Air Transat, wijziging, annulering ? Kosten?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Air Transat, wijziging, annulering ? Kosten?

Bericht door ClaireVHaut »

Zoals het nu lijkt , gaat AT zijn rechstreekse vluchten van uit Amsterdam naar Vancouver uit het schema halen en zal het een vlucht met tussenstop op Toronto gaan worden.

Als ik in het huidige schema kijk (wat nog niet is aangepast) dan zijn de overstap tijden echt lang..variërend van 5 uur tot een volle dag..

Uiteraard heb ik daar geen zin in. 2-3 uur oke, maar halve dag ? Nope.. dan kom ik op een onhandig tijdstip aan ..helemaal geen trek ik..

Plus het feit dat het huidige schema aangeeft dat mijn terugvlucht niet op de dag die ik heb geboekt kan via Toronto (dat kan uiteraard nog veranderen)

In mijn, omgeboekte, reis voor 2021 zit dus een ticket van hen naar Vancouver. Ik heb daarbij ook nog options plus bijgeboekt
Mijn reisagent geeft aan dat bij omboeken naar andere maatschappij (als het geboden alternatief voor ons niet passend is) ik het geld kwijt ben voor die options plus.. Dat lijkt mij sterk.. Zij gooien de boel om, daar hoef ik niet akkoord mee te gaan toch ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Air Transat, wijziging, annulering ? Kosten?

Bericht door mtl »

Ze zijn niet verplicht om jullie naar een andere maatschappij om te boeken. Oplossing zal binnen AT moeten vrees ik. Ze zitten niet in een alliantie.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Air Transat, wijziging, annulering ? Kosten?

Bericht door ClaireVHaut »

dat ze me niet op andere maatschappij boeken is prima, dan graag mijn geld retour. Ik hoef niet akkoord te gaan met een ingrijpende wijziging ? Van rechtstreeks naar overstap van tig uur ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Air Transat, wijziging, annulering ? Kosten?

Bericht door mtl »

Heb je het reisburo al laten weten dat jullie dit niet willen accepteren? En nagevraagd naar eventuele alternatieven?
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Air Transat, wijziging, annulering ? Kosten?

Bericht door Ruud2004 »

Nee, hoef je niet mee akkoord te gaan. Geboden oplossing is niet redelijk/billijk. Of AT lost dit voor jullie op (via andere maatschappij) of de overeenkomst wordt beëindigd en krijg je je geld terug. Zoals MTL al aangeeft zal het wel een refund worden, AT zal geen KLM tickets voor jullie kopen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
gondelier
Amerikakenner
Berichten: 1075
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:39
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Stolwijk
Contacteer:

Re: Air Transat, wijziging, annulering ? Kosten?

Bericht door gondelier »

Ik heb dit eind vorig jaar gehad toen AT ineens ook alles omgooide en op Calgary niet meer rechtstreeks vloog. Reisbureau heeft het toen geannuleerd en we kregen ons geld terug
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Air Transat, wijziging, annulering ? Kosten?

Bericht door ClaireVHaut »

mtl schreef:
31 jul 2020, 10:17
Heb je het reisburo al laten weten dat jullie dit niet willen accepteren? En nagevraagd naar eventuele alternatieven?
die komen nu alleen maar met omboeken naar KLM voor 800 meer :-(.. En we hebben nog geen def. bericht van onze vluchten in mei 2021. Ik heb alleen van iemand van air transat zelf vernomen dat die vluchten dus gewijzigd gaan worden, de komende weken gaat de info plus nieuw schema naar de touroperators.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Air Transat, wijziging, annulering ? Kosten?

Bericht door ClaireVHaut »

Ruud2004 schreef:
31 jul 2020, 13:08
Nee, hoef je niet mee akkoord te gaan. Geboden oplossing is niet redelijk/billijk. Of AT lost dit voor jullie op (via andere maatschappij) of de overeenkomst wordt beëindigd en krijg je je geld terug. Zoals MTL al aangeeft zal het wel een refund worden, AT zal geen KLM tickets voor jullie kopen.
refund is prima, dat is wat we willen dan. AT zal ons echt niet omboeken..misschien air canada maar dat lijkt me sterk
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Bertus
Amerikafan
Berichten: 195
Lid geworden op: 25 feb 2012, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Wijk aan Zee

Re: Air Transat, wijziging, annulering ? Kosten?

Bericht door Bertus »

Vraag aan touroperator vluchten met Lufthansa wel met overstap in Frankfurt maar stuk goedkoper dan met KLM
Vrgr Bertus
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Air Transat, wijziging, annulering ? Kosten?

Bericht door tomhster »

In Toronto kun je je trouwens best goed vermaken bij een lange overstap. Met de trein ben je vrij snel en betaalbaar in het centrum. Je bagage kun je voor weinig opslaan op het vliegveld, automatisch doorsturen deden ze bij ons niet.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Air Transat, wijziging, annulering ? Kosten?

Bericht door ClaireVHaut »

Bertus schreef:
01 aug 2020, 16:50
Vraag aan touroperator vluchten met Lufthansa wel met overstap in Frankfurt maar stuk goedkoper dan met KLM
Vrgr Bertus
Die had ik idd gezien, heen tussenstop op frankfurt en terugvlucht via munchen, beiden ergens 1 1/2 uur overstap tijd (lijkt me genoeg). Prijs 535 retour met bagage. En hun premium tarieven zijn voordeliger dan economy bij KLM ;-)
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Air Transat, wijziging, annulering ? Kosten?

Bericht door ClaireVHaut »

tomhster schreef:
01 aug 2020, 18:22
In Toronto kun je je trouwens best goed vermaken bij een lange overstap. Met de trein ben je vrij snel en betaalbaar in het centrum. Je bagage kun je voor weinig opslaan op het vliegveld, automatisch doorsturen deden ze bij ons niet.
Dat geloof ik direct maar ik heb daar dus geen behoefte aan..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer