Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door AnnInBC »

Gisteren zijn mijn man en ik naar Amerika geweest om te winkelen en schrijf hier onze ervaring over de grensovergang tussen Canada en Amerika met auto.

Wij gingen vanuit Vancouver, Canada waar wij wonen voor een dagje naar Amerika om te gaan shoppen in Bellingham nu dat er geen negatieve covid testen meer nodig zijn. Hier volgt mijn ervaring en misschien dat iemand er wel wat aan heeft. Wij hebben Nexus passen en die helpen wel om sneller en gemakkelijker de grens over te geraken, maar verder is het toch veel hetzelfde.


Om Amerika binnen te komen moet je een geldige paspoort hebben en bewijs van je vaccinaties. Wij gingen de grens over bij Aldergrove/Lynden omdat ze hier wat minder streng zijn dan bij de Peace Arch (waar de meesten heen gaan) en meestal is het hier ook minder druk. De Nexus baan was niet open op dat moment, dus wij gingen de baan in voor alle reizigers. Er was maar 1 baan open en er was ook maar 1 auto voor ons, dus we waren snel aan de beurt. We gaven de man onze paspoorten, Nexus passen en originele vaccinatie bewijzen. Hij vroeg waar we heen gingen en wat het doel was van onze trip en of we goederen Amerika inbrachten dat we zouden moeten aangeven. We gaan naar Bellingham om daar wat te winkelen en nee we hebben niets wat we Amerika binnen brengen dat moet aangegeven worden. Daarna kregen we onze documenten terug en wenste hij ons een fijne dag toe.


Om terug naar Canada te komen moet je een “receipt”/ ontvangstbewijs laten zien van ArriveCan. Als je geen data op je telefoon hebt en enkel wifi gebruikt kan dit een probleem zijn, want de app werkt enkel op data/wifi. Dus hou daar rekening mee, want er is geen wifi bij de grensovergang of zelfs ergens in de buurt. Omdat je een specifiek tijdstip moet aangeven in de ArriveCan app is dit niet ideaal, want je weet niet altijd wanneer je precies aan de grens zal aankomen. Probeer zo goed mogelijk aan te geven wanneer je ongeveer aan de grens zal zijn. Nu hebben wij ook geen data op onze telefoons...ja, wij leven nog een beetje in de oertijd wat dat betreft, haha 😆😆 (maar dat komt omdat wij via een vriend een goede deal hebben voor berichtjes en bellen). Dus ik vulde de dag voor vertrek de ArriveCan online in via hun website en heb dan een bepaalde datum en tijd opgegeven, daar zouden wij ons dan aan moeten houden. Ik heb het ontvangstbewijs afgeprint en mee genomen zodat we de app bij de grens niet hoeven te gebruiken.


Toen wij bij de Canadese grens aankwamen, weer bij Lynden/Aldergrove, konden we bij de Nexus baan terecht want die was open en er was geen verkeer was. De gewone banen voor alle reizigers hadden toch een goede 20 auto’s in de rij staan, dus wij waren blij dat wij die gewoon voorbij konden rijden. 😁 We moesten onze Nexus pas voor een sensor laten zien net voor we bij het hokje aankomen waar de Canadese douane persoon zit. Ik had onze paspoorten/Nexus passen/ontvangstbewijs van ArriveCan en vaccinatie bewijs klaar om af te geven, maar hij vroeg er niet eens naar. Hij vroeg of we wat aan te geven hadden en we vertelde hem dat we voor zoveel aan etenswaren hadden gekocht en zoveel aan niet etenswaren. Hij vroeg of we alcohol of tabac hadden gekocht waarop wij neen zeiden en hij wenste ons een fijne dag toe en we konden verder. Dat was erg vlot gegaan, dus we hopen binnenkort weer eens terug te gaan.
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door Berry »

Top, dank voor je ervaring! Wij mogen in juli keer de grens over en weer tijdens onze reis voor familiebezoek.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door jojostravelusa »

Dank je. Wij gaan in september vanuit Calgary heen en weer. Benieuwd of het dan nog zo is.
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door A&A »

Dank Ann, best een geregel dus want wij hebben normaal onze telefoon ook niet online staan in de USA en Canada. Misschien is vooraf uitprinten sowieso een goed idee (je accu zal net leeg zijn?). Wij gaan het zien in juli…
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door jojostravelusa »

We hebben al wel uitgevonden dat we op de terugweg van Amerika naar Canada dus, waarschijnlijk geen probleem zullen hebben. D.w.z. wij gaan via Coutts en die grensovergang is altijd open. Misschien dat het druk is en we moeten wachten, maar het belangrijkste is dat we er komen. Heen wordt echter een ander verhaal. We willen vanuit Waterton NP naar Glacier NP en de grensovergang daar is gesloten en er zijn ook geen plannen om hem te openen. Dan zullen we om moeten rijden via de snelweg, de 5 en de 2, en dan bij Carway de grens over.
We kunnen alleen niets vinden over hoe Amerika erin staat als je (daar) het land in wilt vanuit Canada.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door AnnInBC »

A&A schreef:
11 mei 2022, 16:30
Dank Ann, best een geregel dus want wij hebben normaal onze telefoon ook niet online staan in de USA en Canada. Misschien is vooraf uitprinten sowieso een goed idee (je accu zal net leeg zijn?). Wij gaan het zien in juli…
Ja, gewoon ergens proberen af te printen als het kan. Je kan online gewoon inloggen met de login van je app en dan afprinten. Wij hebben geen data op onze telefoon, dus geen internet en we wilden het niet riskeren dat we geen bewijs hadden. En ja, met telefoons weet je nooit als die nu net niet wil werken wanneer het moet. Maar de man aan de grens vroeg er niet eens naar, maar kan zijn dat het allemaal gelinkt is met onze Nexus pas en hij die info al op zijn computer kon zien.
Oenemeloentje
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2021, 19:51
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door Oenemeloentje »

jojostravelusa schreef:
14 mei 2022, 12:23
We hebben al wel uitgevonden dat we op de terugweg van Amerika naar Canada dus, waarschijnlijk geen probleem zullen hebben. D.w.z. wij gaan via Coutts en die grensovergang is altijd open. Misschien dat het druk is en we moeten wachten, maar het belangrijkste is dat we er komen. Heen wordt echter een ander verhaal. We willen vanuit Waterton NP naar Glacier NP en de grensovergang daar is gesloten en er zijn ook geen plannen om hem te openen. Dan zullen we om moeten rijden via de snelweg, de 5 en de 2, en dan bij Carway de grens over.
We kunnen alleen niets vinden over hoe Amerika erin staat als je (daar) het land in wilt vanuit Canada.
Is de grensovergang tussen Glacier NP met Waterton lakes gesloten? Waar heeft u dat ergens gelezen? Wij willen in augustus namelijk hetzelfde doen maar als dat niet gaat , zal ik een plan B moeten verzinnen.
Dank alvast!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door jojostravelusa »

roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door roelb »

Deze crossing is altijd al seasonal geweest. Volgens mij altijd iets van mei t/m september. Wellicht dat ze hem dit jaar toch nog later opengooien.

Anders kun je gewoon de crossing in de 89 (US zijde) / 2 (CA zijde) gebruiken. Is iets van 35 mijl omrijden.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door jojostravelusa »

Ja, via de 2 hebben wij ook op de planning staan.
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door niels »

Goedeavond even een vraag over de grensovergangen en dan betreffende meenemen eten en drinken.

We gaan komende zomer eerst de grens over van Amerika naar Canada (bij Vancouver) en dan later in de vakantie bij Glacier (highway 2) van Canada naar Amerika.

Ik lees het volgende voor de grensovergang van Amerika naar Canada:
Neem maximaal 1 fles sterke drank, 2 flessen wijn of 8,5 liter bier mee.
Verse producten zoals fruit, groente, vers vlees en eieren mogen niet de grens over.

Mijn vraag gelden dezelfde regels vanuit Canada naar Amerika? Of zijn deze anders? Dat kan ik lastiger vinden.
We gaan namelijk na de grensovergang vanuit Canada meteen een paar dagen Many glacier gebied bezoeken en er zit alleen een kleine General store in Babbs, dus wil even zeker weten wat ik al in Canada aan eten en drinken nog kan kopen (Calgary) voor we later die dag de grens overgaan?

Alvast bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groet Niels
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door AnnInBC »

Vlees, eieren, melk, kaas, groente en fruit mogen wel mee de grens over van Amerika naar Canada. Wij kopen het daar altijd als we naar de USA gaan om te winkelen en nooit problemen gehad om het mee terug te brengen naar Canada. Zolang de groenten/fruit verpakt zijn en van herkomst uit de USA zijn is het geen probleem, dus een beetje kijken waar de producten van komen. Hier is de officiele website met een lijst van wat wel en niet mee mag naar Canada: https://inspection.canada.ca/food-safet ... 9630282362

Voor Amerika is het een beetje anders en weet ik zeker dat tomaten en citrus vrucht niet mogen, verder denk ik dat je zo goed als alles wat etenswaren betreft mee mag nemen. Kijk eens op deze pagina, daar staat veel info op van wat mag en niet mag: https://www.aphis.usda.gov/aphis/resour ... ltry-dairy

En als je de grens over gaat bij Vancouver, kies dan misschien de Lynden/Aldergrove crossing...daar zijn ze veel minder streng dan die bij Peace Arch in Blaine/Surrey.
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door niels »

Super, dank voor de reactie, groetjes Niels
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door jojostravelusa »

Niet van toepassing op deze regio, maar binnen Canada kan er ook nog gevraagd worden of je iets van groente bij je hebt. Wij zijn net terug uit Nova Scotia en Newfoundland en op de heenweg van NS naar NL werd er bij de ferry niks gevraagd en op de terugweg wel. Ik zei dat we sla bij ons hadden en dat was geen probleem. Nu hadden we wel meer, maar ik was zo verbaasd over deze vraag dat ik het spontaan vergat. In principe had het allemaal mee gemogen, ui, champignons, stukje kool. Maar de aardappels zijn illegaal meegegaan. Eigenlijk ook weer niet, want we hadden ze in Nova Scotia gekocht en ze zijn dus weer mee teruggegaan. Dus eigenlijk vonden we dat het niet illegaal was. Het zou alleen niet aan te tonen zijn geweest :oops:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door Tipsy_1 »

Wij gaan morgen de grens over US>Canada aan de Thousand Islands bridge en over 5 dagen weer terug. Ben er toch weer een beetje zenuwachtig over, wij hebben ook onze hondjes mee en zijn hier in de US op visum. En idd een koelbox met eten mee.
Het is best wel grappig dat ik hier nerveus over ben, maar dat komt allicht omdat het door Covid zo lang geleden is dat we de grens over gingen.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door AnnInBC »

Tipsy_1 schreef:
29 jun 2022, 14:39
Wij gaan morgen de grens over US>Canada aan de Thousand Islands bridge en over 5 dagen weer terug. Ben er toch weer een beetje zenuwachtig over, wij hebben ook onze hondjes mee en zijn hier in de US op visum. En idd een koelbox met eten mee.
Het is best wel grappig dat ik hier nerveus over ben, maar dat komt allicht omdat het door Covid zo lang geleden is dat we de grens over gingen.
Haha, ik begrijp je volkomen! Dat was bij ons ook zo als we voor het eerst weer naar Amerika gingen om te winkelen. Gewoon rustig blijven en aangeven wat je bij hebt en als je eerlijk bent is het niet vlug een probleem! Veel succes, komt vast goed!

En @jojostravelusa, raar dat ze daar vragen wat je bij hebt? Je bent toch in Canada en je zou denken dat wat je voor persoonlijk gebruik bij hebt geen probleem zou moeten zijn. Ik heb weer wat nieuws bijgeleerd. :wink:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door jojostravelusa »

Nee, wij hadden deze vraag binnen Canada ook niet verwacht. Er stond een grote poort waar je doorheen moest rijden waarop iets van Quarantaine stond. Ik dacht dat het met Covid te maken had. Maar het gaat om evt. ziektes die door groente enzo overgebracht kunnen worden. Daarom zijn aardappels zo verdacht. Daar zit natuurlijk altijd nog wat aarde aan of zo.
Het zelfde idee als achter het niet verplaatsen van brandhout zit. Maar daar vroegen ze dan weer niet naar.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn in Canada! Grensovergang ging super vlotjes (met de wagen). Enkel onze paspoorten even moeten laten zien.
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door niels »

Goedemiddag, In de links die paar dagen terug hier neergezet zijn voor wat wel en niet de grens over mag kom ik CBP Form 6059B tegen om de genoemde goederen in te voeren. Ik neem aan dat we deze dus in moeten vullen als we eten mee willen nemen de grens over. Moet je deze ook invullen als je niks de grens over meeneemt?

Ik komt geen formulier tegen om goederen mee te nemen vanuit Amerika naar Canada, klopt dat?

Alvast bedankt wederom, groetjes Niels
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Mijn ervaring van grensovergang met auto van Canada naar Amerika en terug

Bericht door AnnInBC »

Voor gewone grensovergang met auto moet je zo een formuleer niet invullen (zowel voor Canada als Amerika), dit is meestal enkel als je vliegt. De douane officier kan jullie mogelijk wel vragen of je iets bij hebt dat aangegeven moet worden, maar verder moet je geen formulier invullen. Wij gaan regelmatig de grens over met de auto en hebben nog nooit iets moeten invullen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer