Reis bartvannoord: offerte West-Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
bartvannoord
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 feb 2013, 11:02

Reis bartvannoord: offerte West-Canada.

Bericht door bartvannoord »

We hebben een offerte binnen gekregen voor onze trip naar Canada. Staat nu op 14 juni vertrekken en 10 juli terug en een route van Calgary via Banff, Jasper richting Vancouver Island en terugvlucht via Vancouver. We hebben de camper voor 24 nachten en 1 nacht een hotel zowel bij aankomst en vertrek. We komen totaal op 10.200 euro met een overstap of 10.600 met een directe vlucht.

Nu vroeg ik me af of dit een beetje reëel is. (3 jaar geleden waren we met de auto en hotels net de helft kwijt voor dezelfde duur, gingen toen wel in september) Hier komt uiteraard nog alles bij van benzine, excursies, eten, drinken, etc.

Voordeel van een reisbureau is dat natuurlijk alles geregeld wordt. We twijfelen echter om het misschien zelf te boeken omdat we nu bijvoorbeeld een campingpakket krijgen maar niet weten welke campings we komen te staan. Dit is, vooral bij de parken, denk ik wel van belang en zou zonde zijn als dit niet de campings zijn die je wilt.

Wie heeft er ervaring met zowel zelf boeken als via een reisbureau en waar gaat jullie voorkeur naar uit. Maakt dit nog veel uit qua kosten, voor- nadelen? Bedankt alvast voor de reacties.

Schermafbeelding 2022-01-18 om 17.25.15.png

Groeten, Bart.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Offerte West Canada

Bericht door Martin & Marianne »

Hoe ziet de route er uit? En weet je wel wat voor soort campings het zijn? In de parken, erbuiten?
En ben je nog op tijd om zelf campings te boeken?
Ik zou zelf nooit de campings door een reisbureau laten vastleggen, en zeker niet als ik niet wist welke campings het waren, maar als alles al vol is heb je wellicht weinig keuze meer.
Een gemiddelde van 85 euro per camping vind ik veel, kijk eens wat je zelf nog kunt boeken en wat je dat kost.

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Offerte West Canada

Bericht door Galapogos »

Ik zou het boeken van campings absoluut in eigen hand willen houden. Je bepaalt dan zelf welke route je neemt, en waar je overnacht.

Camperervaring heb ik niet (wij kamperen met een tent), maar dat 'campingpakket + ferry' klinkt mij duur in de oren. Wordt met de ferry de overtocht tussen Vancouver en Vancouver Island bedoeld? Een snelle blik op de tarievenlijst van bcferries.com leert dat de overtocht zo'n CAD 100 zou moeten kosten. Laten we dat voor het gemak x 2 doen voor heen en terug. Dan kost dat in totaal ongeveer 140 euro. De rest van het bedrag van deze post gaat dan naar de kampeerplekken? (EUR 2030 - EUR 150) / 24 nachten = ongeveer 80 euro per nacht. Dat is wel flink aan de prijs. Of zit er in dit 'Campingpakket' nog meer dan alleen de fees voor de campings?

De campings in de nationale parken zullen zeker nog niet vol zitten, aangezien je voor de meeste parken nog niet kunt reserveren. Zie voor een overzicht van de campings in de parken plus de datum waarop de reserveringen voor 2022 openen deze pagina: https://www.pc.gc.ca/en/voyage-travel/reserve. Je zult zien dat de 'reservation launch' voor de meeste campings ergens in de komende twee weken is.

Voor de Provincial Parks, zie https://www.albertaparks.ca/albertapark ... ervations/ voor de parken in Alberta en https://bcparks.ca/reserve/ voor de parken in British Columbia.
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 19 jan 2022, 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten opgekuist
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Offerte West Canada

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had de ferry over het hoofd gezien. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Offerte West Canada

Bericht door BonnyR »

Ik weet van bijvoorbeeld Travelhome, dat ze een bepaalde camping noemden ,maar dat was altijd onder voorbehoud. Je zult vaker ( net) buiten de parken zitten. De prijs van 80 euro per nacht brengt je waarschijnlijk op campings als KOA of Good Sam of soortgelijk. Ik zou zelf boeken. Je kunt eventueel alleen de camper en tickets via reisbureau doen. Maar zelf alles in eigen hand geeft veel meer flexibiliteit en ruimte.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Offerte West Canada

Bericht door BonnyR »

Ik gok trouwens dat de Noord Amerika verzekering dezelfde kosten zijn als voor Canada? Je hebt 6 x een pakket met 500km. Is er ook een optie voor onbeperkt aantal mijlen. Misschien valt dat goedkoper uit?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Offerte West Canada

Bericht door jojostravelusa »

Als je nu nog een camper moet boeken voor dit jaar juni, dan is het sowieso heel duur. Een camper moet je eigenlijk een jaar van tevoren boeken.
Wij boeken de camper ook regelmatig bij Travelhome, maar dit jaar spraken de annuleringsvoorwaarden ons niet aan en dus hebben we bij USTravel geboekt. Travelhome wilde alleen gunstig annuleren als je een pakketreis afnam. Dat betekent minimaal een camper + een vlucht en dat willen we niet. Wij doen liever alles zelf. Bij USTravel konden we het ook met alleen een camper, dus zijn zij het geworden.
Dus, buiten de camper, regelen we alles zelf. Je bent flexibeler in je keuzes, je hebt de voorpret van het uitzoeken en vaak ben je ook nog goedkoper uit, juist omdat je bv. andere campings kiest.

Wij gaan vrij ver in het uitpluizen van mogelijkheden en zijn daar in de loop der jaren steeds fanatieker in geworden. Als je wilt lezen hoe wij de voorbereidingen doen, kun je ons blog bekijken. Elke reis heeft een aparte pagina voor de voorbereiding. Je kunt de link in het onderschrift aanklikken.
bartvannoord
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 feb 2013, 11:02

Re: Offerte West Canada

Bericht door bartvannoord »

Bedankt voor de snelle reacties. Een camper voor volgend jaar scheelt inderdaad +- 1000 euro. We hebben we een one way fee omdat we in Calgary vertrekken en in Vancouver eindigen. De opzet die is gemaakt is als volgt:

We hebben nog wel een paar twijfels:

We zitten nu vrij lang in Banff/jasper. We zaten te denken om misschien 1 dag banff of Jasper te laten vervallen en misschien Abraham Lake en dan 2 dagen extra te pakken in Campbell River. We zaten ook te kijken naar de route van Jasper naar Tofino. Wat zijn de mooiste plekken tussendoor om aan te doen en zijn er plekken waarvan je beter kan zeggen, blijf er een nachtje en rijd door om zo je tijd te besteden om de mooiere plekken.

De reden dat we 1 richting hebben gekozen is dat we graag iets langer in Vancouver island blijven en een niet te hoog tempo willen omdat we nu met de kleine van 2 gaan.

Calgaray - 1 overnachting in hotel
Banff - ophalen Camper
Banff
Banff
Lake Louise
Abraham Lake
Jasper
Jasper
Jasper
Blue River
Clearwater
Clearwater
Lillooet
Whistler
Whistler
Capilano Suspention Bridge / North Vancouver
Tofino
Tofino
Tofino
Nanaimo
Victoria
VIctoria
Vancouver - retour camper en 1 nacht hotel
Vancouver

We zitten te kijken naar Tunnel Mountain Village II in Banff en Whistler Campground in Jasper. De rest hebben we nog open. Wat zouden jullie aanraden qua route tussen Jasper en Victoria Island? En als we een paar dagen Campbell River willen zien, waar zou je dit inpassen? We hebben nu nog 1 dag over want het schema loopt tot de 9e en we gaan de 10 pas terug dus die kunnen we nog ergens gebruiken.
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Offerte West Canada

Bericht door RTB117 »

De campings in Banff zijn volgende week woensdag te boeken om 16:00 en de campgrounds in Jasper maandag de 31ste (ook om 16:00).

Ik zou ook zeker zelf m'n vliegtickets en campings boeken.
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Offerte West Canada

Bericht door RTB117 »

jojostravelusa schreef:
18 jan 2022, 22:11
maar dit jaar spraken de annuleringsvoorwaarden ons niet aan en dus hebben we bij USTravel
Mag ik vragen wat deze voorwaarden zijn?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis bartvannoord: offerte West-Canada.

Bericht door jojostravelusa »

Uiteraard mag je dat vragen. Op de site van USTravel staan ze.
https://ustravel.nl/Praktische-informatie/Coronavirus
https://ustravel.nl/Aanvullendevoorwaarden
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis bartvannoord: offerte West-Canada.

Bericht door AnnInBC »

Voor die tijd van het jaar zou ik eerlijk gezegd de route andersom doen! Ik weet niet of je die mogelijkheid hebt. Midden juni is immers nog mogelijk winters in de Canadese Rockies, vele meren zijn nog voor een deel bevroren en sommige wandelpaden liggen nog vol sneeuw. In Vancouver en omgstreken kan het tegen die tijd al goed zomeren en is het weer goed te vergelijken met dat van NL/BE rond diezelfde tijd van het jaar.

Campings zou ik ook zelf boeken, je weet anders ook niet altijd waar je terecht gaat komen.

Je route ziet er goed uit, maar zoals ik al zei zou ik die proberen om te draaien en dan beginnen in Vancouver, daarna verder naar Vancouver Island en dan zo via Vancouver noordwaarts naar Whistler - Clearwater - Jasper - Banff en Calgary. Ik zou Blue River er ook uithalen en gewoon doorrijden van Clearwater naar Jasper (of andersom als je je originele route aan blijft houden). Ga hier vooral niet mee met de beren safari, die mensen zijn enkele keren in het nieuws geweest dat ze de dieren voeren om te lokken...vreselijk!! Dus, laat Blue River liggen en gebruik die extra dag om naar Campbell River te gaan.

Je kan mijn reisroute beschrijving eens bekijken om daar misschien wat leuke ideeen vinden voor je reis: http://travelwestcanada.blogspot.com/p/ ... eerst.html

Veel succes met het puzzelen!
Ann
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis bartvannoord: offerte West-Canada.

Bericht door RTB117 »

jojostravelusa schreef:
19 jan 2022, 16:48
Uiteraard mag je dat vragen. Op de site van USTravel staan ze.
https://ustravel.nl/Praktische-informatie/Coronavirus
https://ustravel.nl/Aanvullendevoorwaarden
De voorwaarden van 'boek gerust' zien er goed uit. Stuk beter dan m'n annuleringsvoorwaarden bij Tioga.

Zitten hier extra kosten aan vast om dit af te sluiten?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis bartvannoord: offerte West-Canada.

Bericht door jojostravelusa »

Nee, dit is gewoon de prijs. Sterker nog, wij hadden in eerste instantie een truckcamper bij Canadream geboekt, maar we wilden de data van de reis wijzigen. Daarmee konden we niet meer met de truck van Canadream, maar wel met een van Fraserway, maar die was een stuk duurder. Met schuiven binnen ons budget hebben we het toch gedaan en de boeking om laten zetten, zowel qua datum als qua camper en dat hebben ze ook kosteloos gedaan. Hoe ze verder in de praktijk zijn weten we natuurlijk nog niet, want het is de eerste keer dat we met ze in zee gaan, maar de eerste indruk is in elk geval goed.

Ik moet erbij zeggen dat wij voor juni a.s. al op 29 augustus vorig jaar geboekt hebben. Of het nu nog bij de prijs in zit durf ik niet te zeggen. Maar waag er een mailtje of telefoontje aan.
Wij gaan dit jaar 2x :oops: en voor september dit jaar hebben we vorig jaar maart al geboekt. Dat is de reis die we gewijzigd hebben.
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis bartvannoord: offerte West-Canada.

Bericht door RTB117 »

Dat zijn de betere vooruitzichten, 2x gaan!

De Fraserway trucks zijn nog iets luxer dus dat is weer een pluspunt.

Ik kan natuurlijk contact opnemen met Tioga, maar verwacht niet dat ze de annuleringsvoorwaarden gaan aanpassen voor mij. Zij hebben alleen de annuleringsvoorwaarden vanuit de ANVR.
Zeker een organisatie om mee te nemen voor een volgende vakantie
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis bartvannoord: offerte West-Canada.

Bericht door jojostravelusa »

Met wat we geschoven hebben en aan het eind 2 hotelovernachtingen laten vallen, waar we niet heel erg rouwig om zijn, komt het met Fraserway nu op € 250,- meer uit. Dat vonden we acceptabel. Ze zijn inderdaad tenslotte ook luxer, dus dat ze duurder zijn vinden we niet zo raar.
Het is inderdaad niet te verwachten dat ze voor jullie de voorwaarden aanpassen. Wij hebben ook contact met Travelhome gehad en ze waren heel stellig dat het alleen op een pakketreis kon. Kans gemist, want we hebben al een aantal keer naar tevredenheid bij hun geboekt.

Ik zou niet naar Tunnel Mountain Village II gaan. I is mooier en ligt minder aan de weg. Whistler in Jasper was toen het hele seizoen dicht voor een opknapbeurt, dus daar kan ik niks van zeggen. Wij stonden op Wabasso en die was ook prima.

Heb je al eens op ons reisverslag van 2019 gekeken? Toen waren we ook in West Canada, maar van 24 augustus tot 18 september. Een ander seizoen dus.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
bartvannoord
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 feb 2013, 11:02

Re: Reis bartvannoord: offerte West-Canada.

Bericht door bartvannoord »

Bedankt voor de reacties.

We willen waarschijnlijk inderdaad zelf gaan boeken om het meer in eigen beheer te houden. De parken willen we gaan boeken zodra het mogelijk is. 26 januari voor Banff en 31e voor Jasper.

De route gaan we waarschijnlijk toch vanaf Calgary naar Vancouver doen. Dit geeft ons best wat meer tijd en minder rijden. Qua tickets maakt dit niet veel uit, alleen de camper is +- 500-700 euro duurder.

We hebben nog wel een paar vragen wat betreft de route en in het algemeen.

Het is de eerste keer dat we met een camper gaan. Hoe vaak moeten we een full hookup camping nemen om alles weer te legen, bij te vullen? Dan kunnen we hierop de campings selecteren. We zitten na het ophalen waarschijnlijk 6 dagen in Banff/Jasper dus zullen hier ook een keer een full hookup moeten hebben? Is dat nodig als we 3 dagen op 1 plek staan? In Jasper wordt het waarschijnlijk Whistler Campground met een full hookup.

Tussen Banff en Jasper stonden nu 2 plekken maar we willen Abraham Lake laten vallen. We twijfelen over Lake Louise. Wel mooi om heen te gaan maar de campground lijkt ons niet zo en wilde misschien een ander plek langs de Icefield Parkway. Suggesties voor een plek tussen Banff, Jasper met de camper?

Blue river slaan we inderdaad over en rijden door naar Whistler. We kunnen dan vanaf Jasper naar Whistler misschien nog een stukje Wells Gray meenemen.

Tussen Clearwater en Whistler staat nu Lillooet. Op zich lijkt ons dit niet zo bijzonder maar een tussenstop is misschien wel handig omdat het toch 5.5uur rijden is anders. Wat zouden jullie aanraden?

We zitten ook een beetje te kijken naar hoe we Vancouver Island willen doen. Qua route best lastig omdat je naar alle plekken heen en weer moet rijden en je niet rond kan rijden.

Nu staat de routen vanaf Whistler naar Capilano Suspention Bridge / North Vancouver en dan naar Tofino. Dit is een vrij korte route dus we zaten te denken om Capilano Suspention Bridge over te slaan en door te rijden naar Nanaimo. Hij zou dan als volgt worden:

Whistler
Nanaimo
Campbell river
Campbell river
Tofino
Tofino
Victoria
Victoria
Vancouver

Wat denken jullie hiervan?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis bartvannoord: offerte West-Canada.

Bericht door AnnInBC »

Je moet zeker niet elke nacht met volle hook up camperen. Ik denk dat je een paar nachten er zonder kan, dus om de 2-3 dagen een full hook up boeken lijkt mij wel voldoende.

In Banff zou ik gewoon op 1 plek verblijven, je kan vanuit Banff gemakkelijk Lake Louise/Moraine Lake alsook Yoho NP bezoeken (maximum 45 minuten to uur rijden). Voor een plek tussen Banff en Jasper kijk eens bij het Icefields Centre (Columbia Icefields)...daar mag je je RV parkeren voor de nacht (wel geen full hook up) voor een $17. Wilcox Creek Campground is ook in de buurt van de Columbia Icefields en ook een mogelijkeid. Honeymoon Lake Campground is ook een hele mooie maar wel een stuk dichter bij Jasper. Lillooet is prima voor 1 nacht, dat zou ik gewoon zo laten. En vanaf Whistler zou ik gewoon doorgaan met de ferry uit Horseshoe Bay naar Nanaimo. North Vancouver en Vancouver kan je eventueel op het einde van de reis bezoeken. Ik denk dat je geen andere keuze hebt dan op en neer te rijden op Vancouver Island en je indeling lijkt mij prima te doen. Nanaimo - Campbell River - Tofino - Victoria en vanuit Victoria naar Vancouver.

Ik zou zeker ook minstens 1 volle of 2 volle dagen Vancouver doen, daar is zoveel te zien en doen. Fietsen/wandelen rondom Stanley Park, kleine ferry bootjes op False Creek vanuit Vancouver naar Granville Island en in North Vancouver heb je niet alleen Capilano Suspension Bridge Park (redelijk duur om te bezoeken), maar kijk ook eens naar Lynn Canyon Park ook met hangbrug en gratis te bezoeken (je moet wel voor parking betalen...een $3 per uur). Er zijn ook een deel mooie stranden en derlijke.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis bartvannoord: offerte West-Canada.

Bericht door jojostravelusa »

Ik wilde inderdaad ook Lynn Canyon voorstellen i.p.v. Capillano Suspension. Hartstikke mooi en wij waren er 's ochtends vroeg en waren er zo goed als alleen, maar dat was 31 augustus. Hele mooie omgeving met regenwoud, hele mooie begroeiing en leuk en afwisselend om te wandelen. We hebben hier ongeveer een uur gewandeld.
We zijn er vanaf de camping BCRV naartoe gereden (22 km) en mochten daarna bij de camping de camper op de overflow parking zetten en zijn toen met het openbaar vervoer (kaartjes op de camping gekocht) naar de stad gegaan.
Toen weer met het openbaar vervoer terug naar de camper en doorgereden naar de ferry bij Tsawassen om naar Victoria te gaan. Drukke dag, maar we hebben geen gehaast gevoel gehad. Nou zijn wij geen stadsmensen, dus 1 dag in de stad is voor ons meer dan genoeg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer