Ongeluk bus Columbia-ijsveld.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
groennom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Ongeluk bus Columbia-ijsveld.

Bericht door groennom »

Bij velen bekende bus die je over de Columbia Icefield in het Jasper National Park rijdt is verongelukt. Naar nu bekend 3 mensen overleden en een aantal gewonden:
https://www.ad.nl/buitenland/drie-doden ... ~a6f89f49/.

Nooit gedacht dat dit ook echt zou kunnen gebeuren. :sadcry:
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Ongeluk bus Columbia-ijsveld

Bericht door jojostravelusa »

Ik las het vanmorgen. Eigenlijk is het nog een geluk bij een ongeluk dat er door corona maar 20 mensen in de bus zaten i.p.v. de 56 die erin kunnen en erin het hoogseizoen ook in zitten. Dan was het nog veel erger geweest.
Wij zijn vorig jaar met de Ice Field Explorer geweest en het is een machtig voertuig. Je hebt dan helemaal niet het idee dat er iets mee kan gebeuren, maar dat is natuurlijk een illusie. Vermoedelijk is de chauffeur met 1 of meerdere wielen naast het pad gekomen en er vanaf gevallen. Heel akelig.
GJ
Amerika-expert
Berichten: 1588
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:57
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Ongeluk bus Columbia-ijsveld

Bericht door GJ »

Wij hebben daar in 2012 in gezeten en die dingen voelen zo enorm stabiel. Kan me bijna niet voorstellen dat zoiets kan kantelen. Wat een vreselijke tragedie.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Ongeluk bus Columbia-ijsveld.

Bericht door AnnInBC »

Volgens het nieuws hier in Canada zaten er 27 mensen op die bus (Ice Explorer) en was de bus omvergeduwd door een stenen lawine. :sadcry: :sadcry:
Inderdaad toch een beetje een geluk bij ongeluk omdat er maar half de mensen inzaten, normaal kunnen er zo een 56 passagiers in zo een bus. Het had nog een stukje erger gekunnen. Vreselijk voor de families/nabestaanden...

https://globalnews.ca/news/7193550/albe ... -icefield/
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Ongeluk bus Columbia-ijsveld

Bericht door jojostravelusa »

GJ schreef:
19 jul 2020, 14:08
die dingen voelen zo enorm stabiel. Kan me bijna niet voorstellen dat zoiets kan kantelen
Helemaal mee eens. Wij zijn er vorig jaar mee geweest, met 16 man aan boord, maar het is ongelooflijk dat er daar wat mee kan gebeuren. Ook omdat ze maar iets meer dan stapvoets rijden.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ongeluk bus Columbia-ijsveld.

Bericht door ClaireVHaut »

ik begreep uit nieuwsberichten dat de chauffeur onwel was geworden en de bus was daardoor niet bestuurbaar.. Vreselijk!
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Ongeluk bus Columbia-ijsveld.

Bericht door AnnInBC »

Geen nieuws over het onwel zijn van de bestuurder tot nu toe in ons lokaal nieuws. Ik hoorde vandaag wel ze hebben vastgesteld dat het geen rock slide was...het onderzoek gaat nog verder naar de oorzaak. Dus het zou wel mogelijk kunnen zijn dat de bestuurder onwel geworden was of dergelijke?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer