Reis Galapogos: Seattle - Los Angeles met tent - sep 2021

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Reis Galapogos: Seattle - Los Angeles met tent - sep 2021

Bericht door Galapogos »

Vorig jaar kon onze reis naar WA/OR/CA helaas niet doorgaan. We hopen dat we dit jaar een herkansing krijgen. Alhoewel het nog alleszins onzeker is of we dit jaar wel kunnen gaan, hebben we de knoop doorgehakt en annuleerbare/restitueerbare tickets gekocht voor een reis van 4 september t/m 2 oktober. Ook hebben we de auto alvast gehuurd want wát een prijzen dit jaar zeg...! In grote lijnen is onze route gelijk aan die we afgelopen jaar hadden willen doen, met enkele kleine aanpassingen.

Zoals altijd gaan we weer tentkamperen, met zo nu en dan een hotelletje tussendoor. Tot en met Lake Tahoe (Desolation Wilderness) is alles nieuw voor ons. In Lee Vining, Yosemite en SeKi waren we in 2016 tijdens onze eerste Amerikareis, en LA/Anaheim hebben we in 2018 al eens bezocht.

Dit is het plan:
01 Amsterdam - Seattle Boodschappen Hotel bij vliegveld
02 Seattle - Mount Rainier Paradise Ohanapecosh Campground
03 Mount Rainier Sunrise, Sunrise Rim Trail & Mount Fremont Overlook Trail Ohanapecosh Campground
04 Mount Rainier - Olympic Tipsoo Lake, Naches Peak Loop Trail Hotel Port Angeles
05 Olympic Hurricane Ridge, Lake Crescent, Sol Duc Sol Duc Campground
06 Olympic Hoh Rainforest, Rialto Beach, Second Beach Mora Campground
07 Olympic - Castle Rock Ruby Beach, Lake Quinault Seaquest State Park
08 Castle Rock - Cascade Locks Mount St. Helens, Johnston Ridge Observatory, Columbia River Gorge Hotel Cascade Locks
09 Cascade Locks - Mount Hood Wahkeena Falls & Multnomah Falls, Trillium Lake Trillium Campground
10 Mount Hood Mirror Lake, Tom, Dick & Harry Trail Trillium Campground
11 Mount Hood - John Day Fossil Beds Timberline Lodge, John Day Fossil Beds (Clarno Unit + Painted Hills Unit) The Oregon Hotel
12 John Day Fossil Beds - Bend John Day Fossil Beds (Sheep Rock Unit), Blue Basin Overlook Trail, Thomas Condon Paleontology Center, Smith Rock State Park Tumalo State Park
13 Bend Dee Wright Observatory, trail in die omgeving Tumalo State Park
14 Bend - Crater Lake Newbury National Volcanic Monument, Lava River Cave, trail bij Three Sisters Mazama Campground
15 Crater Lake Garfield Peak, Cleetwood Cove, rim drive, The Watchman Peak (sunset) Mazama Campground
16 Crater Lake - Lassen Volcanic Lava Beds, McArthur-Burney Falls, Subway Cave, Cinder Cone / Butte Lake Manzanita Lake Campground
17 Lassen Volcanic Bumpass Hell, Lassen Peak Manzanita Lake Campground
18 Lassen Volcanic - Chester Devils Kitchen, Boiling Springs Lake Hotel Chester
19 Chester - Desolation Wilderness Lake Aloha Desolation Wilderness (backcountry)
20 Desolation Wilderness - Lee Vining Lake Aloha Hotel Lee Vining
21 Lee Vining - Yosemite Clouds Rest Pines Campground
22 Yosemite - Kings Canyon Tunnel View, Sentinel Dome, Mariposa Grove, Zumwalt Meadows Sentinel Campground
23 Kings Canyon Mist Falls, Paradise Valley Paradise Valley (backcountry)
24 Kings Canyon - Sequoia Mist Falls, Paradise Valley Lodgepole Campground
25 Sequoia - Anaheim Giant Forest, Crystal Cave, Topokah Falls, Moro Rock Hotel bij Disneyland
26 Anaheim Disney California Adventure Hotel bij Disneyland
27 Anaheim San Diego Zoo Hotel bij Disneyland
28 Anaheim Disneyland Hotel bij Disneyland
29 Anaheim - Amsterdam

In het oorspronkelijke plan zouden we eerst naar Olympic NP gaan en later pas naar Mount Rainier. Dat hebben we omgedraaid omdat de campings in Mount Rainier anders first come first serve zouden zijn en we hebben liever de zekerheid van een reservering.

De route is al redelijk uitgekristalliseerd. We hebben dan ook alle tijd gehad om er over na te denken. :lol: Maar tips voor kleine pareltjes, niet te missen wandelingen en mooie rijroutes zijn natuurlijk altijd welkom! We kunnen hier of daar nog wel een nachtje schuiven als dat zo uitkomt.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4804
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: Seattle - Los Angeles met tent - sep 2021

Bericht door michelly »

Ik weet niet of dat in september nog kan maar de Skyline Trail in Mt. Rainier is zo'n pareltje. Misschien wel de mooiste hike die we ooit gedaan hebben.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: Seattle - Los Angeles met tent - sep 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Mooi! Daar is weinig aan toe te voegen.
Mocht je na Clouds Rest nog tijd hebben dan kan ik de Pothole Dome aanraden. Naar boven lopen zal weinig meer toevoegen na Clouds Rest, maar als je om de dome heen loopt kom je bij de Tuolumne River met de nodige stroomversnellingen. Heerlijk om even in het water te relaxen.
Je zou ook die dag Tunnel view mee kunnen nemen, de zon staat dan mooier dan in de ochtend denk ik.
En vergeet Valley View niet als je de vallei uit rijdt.
Met een bezoek aan Sequoia heeft de Mariposa Grove eigenlijk niet veel toegevoegde waarde.

Ik weet niet of je in Lee Vining al iets op het oog hebt? Wij vonden het Mono Motel leuk.

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: Seattle - Los Angeles met tent - sep 2021

Bericht door Galapogos »

@michelly Ik ben helemaal vergeten de Skyline Trail in het schema van mijn vorige post te zetten, maar natuurlijk gaan we die doen! Jullie lovende woorden hadden ons vorig jaar al duidelijk gemaakt dat die zeker niet mag ontbreken. Begin september moet dat nog prima kunnen denk ik.

@Martin & Marianne Pothole Dome staat hierbij genoteerd voor het geval we tijd/puf hebben na Clouds Rest, bedankt voor de tip! Tunnel View is inderdaad beter voor later op de dag. Die verplaats ik ons schema inderdaad maar even naar een dagje eerder. Mariposa Grove is misschien geen must, maar we rijden er toch langs, en we hebben een zwak voor die mooie woudreuzen. Ik kwam er laatst achter dat hier in het dorp waar ik woon een joekel van een sequoia staat (voor Nederlandse begrippen dan), en een paar kilometer hier vandaan in het bos staat ook een verdwaald exemplaar. Als ik ze in Amerika niet vaak genoeg op zoek krijg ik nog heimwee terug naar Nederland. :lol:

We hebben nog geen hotels op het oog. De hotels die we eigenlijk hadden geboekt voor de reis in 2020 staan wel weer op de shortlist, maar ik ga er even opnieuw naar kijken. Voor Lee Vining heb ik nog helemaal niet gekeken. Vorig jaar hadden we gereserveerd voor Tuolumne Meadows Campground. Maar dit jaar is die al first come first serve als wij daar zijn, dus vandaar dat we nu in Lee Vining willen overnachten. El Mono Motel ziet er in ieder geval leuk, ik zet hem op de shortlist!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: Seattle - Los Angeles met tent - sep 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Geen idee wanneer de Tioga Pass Resort weer open gaat, maar als die open zou zijn is dat een aanrader!

Marianne
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Galapogos: Seattle - Los Angeles met tent - sep 2021

Bericht door GJ »

De Skyline Trail :love4: Zó ontzettend mooi! Die staat bij mij zeker ook in de top-3. De bloemen zullen in september wellicht al zijn uitgebloeid, maar het is zo'n mooie wandeling. Zeker niet overslaan (als er niet teveel sneeuw ligt)
Berry
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Galapogos: Seattle - Los Angeles met tent - sep 2021

Bericht door Berry »

Hier ook een groot fan van de Skyline Trail! Wij hebben deze in september '18 gelopen met een stralend blauwe lucht en 0 wolken. Echt fantastisch.

Als je bij Mount Hood bent is een overnachting in de Timberline Lodge ook een aanrader, echt een prachtige historiche lodge met een geweldig ontbijt. Duur grapje, maar een hele bijzondere ervaring. Al helemaal als je ook nog fan bent van Stephen King en de Shining :wink:
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: Seattle - Los Angeles met tent - sep 2021

Bericht door Galapogos »

De Skyline Trail staat op onze lijst. Die gaan we zéker doen mocht de reis in september door kunnen gaan!

We gaan niet in de Timberline Lodge overnachten, maar hem wel even van dichtbij bekijken. Laten we zeggen om de The Shining-trilogie af te sluiten: we waren eerder al bij de Going-to-the-Sun-Road (waar het hotel in de film zogenaamd staat) en in Estes Park (waar Stephen King zijn inspiratie op deed).

@Martin & Marianne Het lijkt er op dat Tioga Pass Resort deze zomer mogelijk weer gedeeltelijk opent, maar we hebben inmiddels een nachtje geboekt bij El Mono Motel en vervolgens een nachtje op North Pines Campground. In El Mono Motel hebben we dezelfde kamer geboekt waar jullie ooit verbleven. We dachten: dan móét het wel goed zijn. :lol We houden de Facebookpagina van Tioga Pass Resort even in de gaten. We kunnen altijd nog iets veranderen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41917
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: Seattle - Los Angeles met tent - sep 2021

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zag inderdaad ook op facebook dat ze deels open hopen te gaan. Maar het restaurant gaat nog niet open en dat was nu juist een aanrader. De ligging is ook geweldig natuurlijk.

Nu maar hopen dat het El Mono Hotel goed bevalt. :lol:
Het is heel eenvoudig, maar heel kleurrijk.

Marianne
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Berichten: 513
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Galapogos: Seattle - Los Angeles met tent - sep 2021

Bericht door TradeMarkNL83 »

Mooie route, ga ik zeker ook een keer doen want nog niks van gezien maar ziet er geweldig uit! Alleen wat van de route is nou in Canada? Ik zie zo snel niks bekends. Ik dacht je gaat via Canada om dan daarna de VS in te kunnen maar dat is niet het idee dus?
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: Seattle - Los Angeles met tent - sep 2021

Bericht door Galapogos »

Dit topic gaat over de route die we gaan afleggen als de VS op tijd de grenzen opent, plan A zogezegd. We hoeven pas op het laatste moment te beslissen of dit door kan gaan, want zowel vliegtickets en autohuur kunnen we kosteloos annuleren tot de dag van vertrek.

Ik ben nu ook bezig met een plan B voor als de grenzen niet op tijd open gaan. Plan B omhelst een rondreis vanuit Vancouver, Canada. Ik heb hier gisteren de vliegtickets en autohuur voor vastgelegd. Ik ga er nu veiligheidshalve even van uit dat de landgrens tussen Canada en de VS dicht blijft, en we dus de hele reis in Canada zullen zijn. Voor de route van plan B zal ik binnenkort een nieuw topic openen.

Het zou natuurlijk kunnen dat in september de restricties voor reizigers uit de Schengenzone nog steeds gelden, maar dat de landgrens tussen Canada en de VS wél open is. In dat geval moeten we even kijken wat we doen. Plan B uitvoeren, of toch de boel aanpassen en er een combinatiereis Canada/VS van maken. Het lastige van een combinatiereis is dat er hoe dan ook tijdens de reis getest moet worden. Óf om een vliegtuig van Canada naar de VS in te komen, óf om met een in Canada gehuurde auto vanuit de VS terug Canada in te mogen. Niet per sé onoverkomelijk, maar wel lastig en niet zonder risico's (bij een positieve test).

En als alles tegen zit en zowel de VS als Canada dicht blijven, annuleer ik zowel plan A (VS) als plan B (Canada) en blijven we in Europa. Daarom boek ik alles nu zo flexibel / risicoloos mogelijk. Dan zijn we voorbereid, maar kunnen we alsnog alle kanten op.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Galapogos: Seattle - Los Angeles met tent - sep 2021

Bericht door Galapogos »

Wellicht ten overvloede, maar deze reis gaat niet door. Wel vertrekken we a.s. maandag voor een drieweekse reis naar IJsland. 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer