Hulp met een "achtje"

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Hulp met een "achtje"

Bericht door Loek »

Wij zijn het opgesloten zijn nu wel een beetje zat. Aangezien het reizen naar het buitenland er voorlopig nog steeds niet inzit, gaan we maar een road trip maken. Het begon als een road trip om de verjaardag van mijn broer in Georgia te vieren, maar het is uiteindelijk een "Achtje" op zijn kant geworden (begin en eindpunt in Aurora, CO) van hier naar de oostkust en weer terug. Hoofdpunten die we willen bekijken: Boca Chica, TX (SpaceX), Natchez Trail, Jamestown VA, Charleston SC, Athens GA, Memphis TN.

Zo zit het er ongeveer uit:
Screen Shot 2021-04-25 at 12.04.37 PM.png

We pasten de route steeds aan waardoor het in eerste instantie uit de hand leek gelopen, maar we hebben alle tijd. De enige data die vast liggen zijn het vertrek (30 April) en het verjaardagsfeestje van mijn broer in Athens GA op de 22ste van Mei. Verder willen we voor de winter thuis zijn. Suggesties?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door Coyote »

Mooie vooruitzichten Loek! :thumbup:

Een route die je niet snel voorbij ziet komen maar volgens mij niet minder interessant. Specifieke tips heb ik nog niet (waar gaat de voorkeur naar uit? Natuur, steden, musea? Of een mix van dat alles?)

Wil je de 'acht' ook als een acht rijden of zou je bijv. ook vanaf punt C naar punt H rijden? Als je 'm als 'acht' rijdt, betekent het dat je meer dan de helft van de route al voor 22 mei gereden hebt, aangezien je geen tijdsbestek geeft anders dan 'voor de winter' thuis zijn. Maar als je de 22e in Athens,GA wilt zijn betekent het dat je eind mei haast alweer thuis bent.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door michelly »

Leuk vooruitzicht en wat heerlijk dat jullie zo lang de tijd hebben! Misschien heb je iets aan onze verslagen van 2014, 2016 en 2019?
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door Loek »

@Coyote Ik was wel van plan het in deze volgorde te rijden, maar er is zat tijd om ergens een aantal dagen te blijven en daar de omgeving te verkennen. Zo heb ik kennissen in de omgeving van Corpus Christi die een Sinaasappel Farm hebben, en waar we mogelijk een paar dagen blijven. De Natchez Trail wil ik ook de tijd voor nemen, en verder als er meer te zien is in de omgeving heb ik geen moeite om daar een paar dagen extra te blijven. Het wordt dus niet constant kilometers vreten. Eventueel maken we even een detour om op de 22ste in Athens te zijn als het kwa tijd beter uitkomt. Alles is voor ons interessant: steden, natuur, roadside attractions etc.

@michelly Ik zal even een blik in jouw verslagen werpen!
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door Loek »

Wel zijn inmiddels onderweg. Het is deze keer duidelijk anders dan voorgaande jaren. Ondanks dat sommige staten de maskerplicht hebben laten vallen, dragen de meeste mensen in gesloten ruimtes nog steeds maskers. Het is ook een stukje rustiger op de toeristische plekken. Wij zijn nu in Texas waar we het Palo Duro State Park hebben bezocht (met dank aan @michelly). We hebben er heerlijk gewandeld, en zagen er niet veel andere mensen. De campings in het park waren overal wel vol. Ik vermoed dat men geen zin had te wandelen.

De hotels onderweg vond ik wel aan de hoge kant. In San Antonio waar we nu zijn konden we met moeite iets vinden onder $200/nacht. We hebben dankzij een korting die we nog te goed hadden van Hotels.com een La Quinta gevonden voor $134 voor twee nachten, die normaal $180/nacht zou hebben gekost. Het voordeel werd weer gecompenseerd door de $25/nacht die werd gerekend voor parkeren.

De Cadillac Ranch was ik een beetje teleurgesteld over. Ik was er jaren geleden geweest toen er nog geen graffiti op zat. Nu konden de mensen er ter plekke spuitbussen verf kopen om de autos onder te kliederen. Hetgeen zoveel al was gedaan dat de modellen onherkenbaar waren geworden. We werden ook misselijk van de verflucht en zijn maar weer snel vertrokken.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Loek op 02 mei 2021, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door michelly »

Leuk dat je ons op de hoogte houdt! Veel plezier :D
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door jojostravelusa »

Misschien een idee om in Alabama iets van de Civil Rights Trail mee te nemen? Zeker als je naar Memphis gaat, zou je daar het Civil Rights Museum eigenlijk moeten doen (dat sluit mooi op elkaar aan). Dat vonden wij enorm indrukwekkend. Ik denk dat dan eerst Memphis en daarna o.a. Birmingham, Selma en Montgomery de beste volgorde is met het oog op de beleving.
Het wordt dan wel een ander model achtje :lol:
https://civilrightstrail.com/state/alabama/
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door Loek »

Leuke suggestie @jojostravelusa, we zullen kijken of/hoe het erin past. Vandaag hebben we een lange wandeling gemaakt langs de river walk hier in San Antonio. Het was relatief rustig langs de rivier, ondanks dat het Zondag is. Ook het plein bij de Alamo was relatief rustig. Ik kan een road trip in de US van harte aanbevelen tijdens de pandemie. Jammer genoeg sluit het een de ander vaak uit. Het is ook momenteel lekker weer, niet koud en ook niet te warm. We kijken nu waar we vanavond willen eten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door El_guti2 »

Leuk om de beelden van San Antonio te zien. WIj hebben daar anderhalf jaar geleden ook de Mission Trail gefietst. Erg leuk. Wel een ongelooflijk dikke slang tegengekomen van meer dan 1m op het fietspad langs de rivier (Cottonmouth). Dat was wel even schrikken.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door Hans B »

Hoi, geen idee hoe ver je nu in je route zit, maar de weg langs het water van Freeport naar Galveston vonden wij erg mooi.
Met de camper zelfs op het strand geslapen.

Bij Houston heb je Brazos Bend SP waar je een mooi wandelen kunt.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door Hans B »

In Galveston kun je met de gratis ferry over de baai.

Wandelen kan ook prima in de Sabine National Wildlife Refuge in Hackberry, LA.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door Loek »

Wederom bedankt voor de suggesties. Mogelijk dat Gepke dan gaat wandelen in Brazos terwijl ik naar het Houston Space Center ga. Zij ziet dat niet zo zitten. We houden jullie op de hoogte. Vandaag gaan we naar de San Antonio Missions National Historic Park; er schijnen hier 4 missions te zijn die we kunnen bezoeken. Daarna vervolgen we onze rit naar Corpus Christi. Ik zal weer proberen later wat foto’s te plaatsten. Het is natuurlijk leuker wanneer je zelf zo’n road trip kunt maken, maar misschien compenseert dit een beetje. :wink: Ik hoor hier overigens dat men verwacht het hele land weer in July open te gooien.
El_guti2
Amerika-ontdekker
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 mei 2018, 14:02
Locatie: Alblasserwaard

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door El_guti2 »

Loek schreef:
03 mei 2021, 15:47
Vandaag gaan we naar de San Antonio Missions National Historic Park; er schijnen hier 4 missions te zijn die we kunnen bezoeken.
Yes daar zijn wij dus anderhalf jaar geleden naar toe gefietst langs de rivier. 1 Mission was nog goed intact en echt de moeite waard.
Gast

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door Gast »

Als je langs Baton Rouge komt, zou ik zeker seafood (oysters van de grill :thumbup: ) gaan eten bij Parrain’s restaurant, http://parrains.com/.

Wel reserveren want het is er (buiten COVID) altijd zeer druk, maar zeker de moeite waard.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door Hans B »

El_guti2 schreef:
03 mei 2021, 16:07
Yes daar zijn wij dus anderhalf jaar geleden naar toe gefietst langs de rivier. 1 Mission was nog goed intact en echt de moeite waard.
Mooi fietstochtje langs het water hebben wij in 2018 gedaan. :thumbup:
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door Loek »

We zijn even langs alle “Missions” geweest. Gisteren langs de bekendste, de Alamo. Dan in volgorde vanaf de Alamo naar Misson Concepcion, Mission Juan, Mission José en trenslotte Mission Espanada. Hier de foto’s op volgorde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens gelunched onderweg bij Jack’s Café, een echte hole-in-the-wall tentje, maar het eten was er uitstekend. Toch opvallend dat ondanks dat maskers in Texas niet verplicht zijn, in deze conservatieve rural omgeving iedereen een masker draagt. Onderweg bij AutoZone voor $10 een voet luchtpompje gekocht want onze achterband verliest een klein beetje druk. Morgen kijken we wel of we het ergens kunnen laten repareren, tot dan pompen we het om de 3-4 dagen maar even weer een beetje bij, dat werkt ook.

Inmiddels zijn we bij ons AirBnB aangekomen, waar we een dag of drie blijven. Het is een leuke appartementje met uitzicht op zee. Van hier gaan we wat dagtochtjes maken. Hieronder een foto van het uitzicht; het is een beetje heiig. Het vliegdekschip in de verte is de USS Lexington, deze kun je bezoeken.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door Hans B »

Mooi hoor, heel herkenbaar alle missions.

Nog een tip:
Karbacher bier fabriek downtown Houston.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door Loek »

De nerd in mij heeft besloten vandaag een kijkje te nemen bij de mogelijke lancering van SpaceX Starship in Boca Chica. De kans dat we er iets van zullen zien is klein, maar ik wil het toch proberen. Als de weg open is kan ik ook even wat dichterbij kijken om de ontwikkelingen daar van nabij mee te maken.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door Coyote »

Leuk Loek! :thumbup:

Als ik dat mooie weer op de foto's zie word ik ook helemaal niet jaloers... :think: :wink:

Veel plezier nog!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Hulp met een "achtje"

Bericht door Loek »

Vandaag dus even een detour van 120 miles naar het zuiden gemaakt naar South Padre Island. Onderweg steeds gecheckt of en waar we een eventuele lancering het beste konden meemaken. Toen we uiteindelijk net $12 hadden betaald om vlak bij het strand te parkeren, kregen we het bericht dat de lancering van Starship was “scrubbed”, ofwel ging niet door. Hoewel jammer, was het ook een gelegenheid om de racket die daar stond even van dichtbij te bekijken. Dus wederom 40 miles omgereden naar Boca Chica Beach waar in de buurt het SpaceX lanceer complex is gelegen.

Afbeelding
Afbeelding

Zoals op de foto is te zien, kun je echt vrij dicht in de buurt van de Starship komen. Als je echter de weg over steekt, komt er meteen een security man op je afrennen om je weg te jagen. Het is wel een indrukwekkend toestel en van zo dicht bij realiseer je je pas hoe groot het apparaat is. Het is ongeveer zo groot als een Boeing 737 op z’n staart gezet. Ook lopen er twee robot hondjes rond: Zeus en Apollo die het terrein in de gaten houden als alle mensen er zijn geëvacueerd vanwege mogelijke giftige chemicaliën vlak na een lancering.

Afbeelding

Na deze leuke ervaring gaan we dezelfde weg weer terug. Op weg naar Harlingen, TX hetgeen voor ons wel leuk is want wij zijn in Harlingen Friesland ooit getrouwd. Onderweg moeten we tot twee keer aan toe door een weg afzetting van de US border control. Ze houden ons kort aan en vragen of we “US citizens” zijn, en wuiven ons weer verder. We zaten bij Boca Chica minder dan kilometer van de Mexicaanse grens, en blijkbaar werkt de wall van Trump niet zo goed als hij wil. Er moet veel gecontroleerd worden op illegale grensoverschrijdingen.

Afbeelding

Onze dagen zijn overigens wel gevuld. Vandaag zijn we na het ontbijt naar de USS Lexington gelopen, waar we een rondleiding hebben gedaan. Ongemerkt hebben we daar bijna 4 uur doorgebracht. Het is een zeer uitgebreid museum vliegdekschip die in 1943 is gebouwd. In 1991 is het hier in Corpus Christi voor anker gegaan en sindsdien bestaat de bemanning uit vrijwilligers die de toeristen rondleiden. Erg leuk.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Loek op 07 mei 2021, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer