Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Bericht door jill1234 »

Wij zijn aan het brainstormen over een camperrondreis volgend jaar zomer (Seattle-Salt Lake City met in Canada Jasper, Banff, Yoho en Waterton).
Nu vraag ik me af hoe het in de parken zit met parkeren in het hoogseizoen. We zijn afgelopen zomer in het zuidwesten van de USA geweest en hebben toen nauwelijks parkeerproblemen gehad want in Zion, Bryce, Grand Canyon en Yosemite de gratis parkshuttle gebruikt (we overnachtten in het park).
Ik ben dus benieuwd of parkeren een probleem is in het hoogseizoen in de parken en ik ben ook benieuwd hoe het rijden in West-Canada is met de camper; veel haarspeldbochten met steile afgronden, of valt dat mee?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Bericht door jojostravelusa »

Hoe het in het hoogseizoen is, weten we niet, want we waren er vorig jaar augustus/september en toen was het heerlijk rustig.
Het rijden is er niet heel spannend. Dat valt erg mee.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Bericht door jill1234 »

Dat klinkt goed!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Bericht door AnnInBC »

Aan wat voor camper denken jullie? Dus wat voor een grootte zou je willen huren?

In West-Canada ga je geen problemen hebben met het rijden en ook niet met het parkeren. Veel parkings (vooral in de Nationale Parken) hebben een speciale RV (camper) parking. Er zijn 2 wegen die je met een bepaalde grootte niet kan doen en dat is de weg naar de Takakkaw Falls (Yoho Valley Road), die heeft een haarspeldbocht en je moet die al uitstekend doen als je camper groot is. Verder dacht ik ook dat er geen grote campers mogen rijden op de Cavell Road naar Mt. Edith Cavell in het Jasper National Park. Verder zijn alle plaatsen goed met de camper bereikbaar en is het rijden met een camper geen probleem. Op sommige plaatsen in de Canadese Rockies kan het erg druk zijn op sommige plekken, maar daar zijn dan ook shuttles mogelijk om er te geraken. Ik denk hier vooral aan Moraine Lake en Lake Louise in het Banff National Park, daar is het altijd erg druk en de parking is altijd vol. Voor de rest van deze parken valt het goed mee, zeker als je vroeger op de dag op pad bent of later in de namiddag/avond.

Hopelijk heb je daar wat aan.
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1175
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Bericht door chippie777 »

Het rijden is geen enkel probleem. Wij hadden een 31 ft camper en dat was prima te doen. De ruimte op de wegen en de parkings is meer dan voldoende. Het vinden van een parkeerplaats bij populaire bezienswaardigheden in Jasper en Banff is wel een uitdaging. Wij waren er in het hoogseizoen van 2015 en het was af en toe best lastig om te parkeren. Niet omdat de plekken te klein zijn maar omdat alles gewoon vol staat. Je moet je dus een beetje aanpassen, bijvoorbeeld vroeg(er) op stap en/of je ontbijt/lunch/diner tijd aanpassen. Ook de campings waren vol, niet te vergelijken met vol in zuid frankrijk maar gewoon geen plek voor je (grote) camper. Wij hadden van te voren gereserveerd en dat was maar goed ook, om dat bijna alle campings in de NP’s een bord hadden bij de ingang dat ze vol waren voor campers. Maar met de juiste voorbereiding en planning tijdens de reis is het prima te doen in het hoogseizoen.
Zie ons blog van 2015 voor de reis door Jasper en Banff.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Bericht door jill1234 »

Dank voor de reacties; afgelopen zomer een C25 van CA gereden; volgend jaar willen we weer met cruise america/cruise canada, maar dan in ene 30. Net iets ruimer, heel fijn met pubers ;-) Willen sowieso ruim van te voren campings reserveren en als het kan camper op de camping laten staan en vanaf de camping met de shuttle.
Ik ga jullie verslagen eens lezen!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Bericht door Galapogos »

In Kootenay, Banff, Yoho en Jasper zijn volgens mij geen shuttles die je kunt gebruiken vanaf de campgrounds. Je hebt wel de shuttles naar Moraine Lake en naar Lake O’Hara, maar die vertrekken niet vanaf een camping.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Bericht door AnnInBC »

Ja, dat bedoelde ik ook eigenlijk. Voor Lake Louise en Moraine Lake hebben ze nu shuttles (waar je voor moet betalen, als ik me niet vergis) als de parkings bij de meren zelf vol zijn. Je moet dan parkeren op een grotere overflow parking dichtbij de snelweg en vandaar gaan de shuttle bussen naar Lake Louise en Moraine Lake. Er zijn ook een paar plaatsen waar je deze shuttles kan nemen vanuit het dorpje Banff.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Bericht door jojostravelusa »

Als je Yukon meepakt en dus in Whitehorse start, dan kun je een truckcamper nemen. Daar zijn wij compleet voor gevallen en willen allerlei kunstgrepen uithalen om er weer mee te rijden. Cruise Canada heeft ze niet, dus je bent aangewezen op Canadream of Fraserway, die erg duur is, maar wel een slide out heeft. In Amerika zijn de truckcampers slappe aftreksels van de TCA van Canadream.
Het rijdt heerlijk relaxed, want je zit in een superdeluxe pickup truck. Daardoor heb je ook geen geluid vanuit de camper v.w.b. rammelend servies enzo. Wij vonden het met z'n tweeën ruim genoeg.
Wij hebben er nu 2x een mee gehad en zouden eigenlijk niks anders meer willen, maar dat gaat helaas niet lukken. Ze zijn wel duurder dan de standaard C25 bv.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Bericht door Galapogos »

Zo’n truckcamper ziet er wel heel relaxt uit zeg! Alhoewel wij van het tentkamperen zijn, snap ik best dat zo’n camper wel echt het beste van twee werelden is. Het gemak van een auto en toch het comfort van een camper met eigen sanitair en alles.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Bericht door jill1234 »

jojostravelusa schreef:
11 jun 2020, 14:51
Als je Yukon meepakt en dus in Whitehorse start, dan kun je een truckcamper nemen. Daar zijn wij compleet voor gevallen en willen allerlei kunstgrepen uithalen om er weer mee te rijden. Cruise Canada heeft ze niet, dus je bent aangewezen op Canadream of Fraserway, die erg duur is, maar wel een slide out heeft. In Amerika zijn de truckcampers slappe aftreksels van de TCA van Canadream.
Het rijdt heerlijk relaxed, want je zit in een superdeluxe pickup truck. Daardoor heb je ook geen geluid vanuit de camper v.w.b. rammelend servies enzo. Wij vonden het met z'n tweeën ruim genoeg.
Wij hebben er nu 2x een mee gehad en zouden eigenlijk niks anders meer willen, maar dat gaat helaas niet lukken. Ze zijn wel duurder dan de standaard C25 bv.
Hebben 2 pubers mee dus een truckcamper gaat hem niet worden. Maar inderdaad, man en ik zeiden vorig jaar al tegen elkaar toen we ze zagen rijden, dat dat wel wat voor ons is als de kinderen niet meer mee gaan.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Bericht door jojostravelusa »

Nee, dat is dan geen optie. Ook met een klein kindje, wat volgens hun wel zou kunnen, zou ik het niet snel doen. Dan wordt het toch wel een heel beperkte ruimte.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Bericht door stegeman »

Wij zijn hier ook over aan het informeren geweest. Maar het is dus niet zo dat je het mag loskoppelen. En dus niet het leefdeel op een camping kunt laten staan en alleen met truckstelsel rijden. Of is er wel iemand die dat wel zo aanbiedt.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Bericht door Corv »

Maar als ik het goed begrijp krijg je bij een truckcamper minder camper voor meer geld?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Bericht door AnnInBC »

Corv schreef:
16 jun 2020, 18:37
Maar als ik het goed begrijp krijg je bij een truckcamper minder camper voor meer geld?


Zo lijkt het te zijn, maar met zo een truckcamper kan je wel gemakkelijker overal komen vergeleken met zo een grote camper. Ook het parkeren is gemakkelijker (ik denk hier bij winkels, restaurants, shoppings, ...) omdat zo een truckcamper toch wel wat kleiner is ... dat zijn voor sommigen ook weer voordelen, die ze niet hebben met zo een grotere camper.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Bericht door Corv »

AnnInBC schreef:
18 jun 2020, 00:41
Corv schreef:
16 jun 2020, 18:37
Maar als ik het goed begrijp krijg je bij een truckcamper minder camper voor meer geld?


Zo lijkt het te zijn,
Maar is dat niet een beetje optisch bedrog? Een truckcamper van canadream is 23 ft. Een C25 is 60 cm langer. Beide zijn gebouwd op eenzelfde maat chassis waarbij de canadream een dubbelcab heeft. En ik begreep dat de opzetunit er niet afgezet kan/mag worden terwijl ik dacht dat dat juist het voordeel was.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1414
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Ervaring parkeren camper hoogseizoen en rijden in West-Canada.

Bericht door AnnInBC »

Corv schreef:
18 jun 2020, 01:03
Maar is dat niet een beetje optisch bedrog? Een truckcamper van canadream is 23 ft. Een C25 is 60 cm langer. Beide zijn gebouwd op eenzelfde maat chassis waarbij de canadream een dubbelcab heeft. En ik begreep dat de opzetunit er niet afgezet kan/mag worden terwijl ik dacht dat dat juist het voordeel was.
Ja zou best kunnen. Ik heb weinig ervaringen met campers. Ik weet enkel dat die truckcampers toch gemakkelijker zijn om te parkeren, vooral bij winkels, in de stad en dergelijke. Inderdaad, die opzetunit mag er niet af...dat heb ik ook al gelezen op de meeste websites die truck campers verhuren. Dit waarschijlijk om schade aan de truck en opzetunit te vermijden, als je de opzetunit eraf haalt en schade aanbrengt is het volledig voor jou omdat te betalen. En ook niet iedereen weet hoe je precies zo'n opzetunit van de truck afzet, ik kan me niet voorstellen dat het super simpel is om te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer