Annulering boeking door hoteleigenaar.

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Plaats reactie
MvdBrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 sep 2013, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Annulering boeking door hoteleigenaar.

Bericht door MvdBrink » 28 feb 2020, 11:47

Hallo,

In juli gaat onze 5e reis door Amerika en Canada beginnen. Nu was de bedoeling dat we van 1 tot 3 augustus zouden verblijven in Dwight. De boeking voor het hotel heb ik al in augustus 2019 gemaakt via Booking.com. Nu kreeg ik gisteren een mailtje van de hoteleigenaar met de vraag of hij ons mocht omboeken naar een ander hotel. Er was een verzoek van iemand gekomen om zijn gehele verblijf te boeken in de tijd dat wij er zaten. Ik snap zijn verzoek vanuit de ondernemer gezien. Hij kwam met een alternatief, dat hij had voor ons in een ander hotel bij hem om de hoek.
Alleen ben ik niet zo gelukkig met dit alternatief. Als ik de reviews van dit hotel lees komt het er op neer dat het veroudert en niet al te schoon is. De bestaande boeking heeft een 8.5 bij booking.com. Het alternatief een 6.9.
Ben al de gehele morgen aan het zoeken naar een ander hotel want kan slecht de vraag van de bestaande boeking weigeren.
Weet iemand een leuk verblijf Bij Algonquin park in de buurt? We komen van Ottawa en gaan via Algonquin park door naar Toronto.
Door dat ik deze boeking al zo vroeg maakte, had ik een leuke prijs. Nu is dit allemaal veel hoger.
Heb al gekeken bij Huntsville en Barry's Bay maar kom er niet goed uit.
Iemand ervaring met een leuk verblijf in deze regio?
Marianne

roelb
Amerika-expert
Berichten: 5506
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Annulering boeking door Hotel eigenaar.

Bericht door roelb » 28 feb 2020, 12:09

Waarom kun je "slecht weigeren"? Je hebt een overeenkomst, klaar.

ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 518
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Annulering boeking door Hotel eigenaar.

Bericht door ClaireVHaut » 28 feb 2020, 12:13

Dat de ondernemer liever een grotere groep/langere reservering wil of wat dan ook is niet jouw probleem. Het geboden alternatief is niet wat je wil, dat geef je door en weiger je de omboeking. Simpel..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.

MvdBrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 sep 2013, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Annulering boeking door hoteleigenaar.

Bericht door MvdBrink » 28 feb 2020, 15:33

Er is al een mail naar de eigenaar van het hotel met de mededeling dat we niet blij zijn met zijn alternatief. Vraag me wel af of hij de boeking niet gewoon kan annuleren en jammer dan voor ons. Heb hier op gegoogeld maar kon er niet veel over vinden wat dan je rechten zijn. Het is wel zo dat als wij zouden annuleren we 93 dollar annulerings kosten kwijt zijn. Heb nog geen antwoord van het hotel dus wachten nog even af. Ondertussen toch nog op zoek naar een beter alternatief dan waar hij mee komt.

mtl
Amerika-expert
Berichten: 6351
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Annulering boeking door hoteleigenaar.

Bericht door mtl » 28 feb 2020, 16:29

Zolang jij een geldige reservering hebt kan en mag de hotelhouder jou absoluut niet weigeren. Heb je dit al aan booking.com doorgegeven?

Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4229
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: New Jersey, USA
Contacteer:

Re: Annulering boeking door hoteleigenaar.

Bericht door Tipsy_1 » 28 feb 2020, 16:33

Ik heb het ook al een paar keer voorgehad dat ik omgeboekt ben.
1 keer in Europa maar dat was naar een sjieker en beter gelegen hotel, vond ik prima :lol: Hiervan werden we ongeveer een week vooraf verwittigd.
1 keer in de US door Best Western naar een andere BW naar de andere kant van de stad. Daar was ik niet blij mee want was een heel eind rijden en we konden ons avondje downtown daardoor vergeten. Aan de balie ben ik daar heel boos om geworden maar helaas, niets hielp. Achteraf geklaagd bij BW en mijn overnachtingskost teruggekregen.
En dan nog een paar andere keren maar die ben ik precies vergeten :lol:

Je zou dus ook gewoon het alternatief kunnen aanvaarden maar een gratis overnachting (zijnde betaling van het "slechte" hotel) kunnen vragen of zo? Of stel zelf een alternatief voor dat hij dan betaalt?
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018.
Wij hebben alle staten (behalve Hawai...) van de USA bezocht!

Gebruikersavatar
sunnyrojo
Amerikafan
Berichten: 339
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:28
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: Almere en Villa Maggiore, Davenport FL
Contacteer:

Re: Annulering boeking door hoteleigenaar.

Bericht door sunnyrojo » 28 feb 2020, 18:30

Wij zijn ook een keer omgeboekt in San Diego een avond voor dat we naar het hotel zouden gaan, Agoda kwam met alternatieven(uiteraard engelstalig) en we hadden echt niet de tijd om te kijken of het beter gelegen was of mooier , we hadden keuze uit 3 hotels en uiteraard hebben wij een verkeerde keuze gemaakt, lag bij een toegangsweg nd snelweg echt vreselijk. Achteraf geklaagd maar wij hebben het alternatief geaccepteerd, dus nergens meer recht op, als ik daar nog aan terugdenk vreselijk :oops:
Ik zou het ook niet zomaar accepteren zeker als je ziet dat er geen goede alternatieven in de buurt liggen.
Wij werden echt voor het blok gezet, en hebben er maar het beste van gemaakt.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,

monnie
Amerika-ontdekker
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 feb 2013, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Annulering boeking door hoteleigenaar.

Bericht door monnie » 04 mar 2020, 21:35

Bij mij heeft booking.com ooit mijn boeking enkele maanden van tevoren geannuleerd op verzoek van het hotel (volgens mij omdat ze de kamer dan voor meer konden verhuren, want ik kon er gewoon nog dezelfde kamer voor stuk hogere prijs boeken). Booking heeft netjes een beter alternatief aangeboden (met volgens mij ook nog gratis upgrade van kamer) en heeft het verschil in prijs terugbetaald. Heb nog telefonisch contact met booking gehad en had nog inspraak in het alternatief.

Ik zou dus vragen voor een net zo goed of beter alternatief, tegen dezelfde prijs (of natuurlijk korting). Of booking eens mailen wat zij kunnen betekenen als je er niet uitkomt met de eigenaar.
2014 Washington DC - New York - Boston
2015 New York
2016 Florida
2017 Zuid Westen
2017 West-Canada
2018 Mid westen
2019 NYC

MvdBrink
Amerika-ontdekker
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 sep 2013, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Annulering boeking door hoteleigenaar.

Bericht door MvdBrink » 04 mar 2020, 21:54

Even een update. De hoteleigenaar kwam met 3 alternatieven. We waren tevreden met 1 van de 3 maar om een of andere reden wilde hij die maar niet boeken voor ons. Volgens mij meende hij dat die optie hem veel geld zou kosten. Hij zei dat ie die toch niet kon boeken want het moesten minimaal 3 nachten zijn enz. Wij hebben toen in Nederland het hotel opgezocht bij hotel.com en de link naar hem doorgestuurd,gewoon met 2 overnachtingen. Als reactie kregen we toen van hem” Wow, good job in finding that rate online! Dat zegt genoeg. Hij heeft nu de boeking van ons bij hem geannuleerd en de kamer in het andere hotel geboekt en betaald( deze was wel wat duurder dan bij hem). Nu wachten op de bevestiging van het geheel.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer