Corona annuleringen -Canada-

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Tantelotje »

Bij toeval keek ik vanmorgen even op m'n creditcard overzicht en zag dat er een bedragje gestort was. Dat is natuurlijk altijd interessant :D
Het blijkt te gaan om 10CAD met omschrijving Parkscan-Burgess Shale Field BC. Ik heb even teruggezocht en dit lijkt te gaan om het inschrijvingsbedrag voor de loting van de bus naar Lake O'Hara. Waar wij overigens geen tickets voor bemachtigd hadden.

Meer mensen deze ervaring? Ik neem aan dat het komt dat je nu toch nog niet naar Canada/de parken kan maar dat ze dit zelfs terugstorten als je geen ticket hebt geloot vind ik echt supernetjes! :thumbup:
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door AnnInBC »

Dat is inderdaad netjes! Zou misschien wel kunnen omdat de shuttle bus volledig geannuleerd is voor het hele jaar, ook voor de lokale bevolking. Lake O'Hara Lodge is ook gesloten dit jaar en men kan dus enkel te voet naar Lake O'Hara dit jaar.
Gebruikersavatar
Walnic
Amerikafan
Berichten: 385
Lid geworden op: 23 nov 2008, 22:57
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Walnic »

Tantelotje, wij hebben zojuist even naar onze CC rekening gekeken en inderdaad, ook bij ons is 10 CAD teruggestort. Heel erg netjes, vooral omdat we uitgeloot waren. Had hier ook helemaal niet op gerekend.
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Ing »

Yes, ik was ook al verrast door het bedrag! Heel erg netjes.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
Gebruikersavatar
Rik-
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 jan 2018, 11:36
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Rik- »

Ik krijg net volgend bericht van Airtransat.
Ze hadden al een voucher uitgeven zonder verloopdatum. Dit is toch ook wel netjes.

Dear Client,

After four months of inactivity due to the COVID-19 pandemic and its impact on the entire tourism industry, we are gradually resuming operations as of July 23, 2020. However, the situation has forced us to completely revise our flight schedule for the 2020-21 winter season and reduce our overall capacity and routes offered.

As a future travel credit holder, we are contacting you today to inform you of the refund option available to you. Since the current situation does not allow us to foresee resuming our direct flight operations to/from Western Canada in the near future, we are offering you a full refund of the amount received on file in replacement of the travel credit.

This refund will be processed automatically, so you do not need to do anything. Please note that impacted bookings will be processed in order of departure date, so there may be a delay in receiving your refund.

Sincerely,
Transat
2013:New York
2014:San Francisco - Los Angeles: CA-NV-UT-AZ
2018:New York
2018:San Francisco - San Francisco: CA-NV-UT-AZ
2019:Denver - Denver: CO-WY-SD-ID-UT
2021:New York
MG82
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 okt 2018, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door MG82 »

Inderdaad heel netjes.
Wij hadden onze voucher al gebruikt voor een omboeking naar augustus 2021.De nieuwe vluchten kwamen ook een heel stuk goedkoper uit... Maar nu is het dus afwachten wat er er allemaal nog gaat wijzigen aan het vluchtschema gezien de omstandigheden waarin Ait Transat nu moet opereren. Onze rechtstreekse vlucht naar VAncouver zal sowieso al gewijzigd worden, want die zijn geschrapt ( enkel nog vluchten op Toronto en MOntreal vanuit Belgie en Nederland). Wij wachten nog steeds op de officiële communicatie daarover. Daardoor staat bij ons ook alles on hold voor de verdere plannnen van onze reis: als aankomst en vertrekdatum waarschijnlijk zullen wijzigen , moet je in het geval van een rondreis ook alle data van hotels, autohuur excursies etc. weer omboeken. Na al het annulatie-gedoe voor onze geplande reis rondreis in aug 2020, durf ik nu niet te boeken, laatstaan met voorafbetaling :| .
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door ClaireVHaut »

Irritant he dat Air Transat zo lang wacht met communicatie omtrent die wijzigingen. De AT respresentative wie ik sprak gaf aan dat de rechtstreekse vluchten op Vancouver er inderdaad uitgingen. Dan lees je her en der dat oa Tioga en "Travelhome die vluchten al niet meer aanbieden omdat zij dit ook weten. Mijn reisorganisatie doet dus niet en wachten dus gewoon af..

En intussen zie ik de prijzen van KLM maar stijgen en stijgen. Omboeken kan ik pas als de wijzigingen bekend zijn. Ik heb een spuughekel aan overstap en zeker als de 2e vlucht in een "bus" is... Ik boek hele specifieke plek in vliegtuig (een 2 zitter in een rij), die zijn niet beschikbaar op de 2e vlucht en de verwachting is ook dat de heenvlucht in kleiner toestel is, dus 3-3-3... en daar heb ik dus niet voor betaald... Nu is de klm vlucht 3-4-3 maar daar betaal ik dan exta voor economy comfort..

Kortom.. irritatie factor hoog.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door ClaireVHaut »

inmiddels zijn mijn vluchten van Air Transat geannuleerd en had ik binnen 3 dagen geld terug voor de bijgeboekte opties. Ik heb KLM tickets nu geboekt. Mijn camper en hotel blijft bij reisorganisatie staan. Duimen dat we in 2021 kunnen
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Iris_1982 »

Zijn er hier meer mensen die vorig jaar bij Tioga Tours een camper geboekt hebben, en de reis hebben laten omboeken naar dit jaar?
Tioga gaf vorig jaar geen geld terug dus wij hebben omgeboekt naar september dit jaar. Ik dacht dat het dan al lang wel weer oke zou zijn.
Nou zijn we tegen die tijd als het goed is ook al een tijdje gevaccineerd, maar ik heb nog nergens echt duidelijk hoe Canada er nou voor staat qua grenzen openen e.d.

Ik kreeg wel van BC Parks een mailtje dat buitenlanders pas campings mogen reserveren vanaf 1 juli zodat alle BC residents voorrang hebben.
Dat is sowieso wel balen. Ik hoop niet dat Parks Canada dat ook gaat doen, want als wij nergens een plekje in de grote NP's kunnen reserveren maar straks opeens wél mogen gaan, vraag ik me af of je dan nog een beetje leuk kunt kamperen.
Campings die jou verbieden te boeken, maar het land wel gewoon op code geel straks: tsja...dat is voor je reisverzekering geen reden tot uitkeren, maar jij hebt wel mooi een probleem met je camper.

het zou me overigens niet verbazen als Canada ons ook dit jaar niet naar binnen laat :-(
Irritant genoeg....gevaccineerd is gevaccineerd toch. Wat wil men nog meer? De wereld op slot houden totdat het virus is uitgestorven ofzo...

Maar ik baal wel want ik had liever vorig jaar al mn geld terug gehad. Ik heb eigenlijk weinig zin om weer het hele jaar in spanning te moeten zitten "Mogen we wel, mogen we niet?" Dan ga ik nu liever gewoon mn pijlen ergens anders op richten en komt Canada wel weer ooit. Alleen dat is natuurlijk voor Tioga (en andere organisaties) geen reden om nu al jouw annulering te accepteren. Dus moet je het toch maar weer uitzitten tot begin augustus.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door kastelke »

Het is mogelijk dat in Canada tegen de zomer nog lang niet iedereen ingeent is. Het gaat hier erg traag. :-(

Provincial Parks Ontario: je kan maximaal 5 maanden vooraf een boeking maken, en op dit moment is het zo dat, als de boeking open gaat, het binnen de paar uur meestal al volgeboekt is (Juli en Augustus). Ze zeggen dat ze 100% toename hebben van boekingen, in vergelijking met dezelfde tijd vorig jaar.
De tips die ze hier geven is; boek de campsites die niet populair zijn ( :lol: ), en in plaats van water en elektriciteit hook-up, ga primitiever en sla dat over (maar dat is weer riskant, want vorig jaar waren dat de plekjes die geannuleerd werden toen we met de RV en full hook-up nog wel toegelaten werden, omdat ze 'self-contained' waren. De toiletten en douches werden gesloten op de campsites hier)
Je kan ook naar last minute annulaties kijken, maar daar heb je als buitenlandse toerist niets aan.

Ik heb net het eerste kampeer tripje van het seizoen geboekt: 5 dagen in mei. Camp site met zicht op Georgian Bay. Het is nog vroeg in het seizoen, en we zullen de wet suits nodig hebben als we gaan paddle-boarden, maar ik weet niet hoe het de rest van de zomer gaat zijn. We moesten trouwens verplicht 4 nachten boeken (omdat we een weekend wilden).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door AnnInBC »

Voor zover ik weet is die regel enkel voor BC Parks met betreft van campings reserveren, dus als je in BC de prive campings boekt moet het wel lukken. Parks Canada doet daar gelukkig niet aan mee, dus daar zit je nog wel goed. Alhoewel ik niet verwacht dat er wat van reizen komt deze zomer voor buitenlanders naar Canada en mogelijk het hele jaar niet.

Op dit moment zijn de 80 plussers aan de beurt hier in BC voor hun vaccinaties. Iedereen in rusthuizen (bewoners alsook personeel) hebben hun vaccinaties al gekregen. Ik weet niet hoe het allemaal zal verlopen en misschien dat Canada wacht totdat een bepaald % van de bevolking gevaccineerd is voordat men begint te versoepelen. Maar omdat men gevaccineerd is wil dat niet zeggen dat men de regels niet meer moet volgen, dus nog steeds mondkapjes, afstand houden en dergelijke. Jammer genoeg blijft het afwachten en daar zit je natuurlijk niet op te wachten als je op reis wil.
tnc0503
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 30 aug 2011, 11:14

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door tnc0503 »

Hallo allen,

We hebben onze Canada-reis (met camper van Vancouver naar Calgary) van 2020 moeten omboeken naar deze zomer (vertrek op 23 juli 2021), maar ik maak me grote zorgen of de reis dit jaar wel door kan gaan. We moeten begin juni beslissen of we de reis annuleren, want dan kunnen we nog gebruik maken van de coronaregeling (gratis annuleren). We kunnen de reis niet naar een ander moment uitstellen, het is 'nu of nooit'.
Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar hoe schatten jullie de kans in dat we in Canada mogen inreizen eind juli?

Hartelijke groet,
Claudia
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7732
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door mtl »

Als ik de voorgaande berichten lees dan acht ik de kans dat Canada open is voor buitenlandse toeristen in de zomer heel erg klein. Maar dat is koffiedik kijken. Wellicht kunnen de in Canada woonachtige forumleden hier wat meer over vertellen.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door AnnInBC »

Ik zou de reis dan annuleren als dat dan gratis kan! Men zegt hier in Canada op het nieuws toch regelmatig dat het reizen voor plezier waarschijnlijk pas eind oktober mogelijk weer op gang zal komen. Wij, die in Canada wonen, zullen blij zijn als we in de zomer vrij in ons eigen land mogen gaan reizen. Voorlopig moeten wij ook in onze eigen buurt blijven en mogen we zelfs niet naar andere streken reizen (zelfs niet binnen onze eigen provincie). Er staan regelmatig controles op de snelwegen die Vancouver verlaten om er voor te zorgen dat niemand richting Whistler gaat, richting Vancouver Island (met de ferry) of richting het binnenland voor een reis voor plezier! Dus afwachten is de boodschap, maar naar aanleiding van alle nieuws berichten gaan ze hier alles heel rustig openen en zie ik geen buitenlandse toeristen deze kant op komen deze zomer.
tnc0503
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 30 aug 2011, 11:14

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door tnc0503 »

Ach, dat is jammer! Maar wel duidelijk. Ik ga er nu dan vanuit dat de reis niet door kan gaan. Bedankt voor het antwoord!
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Iris_1982 »

AnnInBC schreef:
16 mei 2021, 21:53
Ik zou de reis dan annuleren als dat dan gratis kan! Men zegt hier in Canada op het nieuws toch regelmatig dat het reizen voor plezier waarschijnlijk pas eind oktober mogelijk weer op gang zal komen. Wij, die in Canada wonen, zullen blij zijn als we in de zomer vrij in ons eigen land mogen gaan reizen. Voorlopig moeten wij ook in onze eigen buurt blijven en mogen we zelfs niet naar andere streken reizen (zelfs niet binnen onze eigen provincie). Er staan regelmatig controles op de snelwegen die Vancouver verlaten om er voor te zorgen dat niemand richting Whistler gaat, richting Vancouver Island (met de ferry) of richting het binnenland voor een reis voor plezier! Dus afwachten is de boodschap, maar naar aanleiding van alle nieuws berichten gaan ze hier alles heel rustig openen en zie ik geen buitenlandse toeristen deze kant op komen deze zomer.

Dank voor deze informatie
Wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Alleen gaan wij pas 28 augustus.
Ik weet alleen niet wat te doen.....als wij nu willen annuleren krijgen we niks terug natuurlijk en kunnen we alleen omboeken.
Maar weer af gaan wachten tot begin augustus heb ik ook weinig zin in....die onzekerheid de hele tijd. Ik denk alleen wel dat we dan mogelijk wel ons geld terugkrijgen (vorig jaar kon dit niet en is het omgeboekt naar dit jaar. Maar ik hoop wel dat als het dit jaar weer niet kan, we niet weer verplicht worden om door te boeken).

De vliegtickets zouden we eventueel wel kunnen omzetten naar een bestemming in de USA, aangezien die wel open lijken te gaan. Die hebben we gelukkig gewoon zelf geboekt ipv bij de camperverhuurder.
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door kastelke »

Ik denk dat Ann goed advies gegeven heeft. De situatie in Ontario is niet anders. Wij mogen momenteel niet eens met onze RV camper-trailer naar een kampplaats gaan hier 1 uur vandaan, terwijl we helemaal zelf-voorzienend zijn (watertanks, gas, en er is een hook-up voor elektriciteit.
We mogen zelf in mijn eigen stadje niet eens gaan paddle-boarden! De mensen met een boot mogen op hun boot gaan zitten in de haven, maar de boot mag niet uitvaren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door Tipsy_1 »

Pfff je zal maar in Canada wonen. Volgens mijn Canadese collega lopen de vaccinaties daar echt niet lekker. :-(
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18754
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door kastelke »

Waar ik woon in Ontario, kan iedereen 18+ vanaf morgen de vaccinatie boeken. De rest is al aan de beurt geweest.
Maar op dit moment ziet het er wel naar uit dat je bijna 8 weken moet wachten op je 2de prik. Al kan dat wel veranderen, afhankelijk van hoeveel doses er binnen komen.
Ik woon 35 km van downtown Toronto. Hier gaat alles redelijk vlot, en er zijn niet al te veel besmettingen. Maar ik woon in een stadje waar de meerderheid in een huis woont, niet in een appartement. In Toronto en bijvoorbeeld Mississauga en Brampton is de situate niet zo goed. Veel appartementen, en in de huizen wonen vaak immigranten uit landen waar men typisch met meerdere generaties onder 1 dak leeft. Teveel mensen dus in het huis, dus als eentje het virus krijgt, heeft iedereen 'prijs'.
Laatst gewijzigd door kastelke op 17 mei 2021, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Corona annuleringen -Canada-

Bericht door AnnInBC »

Tipsy_1 schreef:
17 mei 2021, 15:43
Pfff je zal maar in Canada wonen. Volgens mijn Canadese collega lopen de vaccinaties daar echt niet lekker. :-(
Hangt er vanaf waar je woont denk ik. Bij ons in Vancouver kan nu iedereen 18 en ouder een afspraak maken voor de vaccinatie. In de hogere risico gebieden zijn er "pop-up clinics" waar je gewoon heen kan om je vaccinatie te halen zonder afspraak.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer