Reis verzetten naar 2022

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis verzetten naar 2022

Bericht door Walnic »

Helaas hebben we weer moeten besluiten om onze reis naar Canada te verzetten. We durven niet meer te hopen dat we in september 2021 kunnen reizen. Nu is mijn vraag, we hadden onze reis gepland in september, beginnend in Calgary en eindigend in Vancouver. Onderweg de bekende plekken zoals Banff, Jasper, Whistler en Vancouver Island. Maar nu we het uitstellen zouden we ook in juni kunnen gaan en dan de route omdraaien. Of is omdraaien niet nodig, weet eigenlijk niet hoe het met de sneeuw zit in Jasper en Banff. Wat adviseren de kenners, welke maand is beter. Juni of september. Ik wil wel heel graag een orcatocht door vanuit Campbell River, is dat ook al mogelijk in juni.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis verzetten naar 2022

Bericht door mtl »

Als ik naar de aanbieders van orcatours kijk dan is dat over het algemeen mogelijk tussen april en oktober.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis verzetten naar 2022

Bericht door AnnInBC »

Beste Nicole,

Voor een reis in juni zou ik het waarschijnlijk omdraaien en in Vancouver beginnen om dan in Calgary te eindigen. Het weer op Vancouver Island, in Vancouver en Whistler is dan al aangenaam en mogelijk ook al zomers (goed te vergelijken met het weer in Belgie/Nederland tijdens dezelfde periode). In de Canadese Rockies zijn er mogelijk nog wat meren gedeeltelijk bevroren, kan je nog een sneeuwbui over je heen krijgen of dergelijke en dat vooral als je begin juni zou gaan. Ik zou een route uitstippelen vertrekkende vanuit Vancouver, dan naar Vancouver Island, verder naar Whistler en zo richting Jasper en Banff om dan in Calgary te eindigen.

Wat Whale Watching betreft kan je daar goed terecht van april tot oktober zoals "mtl" al aangeeft. Juni is ook een prima maand voor wilde dieren te spotten, ik denk dat je dan betere kansen hebt vergeleken met september. Vooral in de Canadese Rockies dan want die dieren blijven langer in de vallei omdat er nog teveel sneeuw ligt hoger in de bergen.
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis verzetten naar 2022

Bericht door Walnic »

Bedankt voor jullie reacties, ik zal me eens op juni oriënteren. Is natuurlijk ook wel afhankelijk van mijn werk, helaas.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer