Reis ReisgraagAY: Vancouver-Calgary 2021 tips voor verblijf gevraagd.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
ReisgraagAY
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2020, 07:47

Reis ReisgraagAY: Vancouver-Calgary 2021 tips voor verblijf gevraagd.

Bericht door ReisgraagAY »

Hallo, in juli 2021 (hopelijk) zijn we van plan om een roadtrip van Vancouver (via Seattle en Olympic NP) naar Calgary te maken (4 personen). Onze planning en hotels in de steden liggen vast, enkel nog die in de parken en daar had ik graag wat tips over gehad: Olympic NP, Wells Gray, Jasper, Banff.

Onze planning ziet er als volgt uit - tickets als geboekt:
Dag 1 Bru - Vancouver
Dag 2-3 Vancouver
Dag 4-5 Seattle
Dag 5 Seattle - Port Angeles - Lake Crescent Lodge 2 nachten - ervaringen ?
Dag 7 Port Angeles - Victoria
Dag 9 Victoria - Wells Gray - twijfelen ts Helmcken Falls Lodge en Wells Gray Guest ranch
Dag 11 Wells Gray - Jasper - Patricia Lake Bungalows (??)
Dag 14 Lake Louise
Dag 16 Banff - tips welkom
Dag 18 Calgary

Heb al heel veel gedacht over het schema en wil dit niet echt veranderen, alle tips zijn welkom - bedankt op voorhand en hopelijk kan het allemaal doorgaan. Graag ook tips over huurauto, wil via Sunnycars gaan, maar je moet bij boeking het volledige bedrag betalen en dat zie ik niet zo zitten.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis ReisgraagAY: Vancouver-Calgary 2021 tips voor verblijf gevraagd.

Bericht door ClaireVHaut »

ik vind het een schema waarin je eigenlijk constant te weinig tijd hebt.. Hotels etc. geen tips, ben kampeerder

Ik deed calgary - vancouver in 4 weken ;-)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis ReisgraagAY: Vancouver-Calgary 2021 tips voor verblijf gevraagd.

Bericht door Tantelotje »

Eens met ClaireVHaut, alhoewel onze trip Vancouver - Calgary voor afgelopen zomer gepland stond, dus strikt genomen geen ervaring.
Dat was een route van 24 dagen, one-way.
Natuurlijk kan jouw route ook. Ik betwijfel alleen of je tijd hebt om iets te zien. Ook al zeg je dat je er al goed over na hebt gedacht, ik zou je toch adviseren je keuzes te heroverwegen. Laat bv het Amerika deel eruit en gebruik die tijd in Canada..

Qua huurauto boeken wij heel vaak via Sunnycars, wel altijd met flexservice dat je tot paar uur voor huur gratis kunt annuleren.
Zolang dat kan maakt voor mij het vooraf betalen niet uit, dan heb je die kosten maar gehad en hoef je daar qua creditcard geen rekening mee te houden.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ReisgraagAY: Vancouver-Calgary 2021 tips voor verblijf gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren in 2006 in Olympic NP en hebben toen twee nachten overnacht in een cabin op de KOA camping bij Port Angeles en één nacht Lake Quinault Lodge. Vooral die laatste was geweldig, prachtig gelegen. We hebben dus geen ervaring met Lake Crescent Lodge, maar we zijn er wel geweest en het leek me voor een eventuele tweede keer leuk om daar te overnachten.

Ik weet niets van het Canada-deel, dus ik kan ook niet zeggen of het snel is. Schrijf het eens per dag uit, nu lijkt het misschien sneller dan het is? En als je een van/naar schema maakt zie je ook wat de rijdagen zijn. Nu is met name het stuk bij Seattle wat dat betreft wat onduidelijk.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 okt 2020, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis ReisgraagAY: Vancouver-Calgary 2021 tips voor verblijf gevraagd.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben vorig jaar een rondje Calgary (met Vancouver Island) gedaan in 4 weken. Misschien heb je wat aan ons reisverslag? We reisden wel met een camper.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
ReisgraagAY
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2020, 07:47

Re: Reis ReisgraagAY: Vancouver-Calgary 2021 tips voor verblijf gevraagd.

Bericht door ReisgraagAY »

Bedankt voor jullie reaktie en tips, we hebben jammer genoeg niet langer owv verlof. We gaan heel selectief moeten zijn wat we willen zien, en waarschijnlijk enkel highlights. Dit is een eerste trip naar Canada en zullen waarschijnlijk nog eens teruggaan.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ReisgraagAY: Vancouver-Calgary 2021 tips voor verblijf gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je niet langer verlof hebt (geen idee wat owv is?) zou je ook het voorstel van Tantelotje kunnen volgen. Het lijkt me niet gek om een deel te laten vallen en voldoende tijd uit te trekken voor de rest. Seattle en Olympic NP kun je dan een andere keer bezoeken, in combinatie met bijvoorbeeld de andere parken in Washington, en met Oregon.

Voor de huurauto zou je eens tips in het vervoer-subforum kunnen vragen. Waarom sunnycars?

Marianne
ReisgraagAY
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 sep 2020, 07:47

Re: Reis ReisgraagAY: Vancouver-Calgary 2021 tips voor verblijf gevraagd.

Bericht door ReisgraagAY »

Owv=omwille van 😉
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer