Corona annuleringen -Canada-

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door kastelke »

Sprak gisteren een vriend hier in Ontario, en hij wil samen met zijn vrouw met hun RV van Ontario via Manitoba en Saskatchewan naar Alberta reizen, om hun zoon te gaan bezoeken die vorige week getrouwd is (feest geannuleerd omwille van Covid).
Hij zei dat ze hun plan moeten opgeven, omdat ze geen campgrounds konden vinden die Canadezen vanuit een andere provincie toelaat... :-(
En zelfs binnen de provincie Ontario doen ze moeilijk als ze horen dat je vanuit de GTA (Greater Toronto Area) komt, omdat dit hier als DE hotspot voor het virus wordt gezien.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Tipsy_1 »

wow dat is echt streng. Hier in de US is interstate travel nooit een probleem geweest, met enkele uitzonderingen (Delaware, Rhode Island). In vele states zijn de campgrounds zelfs opengebleven.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door moon29 »

Gezien de grote voorzichtigheid in Canada (van ene naar andere provincie zijn nog grote beperkingen) en de voorspelling dat ze dit jaar zeker niet open zullen gaan voor toeristen, maakt dat we besloten hebben onze trip (31 aug) te gaan opschorten naar volgend jaar.

Plannen zijn nu om dit jaar week eerder dan eerst gepland, dus 23 aug, 3,5 week vakantie te gaan vieren in Zuid-Tirol, Italië.
Mits het natuurlijk op dat moment mogelijk en veilig is. Maar met eigen auto maakt het makkelijker om dat op het laatste moment te beslissen. En...mocht er wat gebeuren dan zijn we zo thuis.

Heel jammer, maar dit wordt vast ook leuk en wat in het vat zit verzuurt niet... :wink:
Geeft ook rust
En veel werk, haha, alles omboeken, en weer vanalles om uit te zoeken. Maar ach, dat uitzoeken is toch een hobby, dus dat scheelt :lol:
psoer
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 mar 2016, 22:20
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door psoer »

@hoyden en @Iris_1982

Wij zouden 7 juli vertrekken. Vliegen met KLM en camper via Traveltrend bij Canadream. We hebben niet zelf geannuleerd.

De campgrounds van Park Canada rekenen $ 11,50 reserveringskosten en $ 11,50 annuleringskosten.
Per annulering kost dit je dus $ 23,-. De staatscampings zijn commerciëler dan de commerciële campings! :lol:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Tipsy_1 »

Als ik het een en ander nalees op internet lijkt het er wel op dat bepaalde provincies stilletjes aan open gaan, zoals Quebec en Ontario.
https://www.forbes.com/sites/sandramacg ... cbde286d27

De site hieronder stelt trouwens dat in bvb diezelfde staten "xxx are being urged to avoid all non essential travel" => dat betekent dat je kan reizen (hebben wij in de US ook cross state gedaan).
https://www.ctvnews.ca/health/coronavir ... -1.4913652

Situatie lijkt mij niet heel erg te verschillen van NJ waar wij wonen (waar ook nog altijd vanalles geurged wordt - het is amper nog te snappen wat de laatste regels zijn).

Alleszins, mijn hoop om naar Canada te kunnen deze zomer over de US border is nog altijd aanwezig
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door kastelke »

Ontario gaat alles behalve open, EEN DEEL van de provincie (het deel waar de minste mensen wonen) gaat nu naar fase 2. De regio rond bijvoorbeeld Toronto tot aan Hamilton en zo, blijft in fase 1.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Tipsy_1 »

Ik schrijf toch ook niet dat Ontario volop open gaat? Ik schrijf stilletjes aan... Wat jij schrijft is ook exact wat er in het artikel waarnaar ik refereer staat. Dat het in stappen/fases gaat is zoals in de meeste andere landen/states.
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Iris_1982 »

psoer schreef:
08 jun 2020, 23:27
@hoyden en @Iris_1982

Wij zouden 7 juli vertrekken. Vliegen met KLM en camper via Traveltrend bij Canadream. We hebben niet zelf geannuleerd.

De campgrounds van Park Canada rekenen $ 11,50 reserveringskosten en $ 11,50 annuleringskosten.
Per annulering kost dit je dus $ 23,-. De staatscampings zijn commerciëler dan de commerciële campings! :lol:
Ja echt belachelijk. Ik vond die reserveringskosten al idioot duur (30% van de kosten van je kampeerplek vaak, denk je dat bij een hotelkamer van 120 dollar eens in :-D ). maar dat ze je nu ook annuleringskosten laten betalen vind ik echt beschamend in deze situatie. Wij blijven denk ik tot tweede week juli de situatie aankijken. Ook wat erin de VS gebeurt, wellicht wijken we daarnaartoe uit als Canada dicht blijft. Toch ben ik me ook al aan het orienteren op een vakantie in het prachtige Toscane of in Kroatie. Wellicht gaan we dan maar 2 ipv 3 weken en gaan we in novenber/december nog een week naar Thailand of zo als alles hopelijk wat rustiger en duidelijker is. Who knows...opties genoeg en gelukkig geen kinderen dus kunnen gaan en staan waar en wanneer we willen :mrgreen:
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MaGiL
Amerika-ontdekker
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 dec 2018, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door MaGiL »

Duitsland heeft ondertussen code oranje verlengt tot en met 31 augustus voor landen buiten de EU/UK.
Rondje ZW USA 2015 - Vancouver Island en de Canadese rockies 2022 - Yukon en Alaska 2023
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door kastelke »

Het ziet er naar uit dat Canada/US grens gesloten zal blijven tot ten minste 31 juli.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door AnnInBC »

Dat heb ik gisteren ook op het nieuws gehoord. Grens tussen Canada-USA gesloten tot minstens eind juli, zeiden ze. En dat vind ik zeker niet erg, zeker nu dat we hier in BC met maar een 10 besmetting per dag zitten in de laatste week en geen doden voor de laatste 5 dagen, terwijl Washington State de laatste dagen weer honderden besmetting heeft en redelijk wat doden...
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door kastelke »

Ja hoor, hier ook geen voorstander van het openen van de grens. Amerikanen komen graag naar Canada omwille van de goedkope dollarkoers, en op Tv zei eentje ook "omdat het er momenteel veiliger is (voor covid)".

Er was hier in Ontario een conversation area dat een week of 2 geleden terug open gegaan is, maar enkel voor dagtoerisme. De camping en facilities blijven gesloten. Deze is vandaag terug gesloten, omdat mensen zich niet hielden aan physical distancing. Teveel mensen aan het strand en de boot ramp.
Ik denk dat we dat vaker gaan meemaken de komende maanden: dingen openen, en sluiten dan weer omdat mensen zich niet aan de regels houden.
Heel erg lastig om als toerist dan wel in je land van bestemming te geraken, maar niet zeker te zijn of je kampeerplaats of toeristische uitstap op het laatste moment geannuleerd gaat worden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door moon29 »

Ik heb vandaag alles geannuleerd. We zouden 31 augustus naar Vancouver vliegen.
We gaan voor een nieuwe poging in september 2021 en dan hopelijk zonder allerlei beperkingen en extra maatregelen. En hebben voor dit jaar andere plannen gemaakt (zonder te vliegen).
Ik denk vanaf aanstaande augustus naar nieuwe boekingen voor Canada te gaan kijken afhankelijk van de situatie dan.
ZooGiant
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2012, 17:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door ZooGiant »

Vandaag hier een bericht gehad dat de ferry tussen Victoria (CA) en Port Angeles (USA) wegens border restrictions t/m 31 juli niet vaart en dat onze reservering wordt geannuleerd. Op 15 juli zouden we vliegen op Vancouver en een rondreis maken in Canada en de USA. Inmiddels alle overnachtingen geannuleerd en wacht tot dat British Airways de vlucht via Londen naar Vancouver er uit gaat gooien om een refund aan te vragen. Deze staat vanaf 1 juli wel weer dagelijks op de planning naar Vancouver maar kan me niet voorstellen dat ze weer dagelijks gaan vliegen. Anders wordt het kort van te voren hier maar een voucher voor aanvragen.
2012 Zuid-West
2014 Denver / Yellowstone
2015 Oost
2015 Christmas in New York
2018 Zuid-West married in Vegas
2020 Noord-West + Canada
phoorne
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2015, 12:35

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door phoorne »

Idem hier. Vlucht van Brussel naar Vancouver via LHR met British Airways op 24 juli. De meeste hotels heb ik al geannuleerd en nu is het afwachten wat BA gaat doen.
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door A&A »

Wij zouden op 1 augustus 2020 naar Vancouver vliegen en van daaruit een rondreis door BC, Alberta en even over de US grens naar Seattle en North Cascades. Gezien de informatie van Ann en het feit dat campings berichten aan het sturen zijn om te annuleren lijkt het ons niet erg waarschijnlijk dat het door gaat.
We vliegen (naar Vancouver via Heathrow vanaf Amsterdam) met BA, geboekt via Expedia. Heeft iemand ervaring met annuleren van een BA-vlucht via Expedia? We kunnen niet zien of BA al geannuleerd heeft: onze vlucht is zelfs nog steeds te boeken...

Is het verstandig om zelf te annuleren als zowel Expedia als BA nog niet aangeven dat de vlucht niet door gaat? Pas als we zeker weten dat we niet kunnen vliegen kunnen we de rest annuleren. Verplaatsen naar 2021 lijkt ons ook wel een optie maar voor de vlucht hebben we liever geld terug.
ZooGiant
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 jul 2012, 17:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door ZooGiant »

A&A schreef:
14 jun 2020, 16:45
Wij zouden op 1 augustus 2020 naar Vancouver vliegen en van daaruit een rondreis door BC, Alberta en even over de US grens naar Seattle en North Cascades. Gezien de informatie van Ann en het feit dat campings berichten aan het sturen zijn om te annuleren lijkt het ons niet erg waarschijnlijk dat het door gaat.
We vliegen (naar Vancouver via Heathrow vanaf Amsterdam) met BA, geboekt via Expedia. Heeft iemand ervaring met annuleren van een BA-vlucht via Expedia? We kunnen niet zien of BA al geannuleerd heeft: onze vlucht is zelfs nog steeds te boeken...

Is het verstandig om zelf te annuleren als zowel Expedia als BA nog niet aangeven dat de vlucht niet door gaat? Pas als we zeker weten dat we niet kunnen vliegen kunnen we de rest annuleren. Verplaatsen naar 2021 lijkt ons ook wel een optie maar voor de vlucht hebben we liever geld terug.
Wij hebben dezelfde vluchten, maar dan op 15 juli en rechtstreeks bij BA geboekt. Zij geven momenteel de mogelijkheid tot het aanvragen van een voucher, maar wij wachten nog wel even met de hoop dat de vlucht eruit gegooid gaat worden.

Ik weet niet wat de voorwaarden van Expedia zijn, maar ik zou nog even rustig afwachten.
2012 Zuid-West
2014 Denver / Yellowstone
2015 Oost
2015 Christmas in New York
2018 Zuid-West married in Vegas
2020 Noord-West + Canada
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door A&A »

Wij krijgen idd de tip om niet zelf te annuleren. Maar BA en Expedia wachten erg lang (is ook te begrijpen). Dan hebben we door dat lange wachten ook weer kans om niet tijdig te kunnen annuleren bij hotels en campings.
Een deel van onze campings heeft al aangegeven dat ze dit seizoen gesloten zullen blijven of alleen open voor “residents”. Maar we hebben ook een aantal hotels die niet (gratis) te annuleren zijn. En hoe langer je dan wacht hoe kleiner de kans op geld terug.
Daarnaast kunnen we ook niks anders boeken als dit niet geannuleerd wordt. Want nu blijft tenslotte de kans bestaan dat we toch nog zouden kunnen gaan...
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door vana »

Als je toch niet meer wil gaan kun je toch alvast de campings en hotels annuleren?
A&A
Amerikafan
Berichten: 386
Lid geworden op: 03 jan 2010, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door A&A »

Wij zouden bij voorkeur wel gaan. Dus als BA vliegt dan zouden wij wel willen. Maar verschillende campings hebben ons al bericht gestuurd dat zij heel 2020 niet opengaan en zij hebben dus onze reservering geannuleerd. In eerste instantie hebben we geprobeerd alernatieven te vinden maar dat valt dus niet mee.
Qua hotels kunnen we sommigen tot een maand vooraf (begin juli dus) annuleren maar daarna sommige niet meer. Als je dan pas eind juli hoort dat BA toch niet vliegt dan schiet je er dus bij in. Als we zelf de vlucht annuleren hebben we geen rechten dus dat willen we ook niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer