Reis Jeff216: rondreis van oost naar west.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Jeff216
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2022, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Jeff216: rondreis van oost naar west.

Bericht door Jeff216 »

Hi,

Mijn vriendin en ik zijn van plan om in de herfst dit jaar een rondreis te maken van 9 weken in de Verenigde Staten, wij hebben nu een route gemaakt die we zouden willen volgen, wij vragen ons af of het een logische route is en of het handig is om alles met de auto te doen of sommige stukken met een binnenlandse vlucht te doen ( het lijkt ons natuurlijk het leukst om alles met de auto te doen ).

Dit is de route in grote lijnen hoe wij die in gedachte hebben momenteel:
-New York
-Philadelphia
-Washington D.C
-Nashville
-Atlanta
-Jacksonville
-Miami
-Tampa
-New Orleans
-Jackson
-Dallas
-Albuquerque
-Las Vegas
-San Francisco
-Los Angeles

Ik hoor graag jullie mening en of jullie nog tips hebben en of leuke plekken waar wij onderweg kunnen overnachten of kunnen bezoeken.

✌🏼
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis van oostkust naar westkust

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Leuk, zo'n reis van oost naar west. Negen weken lijkt lang, maar het is goed om eens per dag een mogelijke route uit te schrijven, dan zie je gauw genoeg of dat lukt, of dat het handig is om een deel te vliegen (en dus ook iets over te slaan).
Ik zie alleen maar steden staan, willen jullie geen nationale parken bezoeken? Zeker in het zuidwesten kun je al een maand doorbrengen met steden en parken. Wat voor tips zoeken jullie, waar houden jullie van?
Kijk eens in het topic bovenin met de reisverslagen (Sticky Roadbooks en reisverslagen), wellicht staan er verslagen waaruit je wat tips kunt halen.

Marianne
Jeff216
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2022, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Rondreis van oostkust naar westkust

Bericht door Jeff216 »

Dank voor je antwoord,

We willen zeker wat parken bezoeken, we hebben alleen nog niet goed gekeken welke parken we zouden willen bezoeken. Verder vinden we het leuk om natuurlijk enkele highlights te zien in bepaalde steden. Maar natuur en lokale plekken lijken ons ook heel erg leuk. We zijn van plan met een camper te gaan.

Verder vroegen we ons af of het realistisch is om zo’n route in 9 weken te doen, maar je hebt gelijk, het is handig om eerst het per dag uit te schrijven.

Ik zal zeker even wat andere reisverslagen door nemen om daar ook inspiratie op te doen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jeff216: rondreis van oost naar west.

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je al gekeken naar de camperhuur? Is dat betaalbaar? Ik zou zo snel mogelijk daar eens naar kijken. Ik neem aan dat je dan vanaf DC zou gaan huren?
Kijk goed naar wat je allemaal wilt doen, een camper is in steden niet handig. Is een combinatie van hotels en tentkamperen niet iets? Dat zal in elk geval een stuk goedkoper zijn.

Het laatste stuk vanaf Albuquerque zou je zo kunnen doen:
Albuquerque - Petrified Forest NP
Petrified Forest NP - Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - Valley of fire
Valley of fire - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Lone Pine
Lone Pine - Lee Vining
Lee Vining - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
San Francisco
San Francisco - Monterey
Monterey - Pismo Beach
Pismo Beach - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles

Dat is dan ongeveer 1/3 van de totale tijd. En je zou er nog meer tijd kunnen doorbrengen, bijvoorbeeld door Monument Valley en de parken bij Moab mee te nemen. En Capitol reef.
Voor NY en DC ben je ook al een dag of 10 kwijt. Kijk eens of de rest daartussen past. Ik heb geen ervaring met dat stuk.

Marianne
Jeff216
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2022, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Jeff216: rondreis van oost naar west.

Bericht door Jeff216 »

We hebben gekeken naar camperhuur bij Tioga en een offerte opgevraagd, kost 8000€ in totaal. We hebben weinig ervaring met een camper huren, maar het lijkt me best prijzig. Maar ook een auto huren kost momenteel volgens mij meer als normaal?
Begreep van iemand dat dat komt omdat veel autoverhuur bedrijven veel auto’s hebben verkocht wegens corona.
We willen idd vanaf DC gaan huren en in New York gewoon met de metro reizen.

Idd een auto icm tent kamperen is een goed idee! Maar ik neem aan dat je hiermee bedoelt om dan wel op een camping te gaan staan?

De route die je hebt gemaakt ziet er goed uit, een fijne mix van wat we willen bezoeken.

Jeff
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Jeff216: rondreis van oost naar west.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je gaat kamperen met een tent is het wel fijn om op een camping te staan, je zult toch wel wat voorzieningen nodig hebben. Je was van plan om met de camper te gaan boondocken? Voor de parken zou ik zeker een plaats in het park zoeken; dat scheelt je veel reistijd, het zijn vaak prachtige, ruime campings en ze zijn niet duur.
Autohuur is inderdaad ook prijzig, maar natuurlijk wel een stuk goedkoper dan camperhuur. Misschien moet je de huur opsplitsen; er kan sprake zijn van een maximum aantal huurdagen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer