Reis henrimelis: rondreis Seattle, Canada, Vancouver Island en West-Coast.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
henrimelis
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Reis henrimelis: rondreis Seattle, Canada, Vancouver Island en West-Coast.

Bericht door henrimelis »

Hallo,

Wat vinden jullie van onderstaande reis?

20 juli dusseldorf - Seattle
21 juli seattle
22 juli seattle
23 juli seattle - vancouver
24 juli vancouver
25 juli vancouver
26 juli vancouver - victoria
27 juli victoria -tofino
28 juli tofino
29 juli tofino - telegraph cove
30 juli telegraph cove
31 juli Parksville
1 augustus Parksville -Victoria-SF
( vliegen vanaf Victoria naar SF )
2 aug, SF
3 aug SF
4 aug SF
5 aug SF-Santa Cruz
6 aug Santa Cruz-Monterey
7 aug Monterey-Pismo beach
8 aug Pismo Beach- LA
9 aug LA - San Diego ( Wellicht langer LA, maar ben niet heel gek van deze stad )
10 aug San Diego
11 aug San Diego
12 aug San Diego-Las Vegas
13 aug Las Vegas
14 aug Las Vegas
15 aug Las Vegas- Death Valley
16 aug Death Valley - Yosemeti
17 aug Yosemeti
18 aug Yosemeti - Sacremento
19 aug Sacremento
20 aug Sacremento - Ashland
21 aug Ashland - Portland
22 Portland - Seattle
22 aug Seattle
23 aug vlucht terug vanaf Seattle.

Alvast bedankt.

mvg Henri
Laatst gewijzigd door henrimelis op 06 jan 2021, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rondreis Seattle, Cananda, Vancouver island en West coast

Bericht door GJ »

Ik denk dat dit topic sowieso beter in het Interregionaal-deel van het forum past, maar... waarom zou je gaan vliegen tussen Vancouver en Victoria? :blink: Dat is een boottochtje van 90 minuten. Tenzij het je erom te doen is om een keer met zo'n watervliegtuig te vliegen, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.

Ik denk dat er je er beter een one-way autoreis van kunt maken waarbij je niet ook nog eens naar San Francisco vliegt en dan eerst een stuk naar het zuiden rijdt en vervolgens weer helemaal terug naar Seattle rijdt, maar meer een route in de trant van Seattle - Vancouver - Vancouver Island - Portland - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - San Diego - Highway 1 naar San Francisco en van daaruit terug naar huis vliegen. Ook een beetje een gekke slinger maar je zit in ieder geval niet met binnenlandse vluchten.
henrimelis
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Re: Rondreis Seattle, Cananda, Vancouver island en West coast

Bericht door henrimelis »

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Mbt Victoria wellicht idd beter om de ferrt te pakken. We hebben al vliegtickets geboekt ( Seattle ). Was zo'n goede aanbieding, 1257,- voor 3 volwassenen met American airlines. Dus ik moet vanaf Seattle terug.

mvg
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Rondreis Seattle, Cananda, Vancouver island en West coast

Bericht door GJ »

In dat geval zou ik niet helemaal naar het zuiden gaan, maar er een reis van maken via Yellowstone, Glacier NP en dan Canada in via Calgary, Banff, Jasper, Whistler, de Sea to Sky Highway, Vancouver Island en dan weer terug naar Seattle.

Wat jij nu wilt gaan doen is ongeveer 5700 kilometer pure reistijd, dus nog niet eens de zijtakjes en zijstapjes meegregekend. Het kan hoor, maar ik persoonlijk vind het echt gekkenwerk omdat je dan overal ook maar zo kort kan blijven en echt heel veel tijd in de auto gaat doorbrengen.

De route die ik voorstelde is ook 4600 kilometer maar ik denk dat je daarmee wel wat meer rust in de route kan brengen.
henrimelis
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Re: Rondreis Seattle, Cananda, Vancouver island en West coast

Bericht door henrimelis »

Hallo,

We willen graag de westcoast erbij. Ik kan er ook voor kiezen om nog een binnenlandse vlucht te pakken na Yosemite bijv.

mvg
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis Seattle, Canada, Vancouver island en West coast

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een erg onoverzichtelijke route. Zet het eens in een van-naar schema per dag.

Dus zo:
20 juli dusseldorf - Seattle
21 juli Seattle
22 juli Seattle
23, juli Seattle - Vancouver
24 juli Vancouver
25 juli, vliegen Vancouver naar victoria
etc

Als je er een spreadsheet voor gebruikt gaat dat heel gemakkelijk.

Marianne
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis henrimelis: rondreis Seattle, Canada, Vancouver Island en West-Coast.

Bericht door Martin & Marianne »

Zo is het een stuk duidelijker (maar de reacties zijn nu niet meer goed te volgen :wink: , bij een wijziging is het niet handig om je bericht aan te passen).

Over het eerste deel kan ik niets zeggen. Voor het stuk in het zuidwesten heb je niet veel tijd, en de reis naar Seattle is ook aardig gehaast.
Ik denk dat jullie voorkeur vooral uitgaat naar de steden? Van SF kun je al in twee dagen een goede indruk krijgen, en zelfs in 1 dag (twee nachten) kun je daar al veel doen. Ook voor Seattle lijkt mij een dag minder ook wel te doen.
Je kent LA blijkbaar, zijn er meer dingen die je al kent? Dat is wel handig om te weten want dat kan bepaalde keuzes verklaren.

Santa Cruz en Monterey liggen heel dicht bijelkaar, als je veel tijd in die omgeving wilt hebben zou ik kiezen voor twee nachten Monterey.
Is Sacramento een must? Zo nee, vergeet dat dan en besteed meer tijd aan Yosemite. Een overnachting tussen Death Valley en Yosemite is aan te raden. Kijk daarvoor naar Mammoth Lakes of Lee Vining. Als je in 1 dag naar Yosemite Village rijdt heb je geen tijd voor de Tioga Road, en voor de bezienswaardigheden onderweg tussen de parken.

Heb je nog iets gepland tussen Sacramento en Seattle?

Marianne
henrimelis
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Re: Reis henrimelis: rondreis Seattle, Canada, Vancouver Island en West-Coast.

Bericht door henrimelis »

Bedankt!

Tussen Sacramento en Seattle heb ik nog niet iets vast staan.

Daar wellicht nog ideeën over?

Ben alleen in La, new york en Hawaï geweest. Rest can Amerika nog nooit. We reizen ook met 2 kids,9 en 12. Het stuk tussen SF en yosemeti is niet gehaast toch? Wil niet te vaak in de auto zitten. Alleen laatste gedeelte is dan wellicht wat te veel? Wellicht na death valley, 1 nacht Ml, 3 nachten Yosemeti, vanaf hier weet ik het eigenlijk niet meer, optie is wellicht om terug te vliegen? En dan nog wat in de buurt van Seattle doen? Santa Cruz heb ik ook gekozen ivm pier en attracties voor de kinderen.

Gr. Henri
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis henrimelis: rondreis Seattle, Canada, Vancouver Island en West-Coast.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is Yosemite, niet Yosemeti.

Je kunt natuurlijk vliegen van SF naar Seattle, maar op zich is het wel te doen om dat stuk te rijden, maar dan zou ik wel kijken of je niet nog wat mooie stops kunt maken onderweg.

Ik begrijp wel dat je in Santa Cruz iets wilt bezoeken, maar dat betekent niet dat je er ook moet overnachten. Het is nog geen uur rijden naar Monterey, en het lijkt me wel zo rustig om ergens twee nachten te zitten, in plaats van twee keer 1 nacht op vrijwel dezelfde locatie. Heb je plannen voor Monterey? Whale watchen misschien? Hoewel je dat ook in het noordwesten kunt doen. wij vonden het erg leuk om de 17 mile drive te fietsen (zie ons 2019-verslag). Ook leuk met kinderen.
Je zegt dat er tussen Sacramento en Seattle nog niets vastligt; betekent dat dat de rest wel vast ligt? Ligt de vlucht naar SF al vast?

Misschien heb je iets aan onze route van Seattle naar SF in 2006 Onze dochters waren toen 13 en 11.

Marianne
henrimelis
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Re: Reis henrimelis: rondreis Seattle, Canada, Vancouver Island en West-Coast.

Bericht door henrimelis »

Het enige wat nog vast ligt is de vlucht van Dusseldorf naar Seattle en van Seattle naar Dusseldorf. Whale watching idd al in Canada, nog geen plannen voor Monterey. Ga de route bekijken, bedankt.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis henrimelis: rondreis Seattle, Canada, Vancouver Island en West-Coast.

Bericht door GJ »

Als je LA eigenlijk niet zo leuk vindt, kun je misschien ook vanuit Pismo Beach rechtstreeks naar San Diego rijden. Dan win je ook weer een dag.

Ik weet niet precies wat je in Sacramento wilt gaan doen - naar mijn weten is daar niet zoveel te zien - maar daar een dag afhalen zou ook nog kunnen.

Willen jullie niet naar bv. de Grand Canyon? Met de tijd die je wint door te schrappen bij Sacramento en/of LA zou je daar, tussen San Diego en Las Vegas bijvoorbeeld, een omweg naartoe kunnen maken. Het zijn wel aardig wat extra kilometers maar ik kan me voorstellen dat je zoiets iconisch als de Grand Canyon toch een keer in je leven gezien wilt hebben. En door te schrappen op de minder interessante plaatsen kun je daar ruimte voor maken in de planning.

Verder zou je kunnen overwegen om in plaats van in Ashland, Oregon naar Crater Lake te gaan en in de buurt te overnachten, bijvoorbeeld hier: https://craterlakeresort.com/. Ik weet niet wat er in Ashland precies te zien is, maar als het puur gaat om de reis op te breken dan kun je er net zo goed een mooie bezienswaardigheid aan toevoegen, toch. Qua afstand maakt het verder niet heel veel uit.
henrimelis
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 08 dec 2013, 18:58

Re: Reis henrimelis: rondreis Seattle, Canada, Vancouver Island en West-Coast.

Bericht door henrimelis »

Bedankt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis henrimelis: rondreis Seattle, Canada, Vancouver Island en West-Coast.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie niet echt ruimte voor de Grand Canyon. Het lijkt mij ook jammer om wel naar de GC te gaan en dan de andere parken daar (Zion, Bryce) en Page niet te bezoeken. Bewaar dat dan voor een volgende keer. En voor een volgende keer zou ik me niet alleen laten leiden door de prijzen van de vliegtickets, maar kijken of je een logische route kunt maken. Nu is het toch wel een vreemde constructie met die vlucht naar Seattle. Kijk dan ook naar een open jaw (vliegen op A, en vertrekken vanuit B). Hoeft niet duurder te zijn.

Ik zou de route als volgt doen, en dan wellicht ook kiezen voor de dagen Seattle op het laatst, dat geeft je op het einde wat rust.
In jouw route had je 22 juli dubbel staan, dus niet 3 dagen Seattle zoals ik dacht.
Ik heb nu wel nog een dag Seattle staan op het laatst, maar die zou ik zelf gebruiken om meer tijd te nemen voor de rit vanuit Yosemite. Het blijft lastig: je hebt te weinig tijd om echt iets te doen op dat stuk. Ik heb nu Lake Tahoe tussengevoegd omdat je dan een mooiere route hebt (via de 49, de goudzoekersroute, en bijvoorbeeld de Carson Pass), maar je kunt ook via Sacramento rijden.
De Crater Lake Resort die hierboven werd genoemd ziet er leuk uit. Wij zaten in 2006 en in 2015 in Union Creek wat ons goed is bevallen.
Lees je wat in over dat stuk en kijk dan hoe je het wilt indelen.

20-jul naar Seattle
21-jul Seattle
22-jul Seattle
23-jul Seattle - Vancouver
24-jul Vancouver
25-jul Vancouver
26-jul Vancouver - Victoria
27-jul Victoria - Tofino
28-jul Tofino
29-jul Tofino - Telegraph Cove
30-jul Telegraph Cove
31-jul Telegraph Cove - Parksville
01-aug Parksville - SF
02-aug SF
03-aug SF
04-aug SF - Monterey
05-aug Monterey
06-aug Monterey - Pismo Beach
07-aug Pismo Beach - Los Angeles
08-aug Los Angeles - San Diego
09-aug San Diego
10-aug San Diego
11-aug San Diego - Las Vegas
12-aug Las Vegas
13-aug Las Vegas
14-aug Las Vegas - Death Valley
15-aug Death Valley - Lee Vining
16-aug Lee Vining - Yosemite
17-aug Yosemite
18-aug Yosemite - South Lake Tahoe
19-aug South Lake Tahoe - Klamath Falls
20-aug Klamath Falls - Portland
21-aug Portland - Seattle
22-aug Seattle
23-aug Seattle

Een andere optie is om Canada te vergeten en meer tijd uit te trekken voor Washington en Oregon. Lijtk me niet gek, en het scheelt je een extra vlucht en eventuele drop off kosten.
Of doe alleen het Canada-deel met het noordwesten en bezoek het zuidwesten een andere keer zodat je daar ook de andere highlights mee kunt nemen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer