Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door Robbie&Irene »

Om na 7 september Canada binnen te komen heb je een bewijs van vaccinatie nodig en een PCR test < 72 uur. Het bewijs van vaccinatie loopt via een app genaamd ArriveCAN. Heeft iemand al ervaring hiermee?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door mtl »

Hier alvast een ervaring van een Amerikaan: http://thepointsguy.com/news/canada-border-reopening/
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door Robbie&Irene »

Heb het doorgelezen en hopelijk werkt het voor europeanen net zoals nu voor de amerikanen, maar zoals de eindconclusie is; het maakt het reizen nog meer stressvol. Maar ja je moet wat als in deze tijd wil reizen...
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door mtl »

Reizen zal voorlopig niet meer zijn zoals het vroeger was. Het nieuwe normaal doet zijn intrede.
Gebruikersavatar
ronenivonne
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 07 mar 2011, 12:16
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Limburg

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door ronenivonne »

Het leuke van ontspannen reizen is er zo wel vanaf. Mij niet gezien meer zo. Hebben gisteren kunnen annuleren door een vluchtwijziging en ik boek voorlopig niets meer buiten Europa. Of er moet een boel veranderen
2010: Rond reis Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA:
2013: Orlando en West USA
2014: Orlando en Zuid florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018: Orlando/ Davenport
2019: Orlando/ Davenport
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door Coyote »

En waarom zou je zo niet reizen? Wie dit niet zag aankomen, heeft zitten slapen. Al vanaf het begin was mijn vermoeden dat dit de manier was om weer te kunnen reizen. Of het altijd zo blijft, dat zullen we moeten afwachten. Het hoeft van mij ook niet maar als dit dé manier is, nou dan doen we dat. Je kunt je om een hoop dingen druk maken maar als je je goed voorbereidt is er niets aan de hand.

Voor Amerika moeten we immers al jaren van alles invullen. Als ik dat vergelijk met eTA, dat was met enkele klikken ingevuld. Om maar een voorbeeld te noemen.

De eisen die Canada nu stelt zijn helemaal zo gek nog niet en maken het in ieder geval weer mogelijk te reizen! 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door Robbie&Irene »

Die "papieren" mikmak is nog te overzien, maar waar wij ons het meeste stress van krijgen is die belachelijke pcr-test! Want er zal zomaar bij één van ons een positieve uitslag bij zitten, dan is je vakantie alsnog op het allerlaatst naar de Filistijnen. PCR-test heeft een nauwkeurigheid van iets van 99%, dus bij 1% geeft deze onterecht positief of onterecht negatief. Bij 1000 testen krijgen dan 5 mensen onterecht een positieve uitslag en daarmee weg vakantie. En dan heb ik nog niet over dat je zonder dat je het weet of überhaupt klachten hebt ook daadwerkelijk positief bent. Ook weg vakantie.
Vanavond/vannacht zullen de uitslagen binnen komen en wanneer we beiden negatieve uitslag hebben een klein feestje hebben. Dan kunnen we ook een aantal zaken gaan vastleggen die niet annuleerbaar zijn zoals ferries, grizzlytours etc.
namarie
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 mei 2011, 12:31
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Rotterdam

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door namarie »

Voor de mensen die wel gaan: ik ben gister naar Vancouver gevlogen en maakte me vooraf ook veel zorgen over of ik wel de juiste papieren had etc. Alles ingevuld in ArriveCAN, als vaccinatiebewijs de internationale pagina van de PDF van coronacheck.nl geupload.
Vervolgens worden op Schiphol alles al gecontroleerd (dus ik raad aan om 3 uur van te voren in te checken want het is een extra check voor boarding en die rij was heeel lang bij ons omdat ze bij Schiphol ook nog even moeten wennen aan deze nieuwe stap). Daarna bij het binnenkomen van Canada keken ze nog even naar dezelfde documenten en mochten we door. We gaven steeds het volgende:

- paspoort
- ArriveCAN bonnetje
- vaccinatiebewijs in het Engels van coronacheck.nl (papieren versie, internationale pagina)
- negatieve PCR in het Engels van coronacheck.nl (papieren versie, internationale pagina)

Het was van te voren spannend maar als je zorgt dat je dit bij je hebt (en vergeet je ETA niet!) dan zou je zonder problemen binnen moeten komen. Fijne reis als je gaat!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door mtl »

Bedankt voor die informatie. Moest je ook een adres voor eventuele quarantaine opgeven?
namarie
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 mei 2011, 12:31
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Rotterdam

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door namarie »

Ik had een airbnb opgezocht waar we eventueel heen konden gaan en dat adres in ArriveCAN gezet, maar ik had die airbnb verder niet geboekt. Werd verder niet naar gevraagd bij binnenkomst in Canada. Is volgens mij eigenlijk alleen relevant als je uitgepikt wordt voor test en dan positief blijkt te zijn.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door Coyote »

namarie schreef:
10 sep 2021, 13:37
Het was van te voren spannend maar als je zorgt dat je dit bij je hebt (en vergeet je ETA niet!) dan zou je zonder problemen binnen moeten komen. Fijne reis als je gaat!
Bedankt voor het delen van je ervaring! :thumbup:

Dan weet ik wat mij 1 oktober te wachten staat. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 518
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door Robbie&Irene »

Naar een quarantaine plan werd niet gevraagd, het laten zien van de covid-19 vaccinaties en de pcr-test en de arrivecan was voldoende en liep soepel en vlot. Echter daarna liepen we in een soort fuik waarin het gros wederom volgens "steekproef " opnieuw een pcr-test moest doen. Er stonden meer dan 20 mensen en hokjes die toch niets te doen hadden zodat er veel mensen alsnog dubbel getest werden. Bij positieve uitslag werd dan toch verwacht dat je 14 dagen in quarantaine zou gaan. De uitslagen duurden best lang, zodat wij inmiddels toch al op rondreis waren. Maar het gaf geen fijn gevoel. Gelukkig na 25 uur kwamen de voor ons beide negatieve pcr-test uitslagen binnen en waren toch wel opgelucht, zodat vakantie gevoel nu echt kon beginnen...
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door peeweetm »

Vraagje: welke documenten hebben jullie in ArriveCAN-app gezet?

Van de GGD heb ik een registratiekaart/confirmation met daarop in het Nederlands de beide prikken. Dus niet in het Engels zoals ArriveCAN vraagt.

De internationale tab van de CoronaCheck-app zegt, dat-ie niet voor internationale reizen buiten de EU geldig is. En bovendien zie ik daar alleen inenting 2 van 2, maar niet de eerste.

Of doe ik weer eens te moeilijk? :blink:
VulcanRaven
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 aug 2021, 10:15
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door VulcanRaven »

Robbie&Irene schreef:
14 sep 2021, 21:27
Naar een quarantaine plan werd niet gevraagd, het laten zien van de covid-19 vaccinaties en de pcr-test en de arrivecan was voldoende en liep soepel en vlot. Echter daarna liepen we in een soort fuik waarin het gros wederom volgens "steekproef " opnieuw een pcr-test moest doen. Er stonden meer dan 20 mensen en hokjes die toch niets te doen hadden zodat er veel mensen alsnog dubbel getest werden. Bij positieve uitslag werd dan toch verwacht dat je 14 dagen in quarantaine zou gaan. De uitslagen duurden best lang, zodat wij inmiddels toch al op rondreis waren. Maar het gaf geen fijn gevoel. Gelukkig na 25 uur kwamen de voor ons beide negatieve pcr-test uitslagen binnen en waren toch wel opgelucht, zodat vakantie gevoel nu echt kon beginnen...
Dus je mag tijdens het afwachten van die test wel gewoon het land in gaan? Je wordt niet verwacht tot de uitslag ergens in quarantaine te gaan?
namarie
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 mei 2011, 12:31
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Rotterdam

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door namarie »

peeweetm schreef:
15 sep 2021, 08:43
Vraagje: welke documenten hebben jullie in ArriveCAN-app gezet?

De internationale tab van de CoronaCheck-app zegt, dat-ie niet voor internationale reizen buiten de EU geldig is. En bovendien zie ik daar alleen inenting 2 van 2, maar niet de eerste.
Via coronacheck.nl kun je een Engelse versie laten maken. Deze accepteren ze in Canada ook (de internationale pagina). Wel verwarrend omdat er Europa staat maar iets beters is er niet. Ik heb zonder problemen deze pagina met 2/2 geupload in ArriveCAN voor beide vaccinaties.
peeweetm
Amerika-ontdekker
Berichten: 53
Lid geworden op: 14 nov 2012, 11:15
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door peeweetm »

Namarie, hartelijk dankjewel!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door Coyote »

namarie schreef:
15 sep 2021, 15:48
Via coronacheck.nl kun je een Engelse versie laten maken. Deze accepteren ze in Canada ook (de internationale pagina). Wel verwarrend omdat er Europa staat maar iets beters is er niet. Ik heb zonder problemen deze pagina met 2/2 geupload in ArriveCAN voor beide vaccinaties.
Zo wilde ik het inderdaad ook doen. Document al klaar staan als .PDF om straks 72 u van te voren te uploaden ArriveCAN.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door Coyote »

Robbie&Irene schreef:
14 sep 2021, 21:27
Naar een quarantaine plan werd niet gevraagd, het laten zien van de covid-19 vaccinaties en de pcr-test en de arrivecan was voldoende en liep soepel en vlot. Echter daarna liepen we in een soort fuik waarin het gros wederom volgens "steekproef " opnieuw een pcr-test moest doen. Er stonden meer dan 20 mensen en hokjes die toch niets te doen hadden zodat er veel mensen alsnog dubbel getest werden.
Bedankt voor de update! :thumbup:

Oei, das dan toch wel even schrikken! :o Was het een 100% controle van iedereen uit het vliegtuig? Of liep je net 'in de verkeerde rij'?

Gelukkig niets aan de hand en kunnen jullie eindelijk genieten van jullie vakantie! 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
singha
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 10 jun 2018, 21:57
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door singha »

Hallo

November vlieg ik (hopelijk) naar Mexico.
Vlucht was eerst met AA via Dallas maar dit zal niet mogelijk zijn annuleren dus weeral. Ben nu aan het kijken om met Air Canada via Montréal naar Mexico te vliegen.

Beiden volledig gevaccineerd, moeten wij dan ook een negatieve pcr test voorleggen of volstaat het bewijs van vaccinatie met ArriveCAN?
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Iemand ervaring met ArriveCAN, een app van bewijs van vaccinatie

Bericht door Jozs »

Iedereen die Canada binnen wilt heeft een negatieve PCR test nodig 72u voor de vlucht, ook als je volledig gevaccineerd bent.

Ik vertrek morgen naar Calgary via Schiphol. Gisteren de arrivecan app in orde gebracht voor mij en mn vrouw.

Ik heb hetzelfde vaccinatiebewijs 2x geupload voor haar en dat van mij ook 2x.
Echter krijgt zij als status de I van Immunized en ik krijg een V met als opmerking: Vaccination document
Please speak with a Canada Border Services Officer on arrival.
Alles werd voor ons beiden hetzelfde ingevuld.

Dacht dat er eerst iets verkeerd gegaan was bij het uploaden van mn vaccinatiebewijs, maar heb een 2e keer de gegevens ingevuld en kreeg hetzelfde resultaat. Iemand een idee wat er verkeerd gaat of is dit normaal?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer