Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

Dank je! Daar had ik inderdaad al over gelezen; zou dan 'ten koste gaan' van een nacht Jasper (van 3 naar 2) of van een nacht Lake Louise (van 3 naar 2). Is dit te reserveren? Vind het zonder reservering wel spannend hartje hoogseizoen (eind juli/begin augustus)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door chippie777 »

Niet te reserveren maar maak je geen zorgen, de parkeerplaats is zo groot daar is echt “altijd” een plekje te vinden. Wij waren er in het hoogseizoen en er was werkelijk meer dan genoeg plek. Het was de enige plek die wij niet gereserveerd hadden. Wij hadden twee nachten Jasper en 1 nacht Lake Louise, was prima.
Lees anders even ons blog en dan de dagen van Jasper t/m Banff, dat geeft een indruk hoe wij het ervaren hebben tijdens het hoogseizoen.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

Leuk! Ga vanavond jullie blog lezen :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Van Seattle naar Glacier

Bericht door jill1234 »

In juli hopen we naar Canada/NW USA te gaan; geboekt met corona garantie: tot 6 weken voor vertrek gratis te annuleren. We hopen dat in mei meer duidelijk is en anders kunnen we dus annuleren (hopelijk niet).
Ik zit even met de route van Seattle naar Glacier; wij doen een rondje Calgary (helaas was een one way Calgary-Vancouver niet meer beschikbaar met de camper). Globale route is Calgary-Banff-Icefield Parkway-Jasper-Well's Gray-Vancouver en dan naar Seattle en van Seattle naar Glacier en van Glacier weer naar Calgary.
Het stuk tussen Seattle en Glacier is volgens mij best een saai stuk; de kortste route althans (Seattle-Spokane-Glacier).
Ik heb hier tot nu toe een overnachting gepland in Spokane, puur als overnachtingsplek. Ik kan eventueel een 2e overnachting doen tussen Seattle en Glacier; welke route zou dan mooi zijn? En aangezien je met de camper niet The going to the sun road mag rijden, is mijn vraag of er aan de westkant van het park een handige camping zit waarmee je met de shuttle ook naar het oostelijke deel kan (St Mary). Zelf omrijden naar St Mary kost veel tijd en kilometers. Daarnaast: is Glacier NP de moeite waard na de Canadese Rockies? Of een beetje van hetzelfde?
Ik hoor het graag. :-)

Opmerking moderator

Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben er vorig jaar gestaan en we vonden het inderdaad en hele leuke ervaring. Als je een tour met de Icefield Explorer doet, ga dan niet midden op de dag. Dan is het hartstikke druk. Neem een van de laatste (bij voorkeur de laatste) bussen. En ga ook naar de Skywalk. Ook heel mooi.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.b ... /p/13.html
Wij waren er half september en dan is het seizoen al aardig op zijn retour. Voor wie niet aan schoolvakanties gebonden is, is dit een aanrader. Niet alleen hier, maar voor de hele reis.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Seattle naar Glacier

Bericht door Martin & Marianne »

jill1234 schreef:
21 okt 2020, 09:15
Zelf omrijden naar St Mary kost veel tijd en kilometers.
Maar als je daarna naar Calgary gaat komt je toch langs de oostkant? Ik zou zeker aan de oostkant gaan zitten.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

Nee, dat hoeft niet; de 93 gaat via de westkant naar Canada/Calgary.
Maar ik begrijp dat oost echt mooier is, ik zal nog eens kijken. En is Spokane een logische stop tussen Seattle en Glacier of mis ik dan wat leuks? Ik zou graag een westernstadje bezoeken; had eerst Wintrhop in de planning maar dat ligt toch niet zo handig op de route.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

Zijn er in West Canada ook leuke cowboy/westerndorpjes? Ik kom niet verder dan een ranch bij Cache Creek met een openluchtmuseum.....
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door michelly »

michelly schreef:
08 okt 2020, 13:13

Misschien is de Bar U Ranch iets voor jullie? Dit ligt onder Calgary. Kijk eens in ons 2017 verslag (dag 9 en 21) voor zowel Winthrop als Bar U Ranch.
Had je hier al naar gekeken of is dit niet wat je bedoelt?
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

Jazeker, maar ligt niet helemaal op de route...Ik kom net een dag te kort of zou een nacht minder Glacier (USA) moeten doen; rijden namelijk van daar uit in 1 dag via Waterton Lakes terug naar Calagary en dat is al een volle dag denk ik.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door michelly »

Qua tijd wordt dat dan inderdaad moeilijk maar je komt er wel zo ongeveer langs dus het ligt wel op je route.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

Ja, ik formuleerde het wat verkeerd ;-) Ik bedoelde inderdaad dat ik er practisch langs kom maar tijd te kort kom. We puzzelen nog even verder!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

In het kader van, je moet toch wat, maar weer met het roadbook bezig (tegen beter weten in?)
Eerste 2 weken zijn zo goed als klaar. Ik zit met de 3e week te worstelen.
Eerste deel:
dag 1 AMS-Calgary
dag 2 Calgary - Bow Valley Campground
dag 3 Bow Vally- Banff
dag 4 Banff
dag 5 Banff- Yoho- Lake Louise Campground
dag 6 met shuttle naar Lake Louise en Lake Moraine.
dag 7 Lake Louise - Icefield Parkway - Jasper (gekozen toch niet te overnachten bij de gletsjer, keuzes keuzes)
dag 8 Jasper (Maligne Lake Canyon, Spirit Island?)
dag 9 Jasper
dag 10 Jasper - Mount Robson- Well's Gray (klok uur terug dus tijd om Well's Gray vandaag te doen)
dag 11 Well's Gray- Historic Hat Creek Ranch- Whistler (of omgeving; gaan niet naar Whistler verder)
dag 12 Whistler- Vancouver: camper op camping installeren en met bus naar centrum en Stanley Park (camping Capilano)
dag 13 Walvistour Vancouver en door naar Seattle
dag 14 Boeiing Fabriek en museum of Flight Seattle
dag 15 Seattle- North Cascades- Winthrop

Dat is het idee voor de eerste 2 weken; veel reisverslagen gelezen en ben er wel tevreden over. Wij zijn geen stadsmensen vandaar de in jullie ogen misschien beperkte tijd in Vancouver en Seattle. Maar dat is dus bewust ;-)
De invulling van de laatste week vind ik lastiger.idee was om na Winthrop richting Glacier NP (USA) te rijden, maar dat zijn 2 lange reisdagen. En vanuit Glacier na 3 nachten de grens over en via Waterton Lakes terug naar Calgary.
Maar ik twijfel echt heel erg; ten eerste vanwege de 900 km die we in 2 (saaie?) reisdagen dan moeten afleggen naar Many Glacier. Ten tweede omdat de shuttles in het park daar maar elke 30-60 minuten rijden en ben je dan niet meer aan het wachten dan wat anders?
Andere optie voor die laatste week is om vanuit Winthrop weer richting Canada te gaan en via Revelstoke en Kootenay NP terug naar Calagary te gaan. Deze mogelijkheid biedt elders op de route dan ook nog ruimte om een dag toe te voegen.
Keuzes keuzes keuzes. Ik hoor graag tips over het laatste deel van de reis. Dank alvast.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

We hebben weer wat gestoeid met de route; was toch niet tevreden over de laatste week (Seattle-Glacier). 2 lange rijdagen en de verhalen over lange rijen bij de shuttlebussen in Glacier schrikken toch wel een beetje af (in combinatie met ingrijpende wegwerkzaamheden in het Many Glacier gedeelte) Glacier willen we dan een volgende reis meenemen (dan willen we rondom Yellowstone een route doen)
Dus verder gepuzzeld en nu gekomen tot een , denken we, betere/rustigere route.
dag 1 AMS-Calgary
dag 2 Calgary - Banff
dag 3 Banff
dag 4 Banff- Yoho- Lake Louise Campground
dag 5 met shuttle naar Lake Louise en Lake Moraine. Lake Louise Campground
dag 6 Lake Louise - Icefield Parkway - Jasper (gekozen toch niet te overnachten bij de gletsjer, keuzes keuzes) Whistler Campground
dag 7 Jasper (Maligne Lake Canyon, Spirit Island?) Whistler Campground
dag 8 Jasper (Raften) Whistler Campground
dag 9 Jasper - Mount Robson- Well's Gray (KOA Clearwater/Well's Gray)
dag 10 Well's gray (KOA Clearwater/Well's Gray)
dag 11 Well's Gray- Historic Hat Creek Ranch- Whistler
dag 12 Whistler- Vancouver: camper op camping installeren en met bus naar centrum en Stanley Park (camping Capilano)
dag 13 Walvistour Vancouver en door naar Seattle
dag 14 Boeiing Fabriek en museum of Flight Seattle en rijden tot Ellesburg (KOA Ellesburg)
dag 15 Ellesburg- Sandpoint (middag relaxen aan Lake Pend Oreille)
dag 16 Sandpoint (Idaho) - Cranbrook (Fort Steele Heritage Town)
dag 17:Cranbrook- Radium Hot Springs
dag 18: Radium Hot Springs- Kootenay NP
dag 19: Kootenay NP
dag 20: Kootenay- Calgary
dag 21: Calgary- AMS
dag 22: AMS

Dit is volgens maps 2700 km

Ben benieuwd naar jullie mening; dit lijkt me een prima route; weinig dagen met veel km (alleen dag 9 , 11 en 15, maar max is 400 km)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door ClaireVHaut »

beter denk ik. 400 km vind ik nog te doen hoor. Boeing is voor jullie belangrijk dus lekker erin laten.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

Ja, ik denk dat het goed is zo. Misschien 1 nacht Kootenay minder en die elders toevoegen, daar denken we nog even over.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door stegeman »

Door Corona gebeurde er hier niet zoveel en was even weg. Nu maar eens even weer ingelogd. :D
2017 deden wij canada en een stuk amerika. Ook incl Vancouver Island. Vonden we echt geweldig. Ook de Ferry naar Victoria was adembenemend. Het meest verrasssende national park die reis was toch wel glacier national park amerika. Begrijp ik nu goed dat je dit toch weggelaten hebt? Met de dagen die jij hebt lijkt me het schrappen van Vancouver island idd wel nodig. Hoe jammer ook. Een volgende reis dan maar. De going to The Sun road in glacier vonden onze jongens ook echt super.
Wij deden de reis ongeveer met de snelheid van jullie. Achteraf is ons dat een te hoog tempo geweest, wil het je toch meegeven. Vancouver, whistler, rockies.... het is allemaal zo mooi. Ik ben niet van de steden maar Vancouver is toch echt mijn favoriet..... lekker fietsen huren in Stanley park oa..Wij zijn er 2 volle dagen geweest, maar was voor ons te weinig.
Had je glacier er nu ook weer uit gehaald ? Waar je ook heen gaat. Glacier ligt niet echt op de route, maar ohhhh wat een mooi park. Wil je niet aan het twijfelen maken, maar noem het toch maar even
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

Ja, Glacier wel of niet, het blijft een ding. Ik heb gelezen dat er grootschalige wegwerkzaamheden zijn in 2021 in het Many Glacier gebied; dit in combinatie met verhalen in reisverslagen waarbij je soms anderhalf uur op de shuttles moet wachten maakt het voor ons niet meer zo aantrekkelijk.
Maar er ligt nog niks vast qua campings; ik krijg er steeds meer een hard hoofd in dat we in juli kunnen gaan.
Denk dat ik dit weekend ook maar eens ga denken aan een plan B; Zweden/Noorwegen, iets waar we met de auto heen kunnen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 972
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door stegeman »

Wij deden de route met eigen auto. Maar met camper zal het wel niet mogen... Alhoewel ons het reizen met een suv heel goed beviel. Zo goed dat we voor Amerika weer zo gegaan zijn. Maar ja ook bij ons kriebelt een camper wel.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis jill1234: Calgary-Vancouver met de camper.

Bericht door jill1234 »

We hebben nog steeds een heel klein beetje hoop dat de geplande reis naar Canada en NW USA door kan gaan eind juli. Komen nu wel op het punt dat we straks in april de campings moeten gaan boeken en dan rijst de vraag: gaan we dat doen of boeken we om/annuleren we?
Annuleringskosten campings zijn 10 dollar, dus dat is te overzien maar het levert wel gedoe op en een 'schadepost' van ongeveer 100 euro. Lastig dus!
Iemand anders die een camperreis gepland heeft deze zomer? Wat doen jullie?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer