Reis MayJans

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis MayJans

Bericht door MayJans »

Hallo,

ik heb me al voorgesteld in de daarvoor bestemde rubriek, maar in een notendop:
Wij zijn een gezin van 4 (2 volwassenen en 2 jongens van 14 en 16) en gaan (willen) deze zomervakantie 5 weken naar de VS.
Ik heb er in mijn jeugd 3 jaar gewoond maar ben sindsdien niet meer terug geweest. Dus dit kan gezien worden als een eerste keer VS :)

We zijn vrij laat met alles, dat weten we. We proberen ons dus neer te leggen bij de hoge prijzen van alles (laat boeken + hoogseizoen + huurauto aan de andere kant van het land inleveren) en proberen flexibel te zijn.
We hebben overwogen om in het oosten te blijven (vliegen op Washington DC/New York en vanaf daar een grote ronde van 5 weken).
Dat scheelt 500 dollar aan one-way kosten voor de huurauto en viegtickets zijn goedkoper. Scheelt in totaal ca € 1,500.
Maar na een tijdje nadenken is het ons toch niet waard om ons initiële plan van coast to coast los te laten... Duur wordt het toch wel.

Onze wens is dus een roadtrip van kust naar kust.
Must-see's zijn:
San Francisco
Grand Canyon
(New Orleans)
Washington DC
New York

Het hele stuk ertussen moet/mag vooral een roadtrip door 'ordinary' USA worden. We hoeven niet persé van hoogtepunt naar hoogtepunt.
Toch kunnen we nog wel wat hulp gebruiken bij de invulling.
En misschien hebben jullie andere algemene tips.
Is er een voorkeur uit te spreken om van West naar Oost te rijden of juist andersom?
Wij denken aan West naar Oost, start in San Francisco (daar ook een auto huren) eindigen met New York (auto inleveren in Washington en dan met de rein naar NYC).
We zoeken een balans tussen steden, natuur en 'gewoon' in de VS zijn. Betekent dat we dingen gaan overslaan/missen, maar dat geeft niet.

In de steden willen we overnachten in hotels/Airbnb, onderweg kamperen. Spullen nemen we deels mee (goeie matjes) en kopen we deels (Walmart is namelijk ook een must-see voor onze pubers :wink: )

We zijn al even bezig met een reisplanning.
Is nog gatenkaas maar we zouden heel graag jullie visie/tips willen op wat we nu toe hebben. Want we lopen een beetje vast in onze gedachten en twijfels.

De planning ziet er voor nu zo uit (zie onderaan, heb het ook al deels in Google Maps gezet), vooral aan het begin en eind weten we wat we ongeveer willen doen maar we zijn flexibel.
Naar welke NP we uiteindelijk echt gaan hangt af van beschikbaarheid van campings (Grand Canyon lijkt nog beschikbaar, Sequoia kun je pas een maand van tevoren boeken?, Petrified forest nog niet opgezocht).

Bij dag 23-24 staat Virginia Beach. Daar heb ik destijds gewoond maar is geen must om naar toe te gaan (maar wel leuk om even langs mijn oude huis/school te rijden als het past :) ).

We hebben nu 2 dagen San Francisco, Washington DC en NYC ingepland. We weten dat je daar meer tijd door kunt brengen maar voor deze vakantie wordt het 'proeven aan'. En met 2 pubers gaan we toch geen musea ed bezoeken. Dat doen we ooit nog wel met zijn 2-en :wink:

Ik zie nu zelf dat het middenstuk (dag 14 tm 28) 'maar' 2 weken is... Dus misschien aan het begin (in het westen) toch indikken.
Minder NP. Is toch heel druk hier.
Wat zijn volgens jullie leuke tussenstops in het 'tussenstuk' (New Mexico, Texas, Louisiana)? Ook om te kamperen.

We hebben nog denkwerk te doen, dat weet ik, en dat gaan we ook doen.
Maar jullie blik op wat we tot nu toe hebben wordt gewaardeerd!
Ook komen jullie vast met kritische aanvullende/verdiepende vragen, ook die helpen ons!

Dus bedankt alvast!

1 maandag 18 juli 2022 Amsterdam/Brussel naar San Francisco
2 dinsdag 19 juli 2022 San Francisco
3 woensdag 20 juli 2022 San Francisco
4 donderdag 21 juli 2022 San Francisco (huurauto ophalen) naar Carmel-by-the-sea, (stukje highway 1 meepakken)
5 vrijdag 22 juli 2022 Carmel-by-the-sea naar Sequoia NP (via de Walmart in Fresno), overnachten op camping
6 zaterdag 23 juli 2022 Sequoia NP
7 zondag 24 juli 2022 Sequoia NP naar Las Vegas (hotel)
8 maandag 25 juli 2022 Las Vegas naar Grand Canyon (North of South??, verblijf op camping)
9 dinsdag 26 juli 2022 Grand Canyon
10 woensdag 27 juli 2022 Grand Canyon
11 donderdag 28 juli 2022 Grand Canyon naar Petrified forest (verblijf op camping)
12 vrijdag 29 juli 2022 Petrified forest ??
13 zaterdag 30 juli 2022 Petrified forest ?? naar Albuquerque, New Mexico
14 zondag 31 juli 2022 Albuquerque, New Mexico naar ???
15 maandag 1 augustus 2022
16 dinsdag 2 augustus 2022
17 woensdag 3 augustus 2022
18 donderdag 4 augustus 2022 New Orleans, Louisiana
19 vrijdag 5 augustus 2022
20 zaterdag 6 augustus 2022
21 zondag 7 augustus 2022
22 maandag 8 augustus 2022
23 dinsdag 9 augustus 2022
24 woensdag 10 augustus 2022
25 donderdag 11 augustus 2022 Smokey Mountains?
26 vrijdag 12 augustus 2022
27 zaterdag 13 augustus 2022
28 zondag 14 augustus 2022 Virginia Beach, VA???
29 maandag 15 augustus 2022 ?? naar Washington DC (huurauto inleveren)
30 dinsdag 16 augustus 2022 Washington
31 woensdag 17 augustus 2022 Washington
32 donderdag 18 augustus 2022 Washington naar New York (trein)
33 vrijdag 19 augustus 2022 New York
34 zaterdag 20 augustus 2022 New York
35 zondag 21 augustus 2022 New York Amsterdam/Brussel

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis MayJans

Bericht door BonnyR »

Wij zijn jaren geleden van Florida naar Californië gereden. Onderlangs via New Orleans, San Antonio, las Cruces ( Billy the kid town :P ) Heel afwisselend en erg heet. Tonto national Park vonden we prachtig
https://azstateparks.com/tonto
en heel veel indruk maakte ook het Davis Mountain State park.
https://tpwd.texas.gov/state-parks/davis-mountains
We waren er bijna alleen en snachts was het hele park vol vuurvliegjes. Unieke ervaring.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis MayJans

Bericht door jojostravelusa »

In 2020 zijn we begonnen aan een roadtrip met een wegbrengcamper, maar Covid heeft roet in het eten gegooid en we zijn i.p.v. ruim 4 weken, maar 10 dagen weggeweest. De planning lag er echter al en misschien hebben jullie iets aan een deel ervan. Het is te vinden in ons reisverslag bij de pagina's De Route en Roadbook.
Het zuidelijke deel willen en in een ander jaar alsnog een keer gaan doen.
In 2014 zijn we in (een deel van) New Mexico geweest (White Sands NM, Alamagordo, Taos Pueblo), dus misschien kun je daar ook nog naar kijken.
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... iding.html
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... iding.html
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis MayJans

Bericht door Pepito »

Volgens mij gaan jullie een hele gave reis maken!
Wij zijn in 2019 van Oost naar West gegaan. Boston naar LA.

Het heeft onze voorkeur ivm het tijdsverschil om in het oosten te beginnen, maar dat komt misschien ook omdat wij altijd familie opzoeken en direct mee ‘moeten’, of willen in een sociaal schema. En ik heb gemerkt dat bij mij de grens tussen zes en zeven uur tijdsverschil ligt. Bij direct vanuit NL naar Los Angelos (9uur) of Lima in de zomer (7 uur) heb ik erg veel moeite om de eerste dagen in de avond nog mee te kunnen, terwijl het duidelijk beter lukt als we naar Boston, New York of Lima in de winter (alle 6 uur) gaan.
Bijkomend voordeel bij oost-west is dat je af een toe een uurtje extra hebt een dag van 25 uur.

Maar zonder sociaal meedoen, en om juist al van vroeg op staan te kunnen profiteren in het begin is misschien van west naar oost wel beter, en dan heb je in NL bij thuiskomst misschien ook minder jet-lag. Bij west-oost heb je natuurlijk 3 korte dagen van 23 uur.

In je nog open schema lijkt het dat je vrij lang bij Grand Canyon bent. Ik geloof dat ik die tijd liever bij Zion en Bryce zou besteden. Kijk of je 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce aan je schema toe kan voegen.
En als je nog een nacht bij Monument Valley kan doorbrengen zou ook mooi zijn. Ik vond deze drie toch allemaal wel heel mooi, en eigenlijk mooier dan de Grand Canyon, maar die laatste heb ik nooit in de zomer gezien, alleen besneeuwd in de winter.

Je hebt Albuquerque staan, wij vonden Santa Fe, heel erg leuk, zijn we 2 nachten gebleven en is relaxt ‘rust-stadje’ met mooie bergen er omheen.

Voor het middenstuk lijkt me 14 dagen best wel ok. Wij hebben het stuk van Niagara Falls naar Santa Fe in 7 dagen gedaan. Dat was met een kind van 6 er bij misschien net iets te gehaast, maar ging nog net. Met pubers heb je net een paar uurtjes meer in de dag, dus dan moet dat zeker kunnen en als je dus meer dagen hebt zit je sowieso goed.

Tussen St Louis en Santa Fe hadden we grotendeels Route 66 gevolgd, veel over de oude route gereden, af en toe een stuk interstate. Dat zou de andere kant op natuurlijk ook goed kunnen. Alhoewel dat met de New Orleans wens misschien iets te noordelijk wordt.

Is het daar in helemaal in het zuiden niet te warm en vochtig om nog leuk te zijn in de zomer?
(wij zijn niet zuidelijker geweest dan Lubbock in Texas geweest, ook ivm familie, aan de lange rechte wegen omweg af te leiden is daar niet al te veel interessants in de buurt te zien.)
Ik vond het in de “bergen” Santa Fe en Utah met iets minder hoge temperaturen toch heel wat prettiger dan net daarvoor in Texas en Oklahoma.

Mocht je een stukje Route 66 meepakken daar, dan vonden wij Boots Court in Carthage wel een heel mooi typisch plekje om te overnachten.
http://bootsmotel.homestead.com/index.html

In ieder geval veel plezier!
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MayJans

Bericht door Martin & Marianne »

Wat betreft de richting: als je van oost naar west gaat heb je een paar keer een uur extra; dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen. Terug is het altijd vreselijk, maar of het veel verschil maakt of je dan 6 of 9 uur verschil hebt weet ik niet.

Hou er rekening mee dat de campings in de parken vaak al vol zullen zijn.
Voor de Grand Canyon vind ik twee volle dagen ook wat veel. Twee nachten is voldoende. Voor ene eerste bezoek vind ik de South Rim aardiger. Als je naar de North Rim gaat is een bezoek aan Zion (en Page) ook wel een aanrader.

Is het niet iets om een wat noordelijker route te kiezen? Colorado is erg leuk, en minder heet. En dan misschien nog Chicago meenemen?

Wij hebben ooit eens een globale planning gemaakt voor een oost-west reis. Die kun je hier vinden.
Misschien heb je ook iets aan onze verlagen; bijvoorbeeld voor het stuk tussen Denver en SF.
In 2008 hebben we met de kinderen een stop gemaakt van 3 dagen in NY, en zijn toen naar het westen gevlogen; zoiets zou je ook kunnen doen, hoewel een roadtrip natuurlijk wel iets heeft.

Marianne
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MayJans

Bericht door MayJans »

Dank voor jullie reacties!

We gaan een aantal tips even overpeinzen:
misschien toch van oost naar west en misschien toch een noordelijkere route.
We hebben niet echt stilgestaan bij de hitte in het diepe zuiden...

Ik zag al een noordelijkere route staan op dit forum (van Seattle naar chicago). Die gaan we even bekijken.

Grand Canyon (als deze in de route blijft) doen we dan een dag minder. En dan evt een ander park erbij.
We hadden parken als Zion en Page er niet ook nog bij gedaan vanwege de drukte... We wilden een beetje wegblijven van het standaard rondje dat iedereen doet, omdat dat dus zo druk is. Paar dingen meepikken, rest dan maar niet.

Als we noordelijker gaan komen Yellowstone en Mt. Rushmore ook in beeld.
Zal ook druk zijn...

Stof tot nadenken!
Bedankt!
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MayJans

Bericht door MayJans »

Martin & Marianne schreef:
08 apr 2022, 16:22
Wij hebben ooit eens een globale planning gemaakt voor een oost-west reis. Die kun je hier vinden.
Deze gaan we zeker ook bekijken, bedankt!
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MayJans

Bericht door MayJans »

Hoi allemaal,

Inmiddels ruim 1,5 maand, vele uren op dit forum en veel Google- en denkwerk verder :)
Het vele ge-google en alle info op het forum helpt enorm. Maar duizelt soms ook en je raakt vast in je gedachten, merk ik.

We hebben nu onderstaande route bedacht. We gaan dus niet onderlangs maar ook niet bovenlangs :)
Zouden jullie nog een keer willen meekijken/-denken?

Opmerkingen/vragen bij de route:
- Feit :wink:: de kronkel washington->NYC-> Niagara is erg onlogisch. Vliegtickets geboekt met de reis bovenlangs in gedachten en vervolgens de reis aangepast. Is niet anders. Niagara mag er niet uit van de andere gezinsleden...
- misschien 1 dag minder Shenandoah en 1 dag meer Smoky mountains? Waar kun je het mooiste wandelen (hike van een paar uur vinden we leuk).
- hebben jullie tips voor de beste/leukste uitvalsbasis (liefst camping maar hotel mag ook) voor het bezoeken van de Smoky Mountains?
- het stuk tussen Smoky Mountains en Amarillo is eigenlijk een door-rij stuk voor ons. Hotsprings NP hebben we als rustpunt ingebouwd. Maar misschien hebben jullie andere tips? Steden als Nashville/Memphis zijn geen must.
- tussen Monument valley en de grand canyon hebben we tijd voor 1 bezienswaardigheid: Page, Zion of Bryce. Waarbij Bryce de verste 'omweg' is. We neigen wel naar Bryce omdat het ons aanspreekt (die mooie rotsformaties). Zion is wel afwisselender... Twijfel twijfel... De mooiste campings zitten uiteraard vol, maar er zijn nog wel commerciële campings met plek.
- we zitten nergens op een camping in een NP (zaten al vol). Gaan we bij een van de parken die we bezoeken (Bryce/Zion/Grand Canyon/Sequoia) in lange rijen terechtkomen of valt dat mee?

Alvast bedankt voor het meekijken!!

maandag 18 juli Thuis -> Brussel
dinsdag 19 juli Brussel -> Washington DC (Hyatt Place Washington/US Capitol)
woensdag 20 juli Washington DC
donderdag 21 juli Washington DC
vrijdag 22 juli Washington DC -> New York City (trein)
zaterdag 23 juli New York City (Hilton Garden Inn Times Square)
zondag 24 juli New York City
maandag 25 juli New York City (huurauto ophalen) -> ?? hotel/motel ergens tussen NYC en Niagara Falls (puur om de dag niet te lang te maken)
dinsdag 26 juli ?? ergens tussen NYC en NF -> Niagara Falls (tussendoor naar Walmart voor ontbrekende kampeeruitrusting)
woensdag 27 juli Niagara Falls (camping Jellystone, al geboekt)
donderdag 28 juli Niagara Falls -> Seven Points Pennsylvania, Raystown Lake (camping, puur om reis naar zuiden te onderbreken)
vrijdag 29 juli Seven Points (PA), Raystown Lake -> Shenandoah NP, Skyline Drive (camping gezien bij mile 79).
zaterdag 30 juli Shenandoah NP (wandelen?)
zondag 31 juli Shenandoah NP -> Roanoke (Via Blue Ridge Parkway). Hotel/motel
maandag 1 aug Roanoke -> Smoky Mountains NP (camping Big Creek of hotel in Gatlinburg, wat is handig?)
dinsdag 2 aug Smoky Mountains NP (wandelen)
woensdag 3 aug Smoky Mountains NP -> Nashville of Memphis of Jackson
donderdag 4 aug Nashville/Memphis/Jackson -> Hot Springs NP
vrijdag 5 aug Hot Springs NP (camping. wandelen? en beetje relaxen)
zaterdag 6 aug Hot Springs NP -> Oklahoma City of Wichita Falls (hotel/motel)
zondag 7 aug Oklahoma City of Wichita Falls -> Amarillo (camping bij Palo Duro canyon)
maandag 8 aug Amarillo (Palo Duro canyon) -> Santa Fe (hotel)
dinsdag 9 aug Santa Fe (via Mexican Hat, scenic drive/highway 163) -> Monument Valley (KOA camping)
woensdag 10 aug Monument Valley -> Page of Zion of Bryce (camping)
donderdag 11 aug Page/Zion/Bryce
vrijdag 12 aug Page of Zion of Bryce -> Grand Canyon (zuidkant, Ten-X campground)
zaterdag 13 aug Grand Canyon
zondag 14 aug Grand Canyon zuid -> Las Vegas (MGM Grand)
maandag 15 aug Las Vegas
dinsdag 16 aug Las Vegas -> Sequoia NP (Horse Creek campground)
woensdag 17 aug Sequoia NP
donderdag 18 aug Sequoia NP -> Santa Cruz (hotel)
vrijdag 19 aug Santa Cruz
zaterdag 20 aug Santa Vruz (via Monterey, walvistocht?) -> San Francisco
zondag 21 aug San Francisco
maandag 22 aug San Francisco
dinsdag 23 aug San Francisco -> Brussel
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis MayJans

Bericht door Marielleh »

Wellicht heb je voor het stukje GSM / Shenandoah nog iets aan ons blog.
Wat betreft wandelen daar (en in alle np); ga naar een visitorscentrum en vraag de rangers. Obv wat je wilt qua afstand, zwaardte, etc. hebben zij altijd goeie tips!

Wat betreft GSM en acco; wij verbleven in Gatlinburg, de meningen zijn hierover volgens mij verdeeld maar wij vonden het voor een paar dagen echt wel leuk. Heel toeristisch waar wij dan de charme wel van zagen. Kan me voorstellen dat het voor pubers ook wel een leuke omgeving is, is ook echt qua activiteiten van alles als je daar behoefte aan hebt. Wel een groot contract overigens met het NP om de hoek.
Ons hotel lag aan het einde/begin van het dorp waardoor we op loopafstand van alles zaten maar wel net buiten de drukte, dat vonden we wel fijn.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MayJans

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan alleen iets zeggen over het laatste stuk. Campings in de parken zullen inderdaad vol zitten maar voor Zion zou South nog een mogelijkheid zijn; die kan twee weken van te voren gereserveerd worden. Bryce loopt ook nog heel snel vol volgens mij, en anders is Ruby's een goed alternatief. Bij de GC is Ten X niet gek, maar Mather zou net iets handiger zijn; die is helemaal vol?
Misschien is 1 nacht daar ook wel voldoende, dat geeft je wat meer ruimte tussen MV en de GC. Bryce is prachtig, en als je daar naartoe gaat is de route via de UT95 en UT12 een absolute aanrader. Het is verder rijden dan wanneer je via Page rijdt, maar je heb dan geen dubbele stukken. Ik zou dan een overnachting in Capitol Reef en een overnachting in Bryce doen.

Voor Sequoia zou ik kijken naar een camping in het park, die zijn 30 dagen van te voren te reserveren. Of kijk eventueel naar een (tent)cabin in Grant Grove. Dat scheelt veel heen en weer rijden.

Kijk voor Capitol Reef eens in ons 2019-verslag, en voor Sequoia (Lodgpole campground) in ons 2017-verslag.

Marianne
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MayJans

Bericht door MayJans »

@Marielleh, leuk jullie blog, daar heb ik wel wat aan!
En Gatlinburg klinkt leuk. Dat het toeristisch is zullen de kinderen idd juist leuk vinden (als er iets te kopen valt is het al gauw goed :wink: ).

@Martin & Marianne
Dank Marianne voor de campingtips!
Ruby’s (Inn?) heb ik idd gezien, daar is volgens mij ook zelfs nog plek. Als dat annuleerbaar is kan ik 2 weken van tevoren kijken of we iets in het park kunnen boeken.
Mather zit idd vol. Ik zal nog eens kijken maar volgens mij was er ook niet 1 nacht beschikbaar.
Het is idd wel een overweging om maar 1 nacht bij de GC te blijven, dat zal ik voorleggen aan de rest van het gezelschap.

Dank ook voor de tip over de route naar Bryce en het overnachten in/bij Capitol Reef.

Tav camping bij/in sequoia. We dachten aan de camping Horse creek omdat het vanuit LV al zo’n lange rit is naar sequoia. Dan ben je eerder op deze camping dan wanneer je ook nog het park in moet rijden. Dat is tenminste onze denkwijze. (En die camping bij Hirse creek ligt aan een meer en heeft douches, leek ons ook wel lekker :). Maar idd, dan moeten we de dag erna wel naar het park en terug rijden…
Denken we nog even over na.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MayJans

Bericht door Martin & Marianne »

Lodgepole heeft ook douches, maar de afstand is wel iets om rekening mee te houden. Het kan wel in 1 dag maar het is een lange dag met op het laatste deel veel bochten, dus minder relaxed rijden. Als je dat te ver vindt dan zou ik 1 nacht Three Rivers en 1 nacht in het park doen. Je kunt dan ook via Kings Canyon rijden. Een extra dag zou wel mooi zijn, dan kun je ook de Cedar Grove meenemen. En door Death Valley rijden.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis MayJans

Bericht door jojostravelusa »

Wij vonden Dorst Creek Campground in Sequoia erg mooi. Grote camping en te reserveren.
https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/dorst.htm
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MayJans

Bericht door MayJans »

@marianne en henk
Dat is idd een idee.
Misschien boek ik Horse Creek voor de zekerheid voor 2 nachten en dan kijk ik 2 weken van tevoren, als de data voor Lodgepole beschikbaar komen, of ik dan daar nog 1 overnachting kan bemachtigen.

een extra dag zou een dag eerder betekenen (want na Sequoia zit de planning voor ons wel vol) maar dan zitten komen we uit op op zaterdag en zondag in LV (hotelprijs 3x over de kop op zaterdag...)

@jojostravelusa ik dacht gezien te hebben dat Dorst dicht is dit jaar (herstel van bosbranden), helaas
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis MayJans

Bericht door jojostravelusa »

Ja, inderdaad, ik zie het ook. Jammer. Het is er echt mooi. We zouden eerst naar Azalea campground, maar omdat we met de camper niet over de 198 konden, hebben we die laten vallen. Misschien is het voor jullie een optie, al is die wel first come first serve.
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis MayJans

Bericht door Berry »

Wij hebben net 2 nachten overnacht op Potwisha, echt prachtige campground. Site 16 is grote aanrader.
Zou er echter niet midden in de zomer willen zitten... ligt in de foothills en wordt dus erg warm en buggy
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis MayJans

Bericht door MayJans »

Wij zijn gisteren weer thuisgekomen na een fantastische reis van 5 weken.
Ik heb enorm veel gehad aan de tips hier op het forum dus nogmaals enorm bedankt!

We hebben in sequoia trouwens 2 nachten op Potwisha gestaan. De reis van LV naar sequoia zat zo mee dat we doorgereden zijn, het park in. We hadden niets gereserveerd maar er was gelukkig nog plek. Ik moest wel terugrijden naar het visitor centre om daar, via wifi, alsnog te reserveren en betalen.

We hadden plek 24, echt een prachtplek, groot en met schaduw.
Het was super warm, maar niet buggy.
En afkoelen (en ons een beetje schoonwassen) deden we in het naastgelegen riviertje. waar we gezelschap kregen van zwarte beren :lol: .

Bij Capitol Reef hebben we op Wonderland RV park gestaan; goed dat we die gereserveerd haddeb want er waren maar 3 tentplekjes. Aanrader!
Bij Bryce op Ruby's campground. Ook een aanrader, al is het wel een enorme camping (houden we normaal niet zo van).

Bij de Grand Canyon hebben we een dag voor aankomst toch gekozen voor de North Rim en daar op de camping aan de rand gestaan. Super aanrader, maar wel reserveren. Camping was helemaal vol (toen wij de dag ervoor reserveerden waren er nog 3 plekken beschikbaar).
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis MayJans

Bericht door Berry »

Mooi dat jullie het zo leuk hebben gehad!
Potwisha bleek achteraf op onze reis ook één van de mooiste campings te zijn, echt prachtig. Gelukkig niet te buggy dus!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer