Canada 4 weken met peuter en camper.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
bartvannoord
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 feb 2013, 11:02

Canada 4 weken met peuter en camper.

Bericht door bartvannoord »

Beste Forumleden,

We zijn weer aan het kijken voor een reis richting Amerika/Canada. De planning was eind april/eind mei te gaan. Voor Amerika zijn we dan vrij laat met campings/rv begreep ik van andere leden, veel al bezet en duur.

We hebben 3 jaar geleden een route gemaakt van Las Vegas, Rocky Mountains, Glacier, Banff, Jasper, Vancouver, Victoria, Seattle. Dit vonden we een heel gave route! Dit was toen in september. Heel de route eigenlijk mooi weer gehad maar in Banff/Jasper begon het wel fris te worden.

We hebben een paar vragen en twijfelen nu over een paar zaken als we naar Canada willen gaan. De planning is +- 3.5-4 weken en een route rond Vancouver, Jasper, Banff, Victoria, Victoria Island.

We gaan met een kleine van 2 jaar. Wat is dan een goede tijd om te gaan? Zou natuurlijk lekker zijn als hij op de camping eens lekker buiten kan spelen en niet dat het zo koud is dat je de hele tijd binnen zit. Wat zou voor hem een goede tijd zijn om te gaan?

Als we de maand mei willen gaan, zijn we dan al te laat voor de campings en zijn de RV's al veel duurder?

Ik heb al wel wat topics gelezen, maar vroeg me af of er mensen zijn die zowel zuidwest Amerika en Canada hebben gedaan met een peuter, en wat zouden jullie aanraden en wat waren de ervaringen?

Als we besloten hebben of het zuidwest Amerika of Canada gaat worden, dan gaan we de route uitstippelen.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Canada 4 weken met peuter en camper.

Bericht door AnnInBC »

April/mei is een redelijke rustige periode voor Canada en moet je niet perse campings op voorhand boeken, ik zou enkel rekening houden met Victoria Day (3rde maandag van mei) wat een hoogdag is en dat is zowat het begin van het camper seizoen voor de Canadezen zelf.

Begin de trip in Vancouver en ga eerst naar Vancouver Island omdat je in die tijd van het jaar al mooi lente weer kan hebben met aangename temperaturen (net zoals in Belgie/Nederland in die tijd van het jaar) en reis dan pas verder richting Banff/Jasper waar het nog wel wat winterachtig is in april/mei. Dus voorzie je daar meer aan winter toestanden, wat peuters best ook leuk zullen vinden.

Verder zijn er echt vele plekken in de meeste steden/dorpen met speeltuintjes voor kinderen. Ik denk hier dan vooral aan Centennial Beach bij Tsawwassen (bij Vancouver), grote speeltuin aan het strand. John Lawson Park in West Vancouver is ook een mooie speeltuin aan het strand. Verder is er bij Granville Island in Vancouver is er een Kids markt en ook een speeltuin/vijvertje, bij Kitsilano Beach in Vancouver is ook een mooie speeltuin alsook bij Second Beach aan Stanley Park. In Whistler bij Whistler Creekside is een speeltuintje alsook in Whistler Village zelf. De meeste plaatsjes hebben leuke speeltuintjes, dus gewoon even ter plaatsen zoeken op google naar "playground" als je naar een speeltuin wil. Dus genoeg plekjes om te spelen. Vele campings hebben ook meestal wel een speeltuintje en ook soms een zwembad.

Wat prijzen betreft van campers weet ik niet of het goedkoper is, ik veronderstel van wel want je zit toch buiten het hoogseizoen.

Succes met het beslissen en hoop dat je daar wat aan hebt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer