Corona annuleringen -Canada-

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Tantelotje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Tantelotje » 12 aug 2020, 09:23

Bij toeval keek ik vanmorgen even op m'n creditcard overzicht en zag dat er een bedragje gestort was. Dat is natuurlijk altijd interessant :D
Het blijkt te gaan om 10CAD met omschrijving Parkscan-Burgess Shale Field BC. Ik heb even teruggezocht en dit lijkt te gaan om het inschrijvingsbedrag voor de loting van de bus naar Lake O'Hara. Waar wij overigens geen tickets voor bemachtigd hadden.

Meer mensen deze ervaring? Ik neem aan dat het komt dat je nu toch nog niet naar Canada/de parken kan maar dat ze dit zelfs terugstorten als je geen ticket hebt geloot vind ik echt supernetjes! :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2020: ZW Canada Iets in Europa

https://jurgenencharlotte.blogspot.com/

AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC » 12 aug 2020, 16:29

Dat is inderdaad netjes! Zou misschien wel kunnen omdat de shuttle bus volledig geannuleerd is voor het hele jaar, ook voor de lokale bevolking. Lake O'Hara Lodge is ook gesloten dit jaar en men kan dus enkel te voet naar Lake O'Hara dit jaar.

Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic » 12 aug 2020, 19:36

Tantelotje, wij hebben zojuist even naar onze CC rekening gekeken en inderdaad, ook bij ons is 10 CAD teruggestort. Heel erg netjes, vooral omdat we uitgeloot waren. Had hier ook helemaal niet op gerekend.

Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ing » 16 aug 2020, 12:50

Yes, ik was ook al verrast door het bedrag! Heel erg netjes.
AL, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, ID, IL, IN, LA, ME, MD, MA, MI, MN, MS, MT, NV, NH, NJ, NM, NY, ND, OK, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VT, VA, WA, WC, WI, WY

Up next
April 2020: CA, AZ & NM
Zomer 2020: Canada, Oregon & Washington

Rik-
Amerika-ontdekker

Bericht door Rik- » 23 sep 2020, 10:45

Ik krijg net volgend bericht van Airtransat.
Ze hadden al een voucher uitgeven zonder verloopdatum. Dit is toch ook wel netjes.

Dear Client,

After four months of inactivity due to the COVID-19 pandemic and its impact on the entire tourism industry, we are gradually resuming operations as of July 23, 2020. However, the situation has forced us to completely revise our flight schedule for the 2020-21 winter season and reduce our overall capacity and routes offered.

As a future travel credit holder, we are contacting you today to inform you of the refund option available to you. Since the current situation does not allow us to foresee resuming our direct flight operations to/from Western Canada in the near future, we are offering you a full refund of the amount received on file in replacement of the travel credit.

This refund will be processed automatically, so you do not need to do anything. Please note that impacted bookings will be processed in order of departure date, so there may be a delay in receiving your refund.

Sincerely,
Transat
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:Canada

MG82
Amerika-ontdekker

Bericht door MG82 » 24 sep 2020, 20:02

Inderdaad heel netjes.
Wij hadden onze voucher al gebruikt voor een omboeking naar augustus 2021.De nieuwe vluchten kwamen ook een heel stuk goedkoper uit... Maar nu is het dus afwachten wat er er allemaal nog gaat wijzigen aan het vluchtschema gezien de omstandigheden waarin Ait Transat nu moet opereren. Onze rechtstreekse vlucht naar VAncouver zal sowieso al gewijzigd worden, want die zijn geschrapt ( enkel nog vluchten op Toronto en MOntreal vanuit Belgie en Nederland). Wij wachten nog steeds op de officiële communicatie daarover. Daardoor staat bij ons ook alles on hold voor de verdere plannnen van onze reis: als aankomst en vertrekdatum waarschijnlijk zullen wijzigen , moet je in het geval van een rondreis ook alle data van hotels, autohuur excursies etc. weer omboeken. Na al het annulatie-gedoe voor onze geplande reis rondreis in aug 2020, durf ik nu niet te boeken, laatstaan met voorafbetaling :| .

ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ClaireVHaut » 27 sep 2020, 13:44

Irritant he dat Air Transat zo lang wacht met communicatie omtrent die wijzigingen. De AT respresentative wie ik sprak gaf aan dat de rechtstreekse vluchten op Vancouver er inderdaad uitgingen. Dan lees je her en der dat oa Tioga en "Travelhome die vluchten al niet meer aanbieden omdat zij dit ook weten. Mijn reisorganisatie doet dus niet en wachten dus gewoon af..

En intussen zie ik de prijzen van KLM maar stijgen en stijgen. Omboeken kan ik pas als de wijzigingen bekend zijn. Ik heb een spuughekel aan overstap en zeker als de 2e vlucht in een "bus" is... Ik boek hele specifieke plek in vliegtuig (een 2 zitter in een rij), die zijn niet beschikbaar op de 2e vlucht en de verwachting is ook dat de heenvlucht in kleiner toestel is, dus 3-3-3... en daar heb ik dus niet voor betaald... Nu is de klm vlucht 3-4-3 maar daar betaal ik dan exta voor economy comfort..

Kortom.. irritatie factor hoog.
Zoek je informatie over Canada ? Ga dan naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.

ClaireVHaut
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door ClaireVHaut » 10 okt 2020, 17:38

inmiddels zijn mijn vluchten van Air Transat geannuleerd en had ik binnen 3 dagen geld terug voor de bijgeboekte opties. Ik heb KLM tickets nu geboekt. Mijn camper en hotel blijft bij reisorganisatie staan. Duimen dat we in 2021 kunnen
Zoek je informatie over Canada ? Ga dan naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer