Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door RuthdeLange »

Bedankt! Helder wat je zegt over de tijd. Dacht dat die MDT voor alle parken gold maar logisch dat dit niet zo is.

Ja, je hebt gelijk dat ik gelukkig niet voor dit jaar hoef te boeken. Hoewel ik het Amerikaanse systeem inmiddels snap en weet hoe ik zo slim mogelijk kan boeken vond ik dat al een ellende. Precies op tijd op verschillende site-opties op 'book now' 'rammen' en dan nog te laat zijn omdat een camping direct volgeboekt is (en dan heb ik het niet over Yosemite). Ik zou veel liever gewoon op de bonnefooi gaan en dan ook nog gewoon een plekje kunnen vinden maar ja dat is volgens mij in het hoogseizoen niet (meer) mogelijk. En als jij het dan hebt over 23.000 wachtenden voor u dan denk ik echt van waar zijn we (mijzelf inclusief) met zijn alleen mee bezig. Is dit nog leuk...

Maar goed, morgen testen ;-)
tgroenheyde
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 nov 2014, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Zoetermeer

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door tgroenheyde »

Even een update: ik kon vandaag toch 2 reserveringen doen, 1 voor 2 Jack lake en 1 voor Lake Louise. Daarna kon ik ze na elkaar betalen. Dus dat terugplaatsen naar het eind van de wachtrij gebeurt pas nadat je een reservering betaald hebt.
Hartelijke groeten
Trudy
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door RuthdeLange »

Ik sta nog in de rij... waren bijna 9000 wachtenden voor mij terwijl ik ook half 4 had ingelogd.
Ik ga even kijken hoe dat werkt.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door RuthdeLange »

Nou na 2 uur wachten aan de beurt en 2 Jack lake was volledig vol, ook de tentsites (die ik zou hebben gewild).
Dus je moet wel veel geluk hebben.
Dat jij vorige week na 23.000 users nog een plek vond... Ik na 9000 dus niets meer.
Goed dat ik dit weet want zal dus alternatieven moeten gaan bedenken voor het geval dit volgend jaar ook gebeurt.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door Galapogos »

Two Jack Lakeside was altijd al extreem populair, ook binnen het oude systeem was het lastig om daar een reservering voor te bemachtigen.
tgroenheyde
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 nov 2014, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Zoetermeer

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door tgroenheyde »

Nu om 20.45 staat de teller op ruim 57000 wachtenden in de rij, snap ik niet eigenlijk. Ja, ik had geluk voor 2 Jake lake met nummer 4536 oid, had het niet gedacht en Tunnel mountain 1 als alternatief. we gaan in september, dus misschien scheelt dat. Op 2 andere laptops hadden we nummer iets van 23000 en ruim 24000. Dus kwestie van geluk. Johnstone Canyon helaas nog niet te boeken.
Die 23000 die ik eerder aangaf was niet mijn nummer. Ik had toen iets van 2540 dacht ik.
Hartelijke groeten
Trudy
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door RuthdeLange »

Omdat er vandaag meerdere campings opengaan en ik wilde uitproberen hoe je in 1 beurt meer campings boekt, ben ik weer in de wachtlijst gaan staan. Nu plaats 10.700. Had 2 accounts gemaakt en onder beide (verschillende namen) ingelogd. Dat leek goed te gaan: 2 tabbladen met 2 namen maar op het moment dat de wachtrij opende om 16:00 kregen beide hetzelfde volgnummer dus dat helpt niet.
Wel apart wanneer je met hetzelfde account op 2 apparaten inlogt dit dus schijnbaar wel verschillende resultaten geeft...
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door A&A »

Vandaag vrij vlot (Est.12 min wachttijd) Kicking Horse campground in Yoho kunnen boeken voor half augustus. Wel meerdere schermen tegelijk geprobeerd en daar zat flink verschil tussen in plaats in de wachtrij. Ondanks vooraf inloggen moest dat opnieuw toen we “binnen” waren. We konden vanaf 15:35 uur in de wachtrij.
Nu maar duimen dat we in augustus idd naar Canada mogen (uiteraard, de kans is uiterst klein maar als je niks boekt kun je het sowieso vergeten!).
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door RuthdeLange »

Nou, hier meer dan 2 uur (+ 25 minuten vanaf 15:35) wachten en alles vol op mijn data in juli, zowel Kicking horse als Waterton. Snap nu wel hoe het moet (ook als je 2 reserveringen wil maken) maar als je wachtplaats 9000 of zoals vandaag meer dan 10.000 hebt dan is kamperen in het hoogseizoen echt geen optie.
Ik heb maar 1 apparaat dus dan wordt het lastig...
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door RuthdeLange »

A&A schreef:
13 apr 2021, 16:26
Wel meerdere schermen tegelijk geprobeerd.
En was je op de verschillende apparaten met hetzelfde account ingelogd?
tgroenheyde
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 nov 2014, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Zoetermeer

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door tgroenheyde »

Op verschillende apparaten kun je met hetzelfde account ingelogd zijn. Vandaag had ik alweer geluk, nummer 2324. Zowel Kicking Horse als Waterton kunnen reserveren en bij beide nog ruim keus uit plekken, misschien ook omdat we eind augustus, begin september ( Yoho wel deel van Labour day weekend) er zijn. Het systeem vind ik nog steeds duidelijk beter dat dat van vorig jaar, maar je moet gewoon geluk hebben met het nummer dat je krijgt en daar is niets aan te veranderen, behalve met meer apparaten aanmelden en dan nog steeds geluk hebben. Altijd heel sneu als je geen plek kunt bemachtigen
Hartelijke groeten
Trudy
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door RuthdeLange »

Je doet toch niets bijzonders/ extra's om 16:00 hè? Bij mij gaat het pre-wachtscherm met een soort tussenscherm waarop je een flikkerende balk ziet (en die blijft even hangen) over in de wachtrij. Ik kom na 15:35 dus niet meer aan het scherm. Klopt dat?
Want wel toevallig dat ik 2 keer achter elkaar een hoog nummer heb en jij juist een laag nummer.
Misschien doe ik toch iets fout?
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door A&A »

Wij hebben vanaf 15:30 uur met meerdere schermen geprobeerd om in te loggen. Lukte rond 15:35 uur (daarvoor zie je dat je scherm "hangt" en kom je daarna terug op de vorige pagina). We hadden dus verschillende plaatsen in de wachtrij waarvan de laagste iets van 835 was. Andere waren hoger dan 2000 tot 7500 ofzo. We hebben de laagste 2 schermen in de wachtrij gelaten en de andere gestopt. Je kunt inloggen met jezelfde account, dat maakt niks uit. Wat wel jammer was, was dat tegen de tijd dat het laagste nummer in de wachtrij aan de beurt was (na ruim 10 minuten) we er qua account weer uit lagen en we dus opnieuw moesten inloggen. Dat kostte wat extra tijd maar we bleven wel vanzelf in de boekingsmodule. Er was op dat moment nog ruim voldoende plaats op Kicking Horse in Yoho.
Als ik vandaag kijk zie ik helemaal geen vrije plaatsen meer :? Maar het is natuurlijk wel voor augustus en dan zullen er veel zijn die bv 10 dagen of meer boeken.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door RuthdeLange »

Nog een laatste vraagje vanwege iets wat ik op dat Duitse forum las: gebruikten jullie Chrome of Edge?
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door A&A »

Beide vanwege verschillende schermen. Chrome had in ons geval het laagste nummer in de wachtrij; geen idee of dat toeval is?
tgroenheyde
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 10 nov 2014, 19:25
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Zoetermeer

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door tgroenheyde »

Op een laptop gebruik ik Chrome op een iPad of Mac: Safari. Daar had ik ook een paar keer het laagste nummer, terwijl die via WiFi verbonden was en de laptop via een kabel aan het netwerk.
Hartelijke groeten
Trudy
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door A&A »

Vandaag weer Kicking Horse gereserveerd via het Parks Canada systeem. Met 4 schermen tegelijk geprobeerd; Google Chrome won vandaag weer; Safari was 2e met nr 853 (wachttijd 7 minuten) in de wachtrij. Met die op Chrome konden we meteen boeken en zelfs toen was al een deel van de plaatsen weg!

Omdat het 2e scherm met nr 853 toch nog open stond daarna gekeken wat er om 16:07 uur nog boekbaar was (voor ons moest het een weekend begin juli zijn). Er was vrijwel geen plek meer vrij!
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door RTB117 »

Bij Kicking Horse duurde het erg lang voordat ik er door kwam, nog wel een plek kunnen vinden maar veel was al weg.
Net een plek weten te scoren op Two Jack Lakeside en dat ging echt een stuk soepeler. Erg blij mee :thumbup:

Maandag Wapiti proberen!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben gisteren een plekje geboekt op Mountain Village 1 in Banff NP. Er waren om 16.07 uur, toen we instapten, 27435 wachtenden voor ons. 2 uur en 10 minuten later hebben we het door ons gewenste plekje, D 44 geboekt. De aanhouder wint. Dit gaat overigens om begin september.
RTB117
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 15 jan 2018, 10:49
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Ander systeem voor reserveringen nationale parken in Canada.

Bericht door RTB117 »

Wat is jullie tactiek voor het reserveren van campingplaatsen? Gebruiken jullie meerdere browsers per apparaat?

Ingelogd zijn lijkt geen voordeel te hebben, omdat je dit opnieuw moet doen nadat je uit de wachtrij bent geplaatst
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer