NW en een stukje ZW in één keer?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Pirreke
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2020, 09:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

NW en een stukje ZW in één keer?

Bericht door Pirreke »

Vorig jaar deed ik West USA aan, volgend jaar West Canada, maar als Covid-19 geen roet in het eten gooit zal het dit jaar het gebied tussen beide worden.
Let wel... Geen Yellowstone, Grand Teton en Glacier NP, want daar ga ik een andere keer voor terug. Het zou trouwens veel te veel worden om in één keer te doen.
* Ter verduidelijking: Ik heb in West alles beneden Richfield bezocht.
Ik vind hier op het forum verschillende routes, maar altijd bestrijken ze een kleiner gebied. Heeft er iemand van jullie ooit het hele gebied - wat ik nu zou willen doen - in één keer bezocht? Ik ben er me van bewust dat ik een keuze zal moeten maken en veel mooie plaatsen zal moeten missen.
Ik reken op 4 weken rondreis met een kleine camper. Met campings hoef ik niet veel rekening te houden, want meestal kampeer ik wild.
Ik reis wel op mijn ééntje en ik moet dus niemand rekenschap geven wanneer ik vroeg wil opstaan of veel kilometers wil rijden.
Dank.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: NW en een stukje ZW in één keer?

Bericht door Tantelotje »

Misschien moet je even een planning/routekaartje toevoegen. Nu is het niet zo duidelijk wat je voor ogen hebt.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Pirreke
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2020, 09:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: NW en een stukje ZW in één keer?

Bericht door Pirreke »

Tantelotje schreef:
10 apr 2020, 09:45
Misschien moet je even een planning/routekaartje toevoegen. Nu is het niet zo duidelijk wat je voor ogen hebt.
Ik wou een kaart posten, maar helaas dat kan blijkbaar niet. Daarom... Alles binnen de driehoek Denver, Reno en Seatlle. Maar zoals gezegd zonder Yellowstone en Grand Teton NP. Arches NP doe ik er ook nog bij. Dat heb ik vorig jaar moeten annuleren wegens te veel hooi op mijn vork :wink:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: NW en een stukje ZW in één keer?

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt natuurlijk een plaatje posten. Of een link van een route in Googlemaps (bijvoorbeeld zo).
De driehoek die je noemt is nog steeds wel erg ruim. Geen kust? Wel parken in Utah?
En wanneer zou je willen gaan? Ligt er al iets vast? Grote kans dat het dit jaar ook niet meer lukt.

Je kunt voor wat langere routes eens naar onze routes kijken.

Marianne
Pirreke
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2020, 09:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: NW en een stukje ZW in één keer?

Bericht door Pirreke »

Het plaatje posten lukt me niet... Ik ben hier nieuw en te weinig ervaring, dus. Op jullie blog heb ik al wat gegrasduind 😁 Mooi en informatief!
De parken in Utah heb ik reeds bezocht, behalve de buurt van Salt Lake City. Dat valt dus in de driehoek die ik nu wil doen. Ja, die driehoek is wel erg ruim. Kust mag, maar intereseert me minder.
En inderdaad... de kans dat het lukt is eerder klein vanwege de Covid-19 crisis, maar ik moet een paar vouchers opgebruiken door annuleringen. Als het niet lukt worden het weer nieuwe vouchers. Zo blijven we wel bezig 🙄
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: NW en een stukje ZW in één keer?

Bericht door Martin & Marianne »

Probeer eens wat routes uit te werken en plaats die in bijvoorbeeld het zuidwesten-reisforum. Dan krijg je wel tips en ook verwijzingen naar relevante reisverhalen. Dat het vaak kleinere delen van jouw route zijn maakt natuurlijk niet uit. Wellicht heb je iets aan ons 2015-verslag.

Als je een plaatje hebt kun je dat in je bericht kopiëren. Of je klikt op bijlagen (onderaan in je bericht als je een bericht aan het opstellen bent). Wel even op de grootte letten.
En bovenstaande berichten volledig quoten is niet nodig en ook niet toegestaan. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: NW en een stukje ZW in één keer?

Bericht door dejong89 »

Welke parken wil je bezoeken? Welke plaatsen wil je bezoeken? Hou je van natuur? Ben je meer van de stad?
Parken in de buurt van Salt lake zijn in mijn optiek Yellowstone,Grand Teton & Glacier maar dat wil je nu niet.

Een route plaatsen is niet moeilijk. Maak een route in Google maps, kopieer de link en plak hem hier. Dat kijkt een stuk makkelijker :D
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Pirreke
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 apr 2020, 09:09
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: NW en een stukje ZW in één keer?

Bericht door Pirreke »

Bedankt voor de goede raad, jongens! Ik ga aan het werk en kom later terug met een route en meer info...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: NW en een stukje ZW in één keer?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben ook wel benieuwd wat je zou willen bezoeken. Als je in Denver begint; waarom dan niet een kleiner rondje, met bijvoorbeeld South Dakota en Yellowstone/Grand teton? En dan door Colorado - prachtig in de herfst - weer terug naar Denver.
Met jouw driehoek rij je eigenlijk alle hoogtepunten van het westen voorbij. Dat kan natuurlijk een keuze zijn. Er is buiten de bekende parken ook genoeg te zien. Maar wel iets om eens bij stil te staan lijkt me.

Marianne
Mark10
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 24 nov 2017, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: NW en een stukje ZW in één keer?

Bericht door Mark10 »

Als ik het goed begrijp, zou je route willen maken tussen Ritchfield(Utah) en Seattle(Washington)
Je kan vele keuzes maken.
Mijn eerste gedachte zou zijn Salt lake, Grand Teton, Yellowstone, Glacier en dan richting Seattle(Mt Rainier enz).
Maar zoals je zelf aangaf wil je dit een ander keer doen.
Dan zou mijn keuze de volgende zijn.
San Francisco- Yosemite NP- Lake Tahoe- Lassen Vulcanic NP- Redwood NP - Crater Lake - Coos bay t/m Astoria - Mt Hood - Columbia River Gorge( oa multnomah Falls) - Mt Rainier NP - Olympic NP - Seattle.
2010: Zuidwest t/m Midwesten
2016: Florida
2016: Alaska en Canada
2018: Noordwest
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: NW en een stukje ZW in één keer?

Bericht door Kath90 »

Ik had al een halve route bedacht en toen zag ik het bericht van Mark 10 😋

Ik zat te denken een Reno-Lassen- en dan de kustroute omhoog met uitstapjes naar Redwood NP en Portland tot aan Seattle- Mount Rainier, Olympic, North Cascades en Vancouver.
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer