Reis john1969: Calgary - Vancouver 13 dgn.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
john1969
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 okt 2008, 17:43
Locatie: valkenswaard

Reis john1969: Calgary - Vancouver 13 dgn.

Bericht door john1969 »

Hallo,

Het plan is om 3e week van september een one way trip van Calgary naar Vancouver te doen, we zijn met 4 personen en hebben al een keer de standaard route gedaan (Vancouver - Victoria - Tofino - Knight inlet - Whistler - Clearwater - Jasper - Banff - Kamloops - Vancouver) dit was in 2007, dus al ff geleden.
Nu we niet zijn ingeloot voor bustickets bij Lake o'Hara heb ik de volgende route in gedachten:

dag 1: Amsterdam - Calgary en meteen doorrijden naar Canmore/Banff (rechtstreekse vlucht met KLM)
dag 2: Canmore/Banff (Lake Minnewanka - Johnston Canyon - ??)
dag 3: Canmore/Banff - Field (Plain of Six Glaciers/Lake Agnes/Big Beehive), welke aan te raden?
dag 4: Field (Iceline Trail - Emarald Lake (eigenlijk Lake o'Hara)
dag 5: Field - Cline River ( Bow Lake/Peyto Lake /Heli hiking)
dag 6: Cline River - Jasper (Icefield Parkway/Parker Ridge Trail/Mnt Edith Cavell)
dag 7: Jasper (Valley of 5 Lakes/Maligne Lake Canyon)
dag 8: Jasper - Clearwater (bekende watervallen)
dag 9: Clearwater - Whistler ??
dag 10: Whistler (wandelen, opties..??) Joffre Lakes al ooit gedaan
dag 11: Whistler - Vancouver (wat te bezichtigen eventueel)
dag 12: Vancouver - al gedaan fietsen Stanley Park, Capillano
dag 13: Vancouver - Amsterdam

Het is kort, dat weet ik, maar hebben niet meer tijd, maar wat denken jullie is dit een beetje haalbaar en hebben jullie nog tips voor iets anders qua wandelingen. :roll:
thx
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 781
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis john1969: Calgary - Vancouver 13 dgn.

Bericht door ClaireVHaut »

Ik heb de wandeling gedaan Lake Agnes/Big Beehive etc. Ik vond het goed te doen. Je loopt niet zo naar boven natuurlijk, wel even flink doorlopen en op sommige plekken best een klim maar je beloning is er dan ook naar.

Zeker even een stop maken bij Agnes Thea house. Ik, die niet van pindakaas houd, heb daar een overheerlijke peanutbutter with gelly sandwich gegeten ..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
john1969
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 okt 2008, 17:43
Locatie: valkenswaard

Re: Reis john1969: Calgary - Vancouver 13 dgn.

Bericht door john1969 »

bedankt, gaan we zeker doen die trail :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer