Pagina 1 van 1

Annulering boeking door hoteleigenaar.

Geplaatst: 28 feb 2020, 11:47
door MvdBrink
Hallo,

In juli gaat onze 5e reis door Amerika en Canada beginnen. Nu was de bedoeling dat we van 1 tot 3 augustus zouden verblijven in Dwight. De boeking voor het hotel heb ik al in augustus 2019 gemaakt via Booking.com. Nu kreeg ik gisteren een mailtje van de hoteleigenaar met de vraag of hij ons mocht omboeken naar een ander hotel. Er was een verzoek van iemand gekomen om zijn gehele verblijf te boeken in de tijd dat wij er zaten. Ik snap zijn verzoek vanuit de ondernemer gezien. Hij kwam met een alternatief, dat hij had voor ons in een ander hotel bij hem om de hoek.
Alleen ben ik niet zo gelukkig met dit alternatief. Als ik de reviews van dit hotel lees komt het er op neer dat het veroudert en niet al te schoon is. De bestaande boeking heeft een 8.5 bij booking.com. Het alternatief een 6.9.
Ben al de gehele morgen aan het zoeken naar een ander hotel want kan slecht de vraag van de bestaande boeking weigeren.
Weet iemand een leuk verblijf Bij Algonquin park in de buurt? We komen van Ottawa en gaan via Algonquin park door naar Toronto.
Door dat ik deze boeking al zo vroeg maakte, had ik een leuke prijs. Nu is dit allemaal veel hoger.
Heb al gekeken bij Huntsville en Barry's Bay maar kom er niet goed uit.
Iemand ervaring met een leuk verblijf in deze regio?
Marianne

Re: Annulering boeking door Hotel eigenaar.

Geplaatst: 28 feb 2020, 12:09
door roelb
Waarom kun je "slecht weigeren"? Je hebt een overeenkomst, klaar.

Re: Annulering boeking door Hotel eigenaar.

Geplaatst: 28 feb 2020, 12:13
door ClaireVHaut
Dat de ondernemer liever een grotere groep/langere reservering wil of wat dan ook is niet jouw probleem. Het geboden alternatief is niet wat je wil, dat geef je door en weiger je de omboeking. Simpel..

Re: Annulering boeking door hoteleigenaar.

Geplaatst: 28 feb 2020, 15:33
door MvdBrink
Er is al een mail naar de eigenaar van het hotel met de mededeling dat we niet blij zijn met zijn alternatief. Vraag me wel af of hij de boeking niet gewoon kan annuleren en jammer dan voor ons. Heb hier op gegoogeld maar kon er niet veel over vinden wat dan je rechten zijn. Het is wel zo dat als wij zouden annuleren we 93 dollar annulerings kosten kwijt zijn. Heb nog geen antwoord van het hotel dus wachten nog even af. Ondertussen toch nog op zoek naar een beter alternatief dan waar hij mee komt.

Re: Annulering boeking door hoteleigenaar.

Geplaatst: 28 feb 2020, 16:29
door mtl
Zolang jij een geldige reservering hebt kan en mag de hotelhouder jou absoluut niet weigeren. Heb je dit al aan booking.com doorgegeven?

Re: Annulering boeking door hoteleigenaar.

Geplaatst: 28 feb 2020, 16:33
door Tipsy_1
Ik heb het ook al een paar keer voorgehad dat ik omgeboekt ben.
1 keer in Europa maar dat was naar een sjieker en beter gelegen hotel, vond ik prima :lol: Hiervan werden we ongeveer een week vooraf verwittigd.
1 keer in de US door Best Western naar een andere BW naar de andere kant van de stad. Daar was ik niet blij mee want was een heel eind rijden en we konden ons avondje downtown daardoor vergeten. Aan de balie ben ik daar heel boos om geworden maar helaas, niets hielp. Achteraf geklaagd bij BW en mijn overnachtingskost teruggekregen.
En dan nog een paar andere keren maar die ben ik precies vergeten :lol:

Je zou dus ook gewoon het alternatief kunnen aanvaarden maar een gratis overnachting (zijnde betaling van het "slechte" hotel) kunnen vragen of zo? Of stel zelf een alternatief voor dat hij dan betaalt?

Re: Annulering boeking door hoteleigenaar.

Geplaatst: 28 feb 2020, 18:30
door sunnyrojo
Wij zijn ook een keer omgeboekt in San Diego een avond voor dat we naar het hotel zouden gaan, Agoda kwam met alternatieven(uiteraard engelstalig) en we hadden echt niet de tijd om te kijken of het beter gelegen was of mooier , we hadden keuze uit 3 hotels en uiteraard hebben wij een verkeerde keuze gemaakt, lag bij een toegangsweg nd snelweg echt vreselijk. Achteraf geklaagd maar wij hebben het alternatief geaccepteerd, dus nergens meer recht op, als ik daar nog aan terugdenk vreselijk :oops:
Ik zou het ook niet zomaar accepteren zeker als je ziet dat er geen goede alternatieven in de buurt liggen.
Wij werden echt voor het blok gezet, en hebben er maar het beste van gemaakt.

Re: Annulering boeking door hoteleigenaar.

Geplaatst: 04 mar 2020, 21:35
door monnie
Bij mij heeft booking.com ooit mijn boeking enkele maanden van tevoren geannuleerd op verzoek van het hotel (volgens mij omdat ze de kamer dan voor meer konden verhuren, want ik kon er gewoon nog dezelfde kamer voor stuk hogere prijs boeken). Booking heeft netjes een beter alternatief aangeboden (met volgens mij ook nog gratis upgrade van kamer) en heeft het verschil in prijs terugbetaald. Heb nog telefonisch contact met booking gehad en had nog inspraak in het alternatief.

Ik zou dus vragen voor een net zo goed of beter alternatief, tegen dezelfde prijs (of natuurlijk korting). Of booking eens mailen wat zij kunnen betekenen als je er niet uitkomt met de eigenaar.

Re: Annulering boeking door hoteleigenaar.

Geplaatst: 04 mar 2020, 21:54
door MvdBrink
Even een update. De hoteleigenaar kwam met 3 alternatieven. We waren tevreden met 1 van de 3 maar om een of andere reden wilde hij die maar niet boeken voor ons. Volgens mij meende hij dat die optie hem veel geld zou kosten. Hij zei dat ie die toch niet kon boeken want het moesten minimaal 3 nachten zijn enz. Wij hebben toen in Nederland het hotel opgezocht bij hotel.com en de link naar hem doorgestuurd,gewoon met 2 overnachtingen. Als reactie kregen we toen van hem” Wow, good job in finding that rate online! Dat zegt genoeg. Hij heeft nu de boeking van ons bij hem geannuleerd en de kamer in het andere hotel geboekt en betaald( deze was wel wat duurder dan bij hem). Nu wachten op de bevestiging van het geheel.