Testen voor Canada in Amerika

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
MvP1991
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jul 2018, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 7

Testen voor Canada in Amerika

Bericht door MvP1991 »

Hallo,

In juni 2022 hebben wij een reis geboekt gedeeltelijk in USA en gedeeltelijk in Canada. Vanuit Glacier NP rijden we door naar Canada. Nu is het momenteel nog zo dat je moet testen om Canada in te mogen. Wij hebben hier al naar gekeken waar dit kan in de buurt daar maar dat is niet bedoeld voor toeristen.

Ik ben benieuwd of meer mensen zich hier al in verdiept hebben en hoe zij dit van plan zijn aan te pakken.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Testen voor Canada in Amerika

Bericht door kwarktaart »

Wij gaan in juli + augustus naar Canada met onze drie kinderen tussen de 11 en 17. Ik las een paar dagen terug dat Canada 1 prik na besmetting niet goedkeurt als volledige vaccinatie. Onze middelste zoon van 14 is in de Corona app status volledig gevaccinerd met die ene prik omdat hij daarvoor besmet was en dus maar 1 prik nodig had.

In Nederland kan ik voor mijn zoon geen zogenaamde booster halen (wat in dit geval zou kunnen tellen dan als tweede prik voor Canada). Heeft iemand een idee hoe wij toch Canada inkomen nu mijn zoon dus volgens Canada niet volledig is gevaccineerd?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Testen voor Canada in Amerika

Bericht door BonnyR »

@kwarktaart volgens mij kun je gewoon een 2e vaccinatie halen. Dit is dan geen booster. Ik had Corona gehad en 1 prik en toen besloten de 2e te halen. Bij het inplannen bij de GGD ging dat ( telefonisch) zonder problemen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Testen voor Canada in Amerika

Bericht door jojostravelusa »

Voor ons geldt hetzelfde. Wij gaan vanuit Canada via Glacier Amerika in, maar een paar weken later ook weer terug naar Canada, want we doen een rondje Calgary. Dat zou dus 2x testen betekenen. Wij hebben allebei 3 prikken gehad, maar gaan pas in september, dus hoe dan de regels zijn weet nog niemand.
groennom
Amerikafan
Berichten: 333
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Testen voor Canada in Amerika

Bericht door groennom »

Voor ons ook even de vraag wat er mogelijk is. Wij gaan 10 juli van Seatle naar Canada en een week of 2 later van Canada terug naar Glacier. Lees wel even mee maar uiteraard niet te voorspellen hoe het er over 6 maanden uit ziet. Zou fijn zijn als mensen ervaringen (blijven) delen.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Testen voor Canada in Amerika

Bericht door kwarktaart »

BonnyR schreef:
23 jan 2022, 13:45
@kwarktaart volgens mij kun je gewoon een 2e vaccinatie halen. Dit is dan geen booster. Ik had Corona gehad en 1 prik en toen besloten de 2e te halen. Bij het inplannen bij de GGD ging dat ( telefonisch) zonder problemen.
Dankje @BonnyR ik ga de GGD hierover bellen!
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Testen voor Canada in Amerika

Bericht door A&A »

Geldt mogelijk ook voor ons als we eind juni naar Vancouver kunnen vliegen en van daaruit via North Cascades eerst naar Seattle gaan en van daaruit weer terug naar Canada. We zijn 3x gevaccineerd; hopelijk is dat voldoende om tegen die tijd de grens over te mogen zonder testen. Zowel CAN-VS als weer terug…
MvP1991
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jul 2018, 19:23
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Testen voor Canada in Amerika

Bericht door MvP1991 »

Even afwachten nog.. hopelijk is het testen binnenkort niet meer nodig want wij hebben nu een test gezien welke EUR 500 p.p. kost. Dat wordt een erg duur reisje zo :wink:
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Testen voor Canada in Amerika

Bericht door kastelke »

Ik zag ook net een artikel hier in de krant, waar men er op wijst dat er logistieke problemen kunnen zijn. Voor March break, een van de touroperators hier heeft een stijging van 700% boekingen ten opzichte van vorig jaar. Als al die mensen een PCR test moeten krijgen, dan dreigt er een logistiek probleem in de populaire bestemmingen, dat men niet tijdig een afspraak voor een test kan krijgen. Advies is dus om, vooraleer je trip te boeken, eerst te kijken of je ook al een PCR test kan boeken... :shock:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Testen voor Canada in Amerika

Bericht door A&A »

Is al bekend of testen om van de USA naar Canada te gaan en vice versa nog verplicht is? Wij gaan eind juni/begin juli van Canada naar de USA en weer terug. We zijn 3x gevaccineerd.

En zijn mondkapjes nog verplicht ergens?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Testen voor Canada in Amerika

Bericht door AnnInBC »

Wij gaan vrijdag voor een dagje shoppen in de USA vanuit Canada met de auto, we gaan het meemaken. Wij moeten geen test doen om van Canada naar de USA te rijden, wel volledig gevaccineerd zijn (2 vaccinaties is voldoende). Om terug naar Canada te komen moeten we ook geen test doen, wel nog de ArriveCan app invullen en dat blijft voorlopig nog zo. Er is geen quarantaineplan meer nodig en mondkapjes zijn ook niet meer verplicht.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Testen voor Canada in Amerika

Bericht door Tipsy_1 »

En volledig gevaccineerd met 2 ininentingen (of 1 inenting Janssen) + 1 booster is voldoende he? Geen 2 boosters?
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Testen voor Canada in Amerika

Bericht door kastelke »

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Testen voor Canada in Amerika

Bericht door Tipsy_1 »

Bedankt. Wij gaan over twee maanden eindelijk weer eens naar Canada.... :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer