Seattle - Vancouver - Portland zomer 2022

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
RenJ
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2018, 08:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Seattle - Vancouver - Portland zomer 2022

Bericht door RenJ »

Hallo,

Na in 2019 vijf weken met onze 2 zoontjes door het zuidwesten te hebben rondgetrokken. Zijn we ons nu aan het Oriënteren om in de zomer van 2022 het Noord- Westen van de VS (en een stukje Canada) te bezoeken.

Ons plan is om auto rondrit van ca. 3 weken te maken.
De rondrit zal zich concentreren op de drie steden Seattle, Vancouver en Portland en een aantal State- en National parks.

Op het forum en in de reisverslagen hebben we al aardig wat inspiratie opgedaan over de mogelijke route en bezichtigingen.

Waar ik nog niets over gelezen heb is of het verschil Maakt of we in Canada of in de VS onze roadtrip starten en of eindigen (buiten de kosten van de vlucht)?
Ps. We zijn aan de schoolvakantie gebonden. De reis zal dus in de zomer Juli / augustus plaatsvinden.
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Seattle - Vancouver - Portland zomer 2022

Bericht door babarage »

In ieder geval in het verleden had ik de indruk dat autohuur in Canada over het algemeen duurder was dan in de USA. Misschien nu anders maar dat weet ik niet. En je moet even naar hoogte van de aansprakelijkheidsverzekering kijken of die hoog genoeg is als je in Amerika rijdt. Verder maakt het weinig uit. Misschien zijn ze aan de Canadese grens op de vliegvelden net een tikkie aardiger maar eerlijk gezegd heb ik ook nooit klagen over de grensmensen van de USA.

Onder aan de streep maak ik als ik meerdere keuzes kwa aanvliegstad heb een excelletje. Kosten van vluchten naar die steden. Kosten van autohuur en ik kijk naar hotels aangezien we meestal 2 nachten in die stad blijven. Plop het in je sheet en de beste optie rolt er uit :).
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
RenJ
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2018, 08:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Seattle - Vancouver - Portland zomer 2022

Bericht door RenJ »

Bedankt voor de tips Babarage.
De aansprakelijkheidsverzekering is inderdaad goed om naar te kijken.
Nu je dit zegt bedenk ik mij ook dat er misschien verschillen in regels m.b.t. Kinderstoeltjes zijn.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft of meer van weet?
De jongens zijn volgend jaar zomer 5 en 7 (en smal van postuur).
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9250
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Seattle - Vancouver - Portland zomer 2022

Bericht door markro »

Of je de auto nu huurt in de VS of in Canada, weet zeker dat je in beide landen mag rijden en verzekerd bent. Zorg er voor dat je dat zwart-op-wit op je autohuurcontract hebt staan. Dit kan per autohuurmaatschappij verschillen, vraag het op voorhand goed na.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
RenJ
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 jun 2018, 08:33
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Seattle - Vancouver - Portland zomer 2022

Bericht door RenJ »

markro schreef:
03 mei 2021, 08:15
Of je de auto nu huurt in de VS of in Canada, weet zeker dat je in beide landen mag rijden en verzekerd bent.
Goed om te horen Markro.
Ik las op dit forum berichten dat dit per verhuurder kan verschillen. Maar als het zo ver is zal ik hier uiteraard goed op letten.

Het zal zoals Babarage adviseerde een optelsommetje worden van vliegtickets + autohuur + starthotel en dan kijken waar het het goedkoopste is.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Seattle - Vancouver - Portland zomer 2022

Bericht door jojostravelusa »

V.w.b. autohuur weet ik het niet, maar wij hebben voor volgend jaar september in Calgary een camper gehuurd om er mee door Amerika te reizen omdat die in Canada wel goedkoper zijn. En we kunnen dan onze geliefde truckcamper huren. Dat is zeker ook een reden voor ons.
Voor de begroting maken wij inderdaad ook altijd een uitgebreid excel sheet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer