"Normale" prijzen retourvlucht Calgary / Vancouver

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

"Normale" prijzen retourvlucht Calgary / Vancouver

Bericht door BorL »

Voorzichtig en hoopvol begonnen met een planning voor een trip naar Canada in augustus.
Het liefst vliegen wij rechtstreeks vanaf AMS maar op dit moment lijken de prijzen mij erg hoog (2150 incl bagage voor 2 pers).
Om te weten wanneer ik toe moet slaan ben ik benieuwd naar de "normale" retourprijs pp, wie wil zijn ervaring delen?
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: "Normale" prijzen retourvlucht Calgary / Vancouver

Bericht door mtl »

Er heeft hier iemand ooit 250 euro betaald voor een retoer Amsterdam-Vancouver.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: "Normale" prijzen retourvlucht Calgary / Vancouver

Bericht door Tantelotje »

In december 2019 hebben wij via Delta tickets geboekt voor augustus/september 2020. Amsterdam - San Francisco - Vancouver en Calgary - Minneapolis - Amsterdam. Prijs was net iets meer dan € 1400,- voor 2 personen voor main cabin.
Maar goed, die vakantie is natuurlijk nooit doorgegaan :mrgreen:

Wij zijn (bijna) nooit flexibel in vertrekdata; een dag later weg betekent een dag korter vakantie... En ook aankomst- en vertrektijden vind ik erg belangrijk om de doodeenvoudige reden dat wij beiden meer last van de jetlag hebben als we 's morgens vroeg terugkomen dan wanneer dit later op de dag is. Of het AMS/DUS/BRU is en of het rechtstreeks is of niet vinden we dan weer minder belangrijk.

Maar ervaringen van anderen geven geen enkele garantie wanneer je toe moet slaan voor je tickets. In 2018 boekten we letterlijk 1 week voor vertrek tickets AMS-SFO en LAS-AMS voor zelfs nog minder dan we in 2016 hadden betaald voor een retour DUS-LAX en wél 8 tot 9 maanden vooraf hadden geboekt. Dat is nu net de wondere wereld van de vliegtickets. Je bedenkt voor jezelf een budget. Als je tickets vindt die daar binnen passen en voldoen aan je wensen dan boek je die. En kijk je nooit meer terug 8)
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: "Normale" prijzen retourvlucht Calgary / Vancouver

Bericht door GJ »

Ik denk dat het vooral ook de schoolvakantie in Augustus is die het duur maakt. Toen wij een paar jaar geleden in juni naar Seattle vlogen betekende de dag later vertrekken iets van 400 euro extra per persoon (omdat toen dus de vakantieperiode begon). Gelukkig zijn wij daar niet aan gebonden, dus mooi dat we een dag eerder vlogen. :D
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: "Normale" prijzen retourvlucht Calgary / Vancouver

Bericht door Galapogos »

In 2017 waren we voor een retourtje Amsterdam-Calgary met KLM ook 1000 euro de man kwijt. Dat was dan wel in het hoogseizoen: half juli heen, half augustus terug. Ik heb de prijzen toen een tijdje in de gaten gehouden, maar veel lager zijn ze niet geweest voor zover ik toen heb gezien. Maar misschien heb ik niet goed gekeken. :lol:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: "Normale" prijzen retourvlucht Calgary / Vancouver

Bericht door Martin & Marianne »

Kijk ook eens in het vervoer-subforum.
Daar vind je vaak goede tips. Zo schijnen Delta en KLM nu goede prijzen te hebben voor Vancouver.

Kijk niet alleen naar de prijs maar ook naar de annuleringsvoorwaarden.

Marianne
A&A
Amerikafan
Berichten: 389
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: "Normale" prijzen retourvlucht Calgary / Vancouver

Bericht door A&A »

Wij hebben vandaag een rechtstreekse vlucht geboekt Amsterdam Vancouver en ook rechtstreeks terug. Zonder bagage (alleen handbagage) rond de € 645,- voor data midden in de schoolvakantie. In ons geval eind juli/eind augustus. Met ruimbagage € 100,- meer. Wij hebben rechtstreeks bij KLM geboekt om problemen met tussenhandel te voorkomen als we moeten annuleren vanwege COVID-19. Rechtstreeks bij Delta was € 5,- pp goedkoper maar dan krijg je bij annuleren een voucher en bij KLM geld terug. Ook mag er in je cabinebagage bij KLM meer gewicht.
De rechtstreekse vluchten voor het hoogseizoen zijn vandaag dus erg goedkoop. Vluchten met een overstap waren zelfs nog iets goedkoper maar voor € 50,- pp besloten wij ons de 3 (of meer) uren extra reizen te besparen.
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: "Normale" prijzen retourvlucht Calgary / Vancouver

Bericht door BorL »

Dank voor de reacties,
een rechtstreekse vlucht met KLM heeft voor aankomende reis ook zeker mijn voorkeur.
Ik kom nu tegen de 1600 euro voor 2 pers Amsterdam - Edmonton, Vancouver - Amsterdam incl bagage in augustus.
Prijzen zijn overnight idd zo'n 450 euro gezakt :) In ieder geval weer in het schappelijke gebied.
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: "Normale" prijzen retourvlucht Calgary / Vancouver

Bericht door Galapogos »

Je zou ook nog kunnen kijken of het wellicht goedkoper is om de volgorde van de reis om te draaien. Dat kan in ieder geval effect hebben op de autohuur. Ik geloof dat er geen one-way-fee geldt als je Vancouver->Edmonton doet, maar wél als je Edmonton->Vancouver doet (of was het nou andersom?)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer