Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Davy V.
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2021, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Davy V. »

Hallo allen,

Na een tijdje stil te hebben gelegen door het gekende virus zijn we terug aan ons plannen begonnen voor een Amerikareis in de zomer van 2023. Ik zou graag mijn route vast hebben liggen voor ik deze zomer de eerste overnachtingen kan beginnen boeken. Nog efkes kort voorstellen. Wij zijn een koppel dat 15 jaar na eerste US-reis opnieuw die kant op willen, maar nu met onze zoon van nu 12 jaar en ook oma wil mee op de "reis van haar leven". We zijn niet bang van vele km's in de auto, houden van korte trails (max 5 km) en slapen het liefst in hotels (of eventueel een cabin).
Ik had graag van jullie als forumleden gehoord wat jullie vinden van onze (voorlopige) route.

Dag 1 (donderdag 20/07): amsterdam - las vegas
Dag 2 (vrij 21/07): las vegas - williams
Dag 3 (zat 22/07): willams - grand canyon
Dag 4 (zon 23/07): grand canyon - monument valley
Dag 5 (maa 24/07): monument valley - moab
Dag 6 (din 25/07): moab
Dag 7 (woe 26/07): moab
Dag 8 (don 27/07): moab - vernal
Dag 9 (vrij 28/07): vernal - jackson( of colter bay village)
Dag 10 (zat 29/07): jackson (of colter bay)
Dag 11 (zon 30/07): jackson - old faithful
Dag 12 (maa 31/07): old faithful - gardiner
Dag 13 (din 01/08): gardiner - west yellowstone
Dag 14 (woe 02/08): west yellowstone - salt lake city
Dag 15 (don 03/08): salt lake city
Dag 16 (vrij 04/08): salt lake city - torrey
Dag 17 (zat 05/08): torrey
Dag 18 (zon 06/08): torrey - bryce (of Kanab)
Dag 19 (maa 07/08): bryce - las vegas
Dag 20 (din 08/08): las vegas
Dag 21 (woe 09/08): las vegas
Dag 22 (don 10/09): las vegas - Amsterdam

Graag jullie opmerkingen, verbeteringen, tips, ...
Wij willen graag sowieso starten en eindigen in las vegas en de laatste 3 dagen in las vegas wat uitrusten voor we terug keren. Salt lake city is voor ons zeker geen must. Andere ideeën tussen yellowstone en capitol reef zeker welkom.

Uitkijkend naar jullie reacties.

Mvg Davy
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie plannen! Wel jammer dat je Zion overslaat. En de tijd voor Yellowstone is niet ruim. Jullie willen niet alle nachten in het park overnachten? Waarom zowel West Yellowstone als Old Faithful? Het lijkt me mooier en rustiger om twee nachten Old Faithful te doen.
Je zou misschien Wiliams over kunnen slaan. Of hebben jullie nog plannen op dat stuk?

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Coyote »

Een mooi rondje dat volgens mij goed te doen is.

@Martin & Marianne Ik denk Williams met het oog op de Grand Canyon? :wink:

Al zou je ook gelijk kunnen doorrijden naar de Grand Canyon. Hangt er maar net van af wat de plannen voor de Grand Canyon zijn. Twee nachten daar zou niet persé nodig moeten zijn. Overnachten bij de Grand Canyon, 's ochtends heel vroeg opstaan voor de zonsopgang en rest van bezichtiging van de Grand Canyon en begin van de middag doorrijden richting Monument Vally. Dan bepaar je alweer een overnachting.

Verder zou de tijd in Yellowstone NP wat verruimd kunnen worden door Salt Lake City niet uitgebreid te bezoeken danwel over te slaan, zoals ook al wordt aangegeven. Voor Yellowstone NP moet je minimaal 3 nachten uittrekken is mijn idee waarbij je overnacht in het park zelf.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Davy V.
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2021, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Davy V. »

Hoi Marianne,

Dank u voor uw feedback.
Williams hebben we erin gestopt omdat we het de eerste dag niet te druk willen maken en omdat we een stuk van de route 66 willen meepikken. De dag erna zijn we dan op een uurtje aan de grand canyon waar we willen overnachten dus hele dag tijd voor west rim drive.
Yellowstone vinden we moeilijk in te schatten hoeveel nachten we er best blijven. Misschien best 2 nachten Old Faithful inderdaad. Dan een nacht in het noorden van het park, daarmee Gardiner gekozen. En west yellowstone leek ons praktisch om na de laatste dag in het park al een beetje richting SLC te zitten. Maar als we extra dag in Old Faithful willen blijven moet ik ook 1 dag skippen. Misschien dan na laatste dag ipv west yellowstone al iets verder te rijden, vb Idaho Falls en dan dag erna lange rit naar Torrey. Dan moeten we SLC overslaan maar dat lijkt ons niet erg.
Zion en Bryce hebben we op ons vorige reis uitgebreid gedaan. We willen vanuit Torrey highway 12 aandoen en eventueel kodachrome bassin dus is in de buurt van bryce of kanab overnachten logisch denk ik om dan dag erna door te rijden naar las vegas.

Gr
Davy V.
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2021, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Davy V. »

Dag Roland,

Nu pas gezien dat je ook gereageerd hebt. Ook bedankt daarvoor. Zoals Marianne ook zegt zouden we inderdaad beter extra nacht in yellowstone nemen. Zoals gezegd is het een moeilijk park vind ik om in te schatten. Waarschijnlijk omdat het zo groot is en zoveel te zien. Hele grote wandelingen zijn niet aan ons besteed maar door de drukte verlies je waarschijnlijk toch veel tijd en is een dag snel om. Dus dit neem ik zeker mee.

Gr
Laatst gewijzigd door Davy V. op 29 mar 2022, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Coyote »

@Davy V. Ik ben inmiddels 3x in Yellowstone NP geweest en alle keren verbleef ik 3 nachten in Canyon Village. Persoonlijk vind ik dat een mooie uitvalsbasis om Yellowstone NP te bezichtigen. De weg door Yellowstone NP heeft een '8-vorm'. Daarom kun je heel mooi een rondje bovenlangs en een rondje onderlangs maken.

Overigens heb ik mij er niet in verdiept of er nu ook (langere) wegafsluitingen zijn in Yellowstone NP. Dat is wel belangrijk om te weten of je wel een 'rondje' kunt maken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Davy V.
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2021, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Davy V. »

Roland,

Bedankt voor de tip over Canyon Village. Lijkt mij inderdaad een goede uitvalbasis. Misschien in combinatie met 1 nacht in Old Faithful Inn. Daar zou ik toch zeker 1 nacht willen slapen om de geiser te kunnen zien als de grote drukte weg is.
Op NPS gezien dat er dit en volgend jaar enkele grote werkzaamheden zijn gepland maar niet met volledige afsluitingen. ( tenzij tijdens de nacht). Dus dat zou nog meevallen.

Gr Davy
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Een overnachting bij Old Faithful is inderdaad echt heel mooi. Wij hebben daar al een paar keer tegen de avond de geisers bekeken en dat is niet alleen mooi maar ook heerlijk rustig. Kijk daarvoor bijvoorbeeld eens in ons 2017-verslag en ons 2015-verslag.
In ons 2015-verslag vind je ook een pagina met onze planning.
De Inn is prachtig maar de Snowlodge (frontier cabin) heeft naar mijn idee de beste prijs kwaliteit verhouding.
Canyon is een mooie uitvalsbasis maar niet goedkoop. Tenzij je gaat kamperen. Ik heb eens alle prijzen op een rij gezet, zie dit topic: viewtopic.php?p=1267326#p1267326

Marianne
Davy V.
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2021, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Davy V. »

Hey,

Heel handig zo een lijstje. Dank u wel daarvoor. Maar inderdaad heel duur. Gelukkig zijn we met 4 en kunnen we op de " duurdere" plaatsen een kamer of cabin delen. Dat scheelt dan wel in het budget.
Is dat praktisch zo een cabin? Van buiten ziet het er totaal niet uit maar binnen in lijkt het toch wel gezellig. Maar het is eigenlijk toch maar om te slapen hé. Je zit er anders geen uren in overdag. Op onze vorige reis hebben we enkel in hotels geslapen maar zo een cabin in een park lijkt mij wel leuk.
Zo ik kan weer een beetje verder plannen en als ik daarmee klaar ben kom ik nog eens terug met mijn definitieve route op zoek naar insider tips langs mijn route.
Misschien nog 1 vraagje. We komen in yellowstone toe op 30/07/2023. Dan kan ik waarschijnlijk overnachting boeken vanaf 01/07/2022. Klopt dat? Kwestie van er op tijd bij te zijn.

Mvg Davy.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Coyote »

Het gaat echt nergens meer over qua prijzen van de overnachtingen in de National Parks.

In 2009 sliepen wij in de Western Cabin voor $ 168,00 (incl tax) per nacht en dat vonden wij al prijzig maar het alternatief was een Frontier Cabin, die we gereserveerd hadden, maar dat was echt niets. Terplekke konden we toen gelukkig upgraden. Nu betaal je maar liefst $ 388,00 (excl. tax) voor de Western Cabin. :shock:

De Western Cabins waren toen nog helemaal nieuw en erg mooi van binnen.

Zie ook mijn Reisverslag 2009 van 4-7 juni.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Old Faithful »

Coyote schreef:
30 mar 2022, 16:42
In 2009 sliepen wij in de Western Cabin voor $ 168,00 (incl tax) per nacht en dat vonden wij al prijzig maar het alternatief was een Frontier Cabin, die we gereserveerd hadden, maar dat was echt niets.
Wij betaalden in 2008 :shock: $74 :shock: voor (volgens mij een Frontier) Cabin in Canyon Village. Woorden als eenvoudig en sober waren daar zeker op van toepassing, vooral aan de buitenkant, maar het was schoon en er was een bed en een badkamer. Meer hadden wij niet nodig. De huidige prijzen rijzen inderdaad de pan uit, maar zo werkt de markt: weinig aanbod en veel vraag ==> hoge prijzen.

Terug naar de route. Ik mis Page, is dat bewust?

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Coyote schreef:
30 mar 2022, 16:42
Het gaat echt nergens meer over qua prijzen van de overnachtingen in de National Parks.
Niet alleen in de nationale parken helaas.

De lijst van Yellowstone had ik vooral geplaatst omdat te laten zien dat er toch wel een aantal betaalbare mogelijkheden zijn in het park. Maar daar moet je dan wel op tijd bij zijn.
De prijzen voor 2023 liggen alweer een flink stuk hoger zie ik. :(
Kamperen is ook leuk!
Davy V. schreef:
30 mar 2022, 09:21
Is dat praktisch zo een cabin? Van buiten ziet het er totaal niet uit maar binnen in lijkt het toch wel gezellig. Maar het is eigenlijk toch maar om te slapen hé. Je zit er anders geen uren in overdag. Op onze vorige reis hebben we enkel in hotels geslapen maar zo een cabin in een park lijkt mij wel leuk.
De cabins zien er van buiten inderdaad heel eenvoudig uit, maar van binnen is het vaak prima. En inderdaad, je slaapt er alleen maar.
Davy V. schreef:
30 mar 2022, 09:21
We komen in yellowstone toe op 30/07/2023. Dan kan ik waarschijnlijk overnachting boeken vanaf 01/07/2022. Klopt dat? Kwestie van er op tijd bij te zijn.
Nu, je kunt vanaf de 5e van de maand boeken als ik het goed lees. Ik zou zeggen, probeer het de komende maanden eens uit.
Zie hier voor meer informatie.

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Coyote »

Nog één reactie dan houd ik er ook over op hoor. :wink:
Old Faithful schreef:
31 mar 2022, 11:57
Wij betaalden in 2008 $74 voor (volgens mij een Frontier) Cabin in Canyon Village. Woorden als eenvoudig en sober waren daar zeker op van toepassing, vooral aan de buitenkant, maar het was schoon en er was een bed en een badkamer. Meer hadden wij niet nodig. De huidige prijzen rijzen inderdaad de pan uit, maar zo werkt de markt: weinig aanbod en veel vraag ==> hoge prijzen.
Ik heb het even nagekeken. Alle prijzen incl. tax. Eind juni 2002 sliep ik bij Roosevelt Lodge in een Roughrider Cabin voor $ 50,88 (!) p/n (geen eigen douche/toilet). In 2005 bij Canyon Lodge in een Pioneer Cabin voor $ 66,48 p/n en in 2009 hadden wij in eerste instantie bij Canyon Lodge de Frontier Cabin gereserveerd voor $ 110 p/n (net de zomerprijzen ingegaan) maar we hebben toen terplekke een upgrade genomen naar de Western Cabin. Moesten $ 58 p/n bijbetalen. De beste $ 174 van de vakantie die we toen extra besteed hebben, wat een verschil met de Frontier Cabin. :wink:

De Frontier en Pioneer zijn volgens mij bijna gelijk. In 2005 sliep ik daar prima alleen. Het was toen ook zonnig weer in Yellowstone toen ik er eind juni/begin juli was. Vond het helemaal prima. Toen we in 2009 naar Yellowstone NP gingen waren we met z'n tweeën. Het regende toen we daar aankwamen (zaten er begin juni, later ook nog sneeuw) en dan doet de wereld al heel anders aan. Dus toen we de cabin betraden deed het zo troosteloos aan dat we gelijk spijt hadden. Bovendien was het heel gehorig, konden bijna letterlijk met de buren meeluisteren dat we beiden zoiets hadden van, snel zien of we een ander cabin kunnen krijgen. Gelukkig was het toen nog niet zo druk als tegenwoordig dus we konden vlot een upgrade naar een betere cabin regelen. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Davy V.
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2021, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Davy V. »

Hey allen,

Amaai die prijzen swingen inderdaad de pan uit. Kamperen is niet echt aan ons besteed dus dat wordt een cabin. Zoals gezegd gelukkig met 4 zodat we de kosten kunnen delen. Ik zat te kijken voor Jackson, Grand Teton, en dat lijkt daar ook heel duur. Daar iemand een alternatief voor?
We laten Page inderdaad links liggen omdat we dat op onze vorige reis gedaan hebben. Een foto van de prachtige Antelope Canyon hangt hier na 13 jaar nog in onze living. Horseshoe bend was ook mooi maar het is keuzes maken hé. Moab, yellowstone en capitol reef nog niet gedaan. Vandaar de keuze voor deze route.

Gr Davy
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Jackson is inderdaad erg duur. En Grand Teton ook. Ik had al naar ons 2015- en 2017-verslag verwezen. Daarin kun je ook zien waar wij overnacht hebben. Zeker de Kudar is niet gek met jullie gezelschap want daar heb je cabins met twee kamers.
De Rach Inn vonden wij ook altijd prima.

Marianne
Davy V.
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2021, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Davy V. »

Hoi allen,

Hier ben ik nog eens met een vraagje. Ik heb op 5 juni een paar x een proefboeking gemaakt voor Yellowstone, Old Faithful Inn. Dat ging goed dus op 5 juli zit ik klaar om te boeken voor volgende zomer. Nu vroeg ik mij af of die datum ook geldt om een overnachting te boeken aan de Grand Canyon ( south rim). Ik vind niet direct een datum vanaf wanneer ik kan boeken. Voor juli 2023.

Gr Davy
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt het natuurlijk gewoon uitproberen. :wink:
Kijk je op www.grandcanyonlodges.com? Volgens mij kun je daar een jaar van te voren reserveren.

Voor Old Faithful kijk je alleen naar de Inn?

Marianne
Davy V.
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mar 2021, 21:31
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Davy V.: rondje Las Vegas met Yellowstone NP.

Bericht door Davy V. »

Hoi Marianne,

Nu pas uw antwoord gezien. Bedankt voor de link voor de Grand Canyon. Ik probeer het zeker al eens uit.
In Yellowstone bedoel ik het gebied rond Old Faithful Inn, dus bv ook de Snow Lodge of een cabin. We willen daar 2 nachten slapen en daarna nog 1 of 2 nachten in het noordelijke gedeelte van het park. Of de laatste nacht in West-Yellowstone. Beetje afhankelijke van de prijzen hé.

Vele gr
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer