Wandelen in Jasper en Banff met beren?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Wandelen in Jasper en Banff met beren?

Bericht door ClaireVHaut »

Galapogos schreef:
10 jan 2021, 16:36
Ik zou mijn in Canada gekochte bear spray niet zomaar verkopen aan iemand anders, verzegeld of niet. Bij de aanschaf ervan (in 2017) hebben we onszelf moeten legitimeren en werden onze persoonsgegevens genoteerd, in combinatie met de serienummers van de bear spray. Ik zou niet graag hebben dat iemand anders rondloopt met bear spray die op mijn naam staat geregistreerd.

Voor in de VS gekochte bear spray ligt het anders. Daar heb ik me tot dusverre nog niet voor hoeven legitimeren.
Wij hoefden ons wel te legitimeren maar serienummer niet. Dingetje knipte hij eraf en klaar. Niets opgeschreven. Ik zie het probleem niet eigenlijk
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Wandelen in Jasper en Banff met beren?

Bericht door jess85 »

Wij gaven de laatste keer in 2019 onze bear spray aan eigenares van onze voorlaatste vakantiewoning. Zag er ook niet echt een probleem in. (Samen met onze frigobox en andere spullen)
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wandelen in Jasper en Banff met beren?

Bericht door BonnyR »

Blijkt ook dat in sommige parken niet is toegestaan om 'bear spray' te hebben. Zag ik op de site van National Park service.

It is recommended that you carry bear spray when hiking in bear country. However, some parks do not allow the possession or use of bear spray. Check park regulations before your trip.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wandelen in Jasper en Banff met beren?

Bericht door Galapogos »

Bear spray is in ieder geval toegestaan in de nationale parken waar grizzlyberen voorkomen: Glacier, Yellowstone, Grand Teton, North Cascades.

Het is in ieder geval niet toegestaan in Yosemite, SeKi, Lassen Volcanic.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wandelen in Jasper en Banff met beren?

Bericht door BonnyR »

@Galapogos is het bekend waarom Yosemite er niet voor kiest???

Las trouwens een onderzoek ergens gedaan in Alaska wanneer Bear spray het meest gebruikt wordt. Dat is het meest dus tijdens "hiking"en maar een heel klein percentage bij bijvoorbeeld, sportvissen of fotograferen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wandelen in Jasper en Banff met beren?

Bericht door Martin & Marianne »

Van een ranger in Sequoia hebben we eens begrepen dat de beren daar niet agressief zijn en dat bear spray daarom niet nodig is. In Yosemite zijn ze wel wat opdringeriger maar ook niet agressief.
Misschien is bear spray alleen nodig bij grizzlyberen?

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wandelen in Jasper en Banff met beren?

Bericht door jojostravelusa »

Martin & Marianne schreef:
18 jan 2021, 21:03
Misschien is bear spray alleen nodig bij grizzlyberen
Niet per definitie.
Wij waren in 2017 in Alaska en hebben vanaf Soldotna een geweldige overnachting ingepland aan de overkant van het water in Lake Clark NP, in de Silver Salmon Creek Lodge. Daar hebben de gidsen geen bearspray bij zich. Maar daar hebben de beren (grizzly's) altijd overzicht en zicht op wat er aan mensen rondloopt op het strand en de vlakte. Je kunt heel dichtbij komen en er is, met gezond verstand, geen probleem. Je mag echter niet in het bos komen. Daar gaan de beren naartoe als ze rust willen en ik sluit zeker niet uit dat ze dan heel ander gedrag vertonen als ze mensen tegenkomen.
Deze 24 uur waren echt the best of our lives. Alleen niet voor de portemonnee. Eerlijk is eerlijk, maar we zouden het zo weer doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer