Reis Galapogos: rondje Vancouver met tent - sep/okt 2021

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Reis Galapogos: rondje Vancouver met tent - sep/okt 2021

Bericht door Galapogos »

Als onze reis naar de Verenigde Staten aankomende september niet door kan gaan, zijn we van plan om naar Canada te gaan. Uiteraard alleen als we tegen die tijd wél welkom zijn in Canada, wat nog even afwachten is. Vlucht en autohuur zijn inmiddels geboekt (annuleerbaar). Verder is er nog niets vastgelegd.

We (partner + ik) zullen veel tentkamperen, met af en toe een hotel tussendoor. Het lijkt er op dat er voor vrijwel alle campings die we overwegen nog voldoende beschikbaarheid is. Campings vastleggen wil ik eigenlijk pas vlak voor vertrek doen, maar het kan zijn dat ik er op drukke plekken toch een of twee vastleg om niet achter het net te vissen.

Het wordt onze tweede keer in Canada. In 2017 hebben we ruim een week doorgebracht in Banff, Jasper, Yoho en Kootenay. Hoogtepunt was toen een bezoek aan Lake O’Hara. Dat zal er deze keer waarschijnlijk niet in zitten omdat we uiteraard geen kaartjes hebben voor de bus.

Hieronder een conceptplanning, met tussen haakjes alvast wat bezienswaardigheden of trails die me leuk kijken. Tips voor mooie rails, en leuke andere bezienswaardigheden zijn van harte welkom!

Ik zal sowieso de website van @AnnInBC nog goed gaan doorlezen. Volgens mij vind ik daar sowieso een schat aan informatie.

10-09: Amsterdam - Vancouver
11-09: Vancouver (whale watch vanuit Steveston)
12-09: Vancouver - Hope (Pitt Meadows om privé-redenen, Bridal Veil Falls, Coquihalla Canyon PP, Hope-Nicola Valley Trail)
13-09: Hope - Kelowna (Manning Park PP, Lightning Lake Loop Trail, Kentucky Alleyne PP)
14-09: Kelowna - Osoyoos (fietsen door Myra Canyon / Kettle Valley Railway Trail)
15-09: Osoyoos - Nelson
16-09: Nelson
17-09: Nelson - Revelstoke / Glacier (Ainsworth Hot Springs, SS Moyie)
18-09: Revelstoke / Glacier (Eva Lake and Miller Lake Trail)
19-09: Revelstoke / Glacier - Radium Hot Springs (Great Glacier Trail)
20-09: Radium Hot Springs - Peter Lougheed PP
21-09: Peter Lougheed PP (Chester Lake Trail)
22-09: Peter Lougheed PP - Lake Louise

23-09: Lake Louise (Iceline Trail)
24-09: Lake Louise
25-09: Lake Louise - Jasper (Wilcox Pass)
26-09: Jasper
27-09: Jasper - Clearwater
28-09: Clearwater - Lillooet (Wells Gray)
29-09: Lillooet - Whistler (Joffre Lakes Trail)
30-09: Whistler
01-10: Whistler - Ucluelet
02-10: Ucluelet
03-10: Ucluelet (Schooner Cove / Lighthouse Loop / Rainforest Trail)
04-10: Ucluelet - Campbell River
05-10: Campbell River (grizzly-tour)
06-10: Campbell River - Vancouver
07-10: Vancouver (fietstocht centrum + Stanley Park)
08-10: Vancouver
09-10: Vancouver - Amsterdam
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1408
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: rondje Vancouver met tent - sep/okt 2021

Bericht door AnnInBC »

Ik hoop dat mijn informatie nog redelijk recent is en je nog wat uit de weg kan helpen. Zoniet, of als je vragen hebt mag je mij altijd contacteren!

Als je naar Pitt Meadows moet en even tijd hebt, ga dan zeker even wandelen aan Pitt Lake...zo mooi daar!

Onderweg op de Icefields Parkway, kijk ook eens voor de trail naar Parker Ridge...geen hele grote hike (iets van een 5km in totaal - 2.5km heen en 2.5km terug), maar wel een prachtig zicht op de Saskatchewan Glacier.

Dat ziet er uit als een mooie reis! Als de covid gevallen niet te zeer stijgen, hospitalizaties blijven laag en de vaccinatie blijven toenemen dan zou men in september weer internationale toeristen toelaten in Canada. Ondertussen heeft 80% van populatie van British Columbia 1 vaccinatie ontvangenen zo een 45% is volledig gevaccineerd. Dus hopelijk zal dat nog meer zijn tegen september.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: rondje Vancouver met tent - sep/okt 2021

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben in 2019 een groot deel van jullie route gedaan. Misschien heb je wat aan ons reisverslag.
Houd er wel rekening mee dat er een hoop dood hout zal staan door de enorme branden van de afgelopen tijd. Dat zal het beeld wel veranderen.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: rondje Vancouver met tent - sep/okt 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Voor wandelingen is de site van forumlid FerryM heel mooi. Maar die ken je wellicht al?

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: rondje Vancouver met tent - sep/okt 2021

Bericht door Galapogos »

Dank voor jullie reacties!

@AnnInBC Parker Ridge hebben we in 2017 gedaan. Dat was inderdaad echt heel mooi! Dank voor de tip over Pitt Lake. De reden dat we in Pitt Meadows langs willen is dat mijn schoonvader daar in zijn jonge jaren heeft gewerkt in de kassenbouw. Dus we willen vooral even langs de kassen rijden die hij tientallen jaren geleden gebouwd heeft. Maar als we er toch zijn kunnen we misschien ook wel even doorrijden naar Pitts Lake ja.

@Martin & Marianne De site van @FerryM is me bekend. Die hebben we al veelvuldig gebruikt bij onze vorige reizen. Die site heeft een prominente plek in mijn favorietenlijst. 8)

@jojostravelusa Het dode hout zal om sommige plekken inderdaad een mistroostige blik geven, maar vervelender nog zou het zijn als je veel last hebt van rookoverlast van de bosbranden die daar volgende maand ongetwijfeld ook nog actief zijn. In 2017 hebben we daar echt last van gehad in de Rockies. De brand in Kootenay NP zorgde toen voor veel smog in de wijde omgeving.

Vanwege de bosbranden en de nog steeds niet helemaal zekere situatie aan de grens (het is nog niet definitief zeker dat de grenzen 7 september openen) ben ik inmiddels ook bezig met een reisplan C: IJsland. Daar zal ik vandaag waarschijnlijk ook nog een topic voor openen, want er zijn genoeg forummers die de afgelopen jaren ook die kant zijn opgegaan. Uiteindelijk hopen we eind volgende week de knoop door te hakken.
Gebruikersavatar
Aarjan
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 07 apr 2011, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Galapogos: rondje Vancouver met tent - sep/okt 2021

Bericht door Aarjan »

In Lillooet hebben wij al een paar keer gebruik gemaakt van een mooie gratis campground.
Laatste keer waren er erg veel bosbranden in de regio, maar dat zal nu in september hopelijk niet meer het geval zijn.

https://www.bchydro.com/community/recre ... _area.html

Wij zouden dit jaar weer gaan, maar helaas.
Is Noorwegen geworden; toch een beetje het Canada van Europa ;-)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: rondje Vancouver met tent - sep/okt 2021

Bericht door Galapogos »

Ik dacht dat die eer al naar Zwitserland ging. :lol:

Maar dank voor de tip. Volgens mij hadden we voor Lillooet nog geen camping/hotel staan. Grote kans dat het die nacht wel een hotel i.p.v. een camping zou worden, omdat dan niet ons tentje hoeven op te zetten voor één nacht.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: rondje Vancouver met tent - sep/okt 2021

Bericht door jojostravelusa »

Galapogos schreef:
20 aug 2021, 14:06
Het dode hout zal om sommige plekken inderdaad een mistroostige blik geven, maar vervelender nog zou het zijn als je veel last hebt van rookoverlast van de bosbranden die daar volgende maand ongetwijfeld ook nog actief zijn.
Helemaal mee eens. Het ging mij er vooral om dat het niet tegenvalt als je de folderplaatjes in je hoofd hebt en dan opeens heel veel verbrande stukken ziet.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1408
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: rondje Vancouver met tent - sep/okt 2021

Bericht door AnnInBC »

Galapogos schreef:
20 aug 2021, 14:06

@AnnInBC Parker Ridge hebben we in 2017 gedaan. Dat was inderdaad echt heel mooi! Dank voor de tip over Pitt Lake. De reden dat we in Pitt Meadows langs willen is dat mijn schoonvader daar in zijn jonge jaren heeft gewerkt in de kassenbouw. Dus we willen vooral even langs de kassen rijden die hij tientallen jaren geleden gebouwd heeft. Maar als we er toch zijn kunnen we misschien ook wel even doorrijden naar Pitts Lake ja.
Oh wat leuk! Dan moet je zeker eens gaan kijken, en die kassen kan je inderdaad op vele plaatsen zien in Pitt Meadows. En je moet niet ver wandelen naar Pitt Lake van de parking. Er is daar een soort dijk van 3km lang, maar die moet je natuurlijk niet helemaal af lopen. Je hebt al zichten vanaf de parking.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: rondje Vancouver met tent - sep/okt 2021

Bericht door Galapogos »

We hebben afgelopen vrijdag de knoop doorgehakt om naar IJsland te gaan i.p.v. Canada. We vertrekken a.s. maandag. Laat op de avond lazen we dat Canada de grenzen 7 september definitief opent, maar toen hadden we inmiddels onze tas al gepakt, ons al laten testen, etc. En mijn baas zou ook raar opkijken als ik a.s. maandag weer aan het werk zou gaan omdat we toch een weekje later op vakantie zouden gaan. :lol:

We willen zeker Vancouver en Vancouver Island eens bezoeken, maar dat wordt een ander jaar. Wellicht weer in combinatie met de VS, zoals we in 2017 de Canadese Rockies als eens combineerden met de Amerikaanse parken Yellowstone, Grand Teton en Glacier.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1408
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: rondje Vancouver met tent - sep/okt 2021

Bericht door AnnInBC »

Ja het is officieel nu dat Canada de grenzen opent voor volledig gevaccineerde internationale toeristen. Maarja, in jullie geval moet je ergens de knoop doorhakken. De reis lukt jullie ooit nog wel eens en zoals je zegt Vancouver en Vancouver Island met combinatie USA is nooit slecht!

Veel plezier tijdens de Ijsland reis, die wordt vast ook prachtig!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer