Reis Heather: hulp gevraagd bij route Vancouver naar Calgary/Vancouver.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Heather: hulp gevraagd bij route Vancouver naar Calgary/Vancouver.

Bericht door Heather »

Beste forumleden,

Na veel gepieker over onze reis van Seattle naar Yellowstone via West-Canada, hebben we beslist geen 2 landen te bezoeken gezien de onzekerheid over corona en testen.
We focussen ons nu enkel op Canada, maar willen graag jullie advies.
Ik wil mijn geplande overnachtingen niet meer annuleren en dus rond deze overnachtingen werken. Ik heb ze mee in het schema opgenomen.
We zijn een gezin van vijf en zullen met een wagen rondreizen.

Het schema ziet er voorlopig zo uit (augustus 2022):

Dag 1: Brussel/Amsterdam - Vancouver
Dag 2: Vancouver
Dag 3: Vancouver
Dag 4: Vancouver - Victoria
Dag 5: Victoria
Dag 6: Victoria - Whistler
Dag 7: Whistler
Dag 8: Whistler - Lilloet/Cache Creek
Dag 9: Lilloet/Cache Creek - Well's Gray PP (Wolfwood Guest Ranch)
Dag 10: Well's Gray PP (Wolfwood Guest Ranch)
Dag 11: Well's Gray PP - Jasper NP (Becker's Chalet)
Dag 12: Jasper NP (Becker's Chalet)
Dag 13: Jasper NP (Becker's Chalet)
Dag 14: Jasper NP - Banff NP (Truffle Pigs Lodge, Field)
Dag 15: Banff NP (Truffle Pigs Lodge, Field)
Dag 16: Banff NP (Pocaterra Inn and Waterslide, Canmore)
Dag 17: Banff NP - Waterton Lakes NP (Bear Mountain Motel)
Dag 18: Waterton Lakes NP (Bear Mountain Motel)
Dag 19: Waterton Lakes NP - Calgary of richting Vancouver
Dag 20: Richting Vancouver of Calgary - Brussel/Amsterdam
Dag 21:
Dag 22:
Dag 23:

Ik heb nog geen vliegtickets geboekt dus kan terug naar Calgary of Vancouver.
Ik zie dat weinig mensen Waterton Lakes NP meepakken in hun one-way of rondje. Is hier een reden voor?
Ik overweeg om Waterton NP met één dag naar achter te schuiven. Dit geeft ons 1 dag extra voor Lake Louise of Yoho of Banff. Wat is dan de logische volgorde? 1 extra nacht in Field of 1 extra nacht in Canmore?
Verkiezen jullie Lilloet of Cache Creek als tussenstop of een andere? We willen de 3 meren in Joffre Lakes Park bezoeken.
Kan iemand ons helpen met het laatste stuk aub?
We willen ten laatste dag 23 terug vertrekken naar België, mag ook 1 of 2 dagen vroeger zijn.

Bedankt voor jullie input.
Heather
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Heather: hulp gevraagd bij route Vancouver naar Calgary/Vancouver.

Bericht door jojostravelusa »

Kijk eens naar ons reisverslag van 2019. Toen deden we een rondje Calgary. Moet het voor jullie absoluut een one way zijn?
Wij gingen met een camper, maar wellicht haal je toch wat inspiratie eruit.

https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4965
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Heather: hulp gevraagd bij route Vancouver naar Calgary/Vancouver.

Bericht door hemmie »

Zoek even naar berichten van AnninBC, zij heeft een website met een voorbeeldroute voor een rondje Vancouver, hebben wij een paar jaar geleden als leidraad gebruikt, en dat beviel goed.

Wij hebben destijds Waterton Lakes niet, paste niet helemaal in onze route en we dachten dat nog wel eens vanuit de VS (i.c.m. Glacier) mee te pakken. Nu gaan we deze zomer naar Glacier, maar slaan het toch weer over. Verschillende redenen, inderdaad onzekerheid over de grensovergang, maar ook vraag ik me af of het toegevoegde waarde heeft als we al 4 dagen in Glacier zijn, en het paste ook eigenlijk weer niet (we doen een roadtrip vanuit Houston, dus Glacier is al erg ver voor ons).
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Heather: hulp gevraagd bij route Vancouver naar Calgary/Vancouver.

Bericht door markro »

Hierbij de link naar de website van forumlid Ann uit Canada, die hemmie hierboven noemt: http://anninbc.blogspot.com/p/reis-rout ... anada.html.
Met vanaf haar website: "Lees dit eerst": http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... eerst.html.
Haar route betreft het zuidwesten van Canada, dan heb je al vast een idee wat daar zoal te zien is en kan je kijken waar jullie voorkeur naar uitgaat.

In 2009 hebben wij het Waterton Lakes National Park bezocht. Bij belangstelling kan je daar over lezen in ons reisverslag (vanaf dag 13). Bovenaan de dagtekst bevindt zich een knop om naar de foto's van die dag te gaan:
http://www.dutchmarco.com/reisverslag/c ... _index.htm
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Heather: hulp gevraagd bij route Vancouver naar Calgary/Vancouver.

Bericht door Heather »

Bedankt iedereen voor de reacties.
Ik kan weer even verder.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1416
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Heather: hulp gevraagd bij route Vancouver naar Calgary/Vancouver.

Bericht door AnnInBC »

Ik zou dan misschien eindigen in Calgary, lijkt me een beetje te weinig tijd om terug naar Vancouver te rijden. Neem wat extra dagen in de Canadese Rockies en ook een dagje omgeving Canmore/Peter Lougheed Provincial Park alsook een dagje Calgary.

Waarschijnlijk gaan er niet zoveel naar Waterton Lakes omdat het toch wat uit de buurt ligt van de rest van de route. Het is anders wel een prachtig park wat zeer mooi is en ook minder druk.

Voor Banff en omgeving kan je gerust alles bezoeken vanuit Field of Canmore, dus maakt niet zoveel uit waar je een extra dagje bij plakt.

Ik zou kiezen voor Lillooet om te verblijven, zo heb je voldoende tijd om de stops te doen onderweg als je vanuit Whistlers komt. Cache Creek is een extra uur rijden.
Heather
Amerikafan
Berichten: 370
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Heather: hulp gevraagd bij route Vancouver naar Calgary/Vancouver.

Bericht door Heather »

Bedankt @AnnInBC

Nog een vraagje, stel dat ik 2 extra dagen krijg in het begin, kunnen jullie me dan even helpen hoe ik deze dagen dan best invul in combinatie met VI. Ofwel Victoria ofwel Ucluelet/Tofino (Pacifi Rim interesseert me ook wel).

Heather.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1416
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Heather: hulp gevraagd bij route Vancouver naar Calgary/Vancouver.

Bericht door AnnInBC »

Als het mogelijk is, zou ik de eerste paar dagen (1 of 2) in Vancouver doorbrengen om even in het ritme te komen, ga dan vroeg genoeg in de morgen via Tsawwassen met de ferry richting Victoria. Op die manier ben je misschien al rond 10u in Victoria en dan heb je al bijna een hele dag om daar door te brengen. Ga de volgende dag in de namiddag dan richting Tofino, een rit van een dikke 4 uren. Blijf dan 2 dagen in Tofino als het kan en neem dan de dag erna rustig de hele dag tijd om naar Whislter te gaan. Vertrek weer zo vroeg mogelijk want het is toch een rit van een goede 6 tot 7 uren (met wachten bij de ferries).

Dus even puzzelen of je beiden Victoria en Tofino kan inpassen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer