Reis mklem: route noord-zuid oostkust.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
mklem
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2022, 20:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis mklem: route noord-zuid oostkust.

Bericht door mklem »

Hoi allemaal,

Snel even voorstellen gezien dit mijn eerste bericht is op het forum. Mijn naam is Marcel.
In 2018 heb ik de westkust bezocht en mijn ogen uitgekeken. Onwijs mooie vakantie gehad in de Grand Canyon, Las Vegas, San Francisco en noem het maar op.

Nu, 2022, ga ik trouwen en wil ik samen met m'n aanstaande uiteraard een super toffe huwelijksreis tegemoet gaan. Ons oog is gevallen op de oostkust.

Misschien ben ik wat te enthousiast, maar ik had de volgende reis in gedachte. Toen ik online aan het zoeken was naar de bezienswaardigheden kwam ik op dit forum en besloot ik om jullie als kenners er even naar te laten kijken.

Als ik naar de planning kijk ben ik misschien iets te enthousiast. Ik heb een aantal tussenstops toegevoegd; ik wil niet langer dan 5 uur achter elkaar rijden, en als het gaat ook geen 2 dagen achter elkaar. De grootste vraagtekens heb ik bij de rit van Washington naar Miami, wellicht is het slimmer om daar een binnenlandse vlucht te nemen? Daarnaast weet ik niet of Acadia N.P. de moeite waard is om zo'n omweg voor te nemen.

Wat ook nog open staat is de aantal dagen dat we op een locatie blijven. New York City blijven we echter niet te lang want daar gaan we dan liever een keer wat langer terug als citytrip. Welke locaties zouden jullie aanbevelen om langer te blijven?

Ons plan is als volgt:

19/09 - Vertrek vanaf Amsterdam, aankomst in Boston
20/09 - Vertrek naar Acadia N.P. (5 uur rijden) (is dit de moeite?)
21/09 - Vertrek naar Syracuse (5 uur rijden) om de rit naar de Niagara Falls te breken
22/09 - Vertrek naar Niagara Falls (2,5 uur rijden)
23/09 - Vertrek naar Scranton (4 uur rijden) om de rit naar NY te laten breken
24/09 - Vertrek naar New York --> Hier gaan we de grootste bezienswaardigheden bekijken (e.g. statue of liberty, central park, etc)*
26/09 - Vertrek naar Philadelphia (2 uur rijden)
27/09 - Vertrek naar Washington DC (3 uur rijden) --> Vanaf hier kunnen we 2 kanten op naar het zuiden, via de kust of via het binnenland. Wat zouden jullie doen?

Via de kust:
28/09 - Vertrek naar Norfolk (3,5 uur rijden)
29/09 - Vertrek naar Wilmington (5 uur rijden)
30/09 - Vertrek naar Myrtle Beach (2 uur rijden)
01/10 - Vertrek naar Savannah (2,5 uur rijden)
02/10 - Vertrek naar Jacksonville (2 uur rijden)
03/10 - Vertrek naar Orlando (2,5 uur rijden)
04/10 - Vertrek naar Cocoa (1 uur rijden)
05/10 - Vertrek naar Miami (4 uur rijden)
06/10 - Vertrek naar Key West (4 uur rijden)
09/10 - Vertrek naar Miami (4 uur rijden) en terug naar Amsterdam

Via het binnenland:
28/09 - Vertrek naar Roanoke (4,5 uur rijden)
29/09 - Vertrek naar Asheville (4 uur rijden)
30/09 - Vertrek naar Great Smokey Mountains (2 uur rijden)
01/10 - Vertrek naar Atlanta (4 uur rijden)
02/10 - Vertrek naar Savannah (4 uur rijden)
04/10 - Vertrek naar Jacksonville (2 uur rijden)
05/10 - Vertrek naar Orlando (2,5 uur rijden)
06/10 - Vertrek naar Cocoa (1 uur rijden)
07/10 - Vertrek naar Miami (4 uur rijden)
08/10 - Vertrek naar Key West (4 uur rijden)
09/10 - Vertrek naar Miami (4 uur rijden) en terug naar Amsterdam

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken en reageren!

Marcel
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis mklem: route noord-zuid oostkust.

Bericht door BonnyR »

Hoi Marcel. Alvast gefeliciteerd met jullie trouwplannen. Mooie huwelijksreis.
Ik gok dat jullie auto en hotels doen? Mooi dat je buiten het hoogseizoen kan gaan.
Je geeft twee alternatieve routes, maar misschien handig om aan te geven waar jullie voorkeur naar uitgaat. Houd je van het strand dan ga je sneller langs de kust. Het eerste gedeelte van de reis vind ik persoonlijk best gehaast.
Niagara maar een dagje en Washington zou ik wat extra tijd spenderen. Vooral als je zegt nog naar NY terug te willen, zou ik DC ruimer pakken. Wij vinden het echte een hele aangename stad. NY trouwens ook.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
mklem
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 apr 2022, 20:54
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis mklem: route noord-zuid oostkust.

Bericht door mklem »

BonnyR schreef:
06 apr 2022, 11:59
Hoi Marcel. Alvast gefeliciteerd met jullie trouwplannen. Mooie huwelijksreis.
Ik gok dat jullie auto en hotels doen? Mooi dat je buiten het hoogseizoen kan gaan.
Hartelijk bedankt! :D
BonnyR schreef:
06 apr 2022, 11:59
Je geeft twee alternatieve routes, maar misschien handig om aan te geven waar jullie voorkeur naar uitgaat. Houd je van het strand dan ga je sneller langs de kust.
Klopt, dat maakt op zich niet uit inderdaad. Zou het niet te veel worden om elke dag zo'n afstand af te leggen?
BonnyR schreef:
06 apr 2022, 11:59
Het eerste gedeelte van de reis vind ik persoonlijk best gehaast.
Niagara maar een dagje en Washington zou ik wat extra tijd spenderen. Vooral als je zegt nog naar NY terug te willen, zou ik DC ruimer pakken. Wij vinden het echte een hele aangename stad. NY trouwens ook.
Bedankt voor deze tip! Ik zit eraan te denken om NY uit de lijst te halen, en rechtstreeks naar Philadelphia te gaan. Dan kunnen we wat langer blijven in Washington
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer