Immigratie Canada

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Neil mcauly
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 15 aug 2012, 10:37
Aantal x V.S. bezocht: 18

Immigratie Canada

Bericht door Neil mcauly »

Al heel ons leven gaan we met veel goesting op reis naar de VS en de laatste jaren ook Canada. We hebben ooit het gekke idee gehad om naar de VS te gaan met een E2 visum maar hebben dit niet durven doen daar dit een niet permanent visum is en we niet het risico wilden nemen om na 5jaar geen visum meer te verkrijgen en dan met lege handen te moeten terugkeren. We zijn dan blijven hopen op de DV lottery maar dit is en blijft een lottery en dus onzeker.
De laatste jaren (pre covid) leefden we van reis tot reis. Telkens aftellen tot we konden vertrekken, ten volle genieten op reis om -2 weken na in België te zijn toe toegekomen alweer België moe te zijn- meteen terug een reis te plannen en terug te beginnen aftellen.

Daar we nu 2 jaar thuis hebben gezeten zonder naar de VS of Canada op reis te hebben kunnen gaan door covid hebben we terug zitten dromen van een immigratie verhaal. We houden van Canada net zoveel als de VS (zonder het warme weer dan wel) maar weten eigenlijk niet of we hier wel in aanmerking komen voor een visum. Als we kijken op de officiële site van Canada kan je kijken of je eligible bent maar we hebben nog geen taaltesten gedaan dus we weten nog niet of we überhaupt genoeg punten halen. Bij een simulatie waarbij ik zoveel mogelijk data correct ingeef en voor de taaltesten (IELTS) een schatting ingeef kom ik op een puntentotaal van 480 punten voor mijn vrouw en 380punten voor mezelf (zonder job offer). Is dit voldoende of komen we te kort?

Om het kort te schetsen: beiden zijn 41 jaar, 1 kleine van 10maand. Ikzelf geen diploma's, vrouw 2bachelors in het onderwijs. Financieel staan we er heel goed voor. Ikzelf geen diploma's maar wel opgewerkt in een bedrijf.
Engelse taal begrijpen, spreken en schrijven we bovengemiddeld goed. Franse taal begrijpen en spreken we goed, schrijven is zwak.

Hoe beginnen we hier best aan? Ik vind op sites als Indeed veel vacatures in het vakgebied waar ik nu in tewerkgesteld ben. Echter door mijn gebrek aan diploma weet ik niet goed of ik hier een kans maak voor een functie die ik nu uitoefen. Doe ik er goed aan om hier reeds sollicitatiebrieven naar te sturen? Leg ik dan meteen uit dat we een job offer zoeken om onze kansen op een visum te vergroten? Of schrikt dit de bedrijven af? Zijn er Canadese websites waar je vacatures kan vinden die gericht zijn naar buitenlands talent? Sommige vacatures op Indeed staat het erbij dat buitenlanders mogen solliciteren maar dat zijn er maar enkele. Belgische Canadezen op het forum met blogs waar we wat inspiratie kunnen opdoen, altijd welkom.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer