover ik weet, niet van tevoren online ingevuld. We waren de afgelopen 90 dagen niet in de VS geweest.
We hadden zowel een ETA als een ESTA.
Uit ons eigen blog:
Er is 1 auto voor ons. Ze stellen vragen over wat je bij je hebt, maar niets is op ons van toepassing. Wel moeten we vingerafdrukken en een irisscan laten maken, omdat het de eerste keer is dat we dit jaar in de US zijn. Een I-94 kost $ 7,-. Helaas hebben we nog geen Amerikaanse dollars gehaald. We hebben wel Canadese dollars, maar die willen ze niet. Elektronisch betalen kan niet daar, dus hebben we een probleem. De andere beambte, die de vingerafdrukken maakt, blijkt de slechtste niet en zegt dat we niet hoeven betalen. Wie zegt dat alle Amerikaanse douanebeambten zo vervelend zijn? Wij niet. Waarschijnlijk heeft het wel geholpen dat we de ESTA's al hadden en kon hij dit genereuze aanbod doen. Soit! Wij kunnen verder.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door Inges »

Ik meen mij te herinneren dat wij in 2014 bij de grensovergang van Waterton naar Glacis (dus CA-USA) ook 7 dollar pp moesten betalen. Ik had toen gelukkig nog dollars op zak van een eerder bezoek aan de USA. Ik was daar al geweest maar mijn gezin nog niet. Ik had dus een esta maar moest evengoed 7 dollar betalen. We kregen nog zo'n groen strookje ook. Ik had, (STOM), mijn gehuwde naam ingevuld dus technisch gezien ben ik in 2014 nooit vertrokken uit de USA want ik had mijn meisjesnaam in moeten vullen. We hebben dat strookje keurig ingeleverd terug van Port Angeles naar Victoria (de US immigraties officer keer ons wat glazig aan toen we ze in wilde leveren maar nam ze wel aan) Hoewel ik wel 5 jaar lang eigenlijk een overstay heb gehad heb ik nooit meer wat van gehoord. Ook niet toen ik 2016 terug vloog naar Vancouver en daarna van Vancouver naar Seattle. Mocht je dus het I94 in moeten vullen denk er dan aan om de naam op je paspoort in te vullen. In het geval van de dames is dat de meisjesnaam. Die fout maak ik nooit meer.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door AnnInBC »

roelb schreef:
13 jul 2022, 10:30


Dit is heel bijzonder. Ik ben heel benieuwd waarvoor ze je wilde laten betalen, want er is geen fee - en ook nooit geweest - om over land de US binnen te gaan, of je nu wel of geen ESTA hebt. Je reist (neem ik aan als Europeaan) onder het VWP, dus er wordt een (sinds 2010 elektronische) I-94W verstrekt, behalve als je in de afgelopen 90 dagen al eerder in de US bent geweest, dan loopt dat verblijf gewoon door.

De enige "fee" die bestaat is het vooraf online aanvragen van een I94, maar dat is voor mensen die onder het VWP reizen helemaal niet van toepassing.
Ik woon in Vancouver en wij gingen altijd regelmatig naar de USA, ofwel om te winkelen of vakantie en voordat ik Canadese werd moest ik altijd naar binnen gaan om dat I94 papiertje in te vullen (ik ging dan de grens over met mijn Belgische reispas) en in die tijd moest ik daar ook telkens $6 USD voor betalen. Dat papiertje was wel 3 maanden geldig, dus als ik tijdens die 3 maanden weer naar de USA ging dan moest ik niet weer dat papiertje invullen. Hoe dat het nu gaat weet ik, want ik ga nu met mijn Canadese paspoort en daar is niets voor nodig natuurlijk.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door AnnInBC »

jojostravelusa schreef:
13 jul 2022, 13:30
We moesten de $ 7,- toen voor de I-94 betalen. Dat hadden we, zover ik weet, niet van tevoren online ingevuld. We waren de afgelopen 90 dagen niet in de VS geweest.
We hadden zowel een ETA als een ESTA.
Uit ons eigen blog:
Er is 1 auto voor ons. Ze stellen vragen over wat je bij je hebt, maar niets is op ons van toepassing. Wel moeten we vingerafdrukken en een irisscan laten maken, omdat het de eerste keer is dat we dit jaar in de US zijn. Een I-94 kost $ 7,-. Helaas hebben we nog geen Amerikaanse dollars gehaald. We hebben wel Canadese dollars, maar die willen ze niet. Elektronisch betalen kan niet daar, dus hebben we een probleem. De andere beambte, die de vingerafdrukken maakt, blijkt de slechtste niet en zegt dat we niet hoeven betalen. Wie zegt dat alle Amerikaanse douanebeambten zo vervelend zijn? Wij niet. Waarschijnlijk heeft het wel geholpen dat we de ESTA's al hadden en kon hij dit genereuze aanbod doen. Soit! Wij kunnen verder.
Ik maak hieruit op dat zelfs als je een ESTA hebt je evenzeer $7 moet betalen voor het I94 formulier. Fijn dat die man jullie toch door liet gaan! :thumbup: Ik zou denken dat als je een ESTA hebt dat het dan niet meer nodig is om dat andere formuliertje in te vullen. Maar ik ben eerlijk gezegd niet op de hoogte van de juiste/recente regels.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door jojostravelusa »

Dit was in 2017. Misschien is het tegenwoordig anders.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door Ruud2004 »

De officiële website met alle I-94 info, incl mogelijkheid tot aanvraag en terugkijken in eerdere I-94 verstrekkingen.

https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/home

@jojostravelusa Trouwens bijzonder coulant dat jullie zonder betaling werden doorgelaten :thumbup:
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door jojostravelusa »

Dat vonden wij ook. We willen dus ook nooit meer horen dat alle douaniers chagrijnig zijn :D
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door AnnInBC »

Ruud2004 schreef:
17 jul 2022, 12:41
De officiële website met alle I-94 info, incl mogelijkheid tot aanvraag en terugkijken in eerdere I-94 verstrekkingen.

https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/home
Fijn dat dit tegenwoordig ook online kan, ik heb weer wat bijgeleerd! :thumbup:
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door TommyGun »

Ruud2004 schreef:
17 jul 2022, 12:41
De officiële website met alle I-94 info, incl mogelijkheid tot aanvraag en terugkijken in eerdere I-94 verstrekkingen.

https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/home

@jojostravelusa Trouwens bijzonder coulant dat jullie zonder betaling werden doorgelaten :thumbup:
Bedankt!

Let wel op; Appear at a port of entry within seven days of completing this online application. If you do not appear within seven days or are not issued an I-94 for any reason, there are no refunds.

Dus niet te vroeg invullen :)

---

Voor US-CAN moet je dus ArriveCAN invullen/hebben?
EDIT: blijkbaar momenteel Optional; https://globalnews.ca/news/9486010/arri ... on-canada/
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door AnnInBC »

ArriveCan is niet meer verplicht. Maar het zou de grensovergang mogelijk wel versnellen, dus dat is een beetje je eigen keuze zou ik zeggen. Verder niets nodig, geen vaccinatie bewijs of dergelijke meer nodig...dus enkel een geldige paspoort is voldoende.

Om van Canada naar Amerika te gaan via de landgrens moet je tegenwoordig een ESTA hebben alsook de I-94. De ESTA verplichting is vanaf 1 oktober 2022 in voege. https://help.cbp.gov/s/article/Article- ... uage=en_US
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door jill1234 »

Komende zomer zullen wij met de camper de grens van USA naar Canada en vice versa oversteken. Volgens Tioga Tours hebben we een ETA nodig, maar ik lees dat dat niet nodig is. Maar aangezien Tioga Tours het zegt twijfel ik toch; je zou verwachten dat zij dit soort dingen weten toch?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
TommyGun
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 20 aug 2019, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door TommyGun »

AnnInBC schreef:
27 mar 2023, 18:20
ArriveCan is niet meer verplicht. Maar het zou de grensovergang mogelijk wel versnellen, dus dat is een beetje je eigen keuze zou ik zeggen. Verder niets nodig, geen vaccinatie bewijs of dergelijke meer nodig...dus enkel een geldige paspoort is voldoende.

Om van Canada naar Amerika te gaan via de landgrens moet je tegenwoordig een ESTA hebben alsook de I-94. De ESTA verplichting is vanaf 1 oktober 2022 in voege. https://help.cbp.gov/s/article/Article- ... uage=en_US
Bedankt!

ESTA hebben we nog van vorig jaar, is nog valid dus dat is prima toch ook al klopt het verblijf daarop niet?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer