Reis RTB117: Rondje Alberta Sep-22

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis RTB117: Rondje Alberta Sep-22

Bericht door RTB117 »

Voor September 2022 is het plan dat we een camper huren, voor de eerste keer, met z'n 2en en een rondreis maken in (voornamelijk) Alberta.

De camper wordt de SVC van Canadream.

We zijn echte hikers en houden ervan om ergens lang te verblijven en zo veel mogelijk wildlife te spotten.

Ik ben tot de volgende route gekomen en ben op zoek naar invulling voor de open dagen en op zoek naar tips voor mooie rustige campings, mooie lange wandelingen. Is het nog nodig om campings te reserveren in September?
Bijlagen
image.png
image.png (27.22 KiB) 1315 keer bekeken
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis RTB117: Rondje Alberta Sep-22

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn in 2019 in Canada geweest en stonden op 27 augustus op Tunnel Mountain Village 1. We hadden plek 45 gereserveerd en dat was maar goed ook, want het was helemaal vol. Op de terugweg stonden we er weer, op 16 en 17 september en toen was het vrijwel uitgestorven. Dat hebben we met meer campings onderweg gezien.
Misschien haal je nog wat tips of ideeën uit ons reisverslag. Wij reisden met een Truckcamper van Canadream en zijn daar zeer over te spreken. Heel handzaam, ruim genoeg voor ons tweeën en het rijdt heel relaxed in de luxe truck, mede omdat je geen gerammel van potten en pannen achter je hebt. Ik weet niet of jullie de camper al geboekt hebben, maar anders is het misschien het overwegen nog waard. Wat voor sommigen een nadeel kan zijn, is dat je niet vanuit de cabine door kan lopen naar achter. Dat leek mij vroeger ook heel raar en onhandig, maar we hebben er geen moment een probleem mee gehad.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis RTB117: Rondje Alberta Sep-22

Bericht door RTB117 »

Ik heb ook over een TCA getwijfeld, maar ik kan niet rechtop staan daarin en omdat we relatief weinig km's maken toch voor de SVC gekozen. Ik ga je reisverslagen eens lezen.

Bedankt :thumbup:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis RTB117: Rondje Alberta Sep-22

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn niet zo groot, dus dat is een punt wat niet bij ons op komt om daarop te letten. Maar volgens mij is hij niet lager dan andere campers :think: Maar daar kan ik naast zitten om bovengenoemde reden.
FerryM
Amerikakenner
Berichten: 465
Lid geworden op: 19 okt 2008, 14:47
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis RTB117: Rondje Alberta Sep-22

Bericht door FerryM »

Mooie lange wandelingen?

De mooiste:
- Banff: Citadel Pass, Helen Lake, Paradise Valley (let op: grizzly beren)
- Yoho: Lake O'Hara is natuurlijk de mooiste plek van de Canadese Rockies om te hiken (let op: grizzly beren)
- Jasper: Bals Hills, Cavell Meadows
En vergeet Kananaskis PP niet, overnachten in Canmore. Doet niet onder voor de NP's. Mooie wandelingen zijn Headwall Lakes, Burstall Pass (let op: grizzly beren)

Zie mijn overzicht en alle tips:(scroll naar overzicht wandelingen)
http://ferrymarquart.eu/Canada%202005/r ... andelingen

Veel plezier!
Gr Ferry
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis RTB117: Rondje Alberta Sep-22

Bericht door AnnInBC »

Na Jasper kan je misschien naar Mount Robson Provincial Park? Daar zijn ook wat mooie wandelingen te doen. Als je niet de hele Berg Lake Trail wil doen (waarschijnlijk teveel op 1 dag), dan kan je tot Kinney Lake gaan (7km heen en 7km terug). Er is daar ook de Mount Fitzwilliam Trail, maar die is 24km in totaal en een 1000m hoogteverschil.
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis RTB117: Rondje Alberta Sep-22

Bericht door RTB117 »

FerryM schreef:
09 okt 2021, 21:23
Mooie lange wandelingen?

De mooiste:
- Banff: Citadel Pass, Helen Lake, Paradise Valley (let op: grizzly beren)
- Yoho: Lake O'Hara is natuurlijk de mooiste plek van de Canadese Rockies om te hiken (let op: grizzly beren)
- Jasper: Bals Hills, Cavell Meadows
En vergeet Kananaskis PP niet, overnachten in Canmore. Doet niet onder voor de NP's. Mooie wandelingen zijn Headwall Lakes, Burstall Pass (let op: grizzly beren)

Zie mijn overzicht en alle tips:(scroll naar overzicht wandelingen)
http://ferrymarquart.eu/Canada%202005/r ... andelingen

Veel plezier!
Gr Ferry
Ja lange dag wandelingen. Precies zoals jullie maken dus :thumbup: ik heb er inmiddels al aardig wat gelezen op jullie site en jullie manier van vakantie vieren;de tijd nemen en veel lange wandelingen maken is ook onze manier

ik ga zeker proberen om ingeloot te worden voor de bus naar Lake O'Hara en andere tips neem ik ook mee
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis RTB117: Rondje Alberta Sep-22

Bericht door RTB117 »

AnnInBC schreef:
09 okt 2021, 22:04
Na Jasper kan je misschien naar Mount Robson Provincial Park? Daar zijn ook wat mooie wandelingen te doen. Als je niet de hele Berg Lake Trail wil doen (waarschijnlijk teveel op 1 dag), dan kan je tot Kinney Lake gaan (7km heen en 7km terug). Er is daar ook de Mount Fitzwilliam Trail, maar die is 24km in totaal en een 1000m hoogteverschil.
dank je wel :) dit is zeker een optie, we gaan de laatste paar dagen waarschijnlijk open houden en bepalen te zijner tijd waar we heen willen. Mount Robson is zeker een optie, anders wellicht naar Waterton of naar een park waar we eerder tijdens de vakantie zijn geweest.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1415
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis RTB117: Rondje Alberta Sep-22

Bericht door AnnInBC »

RTB117 schreef:
11 okt 2021, 09:16

dank je wel :) dit is zeker een optie, we gaan de laatste paar dagen waarschijnlijk open houden en bepalen te zijner tijd waar we heen willen. Mount Robson is zeker een optie, anders wellicht naar Waterton of naar een park waar we eerder tijdens de vakantie zijn geweest.
Opties genoeg en wandel mogelijkheden genoeg in de Canadese Rockies en omstreken, je gaat je vast niet vervelen!! Nog veel plezier met het puzzelen!
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis RTB117: Rondje Alberta Sep-22

Bericht door RTB117 »

Helaas zijn we niet ingeloot voor de bus naar Lake O'Hara

Nu lees ik dat op 20 april de plekken beschikbaar komen uit annuleringen of wijzigingen. Heeft iemand een idee hoelaat dit is?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer