Reis Berry: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Berry: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022.

Bericht door Berry »

Beste forumgangers,
Mijn vriendin en ik zijn voornemens om in 2022 drie maanden (87-88 dagen) door de VS te reizen. Vrij van werk is geregeld, het geld is reeds bij elkaar gespaard en de eerste overnachtingen zijn zelfs al geboekt (allemaal nog te annuleren). Vliegtickets nog niet, want daar zijn we nu toch nog wat te vroeg voor.

Planning is om rond 12 mei 2022 te vliegen op Los Angeles en rond 6-7 augustus 2022 terug te vliegen vanaf Chicago. Plan is om een auto te huren en tent achterin te gooien en circa 2/3 van de overnachtingen te kamperen en 1/3 in hotels, cabins, lodges etc.
Aangezien we door veel regio’s willen reizen heb ik het voor eerst in het ‘Algemeen’ topic geplaatst. Wanneer het beter is om dit topic te splitsen naar de diverse subfora dan hoor ik dat uiteraard graag!

Reisschema ziet er globaal als volgt uit:

California & Nevada:
12-13 mei: Los Angeles
14-16 mei: Sequoia NP / Kings Canyon NP
17-21 mei: Yosemite NP
21-23 mei: San Fransisco
24-28 mei: Kustroute, via Point Reyes en Mendocino naar de Redwoods (Crescent City)
29-30 mei: Mt Shasta
31 mei- 1 juni: Lassen Volcanic NP
1-3 juni: Lake Tahoe
4 juni: Loneliest Highway van Reno naar Great Basin NP

Wyoming, Idaho & Montana:
5-7 juni: Great Basin NP
8-12 juni: Grand Teton NP
12-17 juni: Yellowstone NP
17-23 juni: Idaho
24 juni-4 juli: Montana inclusief Glacier NP

Dakota’s:
5-12 juli: North en South Dakota inclusief Theodore Roosevelt NP, Badlands NP, Wind Cave NP, Custer State Park en de Black Hills.

Great Lakes:
13-23 juli: Hoofdzakelijk Minnesota en stukje Michigan en Wisconsin.

The South:
24 juli-4 augustus: Hoofdzakelijk Tennessee (Nashville!) en Kentucky (Mammoth Cave, Louisville)

5-7 augustus: Chicago
Vliegtickets zijn nog niet geboekt, zodoende hoeft de terugvlucht niet perse vanuit Chicago plaats te vinden. Echter als ik bij ticketprijzen kijk lijkt dit zo 500 euro + te schelen t.o.v. terugvliegen vanaf Atlanta bijvoorbeeld.

Zoals jullie zien is vooral het deel in California al aardig uitgewerkt en hoe verder we komen hoe minder dit het geval is. Vooral in het gedeelte in de Great Lakes en The South ontvang ik nog graag tips!

Graag hoor ik tevens wat jullie vinden van het reisschema zelf en het reistempo. We hebben geen probleem om soms een flinke reisdag te hebben (6 uur + reizen). Echter zijn we wel van mening dat wanneer je als een gek het hele land door crost je uiteindelijk alsnog niks gezien hebt; less is more. Verder twijfelen we ook nog of we misschien Tennessee en Kentucky niet beter helemaal schrappen om meer tijd te hebben in de Dakota’s en Great Lakes en minder reiskilometers.
Nashville is echter wel een droombestemming van mij (groot country muziek fan!). Zodoende is het ook nog een mogelijkheid om de Great Lakes te schrappen en via het binnenland richting Nashville te gaan en van daaruit verder te werken.
Gast

Re: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022

Bericht door Gast »

Waarom zou je geen rondje willen maken, bv vanuit Las Vegas (veelal goedkoop om te vliegen).
Je kunt in 88-89 dagen prima een grote lus maken en coast to coast te reizen, bv start en met de noordelijke Staten en dan terug via de zuidelijke Staten.

Genoeg te zien en prima om op de bonnefooi te doen (wij boeken alleen de eerste nacht en daarna zien we wel…we houden rekening met het weer en de bezienswaardigheden, en laten ons gewoon leiden door de dingen die we zien, tegenkomen en meemaken, maar dat is natuurlijk persoonlijk).

Je zou vanuit LV dan eerst LA - Pacific Highway -SF kunnen doen en dan via de parken terug naar LV, vervolgens Zion, Bryce en de parken in Utah (Arches etc) vervolgens via Denver naar het oosten, langs de Atlantic Ocean Staten (route kun je zoveel als je wilt laten afbuigen naar het zuiden (Memphis, Nashville etc) zoals je maar wilt, dan naar Florida en dan langs de zuidelijke Staten naar Arizona en weer omhoog naar LV.

Voor autohuur heb je dan ook geen (mogelijke) one way fee, en je ziet veel meer.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022

Bericht door IngridZw »

Wat geweldig om zo lang op reis te kunnen en om zoveel gebieden te doorkruizen. Wat ik dan wel weer mis in het gedeelte zuidwesten is Utah met de prachtige (rode rotsen) parken aldaar. Persoonlijk zou dit zeker toevoegen als ik zoveel dagen had te besteden. (of ben je daar al geweest?)
Daarentegen besteden jullie veel tijd in regio's die m.i. minder interessant zijn bijv. Idaho.
Mocht je Utah willen toevoegen dan zou je dat in het begin kunnen doen m.a.w. vanuit LA richting Grand Canyon en vervolgens eventueel Monument Valley, Page, Bryce, Zion etc. Capitol Reef is ook nog een mogelijkheid. Daarna rij je via Death Valley en via de Tioga Pas Yosemite binnen. Vervolgens naar Sequoia en San Francisco.
Het is een keuze maar misschien het overdenken waard.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022

Bericht door Berry »

Klopt helemaal hoor @IngridZw . Alleen Utah en Colorado zijn we inderdaad al geweest :wink: Anders zou dat inderdaad een top route zijn!
Oregon en Washington zijn we trouwens ook al geweest, dus vandaar dat we die er ook niet in hebben zitten.

Dat maakt ook dat de reis suggestie van @Terpies niet helemaal past. Plus ik vraag me wel af hoe het is om in juli/ augustus in Florida, Louisiana en Texas te zitten qua hitte.. de reisperiode ligt namelijk wel zo goed als vast ivm ons werk.

Dat zorgt er dan ook voor dat de link van California naar Yellowstone en daarna Montana misschien niet gelijk heel logisch lijkt, maar dat komt daar dus uit voort.
Nu is het wel zo dat we erg graag naar Montana willen en daar ook wat langer willen zitten om o.a. trektocht te paard te doen en echt off the grid te gaan.
Idaho kennen we niet, maar plaatsen als de Sawtooths, Craters of the moon en the Sun Valley zien er wel heel tof uit! Maar misschien is het wel beter om daar dag of 2 weg te halen en voor andere delen te gebruiken.
Gast

Re: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022

Bericht door Gast »

Je kunt ook in Mei vanaf bv Orlando beginnen…grote voordeel van een rondje is dat je niet vast zit aan 1 beginpunt.
Mei in Florida en de zuidelijke Staten valt ‘redelijk’ mee….

Wij vliegen al jaren eind mei naar de US (meestal MCO).
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022

Bericht door IngridZw »

Berry schreef:
08 jun 2021, 21:39
Alleen Utah en Colorado zijn we inderdaad al geweest Anders zou dat inderdaad een top route zijn!
Okay duidelijk. Als jullie naar Nashville gaan is het misschien ook een idee om vanuit Chattanooga via Great Smokey Mountains NP naar Louisville te rijden. Dat ligt niet zo ver uit de route. Qua natuur vonden wij dit ook een heel mooi gebied. Je hebt er meerdere trails en watervallen.

Ik weet niet hoe het is in mei, maar wij waren in de periode juni begin juli in Louisiana en Florida. Het was er inderdaad erg warm maar vooral de vochtigheid speelde ons behoorlijk parten. Het sloopt je energie.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Berry schreef:
08 jun 2021, 17:26
Aangezien we door veel regio’s willen reizen heb ik het voor eerst in het ‘Algemeen’ topic geplaatst. Wanneer het beter is om dit topic te splitsen naar de diverse subfora dan hoor ik dat uiteraard graag!
Er is hier een speciaal forum voor, het overige regio's/interregionaal forum! :wink: Als een moderator dat nodig vindt zal het topic wel verplaatst worden.

Wat de route betreft; voor bijvoorbeeld Yosemite en Lassen zou het mooi zijn als jullie er wat later zijn; dan heb je in Yosemite meer kans op een open Glacier Point raod en Tioga Pass. Lassen kan tot in juli nog deels ontoegankelijk zijn vanwege sneeuw. Dus een ander startpunt is wellicht niet gek.

Voor Great Basin hoef je niet heel veel tijd uit te trekken; maar doe wel een stop tussen Great Basin en Grand Teton.
Voor Yellowstone vind ik de tijd relatief kort.
Voor het eerste deel zou je eens in ons 2015-verslag kunnen kijken. En voor Sequoia en Yosemite in mei/juni ons 2013-verslag.

Campings en lodges in de parken moeten ruim op tijd gereserveerd worden. Voor Yellowstone kun je nu al reserveren, maar als je daar gaat kamperen zal het wel meevallen om daar nog iets te vinden. Het is wel mooi om zeker 1 nacht bij Old Faithful te overnachten; je kunt alvast eens wat boeken, desnoods op verschillende data; annuleren kan altijd nog. De goedkopere opties zijn snel volgeboekt.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 jun 2021, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 524
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022

Bericht door thebruins »

Check ook goed de voorwaarden van de autohuur. Meestal kun je niet voor 88 dagen een auto huren en moet je het splitsen in 2 contracten. Iets om rekening mee te houden in je planning mocht je halverwege de auto moeten inleveren en een andere moeten ophalen.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022

Bericht door Hans B »

Voor zo'n lange periode zou ik met een camper gaan.
Je eigen 'huisje' bij je.

Verder een mooie route.
Natuurlijk valt er altijd wel wat bij te schaven.
Werk je plan verder uit en neem alle adviezen die je krijgt er in mee.

Het rijden langs de grote meren viel ons tegen.
Je rijdt er langs maar ziet geen water veelal staat er bos of huizen tussen.
Chicago is mooi, ik mis de Niagara waterval

Memphis is ook een prima stad.
Muziek (Elvis), mud island, om maar wat te noemen.

Er is zo veel moois ook met 3 maand kom je tijd te kort.

Succes met de voorbereiding
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Reis Berry: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022.

Bericht door MariekeH »

Wat heerlijk dat je zo'n lange reis kan maken!

En leuk om te zien dat je wat tijd plant voor Idaho. Ik ben nogal bevooroordeeld, want ik woon inmiddels alweer 4 jaar in Boise, Idaho, en ik vind het altijd jammer om te zien dat Idaho voor de meeste mensen vooral een staat is waar je doorheen rijdt van het ene National Park naar het andere.

De Sawtooths zijn inderdaad geweldig, en er zijn zo ontzettend veel mooie gebieden waar je fantastisch kan kamperen (en ik heb het geluk dat mijn man de beste kampeerplekken kent). Ik denk dat Boise National Forest mijn favoriete gebied is om te kamperen. Bergen, bossen, rivieren, hot springs, oude mijnstadjes, en zoveel mooie plekjes waar je gewoon "in het wild" je tent mag neerzetten voor een paar dagen.

Craters of the Moon is fascinered (de rest van oost-Idaho vind ik zelf niet zo leuk). En ik vind de Snake River Birds of Prey Conservation Area heel mooi. Sun Valley is een bijzondere ervaring en totaal anders dan de rest van Idaho. McCall en Pondarosa State Park zijn erg mooi. Ook Coeur d'Alene en omgeving zijn zeker de moeite waard.

Veel plezier met de voorbereidingen!
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Berry: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022.

Bericht door Berry »

Allereerst allemaal hartelijk dank voor jullie reacties en tips. Top!
IngridZw schreef:
08 jun 2021, 22:58
Okay duidelijk. Als jullie naar Nashville gaan is het misschien ook een idee om vanuit Chattanooga via Great Smokey Mountains NP naar Louisville te rijden. Dat ligt niet zo ver uit de route. Qua natuur vonden wij dit ook een heel mooi gebied. Je hebt er meerdere trails en watervallen.
Ja, dat lijkt ons inderdaad ook een prachtstuk, blijkt ook goed inpasbaar qua route. Dus deze gaan we wel proberen in te passen!
Martin & Marianne schreef:
09 jun 2021, 07:57
Wat de route betreft; voor bijvoorbeeld Yosemite en Lassen zou het mooi zijn als jullie er wat later zijn; dan heb je in Yosemite meer kans op een open Glacier Point raod en Tioga Pass. Lassen kan tot in juli nog deels ontoegankelijk zijn vanwege sneeuw. Dus een ander startpunt is wellicht niet gek.

Voor Great Basin hoef je niet heel veel tijd uit te trekken; maar doe wel een stop tussen Great Basin en Grand Teton.
Voor Yellowstone vind ik de tijd relatief kort.
Voor het eerste deel zou je eens in ons 2015-verslag kunnen kijken. En voor Sequoia en Yosemite in mei/juni ons 2013-verslag.

Campings en lodges in de parken moeten ruim op tijd gereserveerd worden. Voor Yellowstone kun je nu al reserveren, maar als je daar gaat kamperen zal het wel meevallen om daar nog iets te vinden. Het is wel mooi om zeker 1 nacht bij Old Faithful te overnachten; je kunt alvast eens wat boeken, desnoods op verschillende data; annuleren kan altijd nog. De goedkopere opties zijn snel volgeboekt.
Ja, dat had ik ook al gelezen. Voor Lassen en Yosemite zijn we qua weer iets te vroeg, echter hopelijk qua crowds nog net vroeg genoeg. Verder las ik dat Glacier Point Road heel 2022 dicht is i.v.m. werkzaamheden en de openingsdata van Tioga wisselen dusdanig veel (afgelopen 10 jaar van 2 mei tot 1 juli) dat dit lastig plannen is. Qua route zie ik ook zo niet 1,2, 3 mogelijkheden om Lassen en Yosemite week of 2, 3 later te plannen zonder dat dit elders weer tot vergelijkbare problemen leidt. Optie zou zijn om te beginnen in Zuid California, echter heeft mijn vriendin dit al gezien en willen we ook wel echt de tijd nemen om Noord California dit keer te bezoeken.

Verder willen we de 'usual suspects' inderdaad reserveren zodra mogelijk; Yosemite, Yellowstone, Glacier etc.. Yellowstone hebben we nu half juni 1 nacht geboekt in de Old Faithfull Inn en 4 nachten op de Canyon Campground. Dit kunnen we uiteraard nog aanpassen en/of uitbreiden.
Hans B schreef:
09 jun 2021, 11:43
Voor zo'n lange periode zou ik met een camper gaan.
Je eigen 'huisje' bij je.

Verder een mooie route.
Natuurlijk valt er altijd wel wat bij te schaven.
Werk je plan verder uit en neem alle adviezen die je krijgt er in mee.

Het rijden langs de grote meren viel ons tegen.
Je rijdt er langs maar ziet geen water veelal staat er bos of huizen tussen.
Chicago is mooi, ik mis de Niagara waterval

Memphis is ook een prima stad.
Muziek (Elvis), mud island, om maar wat te noemen.
Eigen 'huisje' bij je hebben met een camper is inderdaad wel fijn. T.o.v. huidige plan van circa 2/3 kamperen en 1/3 hotels e.d. zou dit wel gauw 2.000 euro duurder zijn. Toch zonde geld. Verder is een camper natuurlijk weer onhandig in de steden, waar we ook heen willen.
We zitten er nu wel aan te denken om tijd bij de Great Lakes wat in te korten om zo meer tijd te hebben voor de route optie van IngridZw. Misschien boeken we daar ook nog niks en zien we dan ter plekke wel hoe leuk we de Great Lakes vinden.
Niagara hebben we ook alweer gezien ;) Wel alleen van de Canadese kant.
MariekeH schreef:
09 jun 2021, 17:44
Wat heerlijk dat je zo'n lange reis kan maken!

En leuk om te zien dat je wat tijd plant voor Idaho. Ik ben nogal bevooroordeeld, want ik woon inmiddels alweer 4 jaar in Boise, Idaho, en ik vind het altijd jammer om te zien dat Idaho voor de meeste mensen vooral een staat is waar je doorheen rijdt van het ene National Park naar het andere.
Wat leuk om een Idahoan hier te treffen! Ik was al bijna van plan om tijd in Idaho te schrappen, maar je hebt me weer helemaal overtuigd. Tijdens onze reis in Oregon zijn we vlakbij de grens met Idaho geweest en die omgeving vonden we echt heel mooi. Verder willen we uiteraard de gebruikelijke must see's bij langs (Yosemite, Yellowstone, Glacier etc.), maar ook graag wat tijd hebben voor de plekken waar juist weinig toeristen komen.
Mocht je nog wat tips en aanbevelingen hebben voor specifieke plekken, kampeerplaatsen, restaurants etc. dan horen we dit graag!
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Reis Berry: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022.

Bericht door MariekeH »

Berry schreef:
11 jun 2021, 17:12
Mocht je nog wat tips en aanbevelingen hebben voor specifieke plekken, kampeerplaatsen, restaurants etc. dan horen we dit graag!
Wij kamperen vaak in het Boise National Forest. We vinden de omgeving van Atlanta daar erg mooi. Atlanta is een oud mijnstadje met een paar huizen en een saloon, en net buiten Atlanta zijn 2 hotsprings; 1 is heel makkelijk te bereiken, en voor de andere (die veel mooier is) moet je langs een steil pad omlaag.
Ook het gebied rondom Silver Creek Plunge vind it heel mooi. De Silver Creek Campground heeft een zwembad dat verwarmd wordt door een hotspring. De campground is mooi gelegen en heeft ook cabins, maar wij zoeken altijd een meer afgelegen plek in de buurt (en gaan dan regelmatig even naar het zwembad). Als je daar rondkijkt zie je ontzettend veel zandweggetjes die van de hoofdweg afgaan, en dan zoeken we net zolang totdat we een plekje vinden dat ons bevalt (liefst aan een creek, wat verder van de weg af). Op de meeste plekken is er een fire ring voor je kampvuur; tijdens de droogste zomermaanden is vuur verboden, maar mid-juni is dat geen probleem.
Boiling Springs is ook heel mooi (en de weg van Silver Creek naar Boiling Springs). De Forest Service verhuurt hier een cabin (https://www.recreation.gov/camping/campgrounds/232292) die echt op een prachtige locatie ligt, met hotsprings naast de cabin. In het hoogseizoen en weekenden zal je hier wel veel andere mensen zien die naar de hotsprings komen, maar doordeweeks zal je de hotsprings grotendeels voor jezelf hebben.

Qua restaurants ben ik alleen redelijk bekend met wat we in Boise en omgeving hebben, en dat is veel! Downtown Boise barst van de goede restaurants, dus het is lastig om een specifiek restaurant aan te raden. Ik ben alleen niet zo'n fan van de Mexicaanse restaurants hier; Mexicaanse restaurants in Californie zijn veel beter.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022

Bericht door jojostravelusa »

Hans B schreef:
09 jun 2021, 11:43
Voor zo'n lange periode zou ik met een camper gaan.
Oh, wat lijkt me dat heerlijk. Maar ik ben het met je eens dat een camper in een stad niet handig is. Daar is echt wel wat op te vinden, maar dat brengt vaak extra kosten met zich mee (huren van een auto voor 1 of meer dagen).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Berry: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Berry schreef:
11 jun 2021, 17:12
Ja, dat had ik ook al gelezen. Voor Lassen en Yosemite zijn we qua weer iets te vroeg, echter hopelijk qua crowds nog net vroeg genoeg. Verder las ik dat Glacier Point Road heel 2022 dicht is i.v.m. werkzaamheden en de openingsdata van Tioga wisselen dusdanig veel (afgelopen 10 jaar van 2 mei tot 1 juli) dat dit lastig plannen is. Qua route zie ik ook zo niet 1,2, 3 mogelijkheden om Lassen en Yosemite week of 2, 3 later te plannen zonder dat dit elders weer tot vergelijkbare problemen leidt. Optie zou zijn om te beginnen in Zuid California, echter heeft mijn vriendin dit al gezien en willen we ook wel echt de tijd nemen om Noord California dit keer te bezoeken.
Het is niet zo dat je qua weer te vroeg bent, maar je hebt nog kans op gesloten wegen en trails.
De Glacier Point Road is inderdaad gesloten, maar je zou bijvoorbeeld de Four Mile Trail en Panorama Trail kunnen lopen.
Wij zijn in 2006 medio juli in Lassen geweest en toen was de Bumpass Hell Trail nog niet begaanbaar.
De spreiding qua openingsdata van de Tioga Pass is inderdaad wel redelijk breed, maar normaal gesproken is de pas in juni wel open.
Maar het is inderdaad lastig om het zo te plannen dat het later valt.

@MariekeH
Wat een leuke Idaho-tips! Wij zijn al langer van plan om daar wat meer tijd door te brengen, dus zeer welkom deze tips!

Marianne
Gast

Re: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022

Bericht door Gast »

jojostravelusa schreef:
12 jun 2021, 15:21
Oh, wat lijkt me dat heerlijk. Maar ik ben het met je eens dat een camper in een stad niet handig is. Daar is echt wel wat op te vinden, maar dat brengt vaak extra kosten met zich mee (huren van een auto voor 1 of meer dagen).
RV op een campground net buiten de stad en dan met een Uber of Lyft de stad in is misschien ook een optie?
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Berry: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022.

Bericht door jojostravelusa »

Zou kunnen, maar daar hebben we geen ervaring mee. Er zijn ook campings met shuttles naar de stad.
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Berry: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022.

Bericht door Berry »

MariekeH schreef:
11 jun 2021, 19:27
Berry schreef:
11 jun 2021, 17:12
Mocht je nog wat tips en aanbevelingen hebben voor specifieke plekken, kampeerplaatsen, restaurants etc. dan horen we dit graag!
Wij kamperen vaak in het Boise National Forest. We vinden de omgeving van Atlanta daar erg mooi. Atlanta is een oud mijnstadje met een paar huizen en een saloon, en net buiten Atlanta zijn 2 hotsprings; 1 is heel makkelijk te bereiken, en voor de andere (die veel mooier is) moet je langs een steil pad omlaag.
Ook het gebied rondom Silver Creek Plunge vind it heel mooi. De Silver Creek Campground heeft een zwembad dat verwarmd wordt door een hotspring. De campground is mooi gelegen en heeft ook cabins, maar wij zoeken altijd een meer afgelegen plek in de buurt (en gaan dan regelmatig even naar het zwembad). Als je daar rondkijkt zie je ontzettend veel zandweggetjes die van de hoofdweg afgaan, en dan zoeken we net zolang totdat we een plekje vinden dat ons bevalt (liefst aan een creek, wat verder van de weg af). Op de meeste plekken is er een fire ring voor je kampvuur; tijdens de droogste zomermaanden is vuur verboden, maar mid-juni is dat geen probleem.
Boiling Springs is ook heel mooi (en de weg van Silver Creek naar Boiling Springs). De Forest Service verhuurt hier een cabin (https://www.recreation.gov/camping/campgrounds/232292) die echt op een prachtige locatie ligt, met hotsprings naast de cabin. In het hoogseizoen en weekenden zal je hier wel veel andere mensen zien die naar de hotsprings komen, maar doordeweeks zal je de hotsprings grotendeels voor jezelf hebben.
Wat een fantastische tips! Dank je wel, ik zal later nog wel laten weten welke we in het schema kunnen krijgen :D
Martin & Marianne schreef:
13 jun 2021, 12:07
Het is niet zo dat je qua weer te vroeg bent, maar je hebt nog kans op gesloten wegen en trails.
De Glacier Point Road is inderdaad gesloten, maar je zou bijvoorbeeld de Four Mile Trail en Panorama Trail kunnen lopen.
Wij zijn in 2006 medio juli in Lassen geweest en toen was de Bumpass Hell Trail nog niet begaanbaar.
De spreiding qua openingsdata van de Tioga Pass is inderdaad wel redelijk breed, maar normaal gesproken is de pas in juni wel open.
Maar het is inderdaad lastig om het zo te plannen dat het later valt.

Marianne
Ik heb er nog even naar gekeken en je hebt inderdaad gelijk. Tegelijkertijd blijft anders plannen een uidaging. Lassen zit redelijk vast rond laatste dagen mei/ 1e dagen juni. Yosemite kunnen we evt. verplaatsen van circa half mei, naar eind mei, begin juni. Dus na Lake Tahoe i.p.v. tussen Sequoia NP en San Fransisco in. Nadeel is dan wel dat Lassen NP en Redwoods eerder aan bod komen, richting half mei.

Weet iemand of er nog veel verschil zit in drukte in de NP's tussen de paar weken voor Memorial Day weekend en de weken hierna?
jojostravelusa schreef:
12 jun 2021, 15:21
Hans B schreef:
09 jun 2021, 11:43
Voor zo'n lange periode zou ik met een camper gaan.
Oh, wat lijkt me dat heerlijk. Maar ik ben het met je eens dat een camper in een stad niet handig is. Daar is echt wel wat op te vinden, maar dat brengt vaak extra kosten met zich mee (huren van een auto voor 1 of meer dagen).
Op dit moment neigen wij toch sterk naar auto + tent, af te wisselen met Motels/ Cabins etc.. Zowel tent als camper hebben voor- als nadelen, echter het verschil in kosten is wel echt fors, circa 4 tot 5 duizend euro (na correcties op overnachtingen hotels/campgrounds) voor zo'n lange periode.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Berry: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022.

Bericht door Martin & Marianne »

Berry schreef:
15 jun 2021, 10:49
Weet iemand of er nog veel verschil zit in drukte in de NP's tussen de paar weken voor Memorial Day weekend en de weken hierna?
Vroeger zou ik ja gezegd hebben - het seizoen liep tussen Memorial Day en Labor Day - maar tegenwoordig lijkt het altijd en overal druk. Ik zou er met de planning niet al te veel rekening mee houden. Wij waren in 2019 in het Labor Day weekend in Yosemite omdat dat helaas zo uitkwam, maar omdat we andere dingen deden dan de meeste bezoekers hadden we nauwelijks last van de drukte.
Je kunt wel het beste proberen om weekenden in populaire parken te vermijden, zeker bij parken die dicht bij grote steden logen zoals Yosemite. En dat geldt zeker voor het Memorial Day weekend.

Quote bij voorkeur geen volledige berichten maar alleen dat stuk waarop je reageert.

Marianne
OpreismetCo
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 13 okt 2015, 17:42
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Reis Berry: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022.

Bericht door OpreismetCo »

Mooi rondje! Ik heb een groot deel van je eerste twee maanden in 2019 gedaan: ook met tent en grotendeels op de bonnefooi. Het was alleen erg lastig om goede kampeerplekken te vinden langs de kust van Oregon, dus als je daar iets kunt vastleggen is dat best wel fijn (ik kampeerde in Cape Lookout State Park). Ik had destijds wel veel last van sneeuw (eind mei tot eind juni), hierdoor waren veel wegen rondom Shasta, Lassen Volcanic en Great Basin gesloten. Als je wilt, kun je mijn reisverslagen van 2019 checken voor meer info. Veel plezier met de voorpret!
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Berry: 3 maanden rondreis Amerika mei-aug 2022.

Bericht door Berry »

Martin & Marianne schreef:
17 jun 2021, 06:48
Je kunt wel het beste proberen om weekenden in populaire parken te vermijden, zeker bij parken die dicht bij grote steden logen zoals Yosemite. En dat geldt zeker voor het Memorial Day weekend.
Houden we in de planning nu zeker rekening mee. Memorial Day zitten we waarschijnlijk deels in de Redwoods (bij Crescent City), hopelijk valt het daar wat mee. Yellowstone en Glacier plannen we in ieder geval specifiek in voor doordeweeks.
OpreismetCo schreef:
17 jun 2021, 15:26
Ik had destijds wel veel last van sneeuw (eind mei tot eind juni), hierdoor waren veel wegen rondom Shasta, Lassen Volcanic en Great Basin gesloten. Als je wilt, kun je mijn reisverslagen van 2019 checken voor meer info. Veel plezier met de voorpret!
Leuke reisverslagen! Heb ze gelezen, wat een sneeuw had jij nog zeg. Was dat een normaal jaar qua sneeuw of was het heel extreem toen? Anders maar flink dik thermo ondergoed aan in de tent :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer