Shuttle Lake Louise/Lake Moraine

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Shuttle Lake Louise/Lake Moraine

Bericht door Heather »

Hallo,

Binnenkort wil ik de shuttle voor Lake Louise en Lake Moraine boeken.

Ons schema:
dag 11 : Clearwater - Jasper
dag 12 : Jasper
dag 13 : Jasper
dag 14 : Jasper - Field
dag 15 : overnachting Field
dag 16 : overnachting Canmore

Je kan voor 3 tijdssloten kiezen:
1. Morning (6AM - 11AM)
2. Midday (11AM - 15PM)
3. Afternoon (15PM - 18PM)

Plan ik dit best in op dag 15?
Op welk tijdstip zijn de meren op zijn mooist?
Is de volgorde (eerst Lake Louise of Lake Moraine) van belang (bijvoorbeeld voor de drukte of de kleur van de meren)?

Graag jullie advies.
Heather
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Shuttle Lake Louise/Lake Moraine

Bericht door AnnInBC »

Ik denk dat dag 15 dan ideaal is. Lake Louise is maar een goede 20-25 minuten rijden vanaf Field terwijl het een goed uur rijden is vanaf Canmore. Beiden zijn natuurlijk wel te doen, maar als ik zelf kon kiezen zou ik vanuit Field deze twee meren bezoeken.

Ik zou de afternoon 3pm tot 6pm nemen, zeker als je je dat voldoende tijd geeft. Dat is in de latere namiddag/avond en dan staat het licht heel mooi voor beiden meren en het is dan ook al minder druk. Een andere keuze is de 6am tot 11am omdat je hier zeker ook meer tijd hebt dan en het licht is dan ook al heel mooi. Als het bewolkt is, maakt het niet zo uit of je de voormiddag of namiddag kiest. Maar midday zou ik niet nemen, dan zal de drukste tijd zijn.

Het maakt eigenlijk niet uit welk meer je eerst bezoekt, Lake Louise is altijd erg druk maar als je wat van de lake shore weg wandelt merk ja al wat minder drukte. Moraine Lake is nog te doen, het is daar wat minder druk omdat de parking daar redelijk klein is en dus niet heel veel mensen tegelijkertijd daar kunnen zijn. Nu met de bussen die aanrijden zal het wel wat drukker zijn, maar Lake Louise is het meest drukke van de twee meren.

Hopelijk heb je daar wat aan,
Ann
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Shuttle Lake Louise/Lake Moraine

Bericht door Heather »

@AnnInBC

Heel erg bedankt voor de uitgebreide toelichting!
Hier hebben we heel veel aan :).

Groetjes,
Heather
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Shuttle Lake Louise/Lake Moraine

Bericht door Heather »

Beste @AnnInBC en andere vrijwilligers om mee te denken :wink:

We hebben het geluk ingeloot te zijn voor de busrit naar Lake o'Hara :D .
Dit wil zeggen dat we dag 15 volledig zullen gebruiken voor Yoho NP inclusief Lake o'Hara.

Is het dan te doen om op dag 16 de shuttle te reserveren voor Lake Moraine en Lake Louise in het namiddagslot (3pm - 6.30pm) en daarna via de Hwy1A nog een stop te houden bij Johnston Canyon (upper en lower Falls) of wordt dat te laat. We overnachten op dag 16 in Canmore.

Weet iemand hoeveel tijd je gemiddeld nodig hebt om beide meren te bezoeken?

Bedankt voor jullie hulp,
Heather.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Shuttle Lake Louise/Lake Moraine

Bericht door AnnInBC »

Dat hangt er volledig vanaf wat je wil doen! Als je enkel voor de zichten en wat foto's gaat dan kan je vlug klaar zijn bij de meren. Maar reken toch op een uurtje per meer, zeker bij Moraine Lake want daar wil je toch ook de Rockpile trail op voor de zichten (is een 15-20 minuten wandelen tot de top). Als je langere hikes/wandelingen wil doen bij deze meren dan zal je veel meer tijd nodig hebben.

Wij hebben ooit eens tijdens 1 van onze eerste trips naar de Canadese Rockies (lang geleden toen het nog niet zo druk was) op 1 dag Emerald Lake (en de Natural Bridge aan het begin van de weg), Takakkaw Falls, Lake Louise, Moraine Lake en Bow Lake gedaan! :mrgreen: :mrgreen: Dus, het hangt er een beetje vanaf wat je doel is aan deze meren.

Kan je eventueel op dag 16 Johnston Canyon in de voormiddag doen? Of heb je dan al andere plannen? De wandeling door Johnston Canyon is 5km in totaal (heen en terug) en je doet hier gerust een 2 tot 3 uren over. Dus beetje zien wanneer de zon onder gaat en of je genoeg tijd hebt na Moraine Lake en Lake Louise. Ik zou misschien iets minder tijd rovend bezoeken na Moraine Lake en Lake Louise.

Groetjes,
Ann
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Shuttle Lake Louise/Lake Moraine

Bericht door Heather »

Bedankt @AnnInBC,

Misschien geen slecht idee om Johnston Canyon in de voormiddag te doen al is het wel wat over en weer rijden.

Bedankt,
Heather.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Shuttle Lake Louise/Lake Moraine

Bericht door Heather »

Hallo,

We hebben beslist om op dag 16 in de voormiddag van Field naar Johnston Canyon te rijden om de wandeling te doen en dan tussen 2pm en 3pm de shuttle te boeken voor Lake Moraine en Lake Louise. Heb ik het goed dat we de zonsondergang bij geen enkel meer zullen kunnen zien aangezien de laatste shuttle vóór zonsondergang terugrijdt naar de parkeerplaats? Is het een optie om op dag 15 na Lake O'Hara 's avonds kort naar Lake Moraine of Lake Louise te rijden met de wagen tegen zonsondergang? Welk meer verkiezen jullie voor zonsondergang?

Groetjes en prettig weekend.
Heather.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Shuttle Lake Louise/Lake Moraine

Bericht door AnnInBC »

Heb je tickets voor de bus naar Lake O'Hara, anders kan je er niet heen. Tenzij je de 11km er naartoe en terug wandelt.

Let wel dat de zon verdwijnt achter de bergen en je dus ruim voor zonsondergang ter plekke moet zijn. Je kan zeker proberen om nog tot bij een meer te geraken rond zonsondergang, om parking te vinden bij Lake Louise zal minder een probleem zijn dan bij Moraine Lake. Een paar jaar geleden gingen wij in mid juli (een door de weekse dag) naar Moraine Lake rond 19u en de weg er naartoe was gesloten door een volzette parking. We zijn dan door gereden naar Lake Louise en daar was nog plaats. We waren er net voordat de zon achter de bergen verdween. Na ons bezoekje bij Lake Louise was het toch alweer na 20u en de weg naar Moraine Lake was nog steeds gesloten. Emerald Lake is ook een hele goede optie en erg mooi in de avond, mijn favoriete meer op deze planeet. :thumbup:

Hier is een foto van Lake Louise net voor zonsondergang:
AfbeeldingCalm evening at Lake Louise, Alberta, Canada by Ann Badjura Photography, on Flickr

En een foto van Emerald Lake in de vroegere avond:
AfbeeldingEmerald Lake in Yoho National Park, British Columbia, Canada by Ann Badjura Photography, on Flickr
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Shuttle Lake Louise/Lake Moraine

Bericht door Heather »

Prachtig @AnnInBC.

Wij zijn inderdaad ingeloot voor Lake O'Hara :clap:

Dan proberen we op dag 15 de zonsondergang nog mee te pikken bij Emerald Lake na ons bezoek aan Lake O'Hara.

Morgen hoop ik dan voor dag 16 de shuttle naar Lake Louise en Moraine Lake (Morning Time) te boeken.

Op dag 17 rijden we even terug van Canmore voor Johnston om daarna door te rijden naar Waterton.

Het begint dichterbij te komen :thumbup:

Heather.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer