Corona annuleringen -Canada-

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Zilver87
Amerika-ontdekker

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Zilver87 » 26 mar 2020, 22:24

Snap ik wel. Dat scheelt voor nu weer wat werk! Besef wel dat het een luxeprobleem is hoor, maar weet liever nu dat het niet doorgaat dan 2 weken van te voren.

Opmerking moderator

Quote verwijderd!

ClaireVHaut
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ClaireVHaut » 27 mar 2020, 13:13

@Zilver87 Ja.. Ik weet ook 99,99% zeker dat het niet doorgaat, dus waarom niet nu al dat bericht.

Maar goed.. de prioriteit ligt uiteraard bij de mensen die voor mij vertrek zouden hebben.. waar de een genoegen neemt met voucher en tzt wel zal boeken, zijn er ook die dan de hele handel al weer in detail willen vastleggen voor hun komende reis en dat kost ook tijd..

Ik ga wel weer op het bankje zitten..
Zoek je informatie over Canada ? Ga dan naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.

stephannl
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door stephannl » 28 mar 2020, 08:48

Ik zou met jongste zoon eind april richting Calgary vertrekken.
Eerder al de meeste hotels en de huurauto geannuleerd.
Vandaag de laatste hotels.

Klm stuurde vandaag bericht dat de vluchten zijn geannuleerd.
Nu kijken wat te doen...
een voucher die na een jaar refundable is.
Of nieuwe data kiezen (bedenktijd tot 30 september)
1992 Florida
2012 Noordoosten VS / Canada
2016 Zuidwesten VS
2̶0̶2̶0̶ 2021(?) Noordwesten VS / Canada
Blog =>http://onsreisblog.wordpress.com

Dorito
Amerikafan

Bericht door Dorito » 28 mar 2020, 13:21

Wij hebben vlucht, camper en hotel 2 nachten voor vertrek begin juli volledig betaald. Tioga, reisorganisatie heeft op site staan dat ze volgende week meer info hopen te hebben mbt reizen vanaf 1 mei.

I.v.m. “De Canadese overheid heeft nog geen officiële einddatum aangekondigd, al wordt 30 juni als voorlopige einddatum genoemd.” verwacht ik mn info voor reizen tm 30 juni. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet verwacht dat alles “back to normal” is als Canada de grenzen al opendoet vanaf 1 juli.
Wil je dan wel naar een ander land reizen moet doel daar rond te trekken terwijl tegen die tijd het virus er naar alle verwachting nog is?
Ik zal eens kijken wat onze annuleringsverzekering zegt.

kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke » 28 mar 2020, 16:53

We lopen hier een aantal weken achter op Europa, dus het gaat hier vermoedelijk ook langer duren. En we hebben de USA, dat op dit moment veel erger getroffen is maar minder zware maatregelen lijkt te treffen, als grote buur. En dit is de grootste (veelal onbewaakte!) internationale grens... Met mensen die toch maar blijven denken dat het ingaan tegen advies of zelfs wetten een olympische sport is, belooft het hier in Canada niet veel goeds.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON

ClaireVHaut
Amerikafan

Bericht door ClaireVHaut » 28 mar 2020, 17:40

@Dorito Ik verwacht ook niet dat er binnenkort wel gereisd kan worden. Als ik dit jaar nog ga, dan zal het ergens september worden. Voor volgend jaar heb ik al wat anders in de planning. Je annuleringsverzekering zal niet veel doen nu, je wordt immers schadeloos gesteld door dat Corona voucher. Die zal Tioga ook wel gaan aanbieden. Ik ben nog heftig in dubio :-). Ga ik de vouchter aannemen of wil ik een complete refund. Ik heb alles al betaalt (vertrek 4 mei) en dat is toch een fiks bedrag.

@kastelke Ik ben er ook bang voor .. In de VS is het echt vreselijk.. en dan houden ze nog de grens open tussen Canada en de VS. Onbegrijpelijk eigenlijk.
Zoek je informatie over Canada ? Ga dan naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.

Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 » 02 apr 2020, 17:31

Ik zie dat onze reisorganisatie de voorwaarden voor de voucher heeft aangepast. Eerder kon je bij alle ANWB (waar travelhome onder valt) reisonderdelen de voucher besteden (dus bijv ook bij Cruisetravel, Fox reizen), maar dat kan nu niet meer. Nu kun je deze alleen bij Travelhome besteden. Dat betekent dat het een verre camperreis moet worden (als je op de wintermaanden bent aangewezen). Dat is wel jammer, omdat dat voor ons niet meer gaat lukken. Maar tot nu toe hebben we nog niets gehoord dus het is nog afwachten.

Ik zag op campercanada.nl dat zij uberhaupt geen mogelijkheid tot annulering bieden (alleen vanuit de eigen verzekering) ondanks code oranje en inreisverbod (of ik lees niet goed), dus ik ben blij dat wij in ieder geval bij een fatsoenlijke organisatie hebben geboekt. :?

Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 » 02 apr 2020, 17:33

De berichtgeving van de Canadese overheid is trouwens aangepast. De datum van 30 juni is weggehaald. Dus ik snap de onduidelijkheid/onzekerheid van reisorganisaties ook wel...

ClaireVHaut
Amerikafan

Bericht door ClaireVHaut » 02 apr 2020, 18:33

ik heb inmiddels bericht dat mijn camperhuur blijft wat hij bij omboeken naar september en ik kan ipv met Air Transat ook KLM kiezen (AT heeft in naseizoen en bagger schema). Dus ik moet / mag morgen mijn voorlopige keuzes doorgeven en dan ga ik dus omboeken. Ik geloof dat ik dan geen voucher rechten heb meer als ik dat doe, dus ik ga uiteraard nog even navragen hoe of wat als er dan alsnog niet gevlogen kan worden..

Dorito
Amerikafan

Bericht door Dorito » 02 apr 2020, 21:14

Lastig zeg @ClaireVHaut . Het lijkt wel een hele studie.
Het zal wel zo zijn dat als je kiest voor het één, die voucher niet meer mogelijk is.

Ik moet ook nog kijken hoe het zit met de campings die ik voor juli / aug allemaal al gereserveerd had. Het zijn campings in NPs Canada en US, KOAs en wat andere campings. Hopelijk krijg ik het grootste deel van het geld wel terug.

Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 » 02 apr 2020, 22:18

Wij hebben 4 campings in NP's al geboekt en kregen laatst een mail dat als de overheid restricties op legt dat de campings alle reserveringen automatisch annuleren en dat gasten hun geld terug krijgen. Je hoort dan vanzelf van ze. Had jij dat niet @Dorito ?

ClaireVHaut
Amerikafan

Bericht door ClaireVHaut » 02 apr 2020, 22:33

@Dorito ik had ook al wat campings vastgelegd ivm labourday etc. En dat heb ik, op admin kosten na, al weer terug gekregen . Dat is ook zo bij de parken in Canada, je bent alleen de reserveringskosten kwijt

Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 » 03 apr 2020, 14:16

@ClaireVHaut zijn de reserveringen door de campings zelf al geannuleerd bij jullie?

ClaireVHaut
Amerikafan

Bericht door ClaireVHaut » 03 apr 2020, 16:12

Alleen die in de VS heb ik zelf geannuleerd, Canada deed het voor mij .., Maar ik vermoed dat als ik had gewacht de VS ook zelf had geannuleerd. Ik was gewoon eerder

Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 » 03 apr 2020, 20:59

Wat hebben ze dan al vroeg geannuleerd. Je gaat begin mei toch? Op de site van de parken staat dat ze alles tot 30 april annuleren..

ClaireVHaut
Amerikafan

Bericht door ClaireVHaut » 04 apr 2020, 11:08

@Zilver87 Canada heeft , onder voorbehoud, zijn grenzen dicht tot 30-6 . op basis daarvan zijn die reserveringen geannuleerd door henzelf. VS heb ik zelf geannuleerd. Ik zou idd 4 mei gaan, maar dat gaat uiteraard niet door.

Zilver87
Amerika-ontdekker

Bericht door Zilver87 » 05 apr 2020, 14:01

@ClaireVHaut, wij gaan 2 juni en bij ons is nog niets geannuleerd door de campings (ook overheids-campings) omdat ze de datum 30 april aanhouden. Vandaar dat ik het me afvroeg :blink:

ClaireVHaut
Amerikafan

Bericht door ClaireVHaut » 05 apr 2020, 17:28

@Zilver87 ik hoor ook verschillende dingen hoor.. bij een wel en de ander niet. Ik heb geen idee hoe die systemen werken . ik heb iig geen reserveringen meer in mijn account en bedrag staat weer op de creditcard

Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ruud2004 » 05 apr 2020, 20:04

stephannl schreef:
28 mar 2020, 08:48
Ik zou met jongste zoon eind april richting Calgary vertrekken.
Eerder al de meeste hotels en de huurauto geannuleerd.
Vandaag de laatste hotels.

Klm stuurde vandaag bericht dat de vluchten zijn geannuleerd.
Nu kijken wat te doen...
een voucher die na een jaar refundable is.
Of nieuwe data kiezen (bedenktijd tot 30 september)
Je zal het wel gelezen hebben in een ander topic in dit forum. Bij losse vliegtickets onder protest en met verwijzing naar EU regeling 261/2004 is het aannemen van hun voucher de beste optie. Hier zal de komende weken wel een bindende uitspraak over komen en zal allemaal wel niet zo makkelijk gaan als het lijkt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16 Florida
2012 ZW-Waikiki
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 NW USA/SW Canada
2018 NO Canada/USA
2019 NW Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com

Dorito
Amerikafan

Bericht door Dorito » 10 apr 2020, 20:53

@Zilver87
Bij mij nog geen bericht van campings dat ze zelf annuleren. Wel een nieuwsbrief van KOAs in de US dat de meeste gewoon open zijn. Dat betekent annuleringskosten. Iig bij Glacier NP US hebben we een KOA. Ik heb nog niet gecheckt of die nog open is.
Wel bericht van Canadream van de camper gekregen dat camper annulering CAN$ 100 kost. Dat is geen geld.
Maar KlM annuleren kost 100%.
Dus maar wachten. Vind t wel lastig of ik me nou nog moet verdiepen in de annuleringsvoorwaarden van de campings in de US. Daar heeft iedere staat zijn eigen beleid.

Nu annuleren is langer voor de reis, dus lagere kosten, maar dan komen annuleringskosten wel voor onze eigen rekening.
Wat denken jullie?

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer