Corona annuleringen -Canada-

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Corona annuleringen -Canada-

Bericht door ClaireVHaut »

Om het USA topic mbt de travelban en de daarmee samenhangende ellende vwb annuleren etc. niet te vervuilen, wellicht hier de ruimte voor de Canada gangers om hun proces rondom annuleren , omboeken en alles wat er mee samenhangt te delen.


TS start:

Voorlopig vertrek 4/5; retour 1/6.
Vlucht met Air Transat
Camper : Fraserway
Geboekt bij : GoCanada in juni 2019

Vooralsnog blijft het reisbureau aangeven dat mijn reis doorgaat :blink: en willen geen informatie geven over de eventuele mogelijkheden qua omboeken.
Wij hopen om te kunnen boeken naar september.

Mogelijke problemen:
camperhuur... deze is vastgelegd in juni 2019 met de nodige kortingen en pakketten. Dezelfde camper is in september 2 x zo duur. Hoe gaat reisbureau (of liever gezegd Fraserway) hiermee om ? Mogen we annuleren als er een dusdanig prijsverschil is , zodat het boven budget uitkomt ? Mogen we kostenloos omboeken naar auto en prijsverschil omzetten in hotel overnachtingen (want die auto is op zeker goedkoper dan een camper qua huur).. Allemaal vragen die wij hebben en waar nog geen antwoord op is.

Verder krijgen we dus geen informatie en moeten we afwachten tot de daadwerkelijke annulatie van de vluchten.

Hoe staat het bij jullie ? Zeker bij de mensen die al eerder vertrekken ; wat is tot nu toe de geboden oplossing geweest van het reisbureau ?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door kastelke »

Travel to Canada restricted until June 30.

(Klik op link en scroll naar beneden)

https://www.canada.ca/en/public-health/ ... c=tilelink
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door ClaireVHaut »

Ja dat nieuws had ik uiteraard al meegekregen ;-)

Ik vind het jammer dat er geen canada gangers zitten..

Ik zit nu even in de wachtstand qua reactie reisbureau en in overleg met mijzelf of ik dan omboek naar september of het naar 2021 ga verschuiven..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Lizzy84
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 aug 2017, 22:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Lizzy84 »

Hai je hebt waarschijnlijk weinig aan mijn reactie, maar wilde het toch even laten weten. Wij zouden met 4 volwassenen en 1 kindje 11 mei vertrekken naar Canada. Net als jullie in juni vorig jaar campers geboekt bij Go Canada. Wij hebben uiteindelijk de reis geannuleerd, omdat wij alleen nog de aanbetaling hadden gedaan en de reis/annuleringsverzekering dit dekte. Een van de weinige verzekeringen in NL begrijp ik uit alle verhalen. We hebben gisteren de annuleringsnota gehad.
Ik begrijp je verhaal heel goed, wij hebben echt in dubio gezeten over wat te doen. De dekking van de verzekering had de doorslag, anders was het waarschijnlijk mei 2021 geworden. Succes met alles verder!
Groetjes Lisette
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door ClaireVHaut »

ik heb alles al betaald.. dat doe ik eigenlijk altijd, zie nooit zo de noodzaak in van in delen betalen. Dan kan ticket uitgegeven worden, kan ik stoelen boeken etc.. dus.. wij wachten wel even af.. Ik heb sowieso recht op geld terug maar miscshien kiezen we voor voucher.. we moeten daar nog maar eens voor gaan zitten.

Verzekering dekt dit overigens ook gewoon, ik heb een extra dekking.. die had ik al ivm onlusten op andere bestemming waar ik heen zou gaan.

Ik annuleer dus zelf helemaal niets.. ik wacht het gewoon af..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Tessah
Amerikafan
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 apr 2011, 20:38
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Tessah »

Het is de bedoeling dat we op 19 juni naar Seattle vliegen om de volgende dag door te reizen naar Canada. Dat zie ik dus niet meer gebeuren... ik kan de huurauto en overnachtingen nog gratis annuleren. Voor de vliegtickets is het even afwachten wat er gaat gebeuren.
Stiekem hoop ik nog dat de datum van 30 juni vervroegd gaat worden. Een andere optie is dat we nog wel naar de VS kunnen afreizen en daar dan een rondreis maken. Maar voorlopig wacht ik het maar even rustig af.
Groeten, Tessah
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Tantelotje »

Onze vakantie zou 21 augustus moeten starten in Vancouver. We wachten het gewoon af, of het Canada wordt, met de auto door Europa of als dat ook niet kan de Veluwe :wink: .
Mocht het niet door kunnen gaan: alle overnachtingen kan ik kosteloos annuleren, de auto is nog niet geboekt en geen idee wat Delta tegen die tijd doet met tickets. In het slechtste geval kunnen we daar niks mee.

We hebben 2 weken geleden onze vakantie in Florida eerder moeten beëindigen. De vlucht omboeken was gratis, maar we waren 1 dag te vroeg om voor de regeling van Airbnb in aanmerking te komen. Dat kost een paar honderd euro.
Maar in deze situatie ben ik liever thuis dan daar. Maar goed, dat zijn natuurlijk wel andere bedragen dan de huur van een camper...
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door ClaireVHaut »

ik ben vooral benieuwd naar eventueel bijbetalen en wat er zal gebeuren als ik omboek naar een auto.

Ik ben denk ik pas half april eens aan de beurt bij reisbureau
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Zilver87
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 mar 2020, 16:48

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Zilver87 »

Wij hebben een reis via Travelhome geboekt, vertrek 2 juni-terugkomst 3 juli. Ook wij zagen de maatregelen (grenzen dicht tot 30 juni) en gingen ervan uit dat onze reis geannuleerd zou worden. Meestal boeken we via Jan Doets en ik zag dat zij alle reizen naar Canada met vertrek tot 30 juni al geannuleerd hebben. Travelhome mailt echter net dat de maatregel van gesloten grenzen een tijdelijke maatregel is en mogelijk nog veranderd. Dat zou betekenen dat reizen voor 30 juni tóch mogelijk is. Ik vind het maar bijzonder. Ik kan deze maatregel via de Canadese overheid enkel als vaststaand feit vinden. Als wij nu zelf annuleren zijn wij iig al het geld kwijt. Wij betalen ook altijd zsm alles. Ze hebben wel de betalingsregeling versoepeld (van 6 naar 2 weken voor vertrek). Mocht de reis alsnog geannuleerd worden hoeft het restbedrag niet betaald te worden. Maar daar grijpen we nu naast. Dus wij zouden een voucher krijgt. Alsnog coulant want voor hen is het ook overmacht, maar het is wel erg onzeker allemaal zo..
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door ClaireVHaut »

Het is en blijft koffiedik kijken.. Meer als afwachten kunnen we niet doen.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
groennom
Amerikafan
Berichten: 332
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door groennom »

Wij hebben ticket, auto en de rest los geboekt maar kan nagenoeg alles nog annuleren (op 1 of 2 B&B na). Vertrekken 27 juni naar Vancouver met KLM voor 4 weken en terug vanaf Seattle. Ik ga ervan uit dat het inderdaad niet doorgaat gezien bericht dat grens tot 1-7 dicht is. Ik wacht nog even met annuleren want het wijzigt per dag, maar eerlijheid gebied me te zeggen dat ik het voor 1-7 niet naar normaal zie terugkeren maar een sprankje hoop mag nog wel , toch:)
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door ClaireVHaut »

@Zilver87

Misschien rare vraag..Ik neem aan dat je een pakket hebt geboekt; vlucht+camper+eerste hotel overnachting voor bedrag X. Ik neem aan dat je op je factuur/offerte niet alle onderdelen gespecifieerd hebt staan qua bedragen ?

Krijg je een voucher voor het totaalbedrag of per onderdeel ? Dus voucher voor ticket,voucher voor camperhuur en voucher hotel..

Ben even benieuwd naar je antwoord.. voor zover je het al weet natuurlijk..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Zilver87
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 mar 2020, 16:48

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Zilver87 »

ClaireVHaut schreef:
26 mar 2020, 10:22
@Zilver87

Misschien rare vraag..Ik neem aan dat je een pakket hebt geboekt; vlucht+camper+eerste hotel overnachting voor bedrag X. Ik neem aan dat je op je factuur/offerte niet alle onderdelen gespecifieerd hebt staan qua bedragen ?

Krijg je een voucher voor het totaalbedrag of per onderdeel ? Dus voucher voor ticket,voucher voor camperhuur en voucher hotel..

Ben even benieuwd naar je antwoord.. voor zover je het al weet natuurlijk..
Klopt, we hebben een retourvlucht, 3 nachten hotel Vancouver en dan voor 28 dagen camperhuur geboekt. Op de offerte staan wel alle onderdelen gespecificeerd, dus ze zouden theoretisch gezien alles apart kunnen doen, maar wat ik uit de mailtjes begrijp die ze rondsturen gaat het om het totaalbedrag van je geboekte reis. Óf als je alleen nog maar de aanbetaling hebt gedaan, krijg je daar een voucher voor (en de rest hoef je dan niet te betalen).

Ik denk niet dat ze alles apart gaan doen. Ook als de vliegmaatschappij bijv wel geld uitkeert (wat ze denk ik niet doen, want overmacht) dan verwacht ik nog steeds een voucher. Het is wel zo dat als we een nieuwe reis boeken met die voucher en de reis is goedkoper dan de waarde van de voucher, dan krijgen we het verschil terug.

Maar ja, vooralsnog heeft onze reisorganisatie geen boodschap aan "Until June 30, 2020, travel to Canada will be restricted for all foreign nationals coming from any country other than the United States (U.S.). "

Dus ik ben heel benieuwd....
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door ClaireVHaut »

Ze staan bij mij ook wel apart op de factuur maar niet met aparte bedragen;

Dus tickets, camperhuur , hotel; Totaal bedrag XYZ

Je krijgt OF een voucher voor bedrag XYZ (je betaalde prijs voor je pakket wat je naar keuze weer kunt gebruiken bij het boeken van je nieuwe reis) of je krijgt je geld terug. Ik heb namelijk niet alles apart geboekt en geoffreerd gekregen, het was een totaalprijs.

Ik hoor namelijk geluiden dat mensen bij mijn reisorganisatie een voucher krijgen voor alles apart (ticket, camperhuur) en dan kan je dus alleen maar gebruik maken van die vliegtuigmaatschappij en die camperverhuurder.
En dat mag niet volgens ACM Consuwijzer niet. Ik was benieuwd hoe het hier bij mensen is gegaan..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Zilver87
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 mar 2020, 16:48

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Zilver87 »

Oh dat is wel heel raar. Je hebt het bij die organisatie geboekt dus zij moeten gewoon zorgdragen voor een voucher twv het bedrag dat je bij hen hebt betaald.

Travelhome is van de ANWB en ik las dat je met de voucher gebruik kunt maken van alle reisorganisaties van de anwb, waaronder FOX. Dus als dit voor ons zou gelden dan zouden we niet eens per se met Travelhome hoeven gaan.
Laatst gewijzigd door Aricon op 27 mar 2020, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet toegestaan bovenliggende berichten volledig te quoten --> quote verwijderd.
Zilver87
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 mar 2020, 16:48

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Zilver87 »

Jullie reisorganisatie zegt dus ook niets over het inreisverbod?
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door ClaireVHaut »

@Zilver87 er staat ' Voor reizen met vertrek ná 30 april gelden op dit moment de voorwaarden zoals aangegeven op uw factuur en in onze reguliere voorwaarden. Omdat de ontwikkelingen erg snel gaan en we niet kunnen voorspellen hoe de situatie er de komende tijd uitziet, zullen wij hier op anticiperen indien nodig."

dus.. ze houden alle opties open
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Zilver87
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 mar 2020, 16:48

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Zilver87 »

Blijf het toch bijzonder vinden. Hoe duidelijk moet de info vanuit Canada nog zijn..

Opmerking moderator

Het is niet nodig direct bovenliggende berichten volledig te citeren. Het citaat is verwijderd.
Zilver87
Amerika-ontdekker
Berichten: 78
Lid geworden op: 25 mar 2020, 16:48

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Zilver87 »

UPDATE: Op 23 maart jl. is op de website van de Canadese overheid de melding verschenen dat Canada de grenzen sluit t/m 30 juni 2020. Dit bericht is nog niet officieel aan ons of aan onze partners in Canada bevestigd. Tot het moment dat hierover een officiële berichtgeving wordt gedaan blijft uw reis geboekt staan zoals gepland.
Bovenstaand lees ik op de website van Exit reizen. Ik verwacht dus dat dit ook zo voor onze reisorganisatie geldt.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door ClaireVHaut »

@Zilver87 ja ze blijven een soort van hoop houden..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer