Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door tosca »

In 2022 willen we voor een langere periode op reis (13/14 weken). Dit hebben we in 2017 ook gedaan en toen maakten we een rondje rondom de wereld (Sri Lanka - Singapore - Maleisie - Laos - Australie - Hawaii - Mexico - Montreal & NY). Heel veel gevlogen gereisd, maar het was echt top.

Verschil tussen toen en nu, we gaan met onze (dan) peuter/kleuter die 4 zal worden tijdens de reis. Ons eerste idee was lekker 3 maanden door Azië te trekken, maar onze familietrip van dit jaar is niet doorgegaan en wij gaan er vanuit dat die deze zomer ook nog niet doorgaat. Hierdoor "moeten" we in 2022 naar Washington DC & Smith Mountain Lake (Virginia).

Omdat we (vooral ik) het niet zie zitten om tussen Azië en de VS te vliegen met zo'n kleine (voor steeds relatief korte stukken reis) zijn we ons nu toch aan het oriënteren op volledig de VS & Canada. Ons eerste idee was dan om te beginnen in Calgary en vandaar uit naar Vancouver.Dit stuk staat al lang op ons wensenlijstje, maar is er nog niet van gekomen. Maar, onze vertrekdatum is eind april /begin mei en nu vragen we ons af of die regio dan al te bereizen is? Met een kleine natuurlijk geen lange wandelingen, maar als alles echt dicht is zou ook zonde zijn?

De alternatieven waar we nu ook naar kijken is beginnen in Las Vegas en van daaruit richting Salt Lake, Yellowstone, Denver, verder naar beneden richting Santa Fe, Albuquerque & Grand Canyon (of andersom natuurlijk). Maar ook daarvoor geldt; hoe handig is dit in deze periode? Het stukje Salt Lake /Denver willen we sowieso gaan doen, ongeacht wat we er voor en erna gaan doen. Vinden het nog wel lastig te bepalen hoeveel tijd we moeten uittrekken voor dit totale rondje, voornamelijk inclusief de kleine man (zelf zijn we nogal van een hoog reistempo, dus dat zal wel echt omlaag moeten).

Allerliefst zouden we ook Hawaii nog inpassen, omdat we dat zo onwijs gaaf vonden. 1 week Ohau zou al voldoende zijn, maar zelf moeten we ook nog wikken en wegen of we dat de extra vluchten en jetlag waard vinden. Eindigen doen we sowieso in DC & Virginia (ongeveer 10 dagen), maar liefst nog een paar dagen NY.

Kortom, veel te veel keuzes en alles ligt nog open. Wat een luxeproblemen.

Maar, lang verhaal kort hebben we twee hoofdvragen:
- Route Calgary & Vancouver eind april /begin mei, is dat te doen?
- Route vanaf Las Vegas is dat eind april / begin mei, is dat te doen?
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door tosca »

Misschien heeft de hele inleiding (begrijpelijk) wat afgeschrikt? Maar is er niemand die ons iets kan vertellen over het stukje west Canada in (begin) mei?

Kouder of wat sneeuw maakt ons niet zoveel uit, maar als er echt veel gesloten is (of een risico daarop) zou ik dat denk ik toch wel zonde vinden.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door Galapogos »

Over de Canadese Rockies in april/mei kan ik je weinig vertellen. We hebben in april/mei wel een keer een rondreis gemaakt vanuit Las Vegas, en dat is prima bevallen. Voor Grand Canyon, New Mexico en ook de parken in Utah vind ik dat een mooie tijd. Voor Yellowstone en Colorado ligt het er aan wat je plannen zijn. Wij zijn eind april 2019 in het westelijke deel van Colorado geweest. Op sommige plekken (Mesa Verde NP, Black Canyon of the Gunnison NP, Colorado NM) was het prima, maar in de bergen (hoger gelegen delen Million Dollar Highway) lag nog te veel sneeuw om veel te kunnen doen. Voor Yellowstone geldt dat half mei alle parkwegen als het goed is open zijn, maar ik weet eigenlijk niet hoe toegankelijk het park in die periode is buiten de doorgaande wegen. Als jullie toch geen langere wandelingen willen maken zou het op zich wel een mooie, rustige periode kunnen zijn.

Arizona heeft in de periode april/mei ook veel te bieden. Je zou kunnen overwegen wat meer tijd in die staat door te brengen, in plaats van in Yellowstone en in Colorado?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt natuurlijk best veel doen als je de warmere delen eerst doet en dan naar het noorden of naar hoger gelegen delen gaat.
Yellowstone zou ik niet in mei al doen, maar eerder kiezen voor juni. Maar voor Arizona en Utah is april/mei heel mooi.
Het is wel wat lastig te beoordelen want het is natuurlijk helemaal afhankelijk van wat je wilt doen. Wil je veel parken bezoeken? Kijk dan op de verschillende NPS-sites wat er in de verschillende periodes open is, en mogelijk is.
Hoe wil je van Yellowstone naar Denver rijden, wil je ook South Dakota meenemen?

Marianne
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door tosca »

Bedankt voor jullie reacties! Logisch dat het aan onze route/programma ligt. Onze peuter wordt tijdens de reis 4, dus een wandeling van max. 5 km per keer zit er dan in denk ik. Maar genoeg te doen natuurlijk. We willen wel zeker een een aantal NP's bezoeken, maar zijn ook wel op zoek naar een mix van andere dingen.

Yellowstone leek me inderdaad al wel vroeg. En dat zelfde geldt voor Canada ben ik bang. Reden om in Canada te starten was om niet in de knoop te komen met je Esta. Inmiddels wat verder gelezen over Canada in het "voorjaar" en dat ziet er ook wel tof uit! Als je er rekening mee houdt met je programma lijkt dat voor ons ook wel een optie! Maar misschien slimmer om daarna eerst de warmere delen op te zoeken.

En voor wat betreft de route tussen Yellowstone en Denver was het inderdaad wel het plan om via South Dakota te gaan.

Ik ga de sites van de NP's eens goed bekijken en lekker verder puzzelen.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door Tantelotje »

Dat met die Esta moet je even goed uitzoeken, want als ik het goed hebben tellen een tussentijds of aansluitend verblijf in Canada (en Mexico) mee voor de maximale verblijfsduur van 90 dagen van je Esta. Dus die maximaal 90 dagen is wel iets om goed in de gaten te houden.

Verder ben ik vooral heel erg jaloers dat jullie zo lang de tijd hebben om zo'n rondreis te maken. :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door mtl »

In Canada en Mexico loopt de teller inderdaad door. Even naar die landen gaan om je teller op nul te zetten is dus geen optie.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door Martin & Marianne »

Maar als je begint in Canada scheelt het natuurlijk wel, want dan tel je pas vanaf binnenkomst in de VS.
Je moet dan wel weer terug naar Canada als je daar een auto huurt.

Marianne
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door hemmie »

Als je terugvliegt vanuit Canada (zonder tussenstop in de VS) maakt het niet uit dat die teller voor de esta doortelt. Dat is pas een propleem als je de VS weer in wil voordat je terug naar Europa (ofzo) bent geweest. Dan kun je afsluiten in Canada als het daar al wat warmer is.
Moet je het alleen zien te regelen met vervoer, want je kunt niet een huurauto ophalen in de VS en inleveren in Canada, dus je zou die moeten inleveren voor de grens, dan op een andere manier de grens over, en in Canada weer een nieuwe auto huren. Maar dat is dus ook een probleem als je het andersom doet.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door tosca »

mtl schreef:
12 jan 2021, 12:01
In Canada en Mexico loopt de teller inderdaad door. Even naar die landen gaan om je teller op nul te zetten is dus geen optie.
Dat was ook zeker niet onze bedoeling.

We willen in Canada starten voor een week of drie, auto inleveren en een vlucht (of trein) naar de VS nemen. Eindigen in Canada is hoogstwaarschijnlijk ook geen optie omdat we (zoals het er nu naar uit ziet) eindigen bij vrienden in Virginia (met andere familie).

Misschien nog wel een idee om dan eerst wel in een koud Canada te starten en daarna eerste de warmere staten in de VS te doen, voor we weer "omhoog" reizen.
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door tosca »

Ons idee is nu om eerst een week of 3 de tijd te nemen voor Vancouver - Calgary. Van daar uit dan een binnenlandse vlucht naar Vegas en dan de volgende route te doen. Na het lezen van verschillende reisverslagen hebben we nu de volgende opzet gemaakt:

Calgary - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Zion
Zion
Zion - Bryce
Bryce
Bryce - Capitol Reef
Capitol Reef - Salt Lake City
Salt Lake City
Salt Lake City
Salt Lake City
Salt Lake City - Moab
Moab
Moab
Moab - Aspen
Aspen
Aspen - Rocky Mountain National Park
Rocky Mountain National Park
Rocky Mountain National Park - Denver
Denver
Denver
Denver
Denver - Buena Vista / Salido
Buena Vista / Salido - Silverton /Durango
Silverton /Durango
Silverton /Durango
Silverton /Durango - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page
Page
Page
Page - Grand Canyon
Grand Canyon - Kingman
Kingman - Palm Springs
PalmSprings
PalmSprings
PalmSprings - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - richting oostkust

We hebben Yellowstone laten vallen omdat we dan qua tijd & route niet uitkwamen. Ook omdat we dan hoogzomer in Las Vegas & Utah uitkwamen en dat leek ons qua temperatuur ook niet fijn.Met dit rondje is alles nieuw voor ons (op Las Vegas, Palm Springs & Los Angeles na). We zijn relatief lang in alle steden, maar daar houden we ook van.Voor ons ook een moment om uit te rusten. Koffie drinken, parkjes en musea.

Graag horen we feedback op onze route. Qua volgorde & duur per locatie? Ook het stuk tussen Denver & Page komen we niet helemaal uit. Ook omdat we niet al te lange reisdagen willen maken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door Martin & Marianne »

In welke periode doen jullie dit? Vanaf begin juni?
En hebben jullie parken als Yosemite en Sequoia al eens bezocht?
Ik vind het lastig te beoordelen, het zou niet mijn reis zijn, met name vanwege de lange tijd In de steden. Zelf zou ik Salt Lake City laten vallen. Het is een flinke omweg. Wil je meer stad dan zou je San Francisco of San Diego toe kunnen voegen.
Voor Zion zou ik meer tijd uittrekken. Je kunt daar met een kind leuke wandelingen maken. En Springdale is een leuke plaats. Dat geldt ook voor Moab trouwens, daar kun je je wel een dag langer vermaken.
In Colorado heb je veel gezellige plaatsen. Wij vonden het fietsen in Leadville erg leuk, zie daarvoor ons 2019-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door Tantelotje »

Als je niet al te lange reisdagen wil maken zou ik zéker SLC eruit halen. Wat dat betreft ben ik het met Marianne eens, het is nu een beetje 'gekke slinger'.
Ik zou dan ook SLC skippen. Een van die nachten bij Springdale/Zion en 1 nacht bij Moab (dat is echt een leuke plaats om wat langer te blijven + er is veel te zien). En ik zou denk ik een nachtje van Denver en Palm Springs afsnoepen om San Diego toe te kunnen voegen.
Naar mijn mening een erg leuke stad, en zeker leuker dan Denver of SLC. En aangenamer qua temperatuur dan Palm Springs. Want als ik een beetje goed reken, en je vertrekt april/mei naar Canada om na 3 weken dit rondje te doen, zit je ergens eind juni/half juli in Palm Springs.
Ik denk dat het daar dan ook gezellig warm is. Dus als je nog een dagje zoekt voor San Diego...
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door BonnyR »

Als ik de route zo zie, zie ik veel steden. Daar kan je voor kiezen natuurlijk. Misschien heb je daar ook bijvoorbeeld twee van de vier dagen niets ingepland. Zoals Page is een bezoek aan de upper of lower canyon leuk en misschien een dag met een boot/kano maar verder is er iets zoveel. Ja Horshoebend, maar voor een 4 jarige zijn dat niet de toppers :D
Gaan jullie trouwens met een auto? April/ mei Canada is frisjes.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door hemmie »

Met een kleuter is Great Sand dunes misschien wel leuk om toe te voegen in Colorado, sleeen op de zandduinen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door tosca »

Martin & Marianne schreef:
28 jan 2021, 07:34
In welke periode doen jullie dit? Vanaf begin juni?
En hebben jullie parken als Yosemite en Sequoia al eens bezocht?

----

In Colorado heb je veel gezellige plaatsen. Wij vonden het fietsen in Leadville erg leuk, zie daarvoor ons 2019-verslag.

Marianne
Yosemite zijn we in 2010 geweest, maar alleen de Tioga Pass gereden. Sequoia nog niet.Toevallig zat ik gisteravond jullie verslag te lezen, tot aan de fietstocht en mijn batterij het begaf. Maar dat ziet er erg leuk uit!

Veel steden klopt inderdaad en dat is ook een bewuste keuze. We zijn gek op steden en vermaken ons over het algemeen prima in de gemiddelde stad met shoppen, koffie drinken, bibliotheek bezoeken of een museum. Voor ons is een mix tussen natuur & steden dus perfect.
Tantelotje schreef:
28 jan 2021, 10:54
Als je niet al te lange reisdagen wil maken zou ik zéker SLC eruit halen. Wat dat betreft ben ik het met Marianne eens, het is nu een beetje 'gekke slinger'.
Ik zou dan ook SLC skippen.
SLC er uit lijkt inderdaad de beste optie. In eerste instantie wilden we via Yellowstone en dan kwamen we er langs. We zijn nogal sportliefhebbers, dus de combi met een bezoek aan Olympische zaken is dan snel gemaakt. Maar om er zoveel voor om te rijden is weer zowat.

Palm Springs is zeker geen must (zijn er al geweest) en was toegevoegd om in ieder geval langs Joshua Tree Park te gaan. Maar niet of korter kan ook zeker, ook gezien de temperaturen.

Plan is inderdaad eind april (om en nabij Koningsdag) richting Canada te gaan en dan dus na een week of 3 naar de VS. Dat het dan frisser is in Canada is wat ons betreft geen enkel probleem. Dat compenseren we dan wel weer later in de reis;)
hemmie schreef:
28 jan 2021, 15:56
Met een kleuter is Great Sand dunes misschien wel leuk om toe te voegen in Colorado, sleeen op de zandduinen.
Dat ziet er super uit en gaat de kleuter erg leuk vinden!

Bedankt vooral jullie tips, wij gaan weer even verder met puzzelen!
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door tosca »

We zijn inmiddels weer paar weken verder en ook lekker bezig geweest met de route. We hebben hem nu "rond" maar twijfelen nog wel over een paar dingen:
* laatste stuk vanaf Page naar LA. Palm Springs (voor het huis van Elvis) & San Diego zijn geen grote musts dus daar zouden we evt. nog wat ruimte kunnen winnen.
* We hebben nu zeer ruim de tijd in o.a. Vancouver, Las Vegas, Moab & Los Angeles dus daar zouden we voor ons nog een dagje af kunnen halen als we die ergens anders nog nodig zouden hebben.
* Het stuk Calgary / Vancouver hebben we ons nog niet supergoed in verdiept; dus dit is een globale route.
* Ik zou zelf liefst nog wat extra tijd in Colorado doorbrengen, dus misschien kunnen we daar nog wat van de dagen die we evt. schrappen gebruiken.
* SLC hebben we inderdaad laten vallen, werd een gekke route om voor alleen een bezoek aan deze stad.
* Er is toch een (goede) week Hawaii in gekomen, waar we toch wel heel blij mee zijn.
* Laatste stuk (vanaf NY) is samen met familie.

1 Amsterdam - Calgary
2 Calgary
3 Calgary - Banff National Park
4 Banff National Park
5 Banff National Park
6 Banff National Park - Jasper National Park
7 Jasper National Park
8 Jasper National Park
9 Jasper National Park Wells - Grey Provincional Park
10 Wells Grey Provincional Park
11 Wells Grey Provincional Park
12 Wells Grey Provincional Park - Whister
13 Whister
14 Whistler - Vancouver
15 Vancouver
16 Vancouver
17 Vancouver
18 Vancouver - Hawaii
19 Hawaii
20 Hawaii
21 Hawaii
22 Hawaii
23 Hawaii
24 Hawaii
25 Hawaii
26 Hawaii - Las Vegas
27 Las Vegas
28 Las Vegas
29 Las Vegas
30 Las Vegas
31 Las Vegas Zion
32 Zion
33 Zion
34 Zion - Bryce
35 Bryce
36 Bryce - Moab
37 Moab
38 Moab
39 Moab
40 Moab
41 Moab - Aspen
42 Aspen
43 Aspen - Rocky Mountain National Park
44 Rocky Mountain National Park
45 Rocky Mountain National Park - Denver
46 Denver
47 Denver
48 Denver
49 Denver - Great Sand Dunes
50 Great Sand Dunes - Silverton /Durango
51 Silverton /Durango
52 Silverton /Durango
53 Silverton /Durango - Monument Valley
54 Monument Valley - Page
55 Page
56 Page
57 Page
58 Page - Kingman
59 Kingman - Palm Springs
60 Palm Springs
61 Palm Springs - San Diego
62 San Diego
63 San Diego
64 San Diego - Los Angeles
65 Los Angeles
66 Los Angeles
67 Los Angeles
68 Los Angeles
69 Los Angeles
70 Los Angeles
71 Los Angeles - New York
72 New York
73 New York
74 New York
75 New York
76 New York
77 New York
78 New York
79 New York - Philadelphia
80 Philadelpia
81 Philadelpia - Washington DC
82 Familytrip
83 Familytrip
84 Familytrip
85 Familytrip
86 Familytrip
87 Familytrip
88 Familytrip
89 Familytrip
90 Familytrip
91 Familytrip - Washington DC
92 Washington DC - Amsterdam
93 Amsterdam
Gebruikersavatar
tosca
Amerika-expert
Berichten: 3208
Lid geworden op: 01 feb 2010, 16:30

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door tosca »

Inmiddels zijn we weer een paar maanden verder en ondertussen hebben wij ons verdiept in wat we allemaal willen gaan doen tijdens het stuk wat al (redelijk) vast ligt. Het laatste stuk van de trip is weer open komt te liggen omdat de vakantie met de familie niet meer doorgaat.

Na Los Angeles hebben we dus nog een kleine 4 weken over om in te vullen. Liefst sluiten we af met een (goede) week NY, wat ons dus nog zo'n 16-20 dagen geeft voor andere bestemmingen.

We twijfelen over een paar opties:
* Nu zaten we te denken om na Los Angeles richting Portland & Oregon te gaan omdat dat al een poosje op ons eigen lijstje staat.
* Maar Florida lijkt me met een kleuter ook wel een hele relaxt bestemming en misschien voor hem wat leuker.
* Stukje Chicago / Detroit / Cleveland lijkt ons ook leuk (Chicago al meerdere keren geweest) maar dat wordt dan wel heel veel stad & rijden en verder niet zoveel in de buurt?

Iemand tips over bovenstaande opties of misschien wel een leuk idee voor een ander stuk? Rekening houdende met liefst afwisseling tussen stad & natuur en reizend met een peuter.


(we zouden natuurlijk ook ons stuk vanaf Las Vegas helemaal uit kunnen breiden / om kunnen gooien daarvan ligt nog niks helemaal vast behalve het hotel in Monument Valley waar je niet alles meer van terug kan krijgen)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zelf wat meer tijd voor Colorado wel mooi vinden. En welke maand zit je daar?
Dagen toevoegen betekent echter dat je met MV moet schuiven. Je zou wel eens naar Durango kunnen kijken, waarom 2 volle dagen daar?
Tussen Bryce en Moab zou ik twee nachten Capitol Reef wel mooi vinden. Of voeg Goblin Valley toe.

Als je Oregon zou toevoegen, in welke tijd van het jaar zit je daar dan?
En is het ook een optie om gewoon eerder terug te gaan? Of wil je echt die tijd volledig gebruiken?

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Tosca: 2022 Roadtrip 13 weken

Bericht door IngridZw »

Het meest logische lijkt me inderdaad om na Los Angeles richting het noorden te rijden en eventueel eindigen in Seattle. Maar om die route te rijden lijken mij 16 tot hoogstens 20 dagen daarvoor weinig vooral als je een relaxte route wilt. Om over meer dagen te beschikken zou je eigenlijk van bestemmingen daarvoor wat moeten schrappen, maar het probleem is dan weer dat je op dag 53 in MV moet zijn i.v.m. het niet restitueerbaar hotel. Misschien na MV minder tijd in Page, een overnachting minder in Palm Springs en minder dagen in LA.
San Diego zou je kunnen schrappen maar dat zou heel jammer zijn want dat is juist een stad die je eigenlijk niet zou moeten missen. Vonden wij mooier dan LA. Je hebt daar de Zoo, Seaworld en veel bezienswaardigheden in de stad zelf.
Je zou de route eens uit kunnen schrijven van dag tot dag en kijken hoever je komt.

Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat Florida wel een bestemming is waar een kleuter het meer naar de zin heeft. En dan zou ik dit denk ik na New York doen als een relaxte afsluiting na alle indrukken.

Misschien eventueel ook nog een optie om toch Yellowstone, Grand Teton, South Dakota er tussen te voegen vanuit Moab of Capitol Reef. Ik weet alleen niet in welke periode jullie er dan zouden zijn.

Bij de plaats Williams ligt Bearizona Wilflife Park. Ook leuk voor de kleine.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer