Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door hemmie »

Wij hebben geen wegbrengcamper, maar wonen in Houston en gaan toevallig met spring break een weekje naar New Mexico en op de terugweg Palo Duro Canyon😀

https://texasstateparks.reserveamerica. ... 1632099077

Ik kan het op mijn telefoon nu niet zien, maar als je op een laptop kijkt kun je precies zien hoeveel er nog beschikbaar zijn.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door jojostravelusa »

teeentee schreef:
01 mar 2022, 10:10
Hopelijk lukt ons fijne reisbureau het om de reis nog te verplaatsen naar later in maart.
Ik wil geen spelbreker zijn, maar de kans dat je dan nog een wegbrenger kunt krijgen is minimaal vrees ik. Maar een reguliere huur kan waarschijnlijk wel. We duimen dat jullie gewoon weg kunnen.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door Corv »

@teeentee

Balen zeg🤬! Ik zie dat roadbear nog wel 'one way special' op hun site heeft, pickup Denver/New York, inleveren LA, SF, Las Vegas. Uiterlijk inleveren op 30 april. Viel me ook op dat de specials van cruise america dit jaar niet zijn aangeboden door de Nederlandse reisorganisaties. Misschien hebben zij nog iets.
Gast

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door Gast »

Ja Vlgs mij kun je wel rechtstreeks boeken bij hun.....maar ik zou echt zaterdag en zondag weer testen......je ziet zo vaak dat de testen weer snel negatief testen.
teeentee
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 jan 2022, 16:33
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door teeentee »

Dag Siljan, ik ben de draad helemaal kwijt wat Corona betreft. Er is toch een negatieve PCR test (89,95 euro) nodig 1 dag voor de reis? Als we thuis nu met zo'n zelftestje negatief testen ben ik nog bang dat de PCR test die wij 1 dag vooraf doen positief uitslaat.
Ons fijne reisbureau heet Victoria Camper Holidays en het is ze gelukt. We vliegen nu op zaterdag 19 maart. Althans, als we aan boord komen met herstelbewijs en -brief "fit to travel" (waar haal je die?) en negatieve PCR testbewijs....wat een gedoe. Je hoopt bijna dat de vakantie snel voorbij is.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door hemmie »

Je hoeft geen PCR test te doen, antigeentest mag ook ,en die is vaak heel snel alweer negatief.
Terug in Texas!
Gast

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door Gast »

Klopt antigeen test kun zo bij testen voor toegang doen, geen kosten! En fit to travel helaas ken ik dat niet.....Vlgs mij moet je wel minimaal 14dgen erop hebben zitten vanaf testen voordat je Amerika in mag.
Het lijkt erop dat wij maandag wel vertrekken....nooit gedacht in deze rare tijd, maar alles klaar, ready to go!

@TEEENTEE wat fijn dat jullie reis verzet kon worden:)


Siljan
Gast

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door Gast »

Dag Allemaal, na onze rechtsreeks vluchten aangepast te hebben met een overstap waar we niet happy mee waren stond er bij aankomst geen camper voor ons klaar! Wij stonden niet in de computer, maar is uiteindelijk goed gekomen. Onze reis kon beginnen, joepie! Cataract falls in Indiana bezocht en door.
Walmart in Marshall, Illinois, stoppen en toen we de parkeerplaats optreden begon het vanonder de motorkap heel heftig te roken, zo heftig dat we de camper uitsprongen dachten echt die vliegt in brand! Medewerker Walmart kwam er meteen aan....opende motorkap maar ja waar het ook vandaan kwam wij en hij hebben er geen verstand van.
Road Bear gebeld, maar buiten kantooruren werden we niet geholpen...toen werden wij gebeld, had gelukkig in Nederland een Amerikaans tel.kaartje gekocht, dat vanmiddag dus 9maart er een nwe camper kwam! Toen belde ze dat het toch avond werd en vervolgens belde ze dat het toch morgen word...... verdrietig, boos, alle smaken voelen we .....
Reisbureau geappd.....helaas geen reactie van gekregen, hopen toch echt dat dat wel gebeurd. Bellen lukt ons nog niet met het Amerikaanse nummer en om gewoon te bellen voor 1euro per min. Vind ik te gek...... iemand tips? Heel graag wij zijn even de weg kwijt!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door IngridUSA »

Wat een pech! Ik neem aan dat de belkosten kunt declareren op je reisverzekering. En wellicht andere gemaakte kosten ook.
Heeft road bear geen 24-uurs alarmnummer/-dienst?
Succes verder en hopelijk nog een mooie voortzetting van jullie reis!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Wat vervelend!
Nu loopt jullie hele planning in de war, of mag je dan de camper ook later inleveren? Maar ik ben bang dat het niet zo werkt ... :sadcry:

Ik weet niet wat het reisbureau voor jullie kan doen, maar ik zou me niet door de belkosten laten weerhouden; als je 10 minuten belt is dat 10 euro, dat is nog te overzien toch?

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door hemmie »

Voordelig bellen kan als je wifi hebt via Skype bijvoorbeeld, maak daar een account aan en zet er een paar $ op, kun je heel lang met NL bellen.

Wat ontzettend balen zeg, en vreemd dat die camper erhuurders geen 24u per dag bereikbaar zijn!
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door jojostravelusa »

Martin & Marianne schreef:
10 mar 2022, 13:12
als je 10 minuten belt is dat 10 euro, dat is nog te overzien toch?
Dat klopt, maar ik hoop dat het jullie niet zo vergaat als ons in 2020 toen we door corona onze vlucht met LOT moesten wijzigen en dat 1 uur en 17 minuten kostte en we uiteindelijk € 165,- mochten afrekenen :o
Wat een pech trouwens. Wij hebben met een wegbrenger ook wel toestanden gehad, maar gelukkig konden we gewoon verder rijden. Hopelijk is het allemaal snel opgelost voor jullie en kunnen jullie van de reis genieten.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door Corv »

Gast schreef:
09 mar 2022, 23:42
Da's balen zeg. Was het brand of een oververhitte motor? Roadbear heeft een 24/7 toll free nood nummer, heb je niet per ongeluk een ander roadbear rv nummer gebeld?
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door Corv »

Herinner me net dat een kennis jaren geleden ook zoiets had. Hij had nog nooit met een automatische versnellingsbak gereden en dacht dat de versnellingsbak in 1 moest staan i.p.v D. Ik hoop dat roadbear het opgelost heeft en dat jullie weer on the road zijn 👍.
Gast

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door Gast »

Dag allemaal, we zijn weer on the road km's aan het maken om de verloren 3 dagen in te halen. Route drastisch aangepast, alles in het begin laten vallen . We gaan rechtreeks naar Palo Duro canyon vanuit daar naar Bisti badlands en dan Moab.
Om even op alle vragen te reageren, RB heeft wel een 24/7 noodnummer staat netjes op sleutelhanger maar word alleen opgeschreven als je buiten kantooruren belt, aktie word ondernomen tijdens kantooruren, erg frusterend. Ons inziens hadden wij geen 3 dagen op een parkeerplaats hoefden te wachten, maar oke het is gebeurd en we kijken vooruit.
Wat de rookontwikkeling onder de motorkap was geen flauw idee, zijn wel nieuwsgierig wat het is geweest!
We hebben netjes in de D van dauerlauf gereden....hebben thuis ook een automaat dus dat kennen we wel.

En wat betreft de nwe 2e camper is dezelfde alleen zat de toilet vol, hier heb ik foto van gemaakt en toen we deze geleegd hebben bleek de andere uitloop ernaast iets te druppen, deze ook aan de afvoer gekoppeld en heeft ook wel 5minuten gelopen zo vol zat die! En geen antivries op de ruitenwissersproeier...komisch allemaal.
Heb dit voor de zekerheid gemeld bij reisbureau want willen geen verantwoording voor als er wat bevriest of zo want ik weet niet of er wat achter blijft in de leidingen.

Dan netjes in Nederland een tmobile usa datakaartje gekocht voor in het mifikastje wat goed moest werken, nou krijgen alleen 2G en niet meer...dus niet oke en slechte verbindingen. Hier maar kijken naar een ander kaartje om ons eigen wifinetwerk in de camper te verkrijgen.

Nou weer een heel verhaal, maar we rijden....toen men eraan kwam met de 2e camper kon ik wel huilen zoooooo blij:)
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door Corv »

Gast schreef:
12 mar 2022, 18:09
...komisch allemaal.
....toen men eraan kwam met de 2e camper kon ik wel huilen zoooooo blij:)
Wat een gedoe zeg. Gelukkig kan je positief blijven en lekker verder gaan met de roadtrip. Geniet ervan, en laat ons hier in Nederland weten wat voor geweldige dingen je hebt meegemaakt in de USA!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Fijn dat jullie weer verder kunnen, maar wat een vervelend begin! Drie dagen achter op je schema is niet niks, maar hopelijk kun je nog veel van je plannen wel doen.

Marianne
Gast

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door Gast »

Even een update:) gelukkig nog steeds aan het rijden...aangekomen in BistiBadlands zagen we dat het pad bestrooid was met losse grote kiezels, wij hebben erop gereden maar een klein stukje, en toen we een afslag Rec hts het zandpad moesten was het een al modder...in de verte zagen we grote waterplassen ...zijn dus ook niet verder gegaan...helaas hebben we alleen het bord voor aan de straat op de foto.
Hele navajo gebied geen wifi of bereik...en nog wel een hotspot kastje + kaartje bij de Walmart gekocht.
Wat overigens verder wel goed op 4G werkt.
Canyon de chelly overnacht op cottonwood CG, mooie rustige CG.
We waren alleen op de weg om alles te bekijken daar....indrukwekkend.
Mooie foto's kunnen maken.
Toen richting Chinle omhoog naar moab.
Wat een prachtige route de 191, 2 overnachtingen geboekt op Sun Rv resort... in moab pffff wat duur $100. P.nacht.
Deadhorsepoint bleek een hike canyon te zijn, wij hebben alleen DHP kunnen bezoeken en basinoverlook wat je te voet kunt doen. Erg jammer.
Canyonslands NP daar en tegen wauh wat een mooi park, heerlijk weer dus dat maakte de dag weer helemaal goed.
Vandaag bewolkt en laten arches NP schieten en gaan door naar monument valley. Tja dat dachten we!
Maar helaas in moab een lekke band.....tja helpdesk gebeld en moesten naar een tirecenter, kosten waren voor ons zelf...
Tegen 15.00uur richting monument valley alwaar we toch voor de KOA hebben gekozen om te overnachten.
Ja en toen uit zoeken wat we precies daar gaan doen.....blijkt dat er alleen maar onverharde, rotsachtige wegen zijn die je niet met een huurauto of camper mag berijden.....ons huiswerk dus niet goed gedaan. Informeren hoe en wat en alleen met een ingehuurde navajo indiaan kun je een tour maken a 150$ pp....dat gaan we niet doen dus morgen door naar Page lake Powel.....
We lopen nu voor op ons schema en dat voelt goed, alleen een beetje meer geluk zou welkom zijn :roll:
Groetjes van ons:)
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2163
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door jojostravelusa »

Gast schreef:
16 mar 2022, 17:37
Maar helaas in moab een lekke band.....tja helpdesk gebeld en moesten naar een tirecenter, kosten waren voor ons zelf...
Hoezo zijn de kosten voor jullie? Reden jullie op een onverharde weg waar je niet verzekerd bent misschien?
Wij hebben weleens met een Cruise America camper een lekke band gehad en deze is, op zondag, keurig vervangen en bij het inleveren van de camper kregen we, ongevraagd, de huur van die dag terug, want we hadden niet van die dag kunnen genieten. Het was inderdaad balen dat we een lekke band kregen, maar al met al heeft het 2,5 uur geduurd en hebben we best nog wat aan de dag gehad. Vonden we prima service.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis siljan: wegbrengcamper maart 2022 Road Bear Chicago-LA

Bericht door Martin & Marianne »

Jullie hebben wel veel pech! Hopelijk gaat het nu beter.
Gast schreef:
16 mar 2022, 17:37
Ja en toen uit zoeken wat we precies daar gaan doen.....blijkt dat er alleen maar onverharde, rotsachtige wegen zijn die je niet met een huurauto of camper mag berijden.....ons huiswerk dus niet goed gedaan. Informeren hoe en wat en alleen met een ingehuurde navajo indiaan kun je een tour maken a 150$ pp....dat gaan we niet doen dus morgen door naar Page lake Powel.....
Jammer dat je dat niet wist, maar ook zonder dat je zelf de Valley tour rijdt is het een mooi park om te zien. En je kunt toch wel naar het parkeerterrein bij de View komen? Daar heb je een prachtig uitzicht. En daarvandaan is de Wildcat Trail ook een aanrader. Wij hebben in 2019 ook niet de weg door het park gereden, maar wel de trail gelopen. Zie hier voor onze ervaring. Misschien nog doen voordat je naar Page rijdt?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer